abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132505513
Goedemorgen mensen,

Ik heb even een vraagje. Ik fotografeer normaal altijd buiten, maar nu met dit weer wil ik binnen gaan fotograferen. Van de hond, neefjes, vriendinnen enz. Ik heb een achtergrond scherm zodat ik normale achtergrond heb en geen meubels etc.

Ik heb wel een externe flitser maar als ik deze gebruik worden de mensen half blind zo vel is het, want deze kan alleen recht voor uit en niet omhoog richting het plafond.

Nu is mijn vraag of iemand tips heeft met wat voor licht ik het beste kan fotograferen.

Dit is puur een hobby en het hoeft niet professional te zijn, vandaar dat ik geen dure lampen koop.

Weet iemand of ik bijv genoeg heb aan een externe flitser die ik kan laten flitsen via het plafond of dat een camera lamp die ik op mijn camera kan bevestigen genoeg is.

ik hoor graag van jullie

Alvast bedankt.
pi_132505543
Overdag kun je best redelijke foto's binnen maken toch? Heb je al eens een proef gedaan om te kijken hoe je uitkomt.
“When there is no desire, all things are at peace.”
pi_132505565
zet een kapje over de flitser..
Reaching out to embrace the random. reaching out to embrace what ever may come.
pi_132505685
ja overdag wel, maar eer dat ik uit mijn werk ben is het helaas donder;-) dus dan heb ik alleen het weekend nog over. ja het ziet er niet heel gek uit, maar als ik met mijn gewone flitser flits dan krijg je schaduwen erop van de spullen die erom heen staan.

kunt u mij ook vertellen wat voor soort kapje?
pi_132505696
Kun je de flitser niet verlengen met een kabel? Dan kun je de flitser weer richten waar jij hem wilt laten flitsen.
pi_132505726
nee helaas niet, het is er 1 uit het jaar 0;-) deze is van mijn tante geweest, maar hij flits nog steeds;-)
pi_132505890
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:10 schreef qwinty het volgende:
ja overdag wel, maar eer dat ik uit mijn werk ben is het helaas donder;-) dus dan heb ik alleen het weekend nog over. ja het ziet er niet heel gek uit, maar als ik met mijn gewone flitser flits dan krijg je schaduwen erop van de spullen die erom heen staan.

kunt u mij ook vertellen wat voor soort kapje?
gewoon zo eentje kun je proberen:
pi_132505891
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:12 schreef qwinty het volgende:
nee helaas niet, het is er 1 uit het jaar 0;-) deze is van mijn tante geweest, maar hij flits nog steeds;-)
Kun je er ook niet één lenen van iemand? Je zou die van mij zo mogen lenen als je in Den Haag of omstreken woont.
pi_132506010
nee helaas niet. ik woon in utrecht.

Weet iemand hoe duur ze ongeveer zijn. En heb ik hier genoeg aan om in huis als t donker is foto's te maken?
pi_132506172
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:26 schreef qwinty het volgende:
nee helaas niet. ik woon in utrecht.

Weet iemand hoe duur ze ongeveer zijn. En heb ik hier genoeg aan om in huis als t donker is foto's te maken?
tussen de 10 en 20 euro geloof ik.

en nee, daar heb je niet genoeg aan. je moet ook een beetje weten hoe je camera werkt
pi_132506234
ik zit me net te bedenken dat er bij mij geen klepje oppast denk ik, want ik heb zo'n rechter niet zo'n die naar voren steek zeg maar.

Hoe me camera werkt weet ik wel, want ik al zei heb veel foto's buiten gemaakt, dus kwaar instellingen van mij camera zit het wel goed.

Ik wil best een nieuwe externe flitser aanschaffen, als ik maar weet dat het werkt,

Misschien dat er nog meer mogelijkheden zijn want kwaar budget niet zo heel veel is.
pi_132506330
Een papiertje met schilderstape voor je flitser plakken is een goedkope oplossing.. Halfdoorzichtig of juist een dik papiertje, of alleen aan de onderzijde zodat het licht via papier/plafond op het onderwerp valt. Probeer eens?

