abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132864160
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 19:39 schreef Gray het volgende:

[..]

Alles verandert, alles gaat kapot. De tijd discrimineert niet tussen goede of slechte dingen; dat doen slechts wij. Zo hou jij bijvoorbeeld in stand dat een slechte gang van zaken niet veranderen zal, op basis van zoiets triviaals als getallen. Leven vind je niet in getallen, en geluk maar zelden.

En al kan je jezelf niet resetten, stop dan minstens met jezelf vastketenen met de schakels van het verleden.
Stoppen met mezelf vastketenen is helaas hetzelfde als mezelf resetten. Ik vind het wel jammer dat ik niet even een knopje in mijn hoofd om kan zetten. Dat zou veel worstelingen met mezelf schelen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
pi_132864270
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:54 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Stoppen met mezelf vastketenen is helaas hetzelfde als mezelf resetten.
Dat denk jij maar.

quote:
Ik vind het wel jammer dat ik niet even een knopje in mijn hoofd om kan zetten. Dat zou veel worstelingen met mezelf schelen.
Zo werkt het leven inderdaad niet. Worstelen met jezelf is belachelijk, daar hoef je niet eens lang over na te denken. Moet je eens voorstellen hoe dat eruit zou zien...

Belachelijk.

Om. Te. Belachen. :+

[ Bericht 4% gewijzigd door Gray op 03-11-2013 20:06:31 ]
pi_132864599
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 19:51 schreef Elvi het volgende:

[..]

En dat denk ik dus niet. Je bent je blijkbaar bewust van je stoornissen. Maar je verschuilt je erachter in plaats van er tegenin te gaan. Doe eens het tegenovergestelde dan wat 'de stoornis' van je eist.
Ik druk vaak mijn stoornissen weg. Dan raak ik juist heel gestressed. Ik kan dat maar voor een korte tijd volhouden.
Overigens mijn excuses voor deze situatie aan S_E en anderen, maar bij mij was toch echt de limiet bereikt. Ik bedoel, ik heb de laatste tijd ook te maken gehad met overlijdens en zelfmoorden van mensen die ik kende en met enig regelmaat zag, maar ik moest hier mijn kop over houden om te voorkomen dat mensen weer raar tegen me gingen doen. Want dan zit ik weer in een slachtofferrol en dan speel ik weer toneel.
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 19:52 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Uhm volgens mij is dit 1 van de topics waar mensen je niet weg jagen of dat proberen. Mensen steunen je hier en proberen je te helpen. Dat het niet altijd is wat je wilt horen, dat is natuurlijk een tweede.
Dit is helaas niet waar en ik vind het heel jammer dat ik dat moet zeggen.
quote:
Even deze twee bij elkaar gezet. Je wilt graag een band opbouwen met mensen, maar je hebt er geen tijd voor (over). Hoe wil je dat dan doen?

Zoals Hiergaanwedan zegt, door tijdgebrek / interessegebrek of hoe je het ook wilt noemen, is er niets uitgekomen tussen jullie.

Om een band te krijgen met mensen dien je daarin te investeren, dus ook met tijd en aandacht.
Ik geef die andere groepen mensen altijd aandacht. Ik krijg daar helaas niets voor terug. Naja, het is een klein beetje beter geworden. Ik zag dat mensen mij meer aandacht gingen geven toen ze van mijn problemen afwisten. Waarom is dat eigenlijk nodig? Waarom moet ik mijn problemen kenbaar maken aan mensen voordat die mensen mij ook aandacht gaan geven?
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 19:57 schreef Gray het volgende:

[..]

Dat denk jij maar.

[..]

Zo werkt het leven inderdaad niet. Worstelen met jezelf is belachelijk, daar hoef je niet eens lang over na te denken. Moet je eens voorstellen hoe dat eruit zou zien...

Belachelijk.

Om. Te. Belachen.
Het worstelen is ook een gevoelskwestie en ik kan dat niet uitschakelen.
"What I did, I did without choice... in the name of peace and sanity." - The Doctor
  zondag 3 november 2013 @ 20:10:20 #229
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_132864716
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:06 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik druk vaak mijn stoornissen weg. Dan raak ik juist heel gestressed. Ik kan dat maar voor een korte tijd volhouden.
Overigens mijn excuses voor deze situatie aan S_E en anderen, maar bij mij was toch echt de limiet bereikt. Ik bedoel, ik heb de laatste tijd ook te maken gehad met overlijdens en zelfmoorden van mensen die ik kende en met enig regelmaat zag, maar ik moest hier mijn kop over houden om te voorkomen dat mensen weer raar tegen me gingen doen. Want dan zit ik weer in een slachtofferrol en dan speel ik weer toneel.

