abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132465283
Dag allen,

Enige tijd geleden heb ik een oude klok uit een onderzeeër gekocht via Ebay. Het ding leek prima te lopen, maar nu blijkt dat hij zo nu en dan stopt als de klok aan de wand geplaatst is. Wanneer hij plat op de grond ligt, dan loopt hij wel gewoon door. Het is een ouderwets opwindmodel.

Ik heb 'm naar de klokkenmaker gebracht, maar die zegt dat het 150 euro kost en hij 'm dan gaat servicen. Dat vind ik echter veel te veel geld voor zo'n ding. Weggooien vind ik ook geen optie omdat ik bijna 200E voor dat ding heb betaald. :{

Heeft er iemand een idee waar het door zou kunnen komen dat hij zo nu en dan stopt met lopen als hij verticaal geplaatst is? En waarom hij dat niet doet als hij plat ligt? En, belangrijker nog, zou ik dit zelf kunnen verhelpen?
Ons soort mensen, trapt reeds jaren blij van zin, het vuile plebs de modder in.
Ons soort mensen, steunpilaar van vaderland en koningin.
pi_132465315
Dus nu moeten wij weten hoe handig jij bent? Wat voor klok dat is en dan een inschatting maken of je kennis toereikend is om dat te doen..... Juist!

Ik denk dat je het kan.
pi_132465336
Het is zo'n klok en het gaat me meer om de diagnose, daarna kan ik zelf wel wat aan het sleutelen gaan.

http://www.retrothing.com(...)ringwound-clock.html
  woensdag 23 oktober 2013 @ 09:57:04 #4
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_132465477
dus je kunt kiezen tussen 200 euro mogelijk kapotsleutelen of 150 euro investeren
dude here
pi_132465489
of contactspray, daar hoor ik een aantal handige kennissen ook altijd hoog over opgeven.
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_132465523
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:59 schreef nutoj het volgende:
dus je kunt kiezen tussen 200 euro mogelijk kapotsleutelen of 150 euro investeren
Ja. En als hier niets uit komt dan leg ik 'm wel ergens weg of hang ik 'm voor de sier op.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:07:20 #8
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_132465655
Oh, en 200 euro :D

Voor de reparatiekosten heb je gewoon een nieuwe.
pi_132465689
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:07 schreef Woelwater het volgende:
Oh, en 200 euro :D

Voor de reparatiekosten heb je gewoon een nieuwe.
Zou je denken ja? Ik heb de mijne ook zo van Ebay gehaald en je wil niet weten wat er nog aan verzendkosten en importheffingen-onzin bij komt. Heb kaal voor de klok nog minder betaald (120 dollar als ik het goed heb).
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:12:57 #10
309164 Woelwater
oranje-blanje-bleu
pi_132465774
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:09 schreef Skv het volgende:

[..]

Zou je denken ja? Ik heb de mijne ook zo van Ebay gehaald en je wil niet weten wat er nog aan verzendkosten en importheffingen-onzin bij komt. Heb kaal voor de klok nog minder betaald (120 dollar als ik het goed heb).
Zag pas later dat dat ding uit Amerika moet komen, dan gaat het inderdaad al snel richting de 200, my bad.
pi_132465815
quote:
12s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:12 schreef Woelwater het volgende:

[..]

Zag pas later dat dat ding uit Amerika moet komen, dan gaat het inderdaad al snel richting de 200, my bad.
Jij zag het tenminste nog, ik had die veiling gewonnen ( *O* ), kreeg toen $50 aan verzendkosten om m'n oren ( -O- ) en daarna nog import- en inklaringskosten ( -O- -O- -O-). En daarna loopt die bitch dus ook nog eens niet goed :'(.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:23:34 #12
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_132466026
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 09:59 schreef HaywoodJablome het volgende:
of contactspray, daar hoor ik een aantal handige kennissen ook altijd hoog over opgeven.
Contactspray is voor elektronische zaken.

