Het aantal baarden in Raad-Je-Plaatje is sowieso opvallend hoog. Wat is dat toch? Walrussnorren doen het ook erg goed.
Enfin, nog even geen idee.
quote:Zie hier links.
Op zondag 29 september 2002 01:00 schreef beeer het volgende:
Een baard en een snor, die stralen wijsheid uit.
quote:Neen, maar toen ik net een stukje over mijnheer Becquerell las dacht ik gelijk aan deze man die toen ook al als volgende plaatje te wachten stond.
Op zondag 29 september 2002 00:58 schreef Gellius het volgende:
Becquerell?
quote:Kapitein Haddock, zonder diens wijsheid zou menig Kuifje-avontuur in het water zijn gevallen.
Op zondag 29 september 2002 01:03 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Zie hier links.
Maar goed, met al dat gelul weet ik het nog steeds niet. Meneer heeft dus iets met radioactiviteit te maken?
quote:De baard van uw Monteverdi mag er anders ook zijn, heer Beer.
Op zondag 29 september 2002 01:07 schreef beeer het volgende:[..]
Kapitein Haddock, zonder diens wijsheid zou menig Kuifje-avontuur in het water zijn gevallen.
quote:Maar zelfs Monteverdi, met al zijn wijsheid, wist Kuifje niet uit de penarie te redden. Neen, hiervoor was toch echt Haddock de juiste persoon. En zo nu en dan mijnheer Jansen en mijnheer Janssen.
Op zondag 29 september 2002 01:12 schreef Gellius het volgende:[..]
De baard van uw Monteverdi mag er anders ook zijn, heer Beer.
quote:Ach, vergeet die baardaap. Kuifje is toch veel interessanter?
Op zondag 29 september 2002 01:10 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Maar goed, met al dat gelul weet ik het nog steeds niet. Meneer heeft dus iets met radioactiviteit te maken?
Nee, serieus. Niet radioactiviteit, maar wel een andere, op den duur nare, straling.
Weggevertje.
quote:En niet te vergeten, bij wijze van ultieme deus ex machina, zijn trouwe kameraadje Bobbie, die altijd zijn baasje terzijde stond met een gewaagde actie en een snedige opmerking.
Op zondag 29 september 2002 01:15 schreef beeer het volgende:[..]
Maar zelfs Monteverdi, met al zijn wijsheid, wist Kuifje niet uit de penarie te redden. Neen, hiervoor was toch echt Haddock de juiste persoon. En zo nu en dan mijnheer Jansen en mijnheer Janssen.
Maar we dwalen wat af. Die baardmeneer: Europees?
quote:Mijnheer Röntgen?
Op zondag 29 september 2002 01:18 schreef beeer het volgende:[..]
Ach, vergeet die baardaap. Kuifje is toch veel interessanter?
Nee, serieus. Niet radioactiviteit, maar wel een andere, op den duur nare, straling.
Weggevertje.
quote:Is dát nou mijnheer Röntgen?
Op zondag 29 september 2002 01:18 schreef beeer het volgende:[..]
Ach, vergeet die baardaap. Kuifje is toch veel interessanter?
Weggevertje.
quote:Kutgellius. Dezelfde bewoordingen ende eerder.
Op zondag 29 september 2002 01:20 schreef Gellius het volgende:[..]
Mijnheer Röntgen?
quote:Zelfs in de correcte spelling. Subliem. En u ook, heer Aap, Proficiat.
Op zondag 29 september 2002 01:20 schreef Gellius het volgende:[..]
Mijnheer Röntgen?
quote:Dat licht. Die hand. Dit is een soort van Jezus-figuur. Alleen kijkt het slachtoffer de patient niet zo blij. Misschien moet dat nog komen.
Op zondag 29 september 2002 01:35 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Het gaat om die meneer bovenaan. En het is zeker handig om het plaatje goed te bekijken. Meneer staat min of meer Hints te spelen.
quote:Dus toch kwakzalver dan?
Op zondag 29 september 2002 01:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo'n gozer die misdadigers aan hun hoofdvormen herkende?
quote:Daar was een mooier woord voor, dacht ik.
Op zondag 29 september 2002 01:54 schreef beeer het volgende:[..]
Dus toch kwakzalver dan?
quote:Ah! U bedoelt charlatan?
Op zondag 29 september 2002 01:55 schreef I.R.Baboon het volgende:[..]
Daar was een mooier woord voor, dacht ik.
quote:Neen, neen, driewerf neen. Misschien schiet het me op een fatsoenlijker tijdstip wel te binnen.
Op zondag 29 september 2002 01:56 schreef beeer het volgende:[..]
Ah! U bedoelt charlatan?
quote:Schinggggg
Op zondag 29 september 2002 01:56 schreef beeer het volgende:[..]
Ah! U bedoelt charlatan?
* Gellius trekt rapier
Ik ben al mijn opgekropte frustraties weer kwijt. Ik hou van dit topic.
quote:Je bent nogal verweven met de frenologie, heer Griek?
Op zondag 29 september 2002 02:02 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Gellius heeft hem.Ik ben al mijn opgekropte frustraties weer kwijt. Ik hou van dit topic.
Het werk van een groot (nee, briljant!) kunstenaar:
quote:Zelfs mijn wiskundeknobbel bleek na enkele jaren studie helemaal niet te bestaan, dus de frenologie draag ik niet zo'n warm hart toe. Eigenlijk vond ik "charlatan" wel een aardige omschrijving.
Op zondag 29 september 2002 02:03 schreef Gellius het volgende:
Je bent nogal verweven met de frenologie, heer Griek?
quote:Dit gedeelte vat ik nog niet.
Op zondag 29 september 2002 02:02 schreef Gellius het volgende:[..]
Schinggggg
* Gellius trekt rapier
quote:Ik heb geen idee. Gellius weet het waarschijnlijk wel. Die weet goede kunst wel op zijn waarde te schatten.
Op zondag 29 september 2002 02:06 schreef beeer het volgende:
Is dat die van
[afbeelding]?Hoe heet deze trouwens? 'Slingerende uurwerken'?
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik heb gevloekt. Ik moet boete doen.Het werk van een groot (nee, briljant!) kunstenaar:
[afbeelding]
quote:* Gellius scheidt het hoofd van Beer met een moeiteloze zwaai van het rapier van zijn romp en geeft het een schopje.
Op zondag 29 september 2002 02:06 schreef beeer het volgende:
Is dat die van
[afbeelding]?Hoe heet deze trouwens? 'Slingerende uurwerken'?
Voor de duidelijkheid: mijn boetedoening is wel een te raden plaatje. Niet al te moeilijk, maar toch.
quote:"Frenoloog in de leer"?
Op zondag 29 september 2002 02:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Gellius, voor die rapier van u ben ik niet bang. Volgens mij is dat gewoon een roestend stuk ijzer.Voor de duidelijkheid: mijn boetedoening is wel een te raden plaatje. Niet al te moeilijk, maar toch.
quote:Van mij zul je geen oplossing vernemen.
Op zondag 29 september 2002 02:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Voor de duidelijkheid: mijn boetedoening is wel een te raden plaatje. Niet al te moeilijk, maar toch.
Plaatje.
quote:Ondankbare hond. Deze meneer heeft ook voor u aan het kruis gehangen, hoor!
Op zondag 29 september 2002 02:16 schreef Gellius het volgende:
Van mij zul je geen oplossing vernemen.
quote:Niet slim van die meneer, dat hij voor een ondankbare hond aan het kruis gaat hangen.
Op zondag 29 september 2002 02:19 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Ondankbare hond. Deze meneer heeft ook voor u aan het kruis gehangen, hoor!
plaatje
quote:Hadden we het over de Here Jezus, de Zoon van God, Hij die voor onze zonden gestorven is dan? Wel duidelijker zijn, heer GriekGriek. Ik dacht namelijk dat we het over een klodder verf van de Maestro hadden.
Op zondag 29 september 2002 02:26 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Pfff, zelfs het Kindeke Jezus is jullie te min. Maar goed, ik zal met mijn hand over mijn hart strijken.
quote:Het hele idee van dit topic is dat je raad wie er op het plaatje staat, niet wie het plaatje gemaakt heeft, dus dat leek me wel duidelijk. Maar het ging inderdaad om Onze Heiland, Onze Enigste Echte Verlosser.
Op zondag 29 september 2002 02:30 schreef beeer het volgende:
Hadden we het over de Here Jezus, de Zoon van God, Hij die voor onze zonden gestorven is dan? Wel duidelijker zijn, heer GriekGriek. Ik dacht namelijk dat we het over een klodder verf van de Maestro hadden.
En die andere El Salvador gooide heus niet zomaar wat klodders verf op het doek, maar dat begrijpt u natuurlijk wel.
quote:Nee... dat zie ik er niet in, heer B.
Op maandag 30 september 2002 01:27 schreef beeer het volgende:
Hij heeft ook wel wat weg van Buch, B.
quote:Als je goed kijkt en logisch nadenkt niet nee. Maar met een beetje fantasie zie ik er gerust een Boudewijn in.
Op maandag 30 september 2002 01:36 schreef Gellius het volgende:[..]
Nee... dat zie ik er niet in, heer B.
quote:Curieus, deze gedachte kwam reeds bij mij op. Optimistisch dat ik ben dacht ik, denkende, dat hij mijn stille roep misschien wel zou horen.
Op maandag 30 september 2002 02:01 schreef Gellius het volgende:
Ik weet niet precies wat het is, maar de peilloze stilte hier doet me vermoeden dat hij niet erg in de buurt is.
quote:Het is natuurlijk verre van mij om kwade dingen van de mensen te denken, maar hij zal toch niet ergens in een uitspanning pret en verpozing zitten te hebben terwijl wij hier gekromd over onze toetsenbordjes zitten te wachten op de verlossende hint?
Op maandag 30 september 2002 02:09 schreef beeer het volgende:[..]
Curieus, deze gedachte kwam reeds bij mij op. Optimistisch dat ik ben dacht ik, denkende, dat hij mijn stille roep misschien wel zou horen.
quote:Dat is het!
Op maandag 30 september 2002 02:12 schreef Gellius het volgende:[..]
Het is natuurlijk verre van mij om kwade dingen van de mensen te denken, maar hij zal toch niet ergens in een uitspanning pret en verpozing zitten te hebben terwijl wij hier gekromd over onze toetsenbordjes zitten te wachten op de verlossende hint?
* Gellius trekt zuidwester en oliejas aan en schuimt de straten van het havenkwartier af.
quote:Moet je maar niet bij nacht en ontij in de opiumkits van het havenkwartier rondhangen, dubieuze Griekgriek.
Op maandag 30 september 2002 02:37 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
De verantwoordelijke voor mijn nachtmerrie kan trouwens een rapier tussen zijn schouderbladen tegemoet zien.
Komaan, zoals de man zei tegen de te krappe laars.Een hintje.
quote:Welkom heer Griek griek, ik wilde net nonchalant mijn rjp-apparaat uitschakelen en het warme bed kiezen. U is net te laat want heer Gellius is het havenkwartier ingeschuimd om u te zoeken. Maar wat belangrijker is. Is er al een goed antwoord ter sprake gekomen?
Nu heb ik jullie wel lang genoeg laten wachten. De verantwoordelijke voor mijn nachtmerrie kan trouwens een rapier tussen zijn schouderbladen tegemoet zien.
quote:U is een sadist, meneer.
Nu heb ik jullie wel lang genoeg laten wachten.
Hij is Amerikaan. Minstens een boek van hem is verfilmd. Die film had een kleine, trillende hoofdrolspeler.
quote:Wasda?
Op maandag 30 september 2002 02:43 schreef beeer het volgende:
rjp-apparaat
quote:De wrede minnares die dit spel intermedieert en ons uit een gezonde en heilzame slaap houdt, meneer Griekgriek. Wij vervloeken en beminnen haar.
Op maandag 30 september 2002 02:48 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Wasda?
quote:Suïcide vanwege een te moeilijke opgave en een te lang uitgebleven hint. Dat zou ik wel op mijn geweten willen hebben.
Op maandag 30 september 2002 02:44 schreef OllieA het volgende:
U is een sadist, meneer.
Ik overweeg om mij wegens redenen van tekort schieten uit dit gezelschap terug te trekken en het rapier op Drionachtige wijze ter hand te nemen.
quote:
Op maandag 30 september 2002 02:55 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Suïcide vanwege een te moeilijke opgave en een te lang uitgebleven hint. Dat zou ik wel op mijn geweten willen hebben.
Hier ligt Ollie onder de bomen
Omdat hij er niet op kon komen
quote:Met zo'n hint kan ik er, samen met de "incredible" movie data base, natuurlijk niet meer omheen: Jay McInerney.
Op maandag 30 september 2002 03:21 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Meneer heeft een Schots aandoende naam. Hij schreef over felle lichten en een grote stad.
Drion druipt hopelijk ook weer af.
quote:Dan wens ik je een goedena...ochtend, heer Gellius. En de rest ook. Want ik ga ook zeer binnenkort.
Op maandag 30 september 2002 03:37 schreef Gellius het volgende:
Ik heb al wel hard genoeg doorgezet voor vanavond. Mijn zuidwester is er nog vochtig van. Morgen verder.
Het is R. Budd Dwyer. Schoot zich voor de camera door het hoofd.
quote:Ah, gelukkig nog een snelle reactie. Het is inderdaad de juiste meneer, die u daar noemt. En misschien een beetje geinspireerd door heer Ollie. Doch ik hoop dat heer Ollie zich zulke gekheid niet zal toelaten.
Op maandag 30 september 2002 03:39 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dit plaatje is ongetwijfeld geïnspireerd door Ollies aangekondigde zelfmoord.Het is R. Budd Dwyer. Schoot zich voor de camera door het hoofd.
quote:Bij nader inzien is het koude staal me toch te kil.
Op maandag 30 september 2002 03:44 schreef beeer het volgende:
Doch ik hoop dat heer Ollie zich zulke gekheid niet zal toelaten.
[Dit bericht is gewijzigd door OllieA op 30-09-2002 14:00]
quote:Die ken ik! Die stond ook in RJP deel 34.
Op maandag 30 september 2002 14:09 schreef sooty het volgende:
Edwina Currie. (John Major's secret lover van '84-'88).
quote:Verdomd, nu snap ik hem pas. RJP-apparaat! Daar is geloof ik een speciale smiley voor:
Op maandag 30 september 2002 15:50 schreef beeer het volgende:
Die ken ik! Die stond ook in RJP deel 34.
quote:Meen je het?
Op maandag 30 september 2002 16:12 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Verdomd, nu snap ik hem pas. RJP-apparaat! Daar is geloof ik een speciale smiley voor:
.
quote:Ja.
Op maandag 30 september 2002 16:19 schreef beeer het volgende:
Meen je het?
Ik zou mij van schaamte bijna in mijn rapier storten.
quote:Het rapier is populair de laatste tijd. Mag ik u allen er op attenderen het wapen schoon te maken na gebruik om latere infecties te voorkomen.
Op maandag 30 september 2002 16:22 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Ja.
Ik zou mij van schaamte bijna in mijn rapier storten.
Deze persoon zou liet ook niet over zich heen lopen.
en rekende finaal af met een politiek rivaal.
quote:Thomas Jefferson ?
Op maandag 30 september 2002 19:48 schreef CeeJee het volgende:
Wat een haat en bloeddorst hier opeens.Deze persoon zou liet ook niet over zich heen lopen.
en rekende finaal af met een politiek rivaal.
quote:In de buurt.
Op maandag 30 september 2002 20:24 schreef Tsjernobelg het volgende:[..]
Thomas Jefferson ?
quote:Wat minder in de buurt. Deze man werd van machtig politicus tot gezochte moordenaar en vervolgens via aspirant-Napoleon tot banneling.
Op maandag 30 september 2002 21:34 schreef beeer het volgende:
G. Washington?
Dan Sickles
"Desperate Dan" Sickles (18231914)
[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 30-09-2002 22:16]
quote:Vreemd, zeer vreemd. Want ik heb geen idee. Nu lijkt het verhaal weer op dat van Jefferson Davis.
Op maandag 30 september 2002 22:04 schreef CeeJee het volgende:[..]
Wat minder in de buurt. Deze man werd van machtig politicus tot gezochte moordenaar en vervolgens via aspirant-Napoleon tot banneling.
quote:Wat jaartjes eerder, doodde een van de "Founding Fathers" in een duel.
Op maandag 30 september 2002 22:20 schreef beeer het volgende:[..]
Vreemd, zeer vreemd. Want ik heb geen idee. Nu lijkt het verhaal weer op dat van Jefferson Davis.
[Dit bericht is gewijzigd door CeeJee op 30-09-2002 22:32]
[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 30-09-2002 22:39]
quote:Ik krijg een vervelend gevoel dat we hier niet te maken hebben met een president.
Op maandag 30 september 2002 22:25 schreef CeeJee het volgende:[..]
Wat jaartjes eerder, doodde een van de "Founding Fathers" in een duel.
quote:Helemaal goed. Bij de verkiezingen van 1800 was de uitslag gelijk, verklaarde men Jefferson tot "winnaar" en "verliezer" Burr werd Vice-president. Dat zou wat geworden zijn met Bush en Gore. Burr was niet blij, en daagde zijn aartsrivaal Hamilton uit tot een duel. Na het duel (Burr won) deed hij nog mee aan een bizar complot om Louisiana af te scheiden en Mexico te veroveren.
Op maandag 30 september 2002 22:38 schreef detulp050 het volgende:
Is het de heer Aaron Burr ?
Sterker nog: mijn inziens is het de heer Burr !
En dan zeggen ze dat politici nu schurken zijn !
quote:Niet in de stricte zin van crimineel, nee.
Op maandag 30 september 2002 23:27 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Op het puntje van mijn tong, Ollie. Het is een boef, of niet?
quote:Een politicus dus?
Op maandag 30 september 2002 23:30 schreef OllieA het volgende:[..]
Niet in de stricte zin van crimineel, nee.
quote:Nee, de man had iets met de mens en met accu's.
Op maandag 30 september 2002 23:33 schreef beeer het volgende:[..]
Een politicus dus?
quote:Een ziener. Want waar zou de mens zijn zonder draagbare energiedragers?
Op maandag 30 september 2002 23:36 schreef OllieA het volgende:[..]
Nee, de man had iets met de mens en met accu's.
quote:Helaas.
Op maandag 30 september 2002 23:56 schreef sooty het volgende:
Nikola Tesla.
En misschien moet ik zeggen dat het heerschap in kwestie geïnteresseerd was in de mensch en in accu's. Dat is net even accurater.
quote:En had deze meneer naast volsterk irrelevante persoonlijke interesses ook nog een stiel, Ollie?
Op maandag 30 september 2002 23:57 schreef OllieA het volgende:[..]
Helaas.
En misschien moet ik zeggen dat het heerschap in kwestie geïnteresseerd was in de mensch en in accu's. Dat is net even accurater.
quote:Om te beginnen moet ik u er op wijzen dat het met enige regelmaat dreigen met een rapier u niet ontslaat van de morele verplichting enige accuratesse te betrachten in uw typewerk.
Op maandag 30 september 2002 23:58 schreef Gellius het volgende:[..]
En had deze meneer naast volsterk irrelevante persoonlijke interesses ook nog een stiel, Ollie?
Voorts hebben die 'volstrekt irrelevante interesses' zoals u dat blieft te typeren natuurlijk betrekking op 's mans stiel.
Om niet te zeggen 's mans levensdoel.
quote:IK , monsieur, hanteer het rapier met grote terughoudendheid. Dat het grauw er vervolgens mee aan de loop gaat - nu ja.
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:02 schreef OllieA het volgende:[..]
Om te beginnen moet ik u er op wijzen dat het met enige regelmaat dreigen met een rapier u niet ontslaat van de morele verplichting enige accuratesse te betrachten in uw typewerk.
quote:Moge de interesse des mans in den mensch als beroepsmatige interesse gezien worden, zoals in een beroep van arts?
Op maandag 30 september 2002 23:57 schreef OllieA het volgende:[..]
Helaas.
quote:Mag ik u er aan herinneren dat u nog geen twee dagen geleden binnen twee minuten zowel mij als Heer Beer met uw roestige rapier het leven heeft benomen, nota bene zonder daar de door Heer Beer benadrukte hygiënische voorzorgen bij te nemen?
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:14 schreef Gellius het volgende:
IK , monsieur, hanteer het rapier met grote terughoudendheid. Dat het grauw er vervolgens mee aan de loop gaat - nu ja.
quote:Dat mag u, meneer de Griekgriek. Maar enkel en alleen als er een zeker charlatan ter sprake komt. U zal mij niet zien koketteren met de edelste der blanke wapens op het moment dat ik geen deuk in een pakje boter raad, of iets dergelijks.
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:19 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Mag ik u er aan herinneren dat u nog geen twee dagen geleden binnen twee minuten zowel mij als Heer Beer met uw roestige rapier het leven heeft benomen, nota bene zonder daar de door Heer Beer benadrukte hygiënische voorzorgen bij te nemen?
quote:Ik ben geneigd u te vergeven, heer Gellius. Het is bekend dat ware kunst een mens tot in het diepst van zijn wezen kan raken en primitieve emoties kan losmaken. Kunst is pas kunst als het wat met je doet. Dalí maakt u agressief en doet dus wat met u. Dat is eigenlijk heel mooi.
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:22 schreef Gellius het volgende:
Dat mag u, meneer de Griekgriek. Maar enkel en alleen als er een zeker charlatan ter sprake komt. U zal mij niet zien koketteren met de edelste der blanke wapens op het moment dat ik geen deuk in een pakje boter raad, of iets dergelijks.
quote:* Gellius is geen aanhanger van het idee dat het niet uitmaakt wat men over je zegt, zolang men maar over je spreekt.
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:33 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Ik ben geneigd u te vergeven, heer Gellius. Het is bekend dat ware kunst een mens tot in het diepst van zijn wezen kan raken en primitieve emoties kan losmaken. Kunst is pas kunst als het wat met je doet. Dalí maakt u agressief en doet dus wat met u. Dat is eigenlijk heel mooi.
quote:Zo ongeveer wel. En daarnaast er erg in geïnteresseerd om het gelijk van Freud middels accu's te bewijzen.
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:34 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Enfin. Bladibladibla. Meneer was dus een makker van Freud? En zelf ook psychiater?
quote:Ollie ik ben je kwijtgeraakt,wat is je antwoordt?
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:39 schreef OllieA het volgende:[..]
Zo ongeveer wel. En daarnaast er erg in geïnteresseerd om het gelijk van Freud middels accu's te bewijzen.
quote:Geheel correct meneer! Wilhelm Reich, de man van de orgon accumulatoren.
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:51 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wilhelm Reich. Die lag dus achteraf gezien níet op het puntje van mijn tong.
quote:nee bij mij ook niet, moet ik eerlijk zeggen. Was net en beetje vast gelopen.Maar onze BG haalt was op tijd om ons te bevrijden.
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:51 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Wilhelm Reich. Die lag dus achteraf gezien níet op het puntje van mijn tong.
quote:ja godverdegodever,ik doe u een huwlijksaanzoek hoor!
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:52 schreef OllieA het volgende:[..]
Geheel correct meneer! Wilhelm Reich, de man van de orgon accumulatoren.
Wel een soort van boefje, eigenlijk.
quote:Als we het toch over boefjes hebben....
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:53 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[afbeelding]
quote:Integendeel...
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:55 schreef Tsjernobelg het volgende:
Als we het toch over boefjes hebben....
quote:ooh dan moet het wel een acteur zijn, de vetkuif en de arogante look des mans.
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:55 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Integendeel...
quote:Misschien een kleine, extra hint, bij wijze van slaapmutsje, Batuwu?
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:18 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dan zal deze meneer ook hebben gedacht dat hij een spook zag!
quote:Maar die ging toch niet de hoek om?
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:33 schreef Gellius het volgende:
John Connally, dan.
quote:Ei. Ik ben te gemakzuchtig.
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:36 schreef beeer het volgende:[..]
Maar die ging toch niet de hoek om?
Maar het gaat dus om die "iemand".
Heer Griek Griek Griek, weet je wel zeker dat dit ooit gebeurd is?
Het ging om Officer J.D. Tippit. Die werd kort na de moord door Oswald werd doodgeschoten toen hij hem wilde aanhouden. Er kwam natuurlijk gelijk een enorme politiemacht op af die Oswald even later uit de bioscoop viste.
En ja, Oswald killed Kennedy. Geen samenzwering of niks.
quote:Ik geloof dat de dood van deze meneer een beetje overschaduwd is door die van Kennedy. Anders zou hij ongetwijfeld ergens vermeld zijn.
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:55 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Grmpff. Wat een nederlaag. Ondanks alle aanwijzingen weten jullie het gewoon niet.Het ging om Officer J.D. Tippit. Die werd kort na de moord door Oswald werd doodgeschoten toen hij hem wilde aanhouden. Er kwam natuurlijk gelijk een enorme politiemacht op af die Oswald even later uit de bioscoop viste.
En ja, Oswald killed Kennedy. Geen samenzwering of niks.
quote:Inderdaad. Dit is de eerste keer dat een poster het antwoord weggeeft. Met alle achting die ik oprecht voor de Heer Griek Griek Griek Griek Griek heb - het was ook niet nodig geweest. Het juiste antwoord was ongetwijfeld binnen een aantal dagen, zo niet uren, geopperd.
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:56 schreef beeer het volgende:
Ik geloof dat dit de eerste keer is in de RJP-geschiedenis dat de plaatser het plaatje mag raden.
Geduld en beteugel uw driften, Batuwu!
quote:Vette pech.
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:58 schreef beeer het volgende:[..]
Ik geloof dat de dood van deze meneer een beetje overschaduwd is door die van Kennedy. Anders zou hij ongetwijfeld ergens vermeld zijn.
Overigens geloof ik dat de juiste spelling Tippit is. Google geeft met "officer Tippit" genoeg links om je weer eens lekker in de JFK-conspiracy te storten.
quote:Goed, maar probeer maar eens te zoeken zonder dat je zijn naam weet. Dat is als het zoeken naar een sneeuwpop in een bananenplantage, om maar even een analogie te noemen.
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:01 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Anders hadden we natuurlijk niet lekker kunnen gaan slapen.Overigens geloof ik dat de juiste spelling Tippit is. Google geeft met "officer Tippit" genoeg links om je weer eens lekker in de JFK-conspiracy te storten.
quote:Dat is waar. En de vaart zat er lekker in, de afgelopen dagen. Maar er zijn ook wel tijden geweest dat een plaatje bijkans een week openstond. En dat was geen schande.
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:01 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Anders hadden we natuurlijk niet lekker kunnen gaan slapen.
Nu ja.
Plaatje.
quote:Inderdaad, deze man stond op de verkeerde plaats. Hij was beter ergens bij Kennedy gaan staan, want dan zou hij tenminste nog, stervende, op de Zapruder-film prijken.
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:00 schreef fatima het volgende:[..]
Vette pech.
quote:Da's ook wel de essentie van het spel, niet Beer?
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:03 schreef beeer het volgende:[..]
Goed, maar probeer maar eens te zoeken zonder dat je zijn naam weet. Dat is als het zoeken naar een sneeuwpop in een bananenplantage, om maar even een analogie te noemen.
quote:Er wordt in dit topic dan ook een beroep gedaan op verfijnd Google-vermogen. De query "second person killed by oswald" geeft direct resultaat. Zesde link.
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:03 schreef beeer het volgende:
Goed, maar probeer maar eens te zoeken zonder dat je zijn naam weet. Dat is als het zoeken naar een sneeuwpop in een bananenplantage, om maar even een analogie te noemen.
quote:Voor mij zit de dag er op, Batuwu. Ik zie je post morgen wel (en niet voortijdig verklappen hoor!)
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:09 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Willen we er nog een? Dan maak ik hem wat makkelijker.
quote:DAT zou kunnen, MAAR ik leef vanuit het idee dat de mens een complex apparaat is. EN als complexe machine wil IK dat ook graag laten blijken en DUS zijn mijn zoekformules OOK complex! Begrepen?
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:08 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Er wordt in dit topic dan ook een beroep gedaan op verfijnd Google-vermogen. De query "second person killed by oswald" geeft direct resultaat. Zesde link.
quote:Nog een uit het rijtje Kennedy-moordenaars: Sirhan Sirhan.
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Roger. Over.
En om nog een beetje in de sfeer te blijven:
quote:Neen, wel een jeugdige, maar geen Albert Speer.
Op woensdag 2 oktober 2002 19:07 schreef Gellius het volgende:
'n Jeugdige Albert Speer?
quote:Ik kan toch moeilijk vanaf een andere landmassa raden dan degene waar ik me op bevind, Beer
Op woensdag 2 oktober 2002 21:50 schreef beeer het volgende:
U zit op het verkeerde werelddeel te denken, zélfs op de verkeerde landmassa!
quote:Neem een glas Loch Lomond, Kapitein. Om het denken te stimuleren.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Een langdurig deductieproces heeft mij op het idee gebracht dat dit een Amerikaan zou kunnen zijn. Verder is mijn hoofd leeg.
quote:Probeer 't eens.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:12 schreef Gellius het volgende:[..]
Ik kan toch moeilijk vanaf een andere landmassa raden dan degene waar ik me op bevind, Beer
Maar wat ik dus eigenlijk bedoelde is dat deze meneer het grootste deel van zijn leven in Amerika heeft doorgebracht. Maar ik weet dat hij ook een tijdje in Afrika heeft doorgebracht.
quote:Dan moet ik eerst op reis, Beer.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:18 schreef beeer het volgende:[..]
Probeer 't eens.
quote:Om de arme negertjes te helpen? Was meneer een zendeling? Politicus?
Op woensdag 2 oktober 2002 22:18 schreef beeer het volgende:
Maar ik weet dat hij ook een tijdje in Afrika heeft doorgebracht.
quote:In dat geval zult u uw verstand toch moeten gebruiken, heer Gellius. Want enige neuronenactiviteit in bepaalde gedeelten van het brein is vereist om zinnen met meerdere mogelijke betekenissen dusdanig te interpreteren dat de betekenis die bij de juiste context past geëxtraheerd kan worden.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:22 schreef Gellius het volgende:[..]
Dan moet ik eerst op reis, Beer.
schade bij verkeerde interpretatie van de vorige zin kan niet op de formuleerder verhaald worden
quote:Lastige vraag. Politicus is hij geweest. Maar dat was niet zijn belangrijkste activiteit.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:27 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Om de arme negertjes te helpen? Was meneer een zendeling? Politicus?
Wel weet ik zeker dat jullie hem kennen van foto's, alleen dan wat ouder en behaarder.
quote:Tja Bill Clinton zal het ook nie zijn
Op woensdag 2 oktober 2002 22:45 schreef beeer het volgende:
Bied 'm eens een sigaar aan. Misschien helpt dát.
quote:U bent warm, Tong. Ondanks uw eeuwige tong ter afkoeling bent u warm.
Op woensdag 2 oktober 2002 22:52 schreef tong80 het volgende:
Lijkt me sterk dat het Fidel Castro is.
quote:N.a.v. Barend &van Dorp gok ik Drs. P
Op woensdag 2 oktober 2002 23:03 schreef beeer het volgende:[..]
U bent warm, Tong. Ondanks uw eeuwige tong ter afkoeling bent u warm.
quote:Wat denk jij?
Op woensdag 2 oktober 2002 23:05 schreef tong80 het volgende:
Rookte Che sigaren ?
quote:Maar waar luistert hij naar?
Op woensdag 2 oktober 2002 23:48 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dit lijkt me een Rus.
quote:een bokser?
Op donderdag 3 oktober 2002 01:50 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
dat wil zeggen in de goede hoek.
quote:Lijkt me meer een schrijver uit de hoek van kerouac en Burrough. ( Hoe schrijf je het ook al weer ? )
Op donderdag 3 oktober 2002 22:11 schreef MeneerTim het volgende:
Het zal wel een Oost Europeze schrijver zijn.
.
quote:Een foute Duitser dus.
Op donderdag 3 oktober 2002 22:25 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Meneer was Europeaan, maar hij heeft ook een tijdje in Zuid-Amerika gezeten...
Een bokser was leuker geweest
quote:Henrie Charriere ?
quote:Trotski!
.
quote:Wat heb jij toch met foute Duitsers?
Op donderdag 3 oktober 2002 22:27 schreef Fogerty het volgende:
Een foute Duitser dus.
Eichmann?
quote:Er zijn d'r meer van bekend.
Op donderdag 3 oktober 2002 22:34 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Wat heb jij toch met foute Duitsers?
quote:Meneer Tong is ook een foute Duitser?
Op donderdag 3 oktober 2002 22:36 schreef beeer het volgende:
Er zijn d'r meer van bekend.
quote:Nee een vader die uit het fascistische Italië kwam.
Op donderdag 3 oktober 2002 22:38 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:[..]
Meneer Tong is ook een foute Duitser?
quote:Neen, maar het lijkt me een schrijver of een kunstenaar. Mag ik die lelijke poortjes op de achtergrond met hem in verband brengen?
Op donderdag 3 oktober 2002 22:53 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Kijken of jullie deze weten:
quote:Dat kan wel zijn, meneer Griek, maar na het in verband brengen van de poortjes met hem weet ik nog steeds niks. Alleen dat ie minder goed was dan Dali, maar dan weet ik ook niet veel.
Op donderdag 3 oktober 2002 23:09 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Je bent goed bezig, Beer. En over die 'lelijke poortjes', het is dan wel geen Dalí maar deze meneer heeft echt leuke dingen gemaakt.
quote:Verticale strepen? *wauw*
Op donderdag 3 oktober 2002 23:22 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Het gaat vooral om de strepen. Zijn kunstwerken bestaan altijd - echt altijd - uit dit soort strepen. Op poortjes, op museummuren, op doeken, in Rietveld-huizen, overal, altijd. En daar is hij dus behoorlijk succesvol mee.
Ik dacht 't al toen ik 'm zag: deze man is een ware genie!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |