abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132585416
Goedendag,

Een maand geleden heb ik de Nikon Coolpix s2700 gekocht om af en toe een leuk plaatje te kunnen schieten van, met name, onze kiddies. Helaas is de sluitertijd zo vervelend traag, dat we al blij zijn dat er een vaag moment met vage kinderen is vastgelegd. Heeft iemand enig idee hoe je dit kunt aanpassen, want ik kan er niets over vinden.

(Of is het een miskoop?)
pi_132585862
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 17:02 schreef Ciscus het volgende:
Goedendag,

Een maand geleden heb ik de Nikon Coolpix s2700 gekocht om af en toe een leuk plaatje te kunnen schieten van, met name, onze kiddies. Helaas is de sluitertijd zo vervelend traag, dat we al blij zijn dat er een vaag moment met vage kinderen is vastgelegd. Heeft iemand enig idee hoe je dit kunt aanpassen, want ik kan er niets over vinden.

(Of is het een miskoop?)
Probeer hem eens op de 'sport' stand te zetten? Die zit er vast op, dit zorgt er voor dat het toestel een zo snel mogelijke sluitertijd pakt. (Er van uitgaand dat je in een degelijk verlichte omgeving foto's maakt)

Het nadeel is echter wel dat de 'ISO' waarde dan vaak omhoog gaat wat weer in ruis kan resulteren.
pi_132587795
Dat zou inderdaad een logische en goeie zijn, maar helaas; er zit geen sportmodus op
pi_132587986
De camera heeft een kleine lensopening, er valt dus weinig licht binnen.
Om voldoende licht binnen te laten vallen, wordt de sluitertijd langer waardoor je meer kans hebt op beweging in de foto.

Hoe los je dat op:

- ISO omhoog
- meer licht
- betere camera
pi_132588525
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 18:26 schreef Ciscus het volgende:
Dat zou inderdaad een logische en goeie zijn, maar helaas; er zit geen sportmodus op
Heeft de camera geen zogenaamde 'scenes' waar je uit kan kiezen?

Wat Ciscus zegt, klopt wel, maar als je niet eens standaard scenes hebt verwacht ik niet dat je uberhaupt íets manueel in kunt stellen.

Verder ben ik een Canon persoon, met 0 verstand van Nikons, wellicht dat er Nikon enthausiasts zijn hier die je beter kunnen helpen. Succes in ieder geval!
pi_132589180
Begin eens met het lezen van je handleiding
Pagina 35 en verder.

Directe Download
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')