Blijft de klok altijd op ongeveer hetzelfde punt hangen? Als dat zo is kan WD 40 helpen omdat er dan misschien iets stroef loopt.
pi_132466051
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:23 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:

[..]

bedankt voor de opheldering ^O^
If I had known it was harmless, I would have killed it myself.
pi_132466079
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:23 schreef Inschrijven_valt_niet_mee het volgende:

[..]

Blijft de klok altijd op ongeveer hetzelfde punt hangen? Als dat zo is kan WD 40 helpen omdat er dan misschien iets stroef loopt.
Ja, met de secondewijzer op 10 voor. Minutenwijzer lijkt er niet veel mee te maken te hebben. Heb iig een paar offertes opgevraagd bij andere toko's in de buurt.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 10:29:29 #15
180280 Inschrijven_valt_niet_mee
Ik ben niet gek, denk ik...
pi_132466173
quote:
14s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:24 schreef HaywoodJablome het volgende:

[..]

bedankt voor de opheldering ^O^
Graag gedaan ;)

quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:25 schreef Skv het volgende:

[..]

Ja, met de secondewijzer op 10 voor. Minutenwijzer lijkt er niet veel mee te maken te hebben. Heb iig een paar offertes opgevraagd bij andere toko's in de buurt.
Is wel het punt waar een wijzer het meeste last heeft van de zwaartekracht als de klok aan de muur hangt. Kan je bij het loopwerk komen? Klein drupje naaimachine olie helpt misschien al.
pi_132466219
Klok ligt op dit moment nog bij de klokkenwinkel, ga 'm vandaag of morgen ophalen. Denk dat ik er wel bij kan komen.
pi_132467574
Zwaartekracht?
It is our light, not our darkness that frightens us the most.
Our biggest fear is not that we are inadequate, our biggest fear is that we are powerful beyond measure.
pi_132468722
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:26 schreef Trinitrobenzeen het volgende:
Zwaartekracht?
Geen idee, ik denk dat 'ie toch eens nagekeken moet worden. Maar niet voor 150 euro.
pi_132470537
Offerte ontvangen van een andere toko van 300E. Hoe fucking moeilijk kan het zijn om een klok te servicen die nul complicaties heeft? :?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:59:35 #20
347224 SiennaForrest
Dat bepaal ik zelf wel uit!
pi_132470765
Gave klok hoor, zou wel fijn zijn als je die weer aan de praat zou krijgen! Ik dacht ook het eerste aan de zwaartekracht, omdat horizontaal de wijzers goed gaan. Als het verticaal niet goed gaat heeft hij blijkbaar niet genoeg kracht om dat voor elkaar te krijgen. Misschien zelf dus eerst even checken, wellicht dat die wd-spray uitkomst geeft. Of het mechaniek eens inspecteren, wie weet zit er wat tussen, hoe klein dan ook. Belangrijk is idd, zoals iemand al aangaf, of hij vaak rond dezelfde tijd stopt.

Maar wat een belachelijk hoge prijzen van die klokkenmakers, die hebben de klok horen luiden, maar... ;) Succes er mee in ieder geval!
''Ware rust is niet afwezigheid van beweging, het is evenwicht in de bewegingen.'
pi_132470786
quote:
7s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:53 schreef Skv het volgende:
Offerte ontvangen van een andere toko van 300E. Hoe fucking moeilijk kan het zijn om een klok te servicen die nul complicaties heeft? :?
300 eu :')
Because you know i'm all about that ass
pi_132471182
quote:
1s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:00 schreef blow... het volgende:

[..]

300 eu :')
Echt kansloos inderdaad.

En dat gejank van mijn klokkenmaker dat hij alles zelf moet maken slaat ook nergens op. Volgens mij zit dit uurwerk er in: http://www.ebay.de/itm/Ec(...)Ersatz-/380420300266

Als het hele uurwerk te krijgen is, zijn er vast ook wel onderdelen te krijgen. Die vent is gewoon liever lui dan moe krijg ik het idee. :{
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')