[..]

[..]

Ik geef die andere groepen mensen altijd aandacht. Ik krijg daar helaas niets voor terug. Naja, het is een klein beetje beter geworden. Ik zag dat mensen mij meer aandacht gingen geven toen ze van mijn problemen afwisten. Waarom is dat eigenlijk nodig? Waarom moet ik mijn problemen kenbaar maken aan mensen voordat die mensen mij ook aandacht gaan geven?

[..]

Jij denkt dat je het er niet over mag hebben.
Dat zit alleen maar in jouw hoofd.
Als jij hier gezegd had dat een oom of wie dan ook was overleden hadden we precies hetzelfde gereageerd als bij S_E.
  zondag 3 november 2013 @ 20:10:31 #230
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132864724
quote:
ik heb de laatste tijd ook te maken gehad met overlijdens en zelfmoorden van mensen die ik kende en met enig regelmaat zag, maar ik moest hier mijn kop over houden om te voorkomen dat mensen weer raar tegen me gingen doen. Want dan zit ik weer in een slachtofferrol en dan speel ik weer toneel.

Misschien heb ik dit gemist, maar dat lijkt me stug. Iedereen is hier open om evt leed te vertellen / te delen.
quote:
Als je het zo ervaart, vind ik dat ook jammer. Zelf ben ik ook wel eens hard tegen je (geweest), maar niet met als doel je weg te willen hebben. Volgens mij is dat ook de mening van de rest.
quote:
Ik geef die andere groepen mensen altijd aandacht. Ik krijg daar helaas niets voor terug.
Maar waarom dan niet investeren in individuen. Zoals toen na de meet met Hiergaanwedan? Leg je niet af en toe je prioriteiten verkeerd.
pi_132864855
quote:

[..]

Moest helemaal niet. Wat jou overkwam is ook rot. En dat mocht je prima delen. En mag je nog steeds. Wat je nu gedaan hebt.

quote:
Ik ervaar het zoals Cue_.

quote:
Of je stopt met worstelen. Of je stopt met terugworstelen. Anders pak je een bak popcorn en geniet je van de wedstrijd. Maar stop met de boehoe en begin met de doe-doe. :P
pi_132864909
Overigens heb ik het idee dat het met Cue_ beter gaat sinds een tijd.

Klopt dat Cue_?
  zondag 3 november 2013 @ 20:20:03 #233
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132865088
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 20:15 schreef Gray het volgende:
Overigens heb ik het idee dat het met Cue_ beter gaat sinds een tijd.

Klopt dat Cue_?
Dat klopt inderdaad wel. Eigenlijk zit er al een stijgende lijn in sinds ik had besloten om naar de psych te gaan. Ik onderneem weer wat dingen, en dat heeft vaak positieve invloed op me.
In gesprek met de psych afgelopen maandag, constateerde zij dat ook wel, en had ook het gevoel dat dat labeltje van depressie ook wel eraf kon.

Af en toe heb ik het nog wel moeilijk, maar dat zijn de standaard onzekerheden en twijfels enzo.

Ben nog wel bang voor de veranderingen de komende maanden, maar dat zien we nog wel weer.
pi_132865357
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 20:20 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat klopt inderdaad wel. Eigenlijk zit er al een stijgende lijn in sinds ik had besloten om naar de psych te gaan. Ik onderneem weer wat dingen, en dat heeft vaak positieve invloed op me.
In gesprek met de psych afgelopen maandag, constateerde zij dat ook wel, en had ook het gevoel dat dat labeltje van depressie ook wel eraf kon.
Mooi! Echt blij voor je! *O*

quote:
Af en toe heb ik het nog wel moeilijk, maar dat zijn de standaard onzekerheden en twijfels enzo.

Ben nog wel bang voor de veranderingen de komende maanden, maar dat zien we nog wel weer.
Daar ben je mens voor, toch? En wie weet veranderen die op den duur ook de positieve kant op. Dan kan je zelfs daarmee nog in geluk leven. :)

Dat merk ik voor mezelf iig wel. Net als magnetronkoffie moet ik soms nog 'wennen' aan het niet depressief zijn, en sta ik te kijken van m'n eigen geluksgevoel. Zo had ik dit weekend emotioneel een vrij pittig weekend voor mijn doen, maar zong ik vanavond alweer: "elke morgen wakker met een wijsje in m'n hoofd". oO<
  zondag 3 november 2013 @ 20:27:16 #235
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132865499
quote:
99s.gif Op zondag 3 november 2013 20:24 schreef Gray het volgende:

Mooi! Echt blij voor je! *O*

Dank je :)
quote:
Daar ben je mens voor, toch? En wie weet veranderen die op den duur ook de positieve kant op. Dan kan je zelfs daarmee nog in geluk leven. :)
Ow absoluut, dus vandaar ook het 'we zien wel hoe het loopt' idee. Want kan alle kanten op.
quote:
Dat merk ik voor mezelf iig wel. Net als magnetronkoffie moet ik soms nog 'wennen' aan het niet depressief zijn, en sta ik te kijken van m'n eigen geluksgevoel. Zo had ik dit weekend emotioneel een vrij pittig weekend voor mijn doen, maar zong ik vanavond alweer: "elke morgen wakker met een wijsje in m'n hoofd". :s)
Ben blij dat je om te lezen hoe lekker het vaak bij je gaat :)

Al dat hele 'geluksgevoel' dat ken ik al tijden niet. Ja dingen zijn leuk en aardig enzo, maar meer dan dat wordt het ook niet.
pi_132865746
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 20:27 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dank je :)

[..]

Ow absoluut, dus vandaar ook het 'we zien wel hoe het loopt' idee. Want kan alle kanten op.
Een avontuur. ;)

quote:
[..]

Ben blij dat je om te lezen hoe lekker het vaak bij je gaat :)
En ik ben blij dat jij blij bent. :+

quote:
Al dat hele 'geluksgevoel' dat ken ik al tijden niet. Ja dingen zijn leuk en aardig enzo, maar meer dan dat wordt het ook niet.
Komt wel. Het zuur is uit de bodem, nu wachten op het ontspruiten. :)

Ben wel benieuwd of je psych daar goede ideeën voor heeft. Even vragen? Pak het notitieblok!
pi_132865889
quote:
17s.gif Op zondag 3 november 2013 18:46 schreef minthy het volgende:

[..]

Hai Miniem :*
Best aardig eigenlijk, op her en der een fikse dip na. Ik mag niet mopperen.
En hoe gaat het daar?
Hoe komt zon dip dan?

En slecht.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_132866211
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:34 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hoe komt zon dip dan?

En slecht.
Dat kan door vanalles komen. Meestal sla ik aan het piekeren en denk ik mezelf linea recta een dip in :P Hoort bij m'n angststoornis, gebeurt op het moment een heel stuk minder vaak dan een paar maanden geleden.

Dat is mooi kut -O-
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_132866268
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:10 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Jij denkt dat je het er niet over mag hebben.
Dat zit alleen maar in jouw hoofd.
Als jij hier gezegd had dat een oom of wie dan ook was overleden hadden we precies hetzelfde gereageerd als bij S_E.
Ik denk eerlijk gezegd van niet ("Heb je weer aandacht nodig? Moet je weer zielig gevonden worden?"), maar laat maar zitten.
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 20:10 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Misschien heb ik dit gemist, maar dat lijkt me stug. Iedereen is hier open om evt leed te vertellen / te delen.

[..]

Als je het zo ervaart, vind ik dat ook jammer. Zelf ben ik ook wel eens hard tegen je (geweest), maar niet met als doel je weg te willen hebben. Volgens mij is dat ook de mening van de rest.

[..]

Maar waarom dan niet investeren in individuen. Zoals toen na de meet met Hiergaanwedan? Leg je niet af en toe je prioriteiten verkeerd.
Jij hebt zelfs expliciet aan mij verteld dat ik minder ervaringen moest delen met andere mensen om te voorkomen dat ik half Fok weer over me heen kreeg. Weet je wel hoe belachelijk dat is? En dan zie ik hier hoe S_E geknuffeld wordt. Maar weet je? Laat maar lekker zitten. Ik houd al wel op.
  zondag 3 november 2013 @ 20:42:03 #240
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132866275
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 20:31 schreef Gray het volgende:

Een avontuur. ;)
Dat is/wordt het zeker :')
quote:
Komt wel. Het zuur is uit de bodem, nu wachten op het ontspruiten. :)

Ben wel benieuwd of je psych daar goede ideeën voor heeft. Even vragen? Pak het notitieblok!
Ik hoop het.
Kan me sowieso niet echt herinneren dat ik een dergelijk gevoel ooit heb gehad.

Momenteel leggen we het accent op m'n 'eetstoornis' Aangezien t eten toch wel veel invloed heeft op m'n leven.

Wel eens erover gehad. Dat ik soms wel jaloers ben op mensen die dat kunnen ehbben, die kunnen genieten van de natuur of van een moment. het voornaamste dat ze erop zegt is dat ik er zelf eens bij stil moet staan en eens moet kijken en proberen ervan te genieten.
Maar het hoe en wat dat ligt natuurlijk bij mezelf.
pi_132866423
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:34 schreef Miniem het volgende:

[..]

Hoe komt zon dip dan?

En slecht.
Waarom gaat het slecht?
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 20:40 schreef minthy het volgende:

[..]

Dat kan door vanalles komen. Meestal sla ik aan het piekeren en denk ik mezelf linea recta een dip in :P Hoort bij m'n angststoornis, gebeurt op het moment een heel stuk minder vaak dan een paar maanden geleden.

Dat is mooi kut -O-
Ook al gaat het beter, je krijgt alsnog een knuffel van mij, *knuffel* *;
  zondag 3 november 2013 @ 20:45:38 #242
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132866443
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:41 schreef Comp_Lex het volgende:

Jij hebt zelfs expliciet aan mij verteld dat ik minder ervaringen moest delen met andere mensen om te voorkomen dat ik half Fok weer over me heen kreeg. Weet je wel hoe belachelijk dat is? En dan zie ik hier hoe S_E geknuffeld wordt. Maar weet je? Laat maar lekker zitten. Ik houd al wel op.
Nee, ik heb gezegd dat je minder vaak hetzelfde rideltje moet afspelen, als er verder geen veranderingen in zijn.
Een overlijden of dergelijke ellende is natuurlijk totaal iets anders.

Daarbij is 'minder' al iets heel anders dan 'geen' ervaringen. En was het ook richting andere topics bedoelt.

Als laatste. Je hoeft niet naar mij te luisteren, dat ik een mening heb of advies wil geven, betekent nog niet dat je er altijd maar iets mee moet doen en braaf dat dient op te volgen. Je kan er ook gewoon schijt aan hebben.
pi_132866853
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:45 schreef Comp_Lex het volgende:

Ook al gaat het beter, je krijgt alsnog een knuffel van mij, *knuffel* *;
Ik strooi er nooit mee en eigenlijk is er maar één persoon waarmee ik knuffel (of eigenlijk twee als je m'n nichtje meetelt O+) maar bij dezen; een oprechte en welgemeende knuffel terug *;
Ik hoop dat je kan zien dat niet de hele wereld tegen je is en zeker de mensen in dit topic niet.
Tante minthy!! O+
Achtbaan1 is voor mij te intens
pi_132870767
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 20:41 schreef Comp_Lex het volgende:

[..]

Ik denk eerlijk gezegd van niet ("Heb je weer aandacht nodig? Moet je weer zielig gevonden worden?"), maar laat maar zitten.

[..]

Weet je, dat is ook iets dat me is opgevallen bij je: je neemt nooit, maar dan ook nooit iets aan van een ander. Je lijkt zelf álles beter te weten, of anders te weten dat iets niet voor jou gaat werken.

Maar als je dan alles beter weet, waarom maak je het dan niet beter voor jezelf?

O ja, één ding heb je van een ander aangenomen: je diagnose. Gefeliciteerd.

Er zijn zoveel mensen die je willen helpen, al is het maar uit het beetje geluk dat komt uit het verminderen van andermans lijden. Maar met Cluster A in de ene hand, en een pestverleden in de ander, sla je elk beetje positiviteit in de wind. Dat is zo pijnlijk om te zien dat niemand daar graag naar blijft kijken.

Ik hoop dat je dat sterk analytische brein van je een toespitsen kan op een positieve wijze naar jezelf, en de hulp die anderen je willen bieden.

quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 20:42 schreef Cue_ het volgende:

[..]

Dat is/wordt het zeker :')

[..]

Ik hoop het.
Kan me sowieso niet echt herinneren dat ik een dergelijk gevoel ooit heb gehad.

Momenteel leggen we het accent op m'n 'eetstoornis' Aangezien t eten toch wel veel invloed heeft op m'n leven.

