Ik wil studeren voor Film regisseur, ik maak de script en zorg voor de acteurs.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:10 schreef aequus het volgende:
Als ik het zo lees zou ik gaan voor een canon of nikon spiegelreflex camera rond de 3-500 euro
[let erop dat er wel een video functie op zit]
Die zijn goed in low light [6400 iso dacht ik]
Relatief goedkoop
Toch heb ik me twijfels of je op de filmacademie thuishoort als je dit niet weet
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:37 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Ik wil studeren voor Film regisseur, ik maak de script en zorg voor de acteurs.
De camera's daar heb ik mijn (camera techneuten)mensen voor tijdens het echte werk.
quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:37 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Ik wil studeren voor Film regisseur, ik maak de script en zorg voor de acteurs.
De camera's daar heb ik mijn mensen voor tijdens het echte werk.
Daarom wil ik me ook inschrijven bij de Nederlandse Filmacademie om dit te leren. Als ik alles al weet net als jij, waarom zou ik dan studeren.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:42 schreef aequus het volgende:
[..]Je weet dat je als regisseur zelf verstand moet hebben van camera technieken, geluid etc
regisseur is veel meer dan een beetje aanwijzingen geven
Omdat ik niet alles weet, niemand weet alles..quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:43 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Daarom wil ik me ook inschrijven bij de Nederlandse Filmacademie om dit te leren. Als ik alles al weet net als jij, waarom zou ik dan studeren.
Dit staat op de site, misschien is dit waarom je er meer vanaf moet wetenquote:Filmmaker word je niet zomaar - het is een vak waar passie, talent en gedrevenheid voor nodig zijn. Jaarlijks melden zich zo'n 500 potentiële studenten aan waarvan er rond de 80 worden toegelaten. De opleiding kan niet in deeltijd gevolgd worden
Helemaal goed.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:46 schreef aequus het volgende:
[..]
Omdat ik niet alles weet, niemand weet alles..
Verder doe je zoiets om ervaring op te doen, om of je huidige ''skills'' te gaan verbeteren zodat je op een dag een speelfilm zou kunnen regisseren
Ja, en omdat de Film-academie niet een simpel niveau 3 opleiding is heb je al wat meer ervaring nodigquote:
quote:Vooropleiding - De Filmacademie is een HBO-opleiding - je moet dus aan specifieke vooropleidingseisen voldoen (HAVO/MBO niveau 4). Het onderwijsprogramma is gebaseerd op intensieve samenwerking. Daarom is het belangrijk dat je zeer goed Nederlands spreekt en schrijft. Een specifiek profiel is niet vereist maar voor de studierichtingen Montage, Geluid, Camera en IMVFX zijn exacte vakken zeer gewenst. Voor Regie en Scenario zijn dat geschiedenis, maatschappijleer en de moderne talen. Als je wel beschikt over voldoende talent maar niet de juiste diploma's dan bestaat de mogelijkheid om een aanvullend toelatingsonderzoek te doen. Er is geen maximumleeftijd voor de aanmelding. De gemiddelde leeftijd in het eerste jaar is 22.
Ik heb alles bestudeerd en ben er ook heen geweest. Ik heb andere toelatingsfilms gezien van andere kandidaten van vorig jaar en ben zelfverzekerd en gemotiveerd om de beste film te maken die de ''jury'' ooit gezien hebben van de kandidaten.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:46 schreef aequus het volgende:
[..]
Dit staat op de site, misschien is dit waarom je er meer vanaf moet weten
En hoe wil je dit gaan aanpakken?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:48 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Ik heb alles bestudeerd en ben er ook heen geweest. Ik heb andere toelatingsfilms gezien van andere kandidaten van vorig jaar en ben zelfverzekerd en gemotiveerd om de beste film te maken die de ''jury'' ooit gezien hebben van de kandidaten.
De rest weet ik allemaal. Ik weet precies hoe je fragmenten edit etc no worries.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:49 schreef aequus het volgende:
[..]
En hoe wil je dit gaan aanpakken?
Je weet geeneens welke camera je nodig hebt, laat staan hoe je film fragmenten edit of juiste uitsnedes maakt
Wat voor edit programma ga je gebruiken dan?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:56 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
De rest weet ik allemaal. Ik weet precies hoe je fragmenten edit etc no worries.
ik heb lange tijd gewerkt met Sony Vegas 9.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:56 schreef aequus het volgende:
[..]
Wat voor edit programma ga je gebruiken dan?
Heb je trouwens ooit een opleiding gedaan voor regie ed?quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:57 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
ik heb lange tijd gewerkt met Sony Vegas 9.
Klopt, maar ik hoef toch geen extreme visuals te doen? simpelweg knippen en plakken van fragmenten in juiste volgorde. Daar heb je met Windows Movie Player al genoegen mee.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:58 schreef aequus het volgende:
[..]
Heb je trouwens ooit een opleiding gedaan voor regie ed?
btw, sony vegas is leuk voor youtube enzo maar verder bagger
Ik wil je in ieder geval aanraden om mij niet uit het oog te houden. 3 maart moeten de films ingeleverd zijn bij de Nederlandse Filmacademie voor beoordeling.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:58 schreef aequus het volgende:
[..]
Heb je trouwens ooit een opleiding gedaan voor regie ed?
btw, sony vegas is leuk voor youtube enzo maar verder bagger
Ik probeer je alleen maar te helpen he, ik geef het weinig kans aangezien 80 van de 500 er overblijven en er zijn vast wel mensen die van een opleiding afkomen waarbij ze veel meer kunnen als jijquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 12:59 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Klopt, maar ik hoef toch geen extreme visuals te doen? simpelweg knippen en plakken van fragmenten in juiste volgorde. Daar heb je met Windows Movie Player al genoegen mee.
Die ga ik graag aan, ik zou het mooi vinden als je slaagtquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 13:02 schreef Koopzondag het volgende:
[..]
Ik wil in in ieder geval aanraden om mij niet uit het oog te houden. 3 maart moeten de films ingeleverd zijn bij de Nederlandse Filmacademie voor beoordeling.
Ik zal voor die tijd de film dan ook op Fok forum plaatsen. En ik wil je uitdagen om dan nog te zeggen, ''heb je een opleiding regie gedaan?''
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |