abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132872510
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 22:14 schreef Cue_ het volgende:

[..]

En hoe was dat? ook omdat je toch geen contact echt mocht hebben met je neefje? Is dat nog veranderd?

En de twee andere mensen?
Ik mocht inderdaad geen contact hebben met mijn neefje, maar ik ben gewoon met mijn oom en mijn neefje daar naartoe gegaan en dat was op zich geen probleem.

Er zijn verder geen andere mensen waar ik goed contact mee heb.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 3 november 2013 @ 22:23:21 #252
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132872919
Maar dat is het enige van die gehele zomer?
pi_132873173
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 22:23 schreef Cue_ het volgende:
Maar dat is het enige van die gehele zomer?
Ja, dat was mijn vakantie.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  maandag 4 november 2013 @ 08:26:58 #254
233895 Murmeli
buiten spelen
pi_132880631
Comp.: het nadeel van persoonlijkheidsstoornissen is dat je ze niet zelf hebt veroorzaakt, maar het wel zelf moet oplossen. Dat is niet leuk en ook niet eerlijk, maar het is nou eenmaal zo, daar moeten we mee dealen. En daar helpt zelfmedelijden niet bij.
Dus vandaar dat jij hier regelmatig een schop onder je kont krijgt. Is niet omdat we je haten ofzo, in tegendeel.
Spelende vrouw, wat heeft u nu geleerd?
pi_132881831
Wie verantwoordelijkheid neemt voor zijn of haar eigen huidige leven, ervaart vrijheid en geen afhankelijkheid meer van het verleden.

Comp_lex:
ik weet niet meer welke wijsgeer dit heeft gezegd. winnie de pooh ofzo, ;) maar elke keer weer de moeite waard om even bij stil te staan.
Grote talenten weten wanneer ze moeten stoppen
pi_132881886
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:58 schreef seasushi het volgende:
Wie verantwoordelijkheid neemt voor zijn of haar eigen huidige leven, ervaart vrijheid en geen afhankelijkheid meer van het verleden.

Comp_lex:
ik weet niet meer welke wijsgeer dit heeft gezegd. winnie de pooh ofzo, ;) maar elke keer weer de moeite waard om even bij stil te staan.

Ik kan zo verantwoordelijk zijn als ik wil, maar vrienden krijg ik maar niet.
pi_132881959
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:02 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik kan zo verantwoordelijk zijn als ik wil, maar vrienden krijg ik maar niet.
Misschien zou je je "ja maren" eens moeten proberen te vervangen door er 'waarom" vragen van te maken, en op onderzoek gaan, met open blik, alsof de hele wereld nieuw voor je is?
pi_132882044
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:07 schreef seasushi het volgende:

[..]

Misschien zou je je "ja maren" eens moeten proberen te vervangen door er 'waarom" vragen van te maken, en op onderzoek gaan, met open blik, alsof de hele wereld nieuw voor je is?
Ik vermoed dat ik geen leuke gesprekspartner ben, maar er is uiteraard geen kip die aan me vertelt wat er precies aan de hand is. Het enige wat ik heb is mijn diagnose en een tal aan vermoedens.
  maandag 4 november 2013 @ 10:16:41 #259
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132882110
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:12 schreef Comp_Lex het volgende:
Ik vermoed dat ik geen leuke gesprekspartner ben, maar er is uiteraard geen kip die aan me vertelt wat er precies aan de hand is. Het enige wat ik heb is mijn diagnose en een tal aan vermoedens.
Verschillende oplossingen
1. of je zorgt ervoor dat je wel een leuke gesprekspartner bent
2. of je zorgt ervoor dat je mensen ontmoet met dezelfde interesses, zodat je daardoor automatisch een betere gesprekspartner bent
3. of je accepteert het en laat het zoals het is
pi_132882179
quote:
7s.gif Op maandag 4 november 2013 10:16 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Verschillende oplossingen
1. of je zorgt ervoor dat je wel een leuke gesprekspartner bent
2. of je zorgt ervoor dat je mensen ontmoet met dezelfde interesses, zodat je daardoor automatisch een betere gesprekspartner bent
3. of je accepteert het en laat het zoals het is
Dat is veel makkelijker gezegd dan gedaan. Ik moet nu een half jaar SoVa doen om alleen al op z'n minst erachter te komen waar het mis gaat.
pi_132882208
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:12 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Daarom juist dat onderzoeken, idjit. En nou deed je weer een ja-maar. En leg je het weer bij een ander...

