quote:
Ik ben echt een type wat geen hakken draagt (kan er namelijk niet op lopen en heb een nogal mannelijk loopje, ik ben ook van mening dat een vrouw die niet op hakken kan lopen dat vooral niet moet doen want dat is geen gezicht

), kleding vaak net zolang draagt tot het versleten is (want het zit zo lekker)

, niet met de laatste mode meeloopt, soms wel wat kansen laat liggen wbt vrouwelijker kleden maar ik voel me dan ook zwaar ongemakkelijk als ik me (naar mijn idee) 'heel sexy vrouwelijk' kleedt (dat valt dan reuze mee, maar ik voel me dan al zwaaaaar ongemakkelijk en met mijn lompe horkenloopje en blik op de grond gericht lijk ik er nog niet echt vrouwelijk in

).
Kortom: best wel standaard plain Jane Nederlandse vrouw, en dan nog een tandje erger want ik draag soms echt kleding met gaten omdat het zo lekker zit en ik er geen afstand van kan doen.
Vind mezelf ergens wel vrouwelijk, want lang haar en niet lelijk enz, maar ik val echt niet positief op op straat als een zelfbewuste vrouwelijke vrouw die er sexy/ elegant uitziet. Heb ook nog es een buikje. En me dan nog afvragen (poos terug) waarom alle aandacht naar die vriendin van me ging die in mijn optiek ergens te veel poeha aan haar uiterlijk besteedt (zwaardere make up, haar stylen voor ze de deur uitgaat, classy dure jurkjes dragen, altijd hakken, vrouwelijker gedrag)

Ik mag dan nog zo denken dat ik 'toch wel redelijk vrouwelijk genoeg ben' en mijn kleding toch zo erg nog niet is (in mijn lompe laarzen, saai grijze-muizen-vest wat niet super combineert met de rest en er dus eigenlijk best wel cheapy uitziet ipv elegant sexy vrouwelijk etc.), en dat 'mannen niet van geplamuurde barbiepoppen houden die uren voor de spiegel staan', de waarheid is toch wel dat je meer aandacht krijgt als je wel 'plamuur' gebruikt (hoeft er niet extreem uit te zien, maar er zitten dan wel 3 basislagen creme op o.a. en mannen hoeven niet te weten hoe lang je ervoor voor de spiegel hebt gestaan. That's a girl's secret. En als ze het toch weten, vinden ze het stiekem wel vrouwelijk), je haar wat meer stijlt, en kleding uitkiest die écht bij elkaar past en verzorgder en vrouwelijker is.
Ik zou meer blikken krijgen als ik daar aandacht aan zou besteden, net als veel Nederlandse 'plain Jane's' in hun jeans en truitjes/ vestjes.
Ik denk dat veel vrouwen in Nederland net als ik ik niet zo goed doorhebben dat ze er helemaal niet zo vrouwelijk uitzien in hun schoenen met lage hak of gympen, normale broek, gewoon truitje en wat haarspeldjes, en dat eigenlijk meer uit kunnen buiten.
De meeste Nederlandse vrouwen zijn ofwel plain Jane, ofwel fout, ofwel ordinair gekleed. Echt mooi en stijlvol vrouwelijk is hier niet zoveel.
Maarja fuck it

Oh nu ik het over vrouwen heb. Dat geldt natuurlijk ook voor de mannen. Veel Nederlandse mannen zijn ook van het type T-shirt en versleten broek aan, of kleding die moeders heeft gekocht. Veel kleding van nederlandse mannen is ronduit extreem boring. Om over de schoenen nog maar te zwijgen. En veel bierbuikjes/ bierbuiken.
De boel beneden wat bijtrimmen, nagels knippen, wat leuker ondergoed aan (zonder gaten, en wat leuker om de billen en het zaakje zit) is sommige mannen ook compleet vreemd.
Soms geen moeite met die wat boring kleding, ben zelf ook maar plain Jane en de tegenhanger is vaak een man type overdreven sportschool, te veel sieraden, oorbelletjes (

) te veel gel, te veel merkkleding, altijd geschoren (hoeft ook weer niet, beetje baardje kan wel sexy zijn) maar stiekem mag het allemaal wel wat meer modebewust en gedurfder en wat meer verzorgd. Is toch sexier.
Best wel erg dat wij Italiaanse mannen al snel als gayish zien (ik tenminste), terwijl ze gewoon meer verzorgd zijn dan mannen hier. Soms vind ik het overdreven en hoeft van mij ook niet zo erg als daar, maar veel Nederlandse mannen kunnen nog wel wat leren van onze Nederlandse gays qua kledij, verzorging van lichaamshaar en nagels en iets afgetrainder lichaam.
[ Bericht 2% gewijzigd door bulbjes op 22-10-2013 23:58:32 ]