Wel eens erover gehad. Dat ik soms wel jaloers ben op mensen die dat kunnen ehbben, die kunnen genieten van de natuur of van een moment. het voornaamste dat ze erop zegt is dat ik er zelf eens bij stil moet staan en eens moet kijken en proberen ervan te genieten.
Maar het hoe en wat dat ligt natuurlijk bij mezelf.
Jaloezie is ook een gevoel, slechts een andere kant van het spectrum. Zelf ervoer (?) ik het dit weekend ook nog. :)

Maar eten is natuurlijk nog veel belangrijker. Zonder eten kan je niet leven, en zonder leven niet voelen. Heel simpel. :P
Zelf ervaar ik een positieve invloed van het heerlijke vega-dieet dat ik geniet met m'n heteroseksuele levenspartner. :+

Heb je al ideetjes voor het hoe en wat? Tip: hou je ogen open voor de kleine dingetjes. :)
  zondag 3 november 2013 @ 22:00:07 #245
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132871479
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 21:48 schreef Gray het volgende:
Jaloezie is ook een gevoel, slechts een andere kant van het spectrum. Zelf ervoer (?) ik het dit weekend ook nog. :)
Denk dat iedereen dat wel ervaart zo af en toe.
Ik nog wat te veel, maar ach.
quote:
Maar eten is natuurlijk nog veel belangrijker. Zonder eten kan je niet leven, en zonder leven niet voelen. Heel simpel. :P
Zelf ervaar ik een positieve invloed van het heerlijke vega-dieet dat ik geniet met m'n heteroseksuele levenspartner. :+
Vanwaar de 'heteroseksuele' levenspartner? Moet ik hier een vriend onder verstaan of vanwaar die toevoeging?

Tja bij mij is het meer dat het allemaal te veel is, dus dat hele gedoe met 'zonder eten', daar heb ik niets mee ;P
quote:
Heb je al ideetjes voor het hoe en wat? Tip: hou je ogen open voor de kleine dingetjes. :)
Nop, geen flauw benul. Ik heb namelijk geen idee waar ik geluk uit zou kunnen halen. Ja uit vriendschappen. En dat probeer ik dan ook wel te doen. Ben alleen te veel van een 'maar'-cultuurtje. Dingen als natuur of momenten alleen of wat dan ook. .. nee daar kan ik niets uithalen. Tis allemaal te gewoon of niet bjizonder zeg maar.
pi_132871880
Is een goede vriend. Hij is mijn Silent Bob. Ik de zijne. Vind ik gewoon leuk om te zeggen. :P

[ Bericht 53% gewijzigd door Gray op 03-11-2013 22:10:51 ]
pi_132871928
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 21:48 schreef Gray het volgende:

[..]

Weet je, dat is ook iets dat me is opgevallen bij je: je neemt nooit, maar dan ook nooit iets aan van een ander. Je lijkt zelf álles beter te weten, of anders te weten dat iets niet voor jou gaat werken.

Maar als je dan alles beter weet, waarom maak je het dan niet beter voor jezelf?

O ja, één ding heb je van een ander aangenomen: je diagnose. Gefeliciteerd.

Er zijn zoveel mensen die je willen helpen, al is het maar uit het beetje geluk dat komt uit het verminderen van andermans lijden. Maar met Cluster A in de ene hand, en een pestverleden in de ander, sla je elk beetje positiviteit in de wind. Dat is zo pijnlijk om te zien dat niemand daar graag naar blijft kijken.

Ik hoop dat je dat sterk analytische brein van je een toespitsen kan op een positieve wijze naar jezelf, en de hulp die anderen je willen bieden.
Ik heb uitgevoerd wat er eerder tegen mij gezegd is. Ik moest van Cue_ contact opnemen met de drie mensen waar ik het beste contact mee had om vervolgens wat leuks mee te doen. Dat heb ik afgelopen zomer gedaan.
  zondag 3 november 2013 @ 22:08:37 #248
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132872084
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:06 schreef Comp_Lex het volgende:

Ik heb uitgevoerd wat er eerder tegen mij gezegd is. Ik moest van Cue_ contact opnemen met de drie mensen waar ik het beste contact mee had om vervolgens wat leuks mee te doen. Dat heb ik afgelopen zomer gedaan.
:o

vertel :D
pi_132872261
quote:
7s.gif Op zondag 3 november 2013 22:08 schreef Cue_ het volgende:

[..]

:o

vertel :D
Zoals je misschien al wel wist had ik verteld dat ik goed contact had met mijn neefje. Ik ben afgelopen zomer met mijn neefje en mijn oom naar de TT in Assen geweest.
  zondag 3 november 2013 @ 22:14:15 #250
267443 Cue_
Cuecumbergirl
pi_132872403
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 22:11 schreef Comp_Lex het volgende:

Zoals je misschien al wel wist had ik verteld dat ik goed contact had met mijn neefje. Ik ben afgelopen zomer met mijn neefje en mijn oom naar de TT in Assen geweest.
En hoe was dat? ook omdat je toch geen contact echt mocht hebben met je neefje? Is dat nog veranderd?

En de twee andere mensen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')