Word je niet moe van jezelf?

[ Bericht 3% gewijzigd door Gray op 04-11-2013 10:33:00 ]
pi_132882406
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 10:21 schreef Gray het volgende:

[..]

Daarom juist dat onderzoeken, idjit. En nou deed je weer een ja-maar.
Waarom worden dergelijke zaken niet aan mensen verteld?
pi_132882469
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Cadeautje: Dit wordt je nu verteld! Zomaar gratis op de maandagochtend, door mensen die het goed met je menen :*
pi_132882483
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:33 schreef seasushi het volgende:

[..]

Cadeautje: Dit wordt je nu verteld! Zomaar gratis op de maandagochtend, door mensen die het goed met je menen :*
Maar waarom niet 15 jaar geleden? Waarom werd ik niet voorgelicht? Ik ben geen robotje. Ik heb geen perfecte informatie.
pi_132882498
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:29 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Waarom wel?
pi_132882500
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:34 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Maar waarom niet 15 jaar geleden? Waarom werd ik niet voorgelicht? Ik ben geen robotje. Ik heb geen perfecte informatie.
Hier gaat het dus over. Niet "maar" NU! met een verse blik,.
pi_132882555
quote:
1s.gif Op maandag 4 november 2013 10:35 schreef Gray het volgende:

[..]

Waarom wel?
Dat had veel gedonder aan mijn kant kunnen schelen.
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:35 schreef seasushi het volgende:

[..]

Hier gaat het dus over. Niet "maar" NU! met een verse blik,.
Er is niet tegen mij gezegd dat de behandelingen zeker helpen.
pi_132882621
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Nee, dat zul je ook nooit van te voren weten.
Ga verdomme nou eens niet de discussie aan. Ga het gewoon doen. En gewoon doen klinkt makkelijker dan het is, dat weet ik wel, en je zult regelmatig weer in oud gedrag terugvallen. Toch is het de moeite waard om Comp_lex helemaal opnieuw te gaan "onderzoeken" Zonder zogenaamd "vaststaande"oordelen die je vanuit het verleden verzameld hebt.
pi_132882645
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:39 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

[..]

Je maakt een goed punt. Het ligt volledig aan de anderen. :Y
pi_132882717
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:43 schreef seasushi het volgende:

[..]

Nee, dat zul je ook nooit van te voren weten.
Ga verdomme nou eens niet de discussie aan. Ga het gewoon doen. En gewoon doen klinkt makkelijker dan het is, dat weet ik wel, en je zult regelmatig weer in oud gedrag terugvallen. Toch is het de moeite waard om Comp_lex helemaal opnieuw te gaan "onderzoeken" Zonder zogenaamd "vaststaande"oordelen die je vanuit het verleden verzameld hebt.
Ik mag discussiëren wanneer ik dat wil!
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 10:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Nee, het ligt niet volledig aan anderen. Dat ik zo geworden ben ligt deels aan mezelf.
Wat ik trouwens bedoelde: Ik wist niet dat ik geholpen kon worden voor mijn problemen. Waarom wordt hierover geen voorlichting gegeven op scholen en universiteiten? Het geluk van een scholier / student staat blijkbaar niet voorop.
  maandag 4 november 2013 @ 10:50:13 #271
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132882747
quote:
14s.gif Op maandag 4 november 2013 10:45 schreef Gray het volgende:

[..]

Jullie maken er ook wel een sport van om te doen alsof comp-lex telkens stelt dat het aan anderen ligt. Volgens mij geeft hij terecht aan dat de omgevingsfactoren ook een oorzaak zijn maar hijzelf ook schuld heeft aan bepaalde zaken. Hij zegt niet dat het volledig aan anderen ligt. Overdrijven van jullie om te doen alsof hij iets slechts doet (typt) waar dat niet het geval is is gewoon irritant gedrag.
we dan
pi_132882774
[quote]0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:48 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik mag discussiëren wanneer ik dat wil!

[..]

Uiteraard mag jij dat. Jij mag alles, Alleen als je wilt veranderen is het misschien de moeite waard om eens naar anderen te luísteren. En dan het "ja maar" eens achterwege te laten. Op deze manier sla je elke poging al bij voorbaat dood
pi_132882803
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:50 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Jullie maken er ook wel een sport van om te doen alsof comp-lex telkens stelt dat het aan anderen ligt. Volgens mij geeft hij terecht aan dat de omgevingsfactoren ook een oorzaak zijn maar hijzelf ook schuld heeft aan bepaalde zaken. Hij zegt niet dat het volledig aan anderen ligt. Overdrijven van jullie om te doen alsof hij iets slechts doet (typt) waar dat niet het geval is is gewoon irritant gedrag.
Je omgevingsfactoren en verleden kun je niet veranderen, dus daar ben je op een gegeven moment wel over uit gediscusseerd.
  maandag 4 november 2013 @ 10:58:36 #274
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_132882906
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:53 schreef seasushi het volgende:

[..]

Je omgevingsfactoren en verleden kun je niet veranderen, dus daar ben je op een gegeven moment wel over uit gediscusseerd.
Ik begrijp best wat je bedoelt (of denk ik althans). Maar het pushen naar het 'nu' door sommigen en dan elke keer als comp-lex aangeeft waarom dat voor hem niet zo simpel is zo tegen hem te doen helpt ook niet lijkt me. Ja hij moet misschien zijn verleden meer achter zich laten, maar de gesprekken waar dit over gaat lijken te veronderstellen dat hij vaardigheden heeft die hij niet heeft op dit moment. Hij geeft aan dat hij dat niet kan vanwege zijn verleden o.a. maar dat is dan weer niet goed volgens jullie... Personen kunnen nou eenmaal niet zomaar zich loszetten van hun ervaringen e.d.

En ja ik begrijp dat als het hetzelfde riedeltje is vaak dat het dan voor jullie ook niet leuk is omdat jullie het gevoel hebben dat hij dan minder jullie advies opvolgt en niet zo goed zijn best doet. Maar ik heb het idee dat het gewoon wel wat gematigder kan. Maar goed slechts mijn mening, is goed dat jullie je best doen en ik denk ook dat comp-lex dat ook doet binnen zijn mogelijkheden.
we dan
pi_132882957
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 10:58 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Ik begrijp best wat je bedoelt (of denk ik althans). Maar het pushen naar het 'nu' door sommigen en dan elke keer als comp-lex aangeeft waarom dat voor hem niet zo simpel is zo tegen hem te doen helpt ook niet lijkt me. Ja hij moet misschien zijn verleden meer achter zich laten, maar de gesprekken waar dit over gaat lijken te veronderstellen dat hij vaardigheden heeft die hij niet heeft op dit moment. Hij geeft aan dat hij dat niet kan vanwege zijn verleden o.a. maar dat is dan weer niet goed volgens jullie... Personen kunnen nou eenmaal niet zomaar zich loszetten van hun ervaringen e.d.

En ja ik begrijp dat als het hetzelfde riedeltje is vaak dat het dan voor jullie ook niet leuk is omdat jullie het gevoel hebben dat hij dan minder jullie advies opvolgt en niet zo goed zijn best doet. Maar ik heb het idee dat het gewoon wel wat gematigder kan. Maar goed slechts mijn mening, is goed dat jullie je best doen en ik denk ook dat comp-lex dat ook doet binnen zijn mogelijkheden.
Eigenlijk denk ik dat de enige manier om weer onbevangen naar jezelf te kunnen kijken is, door juist alle vaardigheden die je al verzameld hebt overboord te gooien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')