abonnement Unibet Coolblue
pi_132466846
Helemaal als er nog 2 kinderen in het spel zijn.
Het is vreselijk om je kind te verliezen, maar je moet ook door voor de andere twee.
Als je een puinhoop van je leven maakt hebben die 2 kinderen daar ook "last" van
pi_132466864
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als mijn kind was overleden zou me dat dan ook geen ruk kunnen schelen.
maar volgens mij was dat niet de oorzaak die ze zelf gaven he.
je kunt niet, omdat ergens 12 jaar geleden (ze hadden het zelf over guldens) ze een keer een lening van 10.000 euro hadden en er 5 jaar geleden een kind overleed, dat maar meteen als reden geven voor nu in de financiële problemen zitten.
bovendien vind ik het behoorlijk asociaal naar de kinderen die er nog waren, je hebt nog steeds ook een verantwoordelijkheid naar de 2 levende kinderen lijkt mij en 1 daarvan is nog altijd zorgen voor eten op de plank en een dak boven het hoofd.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_132466905
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:58 schreef utrecht1970 het volgende:
Helemaal als er nog 2 kinderen in het spel zijn.
Het is vreselijk om je kind te verliezen, maar je moet ook door voor de andere twee.
Als je een puinhoop van je leven maakt hebben die 2 kinderen daar ook "last" van
tegelijk ;)
maar dat is dus wat ik al eerder zei: al die dingen zijn vreselijk en heel begrijpelijk dat iemand het dan even niet ziet zitten, maar het is 'het leven' en daar hoort bij dat het niet altijd alleen maar makkelijk en leuk is.
de mensen in dit soort programma's gebruiken alles als oorzaak en reden voor financiële problemen, soms tot in 15 jaar terug, letterlijk hier:
ja maar in het gulden tijdperk hadden wij problemen met een werkgever en daarom nu..., bla bla bla.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:01:23 #79
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132466920
Ik reageerde puur op die opmerking, niet op hun situatie.
En vanuit m'n eigen positie, dus dan zonder nog een paar kinderen die ook zorg nodig hebben.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:04:24 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132467001
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:00 schreef WRH het volgende:

[..]

tegelijk ;)
maar dat is dus wat ik al eerder zei: al die dingen zijn vreselijk en heel begrijpelijk dat iemand het dan even niet ziet zitten, maar het is 'het leven' en daar hoort bij dat het niet altijd alleen maar makkelijk en leuk is.
de mensen in dit soort programma's gebruiken alles als oorzaak en reden voor financiële problemen, soms tot in 15 jaar terug, letterlijk hier:
ja maar in het gulden tijdperk hadden wij problemen met een werkgever en daarom nu..., bla bla bla.
Mensen zitten daar niet vanwege hun enorme financiële inzicht, en als zo'n schuld uit de guldentijd niet aangepakt is dan is die er nu dus nog.... mogen ze die schuld dan niet meer bij naam noemen omdat hij nog in guldens ontstaan is?

Het probleem bij de mensen in het programma is dat ze zaken niet aanpakken, iedere week zie je keurig in het lijstje van Annemarie hoe je schuld over 10 jaar zal zijn als je hem niet aanpakt, en nou is er een keer een schuld van 10 jaar oud die niet aangepakt is en dan verwijt je mensen dat ze de schuld benoemen?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132467003
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:01 schreef Leandra het volgende:
Ik reageerde puur op die opmerking, niet op hun situatie.
En vanuit m'n eigen positie, dus dan zonder nog een paar kinderen die ook zorg nodig hebben.
oh sorry.
nee maar het is heus niet zo dat mensen (ikzelf incl) niet begrijpen dat je na zoiets 'even' geen trek hebt in andere dingen.
het is ook niet zo dat ik het wil bagatelliseren ofzo, of het niets voorstelt, alleen in deze context vond ik het gewoon niet kloppen, in het verhaal van de financiële shit die ze op tv ten toon spreiden had het niets te maken en dat wordt wel vaker gedaan in dit soort programma's want de deelnemers moeten wel heel erg zielig zijn dus er wordt echt van alles en nog wat en soms van 15 jaar geleden nog bij gehaald.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:06:19 #82
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132467052
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:04 schreef WRH het volgende:

[..]

oh sorry.
nee maar het is heus niet zo dat mensen (ikzelf incl) niet begrijpen dat je na zoiets 'even' geen trek hebt in andere dingen.
het is ook niet zo dat ik het wil bagatelliseren ofzo, of het niets voorstelt, alleen in deze context vond ik het gewoon niet kloppen, in het verhaal van de financiële shit die ze op tv ten toon spreiden had het niets te maken en dat wordt wel vaker gedaan in dit soort programma's want de deelnemers moeten wel heel erg zielig zijn dus er wordt echt van alles en nog wat en soms van 15 jaar geleden nog bij gehaald.
En wat als het nog gewoon van 15 jaar geleden is?
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132467202
Ik snapte die vrouw ook echt niet met haar bibliotheek baan.
Ok ze kon nog 4 uur erbij krijgen als oproepkracht, maar om daarna elke andere baan (inkomsten) af te wijzen omdat ze anders niet als oproepkracht kon werken vond ik erg naief.
Ze had ook haar huidige contract kunnen houden en daarnaast tijdelijk uitzendwerk gaan doen voor extra geld. Ze kan bij de bibliotheek aangeven dat ze graag meer uren wil maken, maar dat ze die dan wel naast haar 2e baan moet inplannen. (Dus liefst gewoon een halve dag extra).

Oproepkracht werk levert haar niet de inkomsten die ze nodig heeft om uit deze situatie te komen.
pi_132467318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:06 schreef Leandra het volgende:

[..]

En wat als het nog gewoon van 15 jaar geleden is?
dan vind ik het heel erg voor de kinderen die er nog zijn. bovendien, de kinderen waren toch nog geen 15? dus de schulden hadden ze al voor ze aan 3 kinderen begonnen, dat is dan toch onverantwoordelijk en heeft toch niets te maken met iets van 15 jaar geleden?
dan is het dus een structureel iets en zijn deze mensen gewoon niet in staat om normaal voor zichzelf te zorgen en heeft het dus niets te maken met verdriet of wat dan ook.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2013 @ 11:17:28 #85
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132467371
Ik vind t zielig voor die kids dat dit steeds herhaald wordt. Ik wed dat ze allang gescheiden zijn. En 40.000 euro aflosen in 4 jaar? Hoe? De rente alleen al is hoog
pi_132468525
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Als mijn kind was overleden zou me dat dan ook geen ruk kunnen schelen.
Dat is de eerste periode begrijpelijk en daarom kun je in onze verzorgingsstaat ook in aanmerking komen voor een maatschappelijk werker die één en ander tijdelijk kan oppakken, als dat al niet door andere naasten wordt gedaan.

Maar je bent werkelijk niet van deze wereld als na enige tijd niet het besef komt dat je óók verder moet en naar de toekomst moet kijken, zeker als je nog andere kinderen hebt.

Daarbij hadden deze mensen blijkbaar weinig werk gemaakt van het aflossen van de 10k schuld, want hun kindje is pas jaren later overleden. En die 10k in guldens is voor een stel normaal gesproken héél goed overheen te komen als je daarvoor gewoon de verantwoordelijkheid neemt.
Maar nee, van nog geen 5k in Euro's was de schuld intussen juist opgelopen tot 40k.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:18:45 #87
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132469318
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:15 schreef WRH het volgende:

[..]

dan vind ik het heel erg voor de kinderen die er nog zijn. bovendien, de kinderen waren toch nog geen 15? dus de schulden hadden ze al voor ze aan 3 kinderen begonnen, dat is dan toch onverantwoordelijk en heeft toch niets te maken met iets van 15 jaar geleden?
dan is het dus een structureel iets en zijn deze mensen gewoon niet in staat om normaal voor zichzelf te zorgen en heeft het dus niets te maken met verdriet of wat dan ook.
Dat kan wel zijn, maar dat neemt niet weg dat de schuld dan van 15 jaar geleden is.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:19:58 #88
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132469357
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:55 schreef Ivo1985 het volgende:

[..]

Dat is de eerste periode begrijpelijk en daarom kun je in onze verzorgingsstaat ook in aanmerking komen voor een maatschappelijk werker die één en ander tijdelijk kan oppakken, als dat al niet door andere naasten wordt gedaan.

Maar je bent werkelijk niet van deze wereld als na enige tijd niet het besef komt dat je óók verder moet en naar de toekomst moet kijken, zeker als je nog andere kinderen hebt.

Daarbij hadden deze mensen blijkbaar weinig werk gemaakt van het aflossen van de 10k schuld, want hun kindje is pas jaren later overleden. En die 10k in guldens is voor een stel normaal gesproken héél goed overheen te komen als je daarvoor gewoon de verantwoordelijkheid neemt.
Maar nee, van nog geen 5k in Euro's was de schuld intussen juist opgelopen tot 40k.
Jammer dan, als het mijn kind van die leeftijd is dan heb ik geen kinderen meer die mijn zorg nog nodig hebben, mijn enige andere kind is volwassen, en die heeft z'n moeder allang niet meer nodig.

Als het mijn kind zou zijn dan ga ik er heel rap achteraan, en wat jij en de rest van de wereld daarvan zou vinden zou me werkelijk geen bal kunnen schelen.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_132469586
Was er gisteravond toch een aflevering. Ik dacht dat vorige week het seizoen weer afgelopen was. Even terugkijken dus.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:27:55 #90
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132469628
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Jammer dan, als het mijn kind van die leeftijd is dan heb ik geen kinderen meer die mijn zorg nog nodig hebben, mijn enige andere kind is volwassen, en die heeft z'n moeder allang niet meer nodig.

Als het mijn kind zou zijn dan ga ik er heel rap achteraan, en wat jij en de rest van de wereld daarvan zou vinden zou me werkelijk geen bal kunnen schelen.
Ik denk dat zij er vooral op doelen dat het niet 'normaal' is dat je, als je kind overlijdt, jezelf voor de rest van je leven veroordeelt tot de bedelstaf
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:26 schreef Stansfield het volgende:
Was er gisteravond toch een aflevering. Ik dacht dat vorige week het seizoen weer afgelopen was. Even terugkijken dus.
Was een oude aflevering
http://www.rtlxl.nl/#!/ee(...)7b-9bf4-6f44a5da29fc
pi_132469765
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:27 schreef hugecooll het volgende:

[..]

Ik denk dat zij er vooral op doelen dat het niet 'normaal' is dat je, als je kind overlijdt, jezelf voor de rest van je leven veroordeelt tot de bedelstaf

[..]

dat dus. en ook de rest van je gezin / kinderen.
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:00:47 #92
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_132470805
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 11:17 schreef SunChaser het volgende:
Ik vind t zielig voor die kids dat dit steeds herhaald wordt. Ik wed dat ze allang gescheiden zijn. En 40.000 euro aflosen in 4 jaar? Hoe? De rente alleen al is hoog
In 4 jaar is niet te doen joh, 10-12 jaar ja, 400 euro per maand ongeveer.
opgezegd@fok.nl
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2013 @ 13:25:31 #93
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132471663
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:00 schreef FoXje het volgende:

[..]

In 4 jaar is niet te doen joh, 10-12 jaar ja, 400 euro per maand ongeveer.
De berekeningen van Annemarie zijn altijd kort door de bocht
  Redactie Frontpage woensdag 23 oktober 2013 @ 13:26:08 #94
1150 crew  SunChaser
Leuker wordt het niet
pi_132471681
Vond t een raar verhaal, baas leent je geld als test?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 13:33:05 #95
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_132471923
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 13:26 schreef SunChaser het volgende:
Vond t een raar verhaal, baas leent je geld als test?
Ja, dat is idd vaag.... dat lijkt me ook een beetje een vreemde uitleg van de werkelijke reden.

Maar goed, misschien dat de baas 10k heeft geleend zodat ze nieuwe vloerbedekking, behang, keukenblokje en weet ik veel wat voor meuk konden kopen, en hebben ze in plaats daarvan de boel de boel gelaten en voor 10k Leen Bagger meuk gekocht.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  woensdag 23 oktober 2013 @ 14:39:46 #96
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_132474263
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 08:35 schreef utrecht1970 het volgende:
Ik ben benieuwd hoe de tv avond bij rtl4 er volgende week uitziet.
Om 21:30 in iedergeval de taste met Robert Kranenborg en Herman den Blijker.
Ik ben benieuwd wat ze om 20:30 uitzenden.
Om 20.30 zenden ze een nieuw programma uit dat heet: Verslaafd: Gepresenteerd door Peter van der Vorst en Jim Geduld dat laatste genoemde speelde ooit in GTST als Arthur.. Lang geleden.
pi_132474841
quote:
99s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 14:39 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Om 20.30 zenden ze een nieuw programma uit dat heet: Verslaafd: Gepresenteerd door Peter van der Vorst en Jim Geduld dat laatste genoemde speelde ooit in GTST als Arthur.. Lang geleden.
Dat is uit de tijd dat ik gtst nog keek..........
Arthur en Meta was het toch :-)

Lijkt mij niet echt een leuk programma
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:10:39 #98
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132475330
Ik was trouwens net eens even aan het kijken op die site die zo ellendig vaak gepromoot wordt in het programma, maar sjezus, hoeveel open deuren kun je intrappen zeg :')
Don't let my username fool you...
pi_132489813
Ik kijk ook regelmatig en wat mij opvalt (en irriteert): Als je een schuld van zeg 40k hebt, en je houdt 500 euro per maand over om af te lossen, 6000 per jaar, 4 jaar 24000, hoe kan je dan in 4 jaar hebben afgelost?!?!?!
  woensdag 23 oktober 2013 @ 21:03:34 #100
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_132490012
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 20:59 schreef wieksel het volgende:
Ik kijk ook regelmatig en wat mij opvalt (en irriteert): Als je een schuld van zeg 40k hebt, en je houdt 500 euro per maand over om af te lossen, 6000 per jaar, 4 jaar 24000, hoe kan je dan in 4 jaar hebben afgelost?!?!?!
Na 4 jaar geven je schuldeisers het op.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')