Engeland blijft maar grossieren in goede producers en dat komt echt niet omdat ze iets meer inwoners hebben,ha ha!!!!!!!!!
Heb er lang over zitten dubben, maar kan geen reden bedenken.
Zou het te maken hebben met cultuur/levensstijl... enzovoort??
Wat denken jullie??
quote:
Op zondag 29 september 2002 16:04 schreef deurmat het volgende:
misschien hebben ze daar een nieuwere versie van Magix Music Maker
Hmm.. met dance heb ik te weinig affiniteit om echt een oordeel er over te kunnen vellen, maar eigenlijk geldt naar mijn mening voor rock of pop hetzelfde. Niet dat er helemaal geen goede Nederlandse artiesten zijn, maar toch lopen we hier vaak een beetje achter de feiten aan: ontstaat er in Engeland of de VS een nieuwe trend, dan wordt het hier na verloop van tijd gewoon geimiteerd en gekopieerd, geen wonder dat veel Nederlandse bandjes nogal derivaat klinken.
quote:Je hebt het hier over dj's en geen producers en wat betreft Trance; ik denk toch dat deze stroming minder creativiteit vraagt dan andere vormen van dance (zeker "Dutch Wave - is toch vaak een kwestie van een simpele melodie uitwerken tot een heel nummer, toch????).
Op zondag 29 september 2002 16:07 schreef donald_dick het volgende:
nederland niet goed
waarom worden nederlandse dj's dan zovaak uitgenodigt?
waarom word trance dan de dutch wave daar genoemd
quote:Dat is met alle nummers zo
Op zondag 29 september 2002 16:25 schreef Bout het volgende:[..]
Je hebt het hier over dj's en geen producers en wat betreft Trance; ik denk toch dat deze stroming minder creativiteit vraagt dan andere vormen van dance (zeker "Dutch Wave - is toch vaak een kwestie van een simpele melodie uitwerken tot een heel nummer, toch????).
En ook qua 'house' heeft Nederland het in de jaren '90 internationaal zeker niet slecht gedaan (misschien wel beter dan Engeland).
* chauvinistische gevoelens komen naar boven
quote:Veel nummers wel, maar het gaat er wel om HOE je een bepaald nummer uitwerkt, daarin zit denk ik het verschil!!!
Op zondag 29 september 2002 16:29 schreef existenz het volgende:[..]
Dat is met alle nummers zo
quote:Je kan het over kwaliteit hebben van een plaat, maar daar zit dan alles in. Dus gebruik van apparatuur en geluiden, maar ook dansbaarheid, originaliteit en opbouw. Naar mijn idee dus een mening die per persoon verschilt aangezien de een van iets anders houdt als de ander.. En je kan een nog zo technisch en mooi in elkaar gezet plaatje hebben, als niemand m lekker vind om op te dansen of naar te luisteren is t gewoon een budplaat.
Op zondag 29 september 2002 17:03 schreef Bout het volgende:
Over smaak valt nooit te twisten, maar als je je toch een beetje hebt verdiept in Dance-muziek en een weet hoe een dance-productie is opgebouwd, dan zie je wel degelijk kwalitatief verschil!!
Maar gelukkig bestaan er mensen zoals Armin van Buuren die b.v. met "Yet Another Day" een nieuwe weg inslaat.
Overigens ben ik heel erg teleurgesteld over de laatste producties van 'grote namen' zoals Rank 1, Svenson & Gielen, etc.
Waar zijn de "Superstrings", de "Beauty of Silence" platen!
quote:Op Yabba Dabba Dance deel 6.
Op zondag 29 september 2002 17:35 schreef MarkzMan_X het volgende:
NL = Trance
UK = Prog
DL = Techno
maar van alle landen heeft de UK nog steeds de beste scene, labels, clubs, feesten en crowd
quote:Nou, dat lijkt me onzin.. uit de UK komt erg veel techno, uit Duitsland enorm veel trance.. etc... overal wordt gewoon vanalles gemaakt..
Op zondag 29 september 2002 20:33 schreef Trance4Ever het volgende:
ieder land heeft weer ietsNL = Trance
UK = Prog
DL = Technomaar van alle landen heeft de UK nog steeds de beste scene, labels, clubs, feesten en crowd
Maar als het puur om productionele kwaliteit gaat.. ik weet het niet hoor... in Nederland wordt inderdaad ongelofelijk veel troep gemaakt, maar ook een hoop goede producties, al krijgen die vaak niet evenveel aandacht.. en in Duitsland is dat niet anders.. maar de Engelse producties... 't zou kunnen.. ik weet meer Duitse en Nederlandse troep te noemen inderdaad
quote:Over het algemeen vind ik Engeland idd niet zo geweldig qua producties (DJ's hebben we het nu ff niet over), BEHALVE met 1 stroming.. drum-n-bass...
Op zondag 29 september 2002 21:18 schreef Jape het volgende:[..]
Nou, dat lijkt me onzin.. uit de UK komt erg veel techno, uit Duitsland enorm veel trance.. etc... overal wordt gewoon vanalles gemaakt..
Maar als het puur om productionele kwaliteit gaat.. ik weet het niet hoor... in Nederland wordt inderdaad ongelofelijk veel troep gemaakt, maar ook een hoop goede producties, al krijgen die vaak niet evenveel aandacht.. en in Duitsland is dat niet anders.. maar de Engelse producties... 't zou kunnen.. ik weet meer Duitse en Nederlandse troep te noemen inderdaad
quote:de dance scene is meer dan alleen maar die riedeltjestrance hoor
Op zondag 29 september 2002 17:35 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ok, dat de dance scene steeds minder origineel begint te worden, (in Nederland zowel in de UK) daar zijn we het denk ik wel allemaal over eens.Maar gelukkig bestaan er mensen zoals Armin van Buuren die b.v. met "Yet Another Day" een nieuwe weg inslaat.
Overigens ben ik heel erg teleurgesteld over de laatste producties van 'grote namen' zoals Rank 1, Svenson & Gielen, etc.
al heb je gelijk dat in nederland geproduceerde tracks minder snel opgepikt worden dan uit het buitenland, er loopt echt ontzettend veel talent rond wat gewoon de kans niet krijgt door alle hypes uit het buitenland
quote:Laidback Luke - best wel gehyped toch?
Op zondag 29 september 2002 23:14 schreef Ener-G het volgende:[..]
de dance scene is meer dan alleen maar die riedeltjestrance hoor
al heb je gelijk dat in nederland geproduceerde tracks minder snel opgepikt worden dan uit het buitenland, er loopt echt ontzettend veel talent rond wat gewoon de kans niet krijgt door alle hypes uit het buitenland
quote:yup... voor het grote publiek weer wat meer naar de achtergrond gedreven, maar nog steeds erg sterk bezig trouwens, en timmerde voor z'n 'hit' rocking with the best al hard aan de weg
Op zondag 29 september 2002 23:17 schreef E_Motion het volgende:[..]
Laidback Luke - best wel gehyped toch?
quote:Idd, uit e Uk komt techno/tek-house en uit duitsland veel hard trance. Maar over algemeen staat de Uk voor mij nog steeds bekend om zijn progressive (Sasha, Digweed, Seaman, Seb Fontaine etc etc) en Duitsland bekend om zijn techno (Vath, Liebing, etc) NL heeft van alles wat, maar op het gebied van trance zijn ze nog steeds de king.
Op zondag 29 september 2002 21:18 schreef Jape het volgende:[..]
Nou, dat lijkt me onzin.. uit de UK komt erg veel techno, uit Duitsland enorm veel trance.. etc... overal wordt gewoon vanalles gemaakt..
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |