abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132737490
Papiamento --> stampia
Nederlands --> postzegel

Nou, het wordt er niet duidelijker op. Je poging wordt gewaardeerd natuurlijk.

Ik heb 4 m² zelf gestort, ik tilde, mengde, stortte me een breuk. Bij een groot oppervlak zou ik de wagen liever laten komen, of een molen neerzetten. Nooit meer met de hand. Zelf je verbazen hoe weinig één zo'n zak oplevert.

Beetje holle kies effect. Je stort het, kijkt ernaar en het valt weg.
Laat die handjes wapperen!
pi_132739713
40 m2 x 0.055 meter dik(dat is vijf centimeter plus een beetje) = 2.20 m3. Vergeet maar dat je dat "ff" zelf aandraagt, gaat afladen en mengen en opbrengen. Je zal verbaasd zijn (zoals hierboven gezegd) hoeveel beton/cement er uit 1 zak cement (1 emmer volume) + 3 emmers zand (volume) komt : amper meer dan 1 emmer prut - dat worden dan 2000 emmertjes, en dat weegt nogal wat bij elkaar, alleen het water al.
Haal er een cementmolen bij, of beter (zoals ook al gezegd), laat een cement-centrale het spul op de vloer pompen ; je kan het zelf dan egaliseren, nog een hele klus (beter met 2 of 3 man werken). Die 40 m2 is teveel voor zomaar lukraak wat klussen.

[ Bericht 25% gewijzigd door quirigua op 30-10-2013 21:19:36 ]
pi_132742206
Nu was het geen zandcement maar beton bij mij.
Maar ik heb vorig jaar een betonvloer laten storten voor een tuinhuis, ongeveer 5m3 beton.
Dat ga ik echt niet met zakjes of met een betonmolen doen.
De betonauto kon zo achteruit rijden vanaf de berm (ik woon op een hoekkavel), en de beton in de bekisting storten, paar gootjes eraan klikken en de beton kwam tot 5m vanaf de vrachtauto.
Even trillen met een betonnaald, afreien en klaar. Nog geen half uur werk.
pi_132749768
Hai TS, welke afwerking ga je voor je vloer gebruiken?
Voor een tegelvloer zou ik toch voor beton kiezen i.p.v. een zandcement vloertje als basis.
Zandcement scheurt veel makkelijker, je zwaluwstaartvloer moet dan wel erg vast liggen wil het dit kunnen voorkomen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')