[ Bericht 0% gewijzigd door Peter op 24-10-2013 11:32:13 ]
dag
pi_132506356
oke bedankt voor de tip. Ik ga het vanavond proberen.

gwn printpapier of karton?
pi_132506402
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 10:41 schreef qwinty het volgende:
oke bedankt voor de tip. Ik ga het vanavond proberen.

gwn printpapier of karton?
probeer gewoon beiden, zie je direct verschil als je de instellingen gelijk laat :)
pi_132506463
ja dat is waar;-) heel erg bedankt voor de tip, zo creatief was ik nog niet;-)

als mensen nog meer tips hebben hoor ik dat graag?

hoef niet alleen betrekking te hebben op de flitser, mag ook iets anders zijn waardoor de verlichting beter word.

Ik wil in de toekomst wel een flitser halen die ik kan bewegen zodat ik hem naar het plafond kan richten, maar het liefst op het moment nog even niet
pi_132509390
Mocht je bubbeltjes plastic hebben, geeft ook een goed difuus licht.

Heb je overigens zo weinig licht dat je binnen de flitser moet gebruiken? Als je overdag fotografeerd zou licht inflitsen toch voldoende moeten zijn, daar zouden je onderwerpen niet veel last van moeten hebben.
Professionele kwaliteit fotoprints op alu-Dibond
http://www.imponera.nl
  Redactie Frontpage donderdag 24 oktober 2013 @ 12:37:49 #17
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132509498
Je kan ook een paar daglicht lampen kopen die je in normale fittingen kunt draaien, dus je hoeft niet per se voor die lampen een nieuw statief en fitting te kopen

pi_132511400
overdag heb ik er geen last van, het is meer voor savonds.

Kan ik deze lampen gewoon in me lampen thuis draaien?

moet ik die bubbeltjes plastich voor me externe flits houden?
  Redactie Frontpage donderdag 24 oktober 2013 @ 13:53:57 #19
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132511741
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 13:43 schreef qwinty het volgende:
overdag heb ik er geen last van, het is meer voor savonds.

Kan ik deze lampen gewoon in me lampen thuis draaien?

Ja. Maar het is wel handig dat je een standaard hebt die je kunt richten. Kun je bij de kringloop kopen. Lampen zijn niet goedkoop, 25 tot 35 per lamp en ze zijn stuk als ze vallen (weet ik uit ervaring)

Ik heb 85 en 125 watt
http://www.folux.nl/Webwi(...)t-Lamp-E27--85W.html
pi_132512166
Ik heb een leuk setje gezien, maar weet niet of het wat is en of ik er genoeg aan heb:

https://www.vidaxl.nl/stu(...)atieven-en-paraplu-s
  Redactie Frontpage donderdag 24 oktober 2013 @ 14:08:54 #21
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132512237
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:06 schreef qwinty het volgende:
Ik heb een leuk setje gezien, maar weet niet of het wat is en of ik er genoeg aan heb:

https://www.vidaxl.nl/stu(...)atieven-en-paraplu-s
36 watt is wel heel weinig, als je body dan ook niet zo';n hoge ISO aankan. Ik zou gaan voor minimaal 85 watt, maar ik gebruik soms zelfs 2x 85watt per paraplu

Heb wel de zelfde statief, alleen een dubbele fitting
  Redactie Frontpage donderdag 24 oktober 2013 @ 14:11:50 #22
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132512343
Deze shoot deed ik onlangs met 3x 85 watt en 2 externe flitsen
Daglichtlampen waren om het doek te belichten

[ Bericht 31% gewijzigd door SunChaser op 24-10-2013 15:08:07 ]
pi_132512399
Goede kont!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_132512421
zulks een goeden photoshop O+
'Met een banaan door het water, later'
Franky boy | fanmail, hatemail, lovemail, sexmail | Tom
pi_132512442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 14:14 schreef Mirjam het volgende:
zulks een goeden photoshop O+
Waarvoor dank!
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')