abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6124239
Hoezo zelfverdediging; heb ik iets gemist ?
Zijn de Vs gisteren door Irak aangevallen ?
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:38:40 #102
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6124498
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 16:15 schreef battlesickloner het volgende:
Ach als je nou nog niet ziet hoe het gaat eindigen ben je stekeblind.

En wat ze nou allemaal verklaren heeft eigenlijk helemaal geen belang, het is al veel langer bekend dat die aanval rond januari/februari plaats gaat vinden. Als het daar winter is.

En dat de Amerikanen geen scenario hebben waarin ze wel degelijk rekening houden met het malen van de diplomatieke molen, lijkt me ook nogal onderschatting.

Overigens is de troepenopbouw nog helemaal niet begonnen, dus of het nou geld kost? Misschien een beetje.

Ik mag toch hopen dat omstreeks Sinterklaas (de kinderen van Irak zullen er op den duur wel bij varen) er reeds spijkers met koppen worden geslagen!!??

En of het nu veel geld kost? Sure, whatever!
De meeste verstandige mensen hebben daar wel een economische recessie voor over.

Koranfascisme bedankt Islam
pi_6124595
Wat maakt het uit ; Omdat de Golfoorlog uiteindelijk minder kostte dan beraamd heeft Amerika nog een paar miljard dollar liggen, die ze nooit aan hun geallieerden hebben terugbetaald.
Zaken zijn zaken, nietwaar?
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 19:56:33 #104
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_6124779
quote:
RIJSWIJKn - De Verenigde Staten zijn bezig met een geheim onderzoek naar nieuwe chemische wapens. Daarmee schendt het land de internationale conventie over chemische wapens. Dat beweert de internationale non-profitorganisatie Sunshine Project op haar site op internet.

De organisatie baseert zich op rapporten van een afdeling van het Amerikaanse ministerie van Defensie die zich onder meer bezighoudt met 'niet-dodelijke wapens'. Hieronder vallen narcosemiddelen en middelen die het bewustzijn veranderen of krampen veroorzaken. "We hebben naast traangas iets nodig als kalmeringsmiddelen of narcosemiddelen die mensen in slaap brengen of in een goede stemming", zo citeert de organisatie een regeringsfunctionaris in een Amerikaans militair tijdschrift.

Mortierkanon

Daarnaast zegt de organisatie bewijzen te hebben gevonden dat de VS ook bezig zijn met de ontwikkeling van een nieuw mortierkanon met een bereik van twee kilometer om projectielen met chemische lading af te vuren. Volgens de organisatie is een dergelijk wapen niet bedoeld voor relletjes, maar voor militair gebruik.

'Schandalig'

"We hebben harde bewijzen voor een illegaal en schandalig programma voor chemische wapens in de VS. Als de VS Irak aanvallen, kunnen we getuige zijn van de verdorvenheid van de VS die chemische oorlog voert tegen Irak om te voorkomen dat dit land chemische wapens ontwikkelt", aldus directeur Edward Hammond van Sunshine Project.

De organisatie zal zijn bevindingen tijdens de Conferentie van verdragslanden van de chemische wapenconventie die op 7 oktober in Den Haag begint, naar voren brengen. Sunshine Project wil de Organisatie voor het Verbod op Chemische Wapens (OPCW), die banden heeft met de Verenigde Naties, vragen een VN-team van deskundigen naar de VS te sturen om de kwestie te onderzoeken. De OPCW is gevestigd in Den Haag en houdt sinds 1997 toezicht op afschaffing van alle chemische wapens in de wereld.

bron: nu.nl
□ Reality is merely an illusion,albeit a very persistent one-A.Einstein
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
□ The war is not meant to be won.It is meant to be continuous-G.Orwell
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 20:01:33 #105
32686 G1Ace
Be only the best you can be
pi_6124853
we weten al dat ze chemische wapens hebben
echter, deze gasten zijn gevaarlijk genoeg om ze tegen burgers te gebruiken, terwijl dat als militaire doeleinde door de vs wordt gebruikt

En verder gaat het ook om nucleare wapens.
Ik zou zeker niet een nucleare wapen in het bezit zien komen van iemand, die hunkert om die te gebruiken
Saddam is zo iemand

August 1998- March 2018
The exile ends, and a hero will return home
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 20:05:42 #106
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6124906
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:56 schreef DionysuZ het volgende:

[..]

bron: nu.nl

Dit is een paar weken geleden ook al gepost, wat is je punt ?

herhalen is een hobby

"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 20:08:14 #107
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_6124940
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 20:05 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Dit is een paar weken geleden ook al gepost, wat is je punt ?

herhalen is een hobby

ow is het al gepost ik had de vorige topics nog eens doorgelezen maar niet kunnen vinden daarom dacht ik ff posten, as et er al staat ok dan mijn fout ik kwam er toevallig bij uit
■ Of ik ben gek of de rest van de wereld.Ik denk zelf de rest van de wereld-Rudeonline
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 20:09:43 #108
32768 DionysuZ
Respect my authority!
pi_6124959
ik had trouwens nog ergens gelezen dat Irak andere landen niet zou aanvallen bij een oorlog met de VS, maar slechts de amerikaanse agressor zou proberen uit te roeien, maar kan het nergens meer vinden, weet iemand anders hier nog iets van?
  zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:03:30 #109
16466 BloodhoundFromHell
---------------------
pi_6125526
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 20:09 schreef DionysuZ het volgende:
ik had trouwens nog ergens gelezen dat Irak andere landen niet zou aanvallen bij een oorlog met de VS, maar slechts de amerikaanse agressor zou proberen uit te roeien, maar kan het nergens meer vinden, weet iemand anders hier nog iets van?
Israel wordt niet gezien als souverijn land door de meeste arabische landen, maar als "bezet" palestina.
(__/)
(='.'=)
(")_(")
pi_6125583
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 20:09 schreef DionysuZ het volgende:
nee waarschijnlijk stond dit alleen in de DionysuZ Daily.
pi_6125673
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:38 schreef machteld het volgende:

Ik mag toch hopen dat omstreeks Sinterklaas (de kinderen van Irak zullen er op den duur wel bij varen) er reeds spijkers met koppen worden geslagen!!??

Nee, het zal voor begin volgend jaar zijn en wel om deze redenen:
- ramadan
- Kerst
- Strategisch voordeel: lange nachten (luchtvoordeel) en mildere temperaturen (grondtroepen)

De enige betrouwbare plannen die ik gezien heb gingen hier altijd al vanuit, maar blijkbaar wil Cherie het om een of andere reden echt niet geweten hebben.

zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:28:58 #112
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6125819
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 21:16 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

- ramadan
- Kerst
- Strategisch voordeel: lange nachten (luchtvoordeel) en mildere temperaturen (grondtroepen)

De enige betrouwbare plannen die ik gezien heb gingen hier altijd al vanuit, maar blijkbaar wil Cherie het om een of andere reden echt niet geweten hebben.

Ramadan, kerst speelt geen noemenswaardigige rol
Punt drie: een begin van een aanval in october/nov/dec is daarmee niet strijdig lijkt mij, wel dan?
pi_6125915
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 21:16 schreef battlesickloner het volgende:

[..]

Ben-Eliezer: U.S. attack on Iraq to begin by end of November
pi_6125957
Over gevoelig zijn voor desinformatie gesproken.

Ze zullen top-secret info wel even aan iedereen zijn neus hangen ja.

zaterdag 5 oktober 2002 @ 21:47:08 #115
8502 BAZZA
Was de dader een Marokkaan?
pi_6126045
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 21:37 schreef schatje het volgende:

Ben-Eliezer: U.S. attack on Iraq to begin by end of November

Heb je dit ook gelezen ?
quote:
The Pentagon is taking steps to prepare for a rapid massing of U.S. forces around Iraq in the weeks ahead, and given the time required to get these forces to the Gulf region, the earliest an attack is likely to come is January, the Washington Post reported Saturday.
http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=216341&contrassID=1&subContrassID=0&sbSubContrassID=0
"Arabs: apart from oil - which was discovered, is produced and is paid for by the West - what do they contribute?" "Can you think of anything? Anything really useful?... No, nor can I..."
pi_6126047
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 21:28 schreef machteld het volgende:

Ramadan, kerst speelt geen noemenswaardigige rol

Niet doorslaggevend, maar er wordt met zulke dingen wel rekening gehouden (indien mogelijk)

Met name een aanval in ramadan periode zou de moslims tegen de borst stoten en dat is zowieso al een periode dat ze wat opgefokter zijn (zou jij ook zijn met een lege maag).

Kerstmis is in Amerika nog een grotere bedoeling als hier, en aanvallen in die periode ligt toch gevoelig.

quote:
Punt drie: een begin van een aanval in october/nov/dec is daarmee niet strijdig lijkt mij, wel dan?
Condities zijn volgens mij net een tikkie optimaler dan. Hoe langer de nacht, hoe makkelijker de luchtaanvallen zullen verlopen. (en hoe veiliger voor de piloten)

Oktober is uitgesloten, eerst moeten er nog wat inspecties en andere pro-forma stappen doorlopen worden, en dan zitten we al gelijk half november. (nog de zwijgen over de logistieke operatie en de ontplooiing van troepen die nog niet echt is gebeurd. Niet goed voorbereid aanvallen zullen de Amerikanen niet doen)

pi_6126161
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 21:47 schreef BAZZA het volgende:

[..]

Heb je dit ook gelezen ?
[..]

http://www.haaretzdaily.com/hasen/pages/ShArt.jhtml?itemNo=216341&contrassID=1&subContrassID=0&sbSubContrassID=0

Nee BAZZA, bedankt voor de link.
pi_6128587
Oorlog is goed voor de economie.
Bovendien kunnen dan allerlei militaire speeltjes handig uitgetest worden....
Verder de gewoonlijke redenen... (goed voor de interne politiek van bepaalde landen...)'
  zondag 6 oktober 2002 @ 01:16:17 #119
17550 machteld
Arafat should have dyed
pi_6129682
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 00:17 schreef Hobiedobie het volgende:
Oorlog is goed voor de economie.
Neen, dat is niet zo.
  zondag 6 oktober 2002 @ 15:36:46 #120
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6135587
quote:
Op zaterdag 5 oktober 2002 19:20 schreef Boosoog het volgende:
Hoezo zelfverdediging; heb ik iets gemist ?
Zijn de Vs gisteren door Irak aangevallen ?
Het is ook zelfverdediging als je iets stopt voordat het gebeurt. En Irak is een zeer anti-amerikaans land, wat vaak genoeg zijn ideeen over De Grote Satan duidelijk heeft gemaakt. WMD in de handen van zo'n man zijn gevaarlijk. Saddam kan ook deze wapens aan terrositen geven en zal dat graag doen.

Hij kan alles voorkomen door de inspecteurs volledige vrijheid te geven, maar dat doet hij niet.

-edit-
Oh even een update: (GMT+3)Report: U.S. needs until Jan. to prepare for attack on Iraq

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:08:59 #121
21527 Fonkmeistah
Zinloos Geweldig
pi_6136846
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 15:36 schreef tvlxd het volgende:
Het is ook zelfverdediging als je iets stopt voordat het gebeurt.
nee dan is het gewoon een aanval
en voordat wat ? saddam Husseyn heeft zich de afgelopen 10 jaar rustig gehouden, z'n leger is nog maar een kwart van wat het voor '91 was. er is geen enkel concreet bewijs dat hij nog WMD heeft. hij heeft geen Nukes en al zou hij WMD's hebben dan zou hij het alleen gebruiken voor zelfverdediging.. omdat hij weet dat wanneer hij ze zomaar inzet hij compleet van de map geveegd word..

Hij kan de VS niet bereiken en dus ook niet aanvallen. er zijn geen banden aan te tonen tussen saddam Husseyn en extremisten..

dus nogmaals.. verdedigen voordat wat ?

Het is amerika die de afgelopen 10 jaar te pas en te onpas Irak bombardeerd in de naam van een totaal illegale no fly zone ( er is GEEN VN mandaat voor ) en ja saddam wil, in tegenstelling tot amerika op 11 sept., nog wel eens terugschieten op vliegtuigen als ze aangevallen worden
het is Amerika dat Irak ernstig radioactief vervuild heeft door tonnen verarmd uranium achter te laten, dat broodnodige medicijnen en voedsel tegenhoud,
Het is Israël die wanneer het hun uitkomt kernenergie centrales van hun buurlanden bombardeerd.

Amerika viel tijdens de koude oorlog Rusland niet aan omdat ze wisten dat rusland WMD had..
Amerika valt Irak nu wel aan omdat ze weten dat saddam ze niet heeft..

Zij die willen voorkomen dat je de werkelijke geschiedenis kent, zijn er op uit hem te herhalen.
Do not attempt to think or depression may occur, All sports broadcasts will proceed as normal
  zondag 6 oktober 2002 @ 17:19:13 #122
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_6136972
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:08 schreef Fonkmeistah het volgende:
dus nogmaals.. verdedigen voordat wat ?
Verdedigen tegen:
Saddam Hoessein die WMD maakt,
die verkoopt aan terroristen (o.i.d.),
waarna deze gebruikt zullen worden tegen het Westen.

Deze mogelijkheid is er, omdat de man het Westen niet erg aardig vindt. Hij kan alles gewoon normaal laten lopen door de inspecties volledige toegang te geven, echter hij kiest ervoor om de internationale gemeenschap te blijven tarten. Als hij niet laat zien dat hij geen WMD heeft, moeten we maar aannemen dat hij ze wel heeft, en aangezien deze wapens bij hem in verkeerde handen zijn, moet hij uit het zadel gezet worden. Als hij niet meewerkt, zoals hij nu, en altijd al, doet.

kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_6137373
Tvlxd: Zo te zien heeft de propaganda-machine bij jou zijn werk uitstekend gedaan.
Je gelooft alles wat er vanuit een bepaald machtsblok wordt gesuggereerd; zou je niet eens zèlf gaan denken en leren tussen de regels door te lezen?

Aan beide kanten wordt gelogen en probeert men te misleiden.
Dus ga nu niet beweren dat alles wat uit de amerikaanse hoed komt op waarheid berust.

*

pi_6137774
quote:
Op zondag 6 oktober 2002 17:08 schreef Fonkmeistah het volgende:

en voordat wat ? saddam Husseyn heeft zich de afgelopen 10 jaar rustig gehouden,

Idd, zolang hij alleen arabieren/moslims vermoord moeten we hem laten doen (het is iets heel anders als het over palestijnen gaat he)
quote:
z'n leger is nog maar een kwart van wat het voor '91 was.
Dus nog 250 000 manschappen
quote:
er is geen enkel concreet bewijs dat hij nog WMD heeft.
Ik dacht dat we niet aan propaganda deden (dus ook geen Irakese).
Het is allang bewezen dat ie WMD achter de hand houdt. Zo is er bijvoorbeeld 6500 l Anthrax spoosloos.
quote:
ja saddam wil, in tegenstelling tot amerika op 11 sept., nog wel eens terugschieten op vliegtuigen als ze aangevallen worden
Oh nu zie ik je intellectueel nivo.
quote:
het is Amerika dat Irak ernstig radioactief vervuild heeft door tonnen verarmd uranium achter te laten, dat broodnodige medicijnen en voedsel tegenhoud,
Idd, Irak had liever dat uranium in verrijkte toestand gehad
En medicijnen en voedsel smokkelen dat kunnen ze niet, alleen wapens blijkbaar. Vreemde gedachtengang.
quote:
Het is Israël die wanneer het hun uitkomt kernenergie centrales van hun buurlanden bombardeerd.
Als ze die dingen ook voor energieopwekking zouden gebruiken had je een punt.
quote:
Amerika viel tijdens de koude oorlog Rusland niet aan omdat ze wisten dat rusland WMD had..
Amerika valt Irak nu wel aan omdat ze weten dat saddam ze niet heeft..
Nee ze vallen hem aan omdat ze heel goed weten dat de tijd in het voordeel van De Grote Oom speelt. Morgen is ie sterker als vandaag.
pi_6137995
Ook al slachtoffer van de grote hersenspoeling ?

Denk je echt dat die "grote jongenstaal" ook maar enige indruk maakt op mensen die hebben geleerd voor zichzelf te denken ?

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')