abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132571077
Zojuist Debat op 2 gekeken over de zwarte piet discussie. Daar zat ook Insayno bij (WIE IS HIER POW!?!?!) en hij had een duidelijke mening over dat zwarte piet discriminatie is en dat het doet denken aan het slavernij verleden van onze zwarte medemens.

Op zich kan ik me daar wel in verplaatsen, maar toen vroeg ik me af wat deze zeer uitgesproken persoon (die onder andere de holocaust erbij haalt) denkt over het gebruik van het woordje "nigga" in de rap-muziek.

Aangezien zwarte piet bij hem herinneringen oproept aan de slavernij, zou het woordje nigga dat ook moeten doen. Daarbij moet worden gezegd dat Insayno het niets interesseert dat zwarte piet geevolueerd is van donkere domme slaaf tot echte kindervriend en held vandaag de dag. Dus we kunnen dan concluderen dat nigga hetzelfde is als nigger of neger, de denigrerende bijnaam van de blanke voor de zwarte slaaf, omdat een eventuele evolutie van dit woord niet meetelt.

Maar blijkbaar heeft Insayno geen moeite met het woordje nigga en lijkt hij het zelfs goed te praten:

https://twitter.com/Insayno/statuses/318486292914647040

Volgens hem is het woordje nigga okay, zolang blanken het maar niet gebruiken:

http://telly.com/18YIM1L

Maar zoals de meesten vast wel weten, binnen de zwarte gemeenschap is lang niet iedereen blij met het gebruik van het woordje nigga:

Dus even resumerend:

Insayno vindt zwarte piet racisme omdat het een deel van de zwarte bevolking doet terugdenken aan de tijd van de slavernij en hij is verder doof voor de argumenten van de voorstanders van zwarte piet, waarbij moet worden opgemerkt dat er ook veel donkere voorstanders zijn van zwarte piet.....

Maar als het aankomt op het gebruik van het woordje nigga, dan staat hij ineens niet op de barricades om ervoor te zorgen dat mensen rekening moeten houden met de gevoelens van zwarte mensen die zich gekwetst voelen door het gebruik van het woord nigga en nu lijkt het opeens wel okay te zijn om een referentie naar de slavernij goed te praten.

Hypocriet.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_132571127
Alleen negers mogen vanaf nu zwarte piet gebruiken dus
pi_132571264
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:11 schreef Tranquilize het volgende:
Alleen negers mogen vanaf nu zwarte piet gebruiken dus
Yep, en als een deel van de zwarte bevolking zich alsnog gekwetst voelt dan dikke pech!
pi_132571586
Ben het met je eens dat dit hypocriet is.

Maar goed, misschien hebben mensen de vraag om het woord niet meer te gebruiken (incl. bijbehorende argumentatie), nog niet expliciet aan hem gericht.

Ben benieuwd wat zijn reactie zou zijn wanneer dit hem werd voorgelegd.
Krekker is de bom!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:24:58 #5
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_132571646
Niet weten dat Insayno een opvliegend mongooltje is dat veel frustraties heeft
RED ONS HENNIEGOD
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:27:22 #6
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_132571754
Terecht. Mijn respect die ik nooit voor hem had verloren.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_132571768
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:23 schreef KreKkeR het volgende:
Ben het met je eens dat dit hypocriet is.

Maar goed, misschien hebben mensen de vraag om het woord niet meer te gebruiken (incl. bijbehorende argumentatie), nog niet expliciet aan hem gericht.

Ben benieuwd wat zijn reactie zou zijn wanneer dit hem werd voorgelegd.
Het is in ieder geval wel duidelijk dat hij niet zo fel reageert bij het gebruik van het woordje nigga als bij zwarte piet.

En het gebruik van het woordje nigga is een discussie die over de hele wereld wordt gevoerd in principe. Er worden meer mensen gekwetst door het woordje nigga, dan ons sinterklaasfeest dat misschien door 25 miljoen mensen gevierd wordt.

Als referenties naar de slavernij mensen kwetsen, dan zou je mogen verwachten dat hij ook op de barricades springt om deze discussie te voeren. Maar ik kan online niets daarover vinden.

Ik denk dat de conclusie van hypocriet toch wel redelijk past.
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:39:40 #8
195276 S95Sedan
No, not really...
pi_132572243
Insayno :')

Lekker negeren die frustie
pi_132572244
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:27 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Het is in ieder geval wel duidelijk dat hij niet zo fel reageert bij het gebruik van het woordje nigga als bij zwarte piet.

En het gebruik van het woordje nigga is een discussie die over de hele wereld wordt gevoerd in principe. Er worden meer mensen gekwetst door het woordje nigga, dan ons sinterklaasfeest dat misschien door 25 miljoen mensen gevierd wordt.

Als referenties naar de slavernij mensen kwetsen, dan zou je mogen verwachten dat hij ook op de barricades springt om deze discussie te voeren. Maar ik kan online niets daarover vinden.

Ik denk dat de conclusie van hypocriet toch wel redelijk past.
Zoals ik al zei. Ben het daarover met je eens.

Ben alleen benieuwd naar zijn argumenten voor het gebruik. Ben benieuwd of hij zegt: "oh, ondanks dat het een wereldwijde discussie is had ik daar nooit bij stilgestaan, maar vanaf nu zal ik het nooit meer gebruiken". Of dat hij een of ander lulargument gebruikt om het toch te kunnen blijven gebruiken.
Krekker is de bom!
  zaterdag 26 oktober 2013 @ 00:41:03 #10
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_132572293
Trouwens, ik vraag me af of de negers in de VS hem als neger zien en of de 'pro-'nigga' groep het überhaupt accepteert wanneer hij het woord gebruikt.
Krekker is de bom!
pi_132572746
Ik snap wel dat die moeder weg van hem is gegaan met zijn psyches.
AJ
pi_132572774
Lullige opmerking sorry Darryl
AJ
pi_132573529
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 00:39 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Zoals ik al zei. Ben het daarover met je eens.

Ben alleen benieuwd naar zijn argumenten voor het gebruik. Ben benieuwd of hij zegt: "oh, ondanks dat het een wereldwijde discussie is had ik daar nooit bij stilgestaan, maar vanaf nu zal ik het nooit meer gebruiken". Of dat hij een of ander lulargument gebruikt om het toch te kunnen blijven gebruiken.
Of hij staat met zijn bek vol tanden of hij gebruikt een lul-argument denk ik.
  donderdag 20 maart 2014 @ 19:55:59 #14
403866 richolio
#MacMasterrace
pi_137976791
Die kerel is niet goed wijs. Nu weer, met dat Wilders gedoe, hij zet alles op alles om hem zwart te maken en af te laten treden. Hij slaat door.
'Richolio _O_' - tong80
LAST.FM
pi_137984399
Insayno is echt een kutventje inderdaad, met z'n quasi-intelligente opmerkingen altijd.
Elke keer als ik zijn twitter lees wil ik hem gewoon curbstompen.

De clown.
pi_137985770
Die nikker moet gewoon z'n mondje houden en lekker katoen gaan plukken of pinda's gaan rapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')