abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6026969
Ook wel eens afgevraagd waarom Engelse dance-producers kwalitatief veel betere producties afleveren dan bijvoorbeeld Nederlandse (wees eerlijk zoveel écht goede zijn er niet)??

Engeland blijft maar grossieren in goede producers en dat komt echt niet omdat ze iets meer inwoners hebben,ha ha!!!!!!!!!

Heb er lang over zitten dubben, maar kan geen reden bedenken.
Zou het te maken hebben met cultuur/levensstijl... enzovoort??

Wat denken jullie??

zondag 29 september 2002 @ 16:04:49 #2
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_6027031
misschien hebben ze daar een nieuwere versie van Magix Music Maker
Later word ik mijzelf in het groot.
pi_6027065
quote:
Op zondag 29 september 2002 16:04 schreef deurmat het volgende:
misschien hebben ze daar een nieuwere versie van Magix Music Maker

Hmm.. met dance heb ik te weinig affiniteit om echt een oordeel er over te kunnen vellen, maar eigenlijk geldt naar mijn mening voor rock of pop hetzelfde. Niet dat er helemaal geen goede Nederlandse artiesten zijn, maar toch lopen we hier vaak een beetje achter de feiten aan: ontstaat er in Engeland of de VS een nieuwe trend, dan wordt het hier na verloop van tijd gewoon geimiteerd en gekopieerd, geen wonder dat veel Nederlandse bandjes nogal derivaat klinken.

Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
  Eindredactie Games zondag 29 september 2002 @ 16:07:33 #4
19054 crew  Oscar.
ElitePauper
pi_6027073
nederland niet goed
waarom worden nederlandse dj's dan zovaak uitgenodigt?
waarom word trance dan de dutch wave daar genoemd
0% vet, Geen suiker toegevoegd
Twitter: @BuikschuiverNL
Xbox Live: Buikschuiver
Oscar, jij mag mijn landgoed als ik kom te overlijden. - Monkyyy
  zondag 29 september 2002 @ 16:07:59 #5
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6027079
In Engeland zijn ze al wat langer bezig en hebben de Engelsen een heel andere smaak wat betreft muziek. Eveneens vind ik de Engelsen toch wat innovatiever als je naar de stijlen kijkt. Hier in Nederland komt iemand met een idee en dat wordt vervolgens door 252791 anderen gekopieerd in een platte, gevoelloze produktie. Engelsen jatten ook van elkaar, maar wel op een manier dat ze ook zelf iets toevoegen. Niet bij alle Engelse produkties gaat dat op, maar wel vaak in ieder geval.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6027322
quote:
Op zondag 29 september 2002 16:07 schreef donald_dick het volgende:
nederland niet goed
waarom worden nederlandse dj's dan zovaak uitgenodigt?
waarom word trance dan de dutch wave daar genoemd
Je hebt het hier over dj's en geen producers en wat betreft Trance; ik denk toch dat deze stroming minder creativiteit vraagt dan andere vormen van dance (zeker "Dutch Wave - is toch vaak een kwestie van een simpele melodie uitwerken tot een heel nummer, toch????).
pi_6027377
quote:
Op zondag 29 september 2002 16:25 schreef Bout het volgende:

[..]

Je hebt het hier over dj's en geen producers en wat betreft Trance; ik denk toch dat deze stroming minder creativiteit vraagt dan andere vormen van dance (zeker "Dutch Wave - is toch vaak een kwestie van een simpele melodie uitwerken tot een heel nummer, toch????).

Dat is met alle nummers zo
This message is intended for the addressee shown. It contains information that is confidential and protected from disclosure. The contents of this message do not necessarily represent the views or policies of myself.
pi_6027413
Naar mijn mening produceert Nederland betere trance dan Engeland. En alles wat uit Engeland komt is gebaseerd op Nederlandse trance.
Dus volgens mij valt dat beeld wel tegen, dat 'al het goede uit UK komt'.

En ook qua 'house' heeft Nederland het in de jaren '90 internationaal zeker niet slecht gedaan (misschien wel beter dan Engeland).

* chauvinistische gevoelens komen naar boven

pi_6027449
quote:
Op zondag 29 september 2002 16:29 schreef existenz het volgende:

[..]

Dat is met alle nummers zo

Veel nummers wel, maar het gaat er wel om HOE je een bepaald nummer uitwerkt, daarin zit denk ik het verschil!!!
pi_6027725
Volgens mij is een groot deel van dit verhaal gebaseert op smaak. Ik vind een hoop dingen uit Engeland gewoon troep, zeker op dance gebied. En ik hoor hier niemand over Duitsland, maar dat lijkt me toch op producer gebied ook een grote factor naast Engeland en Nederland, zo niet de grootste..
Where facts are few, experts are many.
pi_6027899
Over smaak valt nooit te twisten, maar als je je toch een beetje hebt verdiept in Dance-muziek en een weet hoe een dance-productie is opgebouwd, dan zie je wel degelijk kwalitatief verschil!!
  zondag 29 september 2002 @ 17:05:23 #12
13211 MSXUser
Irritant figuur...
pi_6027927
Duitsland is ook een heel groot land wat betreft de dancescene, maar ook bijvoorbeeld Italië en Spanje moeten we niet vergeten.
Het is inderdaad wel een kwestie van smaak, maar ik vind Nederlandse produkties toch vaak erg op elkaar lijken. Weer diezelfde strings uit die Access Virus, weer die Lately Bass uit die Yamaha TX81Z, weer die standaard 909 loops... Eigenlijk best jammer, gezien er genoeg talent rondloopt. Ik denk dat veel producers gewoon teveel naar het geld kijken in plaats van naar hun produkt.
If electricity comes from electrons, does morality come from morons?
pi_6028041
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:03 schreef Bout het volgende:
Over smaak valt nooit te twisten, maar als je je toch een beetje hebt verdiept in Dance-muziek en een weet hoe een dance-productie is opgebouwd, dan zie je wel degelijk kwalitatief verschil!!
Je kan het over kwaliteit hebben van een plaat, maar daar zit dan alles in. Dus gebruik van apparatuur en geluiden, maar ook dansbaarheid, originaliteit en opbouw. Naar mijn idee dus een mening die per persoon verschilt aangezien de een van iets anders houdt als de ander.. En je kan een nog zo technisch en mooi in elkaar gezet plaatje hebben, als niemand m lekker vind om op te dansen of naar te luisteren is t gewoon een budplaat.
Where facts are few, experts are many.
pi_6028383
Ok, dat de dance scene steeds minder origineel begint te worden, (in Nederland zowel in de UK) daar zijn we het denk ik wel allemaal over eens.

Maar gelukkig bestaan er mensen zoals Armin van Buuren die b.v. met "Yet Another Day" een nieuwe weg inslaat.

Overigens ben ik heel erg teleurgesteld over de laatste producties van 'grote namen' zoals Rank 1, Svenson & Gielen, etc.

Waar zijn de "Superstrings", de "Beauty of Silence" platen!

zondag 29 september 2002 @ 18:00:18 #15
14627 deurmat
Best een leuke user.
pi_6028787
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:35 schreef MarkzMan_X het volgende:
Op Yabba Dabba Dance deel 6.
Later word ik mijzelf in het groot.
pi_6030695
ieder land heeft weer iets

NL = Trance
UK = Prog
DL = Techno

maar van alle landen heeft de UK nog steeds de beste scene, labels, clubs, feesten en crowd

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_6031214
quote:
Op zondag 29 september 2002 20:33 schreef Trance4Ever het volgende:
ieder land heeft weer iets

NL = Trance
UK = Prog
DL = Techno

maar van alle landen heeft de UK nog steeds de beste scene, labels, clubs, feesten en crowd

Nou, dat lijkt me onzin.. uit de UK komt erg veel techno, uit Duitsland enorm veel trance.. etc... overal wordt gewoon vanalles gemaakt..

Maar als het puur om productionele kwaliteit gaat.. ik weet het niet hoor... in Nederland wordt inderdaad ongelofelijk veel troep gemaakt, maar ook een hoop goede producties, al krijgen die vaak niet evenveel aandacht.. en in Duitsland is dat niet anders.. maar de Engelse producties... 't zou kunnen.. ik weet meer Duitse en Nederlandse troep te noemen inderdaad

pi_6033281
quote:
Op zondag 29 september 2002 21:18 schreef Jape het volgende:

[..]

Nou, dat lijkt me onzin.. uit de UK komt erg veel techno, uit Duitsland enorm veel trance.. etc... overal wordt gewoon vanalles gemaakt..

Maar als het puur om productionele kwaliteit gaat.. ik weet het niet hoor... in Nederland wordt inderdaad ongelofelijk veel troep gemaakt, maar ook een hoop goede producties, al krijgen die vaak niet evenveel aandacht.. en in Duitsland is dat niet anders.. maar de Engelse producties... 't zou kunnen.. ik weet meer Duitse en Nederlandse troep te noemen inderdaad

Over het algemeen vind ik Engeland idd niet zo geweldig qua producties (DJ's hebben we het nu ff niet over), BEHALVE met 1 stroming.. drum-n-bass...
pi_6033763
quote:
Op zondag 29 september 2002 17:35 schreef MarkzMan_X het volgende:
Ok, dat de dance scene steeds minder origineel begint te worden, (in Nederland zowel in de UK) daar zijn we het denk ik wel allemaal over eens.

Maar gelukkig bestaan er mensen zoals Armin van Buuren die b.v. met "Yet Another Day" een nieuwe weg inslaat.

Overigens ben ik heel erg teleurgesteld over de laatste producties van 'grote namen' zoals Rank 1, Svenson & Gielen, etc.

de dance scene is meer dan alleen maar die riedeltjestrance hoor

al heb je gelijk dat in nederland geproduceerde tracks minder snel opgepikt worden dan uit het buitenland, er loopt echt ontzettend veel talent rond wat gewoon de kans niet krijgt door alle hypes uit het buitenland

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_6033808
quote:
Op zondag 29 september 2002 23:14 schreef Ener-G het volgende:

[..]

de dance scene is meer dan alleen maar die riedeltjestrance hoor

al heb je gelijk dat in nederland geproduceerde tracks minder snel opgepikt worden dan uit het buitenland, er loopt echt ontzettend veel talent rond wat gewoon de kans niet krijgt door alle hypes uit het buitenland

Laidback Luke - best wel gehyped toch?
pi_6035429
quote:
Op zondag 29 september 2002 23:17 schreef E_Motion het volgende:

[..]

Laidback Luke - best wel gehyped toch?

yup... voor het grote publiek weer wat meer naar de achtergrond gedreven, maar nog steeds erg sterk bezig trouwens, en timmerde voor z'n 'hit' rocking with the best al hard aan de weg
"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."
pi_6076556
quote:
Op zondag 29 september 2002 21:18 schreef Jape het volgende:

[..]

Idd, uit e Uk komt techno/tek-house en uit duitsland veel hard trance. Maar over algemeen staat de Uk voor mij nog steeds bekend om zijn progressive (Sasha, Digweed, Seaman, Seb Fontaine etc etc) en Duitsland bekend om zijn techno (Vath, Liebing, etc) NL heeft van alles wat, maar op het gebied van trance zijn ze nog steeds de king.
Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')