abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6020760
pi_6020777
ja die is wel heel moeilijk!
pi_6020780
Dat is de financier van Marx... oftewel de heer Engels!
Ik kan het uitleggen...
pi_6020811
Dit was een man van de wetenschap. Geen Engelsman of heer Engels.
pi_6020832
Dit is nou typisch iemand die geen baard zou moeten dragen. Zou hij er gelijk twintig jaar jonger uitzien.

Het aantal baarden in Raad-Je-Plaatje is sowieso opvallend hoog. Wat is dat toch? Walrussnorren doen het ook erg goed.

Enfin, nog even geen idee.

Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_6020852
Becquerell?
pi_6020873
Een baard en een snor, die stralen wijsheid uit. Ze dienen gedragen te worden, liefst in combinatie, om je van de domme massa te onderscheiden.
pi_6020899
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:00 schreef beeer het volgende:
Een baard en een snor, die stralen wijsheid uit.
Zie hier links.
Iets wat je zelf niet wilt wat ze bij je doen moet je ook niet bij anderen doen. En iets wat je niet wilt wat gedaan word en daar commentaar op geeft moet je het zelf ook niet doen. En laat iedereen in zijn of haar waarden.
pi_6020906
quote:
Op zondag 29 september 2002 00:58 schreef Gellius het volgende:
Becquerell?
Neen, maar toen ik net een stukje over mijnheer Becquerell las dacht ik gelijk aan deze man die toen ook al als volgende plaatje te wachten stond.
pi_6020944
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:03 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Zie hier links.

Kapitein Haddock, zonder diens wijsheid zou menig Kuifje-avontuur in het water zijn gevallen.
pi_6020969
Beste heren historici... Ik val even weg uit deze ronde, daar mijn muis niet langer wenst mee te werken en ik per direct een oplossing wens te vinden...
The prettiest people do the ugliest things
pi_6020978
Haddock kwam zelfs eens als deus ex machina opdraven om zijn jonge vriend te redden toen Hergé blijkbaar zelf ook gen idee meer had hoe hij Kuifje uit de penarie moest krijgen.

Maar goed, met al dat gelul weet ik het nog steeds niet. Meneer heeft dus iets met radioactiviteit te maken?

pi_6020992
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:07 schreef beeer het volgende:

[..]

Kapitein Haddock, zonder diens wijsheid zou menig Kuifje-avontuur in het water zijn gevallen.

De baard van uw Monteverdi mag er anders ook zijn, heer Beer.
pi_6021021
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:12 schreef Gellius het volgende:

[..]

De baard van uw Monteverdi mag er anders ook zijn, heer Beer.

Maar zelfs Monteverdi, met al zijn wijsheid, wist Kuifje niet uit de penarie te redden. Neen, hiervoor was toch echt Haddock de juiste persoon. En zo nu en dan mijnheer Jansen en mijnheer Janssen.
pi_6021048
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:10 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Maar goed, met al dat gelul weet ik het nog steeds niet. Meneer heeft dus iets met radioactiviteit te maken?
Ach, vergeet die baardaap. Kuifje is toch veel interessanter?

Nee, serieus. Niet radioactiviteit, maar wel een andere, op den duur nare, straling.

Weggevertje.

pi_6021052
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:15 schreef beeer het volgende:

[..]

Maar zelfs Monteverdi, met al zijn wijsheid, wist Kuifje niet uit de penarie te redden. Neen, hiervoor was toch echt Haddock de juiste persoon. En zo nu en dan mijnheer Jansen en mijnheer Janssen.

En niet te vergeten, bij wijze van ultieme deus ex machina, zijn trouwe kameraadje Bobbie, die altijd zijn baasje terzijde stond met een gewaagde actie en een snedige opmerking.

Maar we dwalen wat af. Die baardmeneer: Europees?

pi_6021072
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:18 schreef beeer het volgende:

[..]

Nee, serieus. Niet radioactiviteit, maar wel een andere, op den duur nare, straling.

Weggevertje.

Mijnheer Röntgen?
  zondag 29 september 2002 @ 01:20:56 #18
11923 I.R.Baboon
Schaterlachend langs ravijnen.
pi_6021079
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:18 schreef beeer het volgende:

[..]

Weggevertje.

Is dát nou mijnheer Röntgen?
Het gaat slecht, verder gaat het goed.
  zondag 29 september 2002 @ 01:21:23 #19
11923 I.R.Baboon
pi_6021084
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:20 schreef Gellius het volgende:

[..]

Mijnheer Röntgen?

Kutgellius. Dezelfde bewoordingen ende eerder.
pi_6021100
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:20 schreef Gellius het volgende:

[..]

Mijnheer Röntgen?

Zelfs in de correcte spelling. Subliem. En u ook, heer Aap, Proficiat.
pi_6021119
. Die wist ik zonder hint.
pi_6021125
Heer Rontgen, vergeef mij mijn incorrecte spelling, was ook zo'n man die 100% voor de wetenschap ging. Hij heeft zijn bevinding niet laten patenteren en hij stier aldus arm.
pi_6021135
We gaan onverdroten voort:
pi_6021140
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:21 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Kutgellius.

Plaatje.

pi_6021165
Ik begrijp niet helemaal wat er op dat plaatje gebeurd. Is dat nodig?
pi_6021184
Het is een wat enigmatische voorstelling, inderdaad. We hebben het over die wat dominante heer bovenin, neem ik aan, en niet over die arme drommel wiens hoofd naar beneden gedrongen wordt?
pi_6021205
Het gaat om die meneer bovenaan. En het is zeker handig om het plaatje goed te bekijken. Meneer staat min of meer Hints te spelen.
pi_6021238
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:35 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Het gaat om die meneer bovenaan. En het is zeker handig om het plaatje goed te bekijken. Meneer staat min of meer Hints te spelen.
Dat licht. Die hand. Dit is een soort van Jezus-figuur. Alleen kijkt het slachtoffer de patient niet zo blij. Misschien moet dat nog komen.
pi_6021247
Ik denk onwillekeurig aan Goethe. Maar ik ben dan ook erg slecht in Hints.
pi_6021284
Meneer is niet Jezus, al hield hij er ook vreemde ideeën op na. En hij staat zijn beroep uit te beelden. "Drie lettergrepen."
pi_6021308
I-di-oot? ge-ne-zer. kwak-zal-ver.
pi_6021327
Hij staat niet iemand te genezen, maar te bevoelen. Ik heb zijn beroep kort geleden nog genoemd.
pi_6021331
Men-no-niet? Nee, dat klopt niet met de tijd, zo te zien.
pi_6021364
Neu-ro-loog?
  zondag 29 september 2002 @ 01:52:56 #35
11923 I.R.Baboon
pi_6021373
Zo'n gozer die misdadigers aan hun hoofdvormen herkende?
pi_6021390
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:52 schreef I.R.Baboon het volgende:
Zo'n gozer die misdadigers aan hun hoofdvormen herkende?
Dus toch kwakzalver dan?
  zondag 29 september 2002 @ 01:55:16 #37
11923 I.R.Baboon
pi_6021399
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:54 schreef beeer het volgende:

[..]

Dus toch kwakzalver dan?

Daar was een mooier woord voor, dacht ik.
pi_6021400
Meneer Aap kan een hint wél op zijn waarde schatten.
pi_6021411
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:55 schreef I.R.Baboon het volgende:

[..]

Daar was een mooier woord voor, dacht ik.

Ah! U bedoelt charlatan?
  zondag 29 september 2002 @ 01:57:51 #40
11923 I.R.Baboon
pi_6021419
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:56 schreef beeer het volgende:

[..]

Ah! U bedoelt charlatan?

Neen, neen, driewerf neen. Misschien schiet het me op een fatsoenlijker tijdstip wel te binnen.
pi_6021421
Frenoloog, godverdomme! Hij staat godverdegodver het beroep frenoloog uit te beelden!
pi_6021438
Franz Joseph Gall.
pi_6021455
quote:
Op zondag 29 september 2002 01:56 schreef beeer het volgende:

[..]

Ah! U bedoelt charlatan?

Schinggggg

* Gellius trekt rapier

pi_6021456
Gellius heeft hem.

Ik ben al mijn opgekropte frustraties weer kwijt. Ik hou van dit topic.

pi_6021461
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:02 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Gellius heeft hem.

Ik ben al mijn opgekropte frustraties weer kwijt. Ik hou van dit topic.

Je bent nogal verweven met de frenologie, heer Griek?
pi_6021469
Ik heb gevloekt. Ik moet boete doen.

Het werk van een groot (nee, briljant!) kunstenaar:

pi_6021480
Is dat die van
?

Hoe heet deze trouwens? 'Slingerende uurwerken'?

pi_6021487
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:03 schreef Gellius het volgende:
Je bent nogal verweven met de frenologie, heer Griek?
Zelfs mijn wiskundeknobbel bleek na enkele jaren studie helemaal niet te bestaan, dus de frenologie draag ik niet zo'n warm hart toe. Eigenlijk vond ik "charlatan" wel een aardige omschrijving.
pi_6021495
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:02 schreef Gellius het volgende:

[..]

Schinggggg

* Gellius trekt rapier

Dit gedeelte vat ik nog niet.
pi_6021505
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:06 schreef beeer het volgende:
Is dat die van
[afbeelding]?

Ik heb geen idee. Gellius weet het waarschijnlijk wel. Die weet goede kunst wel op zijn waarde te schatten.
pi_6021512
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:04 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Ik heb gevloekt. Ik moet boete doen.

Het werk van een groot (nee, briljant!) kunstenaar:
[afbeelding]

* Gellius doorboort het hart van Batuwu_Griekgriek met vlijmend, ijskoud staal.
pi_6021527
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:06 schreef beeer het volgende:
Is dat die van
[afbeelding]?

* Gellius scheidt het hoofd van Beer met een moeiteloze zwaai van het rapier van zijn romp en geeft het een schopje.

pi_6021539
* Beer houdt zijn hoofd koel en verliest het zodoende niet.
pi_6021542
Gellius, voor die rapier van u ben ik niet bang. Volgens mij is dat gewoon een roestend stuk ijzer.

Voor de duidelijkheid: mijn boetedoening is wel een te raden plaatje. Niet al te moeilijk, maar toch.

pi_6021556
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Gellius, voor die rapier van u ben ik niet bang. Volgens mij is dat gewoon een roestend stuk ijzer.

Voor de duidelijkheid: mijn boetedoening is wel een te raden plaatje. Niet al te moeilijk, maar toch.

"Frenoloog in de leer"?
pi_6021558
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Van mij zul je geen oplossing vernemen.

Plaatje.

pi_6021559
Het schijnt trouwens dat deze kunstenaar nog wel meer mooi werk heeft gemaakt. Met olifanten en zo. Misschien leuk om eens te gaan bekijken!
pi_6021585
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:16 schreef Gellius het volgende:
Van mij zul je geen oplossing vernemen.
Ondankbare hond. Deze meneer heeft ook voor u aan het kruis gehangen, hoor!
pi_6021623
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:19 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Ondankbare hond. Deze meneer heeft ook voor u aan het kruis gehangen, hoor!

Niet slim van die meneer, dat hij voor een ondankbare hond aan het kruis gaat hangen.

plaatje

pi_6021649
Pfff, zelfs het Kindeke Jezus is jullie te min. Maar goed, ik zal met mijn hand over mijn hart strijken.

pi_6021689
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:26 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Pfff, zelfs het Kindeke Jezus is jullie te min. Maar goed, ik zal met mijn hand over mijn hart strijken.

[afbeelding]

Hadden we het over de Here Jezus, de Zoon van God, Hij die voor onze zonden gestorven is dan? Wel duidelijker zijn, heer GriekGriek. Ik dacht namelijk dat we het over een klodder verf van de Maestro hadden.
pi_6021717
Het is trouwens al laat. Kom, laten we die Mel Gibson figuur bewaren voor een nieuwe dag. Wel maandag natuurlijk, want zondag is een rustdag. En we mogen ons niet als ondankbare honden gedragen natuurlijk.
pi_6021746
quote:
Op zondag 29 september 2002 02:30 schreef beeer het volgende:
Hadden we het over de Here Jezus, de Zoon van God, Hij die voor onze zonden gestorven is dan? Wel duidelijker zijn, heer GriekGriek. Ik dacht namelijk dat we het over een klodder verf van de Maestro hadden.
Het hele idee van dit topic is dat je raad wie er op het plaatje staat, niet wie het plaatje gemaakt heeft, dus dat leek me wel duidelijk. Maar het ging inderdaad om Onze Heiland, Onze Enigste Echte Verlosser.

En die andere El Salvador gooide heus niet zomaar wat klodders verf op het doek, maar dat begrijpt u natuurlijk wel.

pi_6021763
Ik zal morgen een euro extra in de collectezak gooien. Moge Hij die in de hemelen zijt ons lekker laten slapen.
pi_6029459
*Schopje*

Ik heb geen idee wie deze jongeman is. Hintje?

pi_6030630
Deze jongeman nadert inmiddels met rasse schreden zijn vijftigste verjaardag. Hij heeft meer in zijn mars dan een gelijkenis met Mel Gibson; hij kan bijvoorbeeld prachtig schrijven.
pi_6035888
'n Jonge John Irving, wellicht?
pi_6035972
Hij heeft ook wel wat weg van Buch, B.
pi_6036029
quote:
Op maandag 30 september 2002 01:27 schreef beeer het volgende:
Hij heeft ook wel wat weg van Buch, B.
Nee... dat zie ik er niet in, heer B.
pi_6036114
quote:
Op maandag 30 september 2002 01:36 schreef Gellius het volgende:

[..]

Nee... dat zie ik er niet in, heer B.

Als je goed kijkt en logisch nadenkt niet nee. Maar met een beetje fantasie zie ik er gerust een Boudewijn in.
pi_6036126
Verdomd, nu zie ik het ook. Het zit 'm in die totale afwezigheid van gelijkenis, hè?

Verbluffend.

pi_6036134
Misschien zou heer Batavus Griek Griek ons enige helderheid kunnen verschaffen.
pi_6036152
Ik weet niet precies wat het is, maar de peilloze stilte hier doet me vermoeden dat hij niet erg in de buurt is.
pi_6036175
quote:
Op maandag 30 september 2002 02:01 schreef Gellius het volgende:
Ik weet niet precies wat het is, maar de peilloze stilte hier doet me vermoeden dat hij niet erg in de buurt is.
Curieus, deze gedachte kwam reeds bij mij op. Optimistisch dat ik ben dacht ik, denkende, dat hij mijn stille roep misschien wel zou horen.
pi_6036184
quote:
Op maandag 30 september 2002 02:09 schreef beeer het volgende:

[..]

Curieus, deze gedachte kwam reeds bij mij op. Optimistisch dat ik ben dacht ik, denkende, dat hij mijn stille roep misschien wel zou horen.

Het is natuurlijk verre van mij om kwade dingen van de mensen te denken, maar hij zal toch niet ergens in een uitspanning pret en verpozing zitten te hebben terwijl wij hier gekromd over onze toetsenbordjes zitten te wachten op de verlossende hint?
pi_6036200
quote:
Op maandag 30 september 2002 02:12 schreef Gellius het volgende:

[..]

Het is natuurlijk verre van mij om kwade dingen van de mensen te denken, maar hij zal toch niet ergens in een uitspanning pret en verpozing zitten te hebben terwijl wij hier gekromd over onze toetsenbordjes zitten te wachten op de verlossende hint?

Dat is het! Ik wacht nog maximaal 3 uur, en als hij er dan niet is ga ik slapen. Zo!!!
pi_6036245
Jij bent altijd ook zo heerlijk nonchalant, Beer. Ik niet. Ik ga hem zoeken

* Gellius trekt zuidwester en oliejas aan en schuimt de straten van het havenkwartier af.

pi_6036273
Nu heb ik jullie wel lang genoeg laten wachten. De verantwoordelijke voor mijn nachtmerrie kan trouwens een rapier tussen zijn schouderbladen tegemoet zien.
pi_6036276
quote:
Op maandag 30 september 2002 02:37 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
De verantwoordelijke voor mijn nachtmerrie kan trouwens een rapier tussen zijn schouderbladen tegemoet zien.
Moet je maar niet bij nacht en ontij in de opiumkits van het havenkwartier rondhangen, dubieuze Griekgriek.

Komaan, zoals de man zei tegen de te krappe laars.Een hintje.

pi_6036281
quote:
Nu heb ik jullie wel lang genoeg laten wachten. De verantwoordelijke voor mijn nachtmerrie kan trouwens een rapier tussen zijn schouderbladen tegemoet zien.
Welkom heer Griek griek, ik wilde net nonchalant mijn rjp-apparaat uitschakelen en het warme bed kiezen. U is net te laat want heer Gellius is het havenkwartier ingeschuimd om u te zoeken. Maar wat belangrijker is. Is er al een goed antwoord ter sprake gekomen?
pi_6036283
quote:
Nu heb ik jullie wel lang genoeg laten wachten.
U is een sadist, meneer.
Ik overweeg om mij wegens redenen van tekort schieten uit dit gezelschap terug te trekken en het rapier op Drionachtige wijze ter hand te nemen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6036288
Even recapituleren: 't is een schrijvert, hij is inmiddels wat ouder, het is geen Büch, geen Irving.

Hij is Amerikaan. Minstens een boek van hem is verfilmd. Die film had een kleine, trillende hoofdrolspeler.

pi_6036297
quote:
Op maandag 30 september 2002 02:43 schreef beeer het volgende:
rjp-apparaat
Wasda?
pi_6036310
quote:
Op maandag 30 september 2002 02:48 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Wasda?

De wrede minnares die dit spel intermedieert en ons uit een gezonde en heilzame slaap houdt, meneer Griekgriek. Wij vervloeken en beminnen haar.
pi_6036320
quote:
Op maandag 30 september 2002 02:44 schreef OllieA het volgende:
U is een sadist, meneer.
Ik overweeg om mij wegens redenen van tekort schieten uit dit gezelschap terug te trekken en het rapier op Drionachtige wijze ter hand te nemen.
Suïcide vanwege een te moeilijke opgave en een te lang uitgebleven hint. Dat zou ik wel op mijn geweten willen hebben.
pi_6036326
quote:
Op maandag 30 september 2002 02:55 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Suïcide vanwege een te moeilijke opgave en een te lang uitgebleven hint. Dat zou ik wel op mijn geweten willen hebben.

Hier ligt Ollie onder de bomen
Omdat hij er niet op kon komen

pi_6036329
Maargoed, op de hint terugkomende. Prins Claus zal het niet zijn. Verder ken ik niet zo heel veel kleine trillende mannen. En in films ben ik sowieso al erg slecht. Is er misschien een andere hint voorhanden?
pi_6036351
Hij is een zeer succesvol schrijver. Zo succesvol dat hij door de critici met wat argwaan wordt bekeken. Hij debuteerde met dat verfilmde boek, dat een bestseller werd. In een van zijn boeken gebruikt hij het hilarische broodje aap-verhaal "She's in the attic!"
pi_6036357
En dat kleine trillende mannetje is Michael J. Fox.
pi_6036368
Een wat vage en niet helemaal reproduceerbare query leidt mij naar Michael Ondaatje. Maar ik vind geen passende photo.
pi_6036372
Meneer heeft een Schots aandoende naam. Hij schreef over felle lichten en een grote stad.
pi_6036373
Jay McInerney
pi_6036374
Jay McInerney

Pff

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6036375
quote:
Op maandag 30 september 2002 03:21 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Meneer heeft een Schots aandoende naam. Hij schreef over felle lichten en een grote stad.
Met zo'n hint kan ik er, samen met de "incredible" movie data base, natuurlijk niet meer omheen: Jay McInerney.
pi_6036379
Schrijver van Bright Lights, Big City, Brightness Falls, Story Of My Life en Model Behavior.

Drion druipt hopelijk ook weer af.

pi_6036382
Dat was secondenwerk. Heerlijk.
pi_6036387
McInerney kan trouwens echt prachtig schrijven. Humor en schrijnend realisme. Zoek er eens naar in uw plaatselijke bibliotheek.
pi_6036388
Hier nog een plaatje voor de harde doorzetters onder ons:
pi_6036391
Ik heb al wel hard genoeg doorgezet voor vanavond. Mijn zuidwester is er nog vochtig van. Morgen verder.
pi_6036395
quote:
Op maandag 30 september 2002 03:37 schreef Gellius het volgende:
Ik heb al wel hard genoeg doorgezet voor vanavond. Mijn zuidwester is er nog vochtig van. Morgen verder.
Dan wens ik je een goedena...ochtend, heer Gellius. En de rest ook. Want ik ga ook zeer binnenkort.
pi_6036396
Dit plaatje is ongetwijfeld geïnspireerd door Ollies aangekondigde zelfmoord.

Het is R. Budd Dwyer. Schoot zich voor de camera door het hoofd.

pi_6036402
quote:
Op maandag 30 september 2002 03:39 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dit plaatje is ongetwijfeld geïnspireerd door Ollies aangekondigde zelfmoord.

Het is R. Budd Dwyer. Schoot zich voor de camera door het hoofd.

Ah, gelukkig nog een snelle reactie. Het is inderdaad de juiste meneer, die u daar noemt. En misschien een beetje geinspireerd door heer Ollie. Doch ik hoop dat heer Ollie zich zulke gekheid niet zal toelaten.
pi_6040419
quote:
Op maandag 30 september 2002 03:44 schreef beeer het volgende:
Doch ik hoop dat heer Ollie zich zulke gekheid niet zal toelaten.
Bij nader inzien is het koude staal me toch te kil.
Er zijn nog zoveel stoute dingen te doen, zoals ook deze mevrouw zich realiseerde. Hopla.

[Dit bericht is gewijzigd door OllieA op 30-09-2002 14:00]

And it's only the giving
That makes you
What you are
  maandag 30 september 2002 @ 14:09:43 #104
18811 sooty
Hab' meine Frist verlänge
pi_6040730
Edwina Currie. (John Major's secret lover van '84-'88).
HGW XX/7 gewidmet, in Dankbarkeit.
pi_6040799
Helemaal juist.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6042333
quote:
Op maandag 30 september 2002 14:09 schreef sooty het volgende:
Edwina Currie. (John Major's secret lover van '84-'88).
Die ken ik! Die stond ook in RJP deel 34.
pi_6042623
quote:
Op maandag 30 september 2002 15:50 schreef beeer het volgende:
Die ken ik! Die stond ook in RJP deel 34.
Verdomd, nu snap ik hem pas. RJP-apparaat! Daar is geloof ik een speciale smiley voor: .
pi_6042724
quote:
Op maandag 30 september 2002 16:12 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Verdomd, nu snap ik hem pas. RJP-apparaat! Daar is geloof ik een speciale smiley voor: .

Meen je het?
pi_6042757
quote:
Op maandag 30 september 2002 16:19 schreef beeer het volgende:
Meen je het?
Ja.

Ik zou mij van schaamte bijna in mijn rapier storten.

pi_6042799
quote:
Op maandag 30 september 2002 16:22 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Ja.

Ik zou mij van schaamte bijna in mijn rapier storten.

Het rapier is populair de laatste tijd. Mag ik u allen er op attenderen het wapen schoon te maken na gebruik om latere infecties te voorkomen.
pi_6045880
Wat een haat en bloeddorst hier opeens.

Deze persoon zou liet ook niet over zich heen lopen.

en rekende finaal af met een politiek rivaal.

maandag 30 september 2002 @ 20:24:53 #112
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_6046468
quote:
Op maandag 30 september 2002 19:48 schreef CeeJee het volgende:
Wat een haat en bloeddorst hier opeens.

Deze persoon zou liet ook niet over zich heen lopen.

[afbeelding]

en rekende finaal af met een politiek rivaal.

Thomas Jefferson ?
Asumption is the mother of all fuck-ups
pi_6047391
Robespierre?
pi_6047610
quote:
Op maandag 30 september 2002 20:24 schreef Tsjernobelg het volgende:

[..]

Thomas Jefferson ?

In de buurt.
pi_6047778
G. Washington?
pi_6048355
quote:
Op maandag 30 september 2002 21:34 schreef beeer het volgende:
G. Washington?
Wat minder in de buurt. Deze man werd van machtig politicus tot gezochte moordenaar en vervolgens via aspirant-Napoleon tot banneling.
pi_6048479
Is het soms:

Dan Sickles

"Desperate Dan" Sickles (18231914)

[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 30-09-2002 22:16]

pi_6048633
of is het:

PIERRE GUSTAVE TOUTANT BEAUREGARD

pi_6048685
quote:
Op maandag 30 september 2002 22:04 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Wat minder in de buurt. Deze man werd van machtig politicus tot gezochte moordenaar en vervolgens via aspirant-Napoleon tot banneling.

Vreemd, zeer vreemd. Want ik heb geen idee. Nu lijkt het verhaal weer op dat van Jefferson Davis.
pi_6048810
quote:
Op maandag 30 september 2002 22:20 schreef beeer het volgende:

[..]

Vreemd, zeer vreemd. Want ik heb geen idee. Nu lijkt het verhaal weer op dat van Jefferson Davis.

Wat jaartjes eerder, doodde een van de "Founding Fathers" in een duel.

[Dit bericht is gewijzigd door CeeJee op 30-09-2002 22:32]

pi_6049101
Is het de heer Aaron Burr ?
Sterker nog: mijn inziens is het de heer Burr !

[Dit bericht is gewijzigd door detulp050 op 30-09-2002 22:39]

pi_6049121
quote:
Op maandag 30 september 2002 22:25 schreef CeeJee het volgende:

[..]

Wat jaartjes eerder, doodde een van de "Founding Fathers" in een duel.

Ik krijg een vervelend gevoel dat we hier niet te maken hebben met een president.
pi_6049721
quote:
Op maandag 30 september 2002 22:38 schreef detulp050 het volgende:
Is het de heer Aaron Burr ?
Sterker nog: mijn inziens is het de heer Burr !

[afbeelding]

Helemaal goed. Bij de verkiezingen van 1800 was de uitslag gelijk, verklaarde men Jefferson tot "winnaar" en "verliezer" Burr werd Vice-president. Dat zou wat geworden zijn met Bush en Gore. Burr was niet blij, en daagde zijn aartsrivaal Hamilton uit tot een duel. Na het duel (Burr won) deed hij nog mee aan een bizar complot om Louisiana af te scheiden en Mexico te veroveren.

En dan zeggen ze dat politici nu schurken zijn !

pi_6049741
Volgens mij is ie goed, dus ik post een nieuwe.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6050020
Op het puntje van mijn tong, Ollie. Het is een boef, of niet?
pi_6050053
quote:
Op maandag 30 september 2002 23:27 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Op het puntje van mijn tong, Ollie. Het is een boef, of niet?
Niet in de stricte zin van crimineel, nee.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6050108
quote:
Op maandag 30 september 2002 23:30 schreef OllieA het volgende:

[..]

Niet in de stricte zin van crimineel, nee.

Een politicus dus?
pi_6050165
quote:
Op maandag 30 september 2002 23:33 schreef beeer het volgende:

[..]

Een politicus dus?

Nee, de man had iets met de mens en met accu's.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6050335
quote:
Op maandag 30 september 2002 23:36 schreef OllieA het volgende:

[..]

Nee, de man had iets met de mens en met accu's.

Een ziener. Want waar zou de mens zijn zonder draagbare energiedragers?
  maandag 30 september 2002 @ 23:56:16 #130
18811 sooty
pi_6050487
Nikola Tesla.
pi_6050503
quote:
Op maandag 30 september 2002 23:56 schreef sooty het volgende:
Nikola Tesla.
Helaas.

En misschien moet ik zeggen dat het heerschap in kwestie geïnteresseerd was in de mensch en in accu's. Dat is net even accurater.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6050524
quote:
Op maandag 30 september 2002 23:57 schreef OllieA het volgende:

[..]

Helaas.

En misschien moet ik zeggen dat het heerschap in kwestie geïnteresseerd was in de mensch en in accu's. Dat is net even accurater.

En had deze meneer naast volsterk irrelevante persoonlijke interesses ook nog een stiel, Ollie?
pi_6050602
quote:
Op maandag 30 september 2002 23:58 schreef Gellius het volgende:

[..]

En had deze meneer naast volsterk irrelevante persoonlijke interesses ook nog een stiel, Ollie?

Om te beginnen moet ik u er op wijzen dat het met enige regelmaat dreigen met een rapier u niet ontslaat van de morele verplichting enige accuratesse te betrachten in uw typewerk.

Voorts hebben die 'volstrekt irrelevante interesses' zoals u dat blieft te typeren natuurlijk betrekking op 's mans stiel.
Om niet te zeggen 's mans levensdoel.

And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6050718
Meneer is inmiddels allang van mijn tongpunt afgegleden. Had deze menselijke accumaker nog iets anders waar wij hem aan kunnen herkennen?
pi_6050776
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:02 schreef OllieA het volgende:

[..]

Om te beginnen moet ik u er op wijzen dat het met enige regelmaat dreigen met een rapier u niet ontslaat van de morele verplichting enige accuratesse te betrachten in uw typewerk.

IK , monsieur, hanteer het rapier met grote terughoudendheid. Dat het grauw er vervolgens mee aan de loop gaat - nu ja.

pi_6050794
De Mensch en de accu's. Ik zit een beetje aan die film, De Matrix, te denken.
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 00:15:59 #137
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_6050798
quote:
Op maandag 30 september 2002 23:57 schreef OllieA het volgende:

[..]

Helaas.

Moge de interesse des mans in den mensch als beroepsmatige interesse gezien worden, zoals in een beroep van arts?
pi_6050834
Men dient meneer te plaatsen in de kringen van de beroemdste zielenknijper van de vorige eeuw.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6050842
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:14 schreef Gellius het volgende:
IK , monsieur, hanteer het rapier met grote terughoudendheid. Dat het grauw er vervolgens mee aan de loop gaat - nu ja.

Mag ik u er aan herinneren dat u nog geen twee dagen geleden binnen twee minuten zowel mij als Heer Beer met uw roestige rapier het leven heeft benomen, nota bene zonder daar de door Heer Beer benadrukte hygiënische voorzorgen bij te nemen?
pi_6050886
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:19 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Mag ik u er aan herinneren dat u nog geen twee dagen geleden binnen twee minuten zowel mij als Heer Beer met uw roestige rapier het leven heeft benomen, nota bene zonder daar de door Heer Beer benadrukte hygiënische voorzorgen bij te nemen?

Dat mag u, meneer de Griekgriek. Maar enkel en alleen als er een zeker charlatan ter sprake komt. U zal mij niet zien koketteren met de edelste der blanke wapens op het moment dat ik geen deuk in een pakje boter raad, of iets dergelijks.
pi_6051085
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:22 schreef Gellius het volgende:
Dat mag u, meneer de Griekgriek. Maar enkel en alleen als er een zeker charlatan ter sprake komt. U zal mij niet zien koketteren met de edelste der blanke wapens op het moment dat ik geen deuk in een pakje boter raad, of iets dergelijks.
Ik ben geneigd u te vergeven, heer Gellius. Het is bekend dat ware kunst een mens tot in het diepst van zijn wezen kan raken en primitieve emoties kan losmaken. Kunst is pas kunst als het wat met je doet. Dalí maakt u agressief en doet dus wat met u. Dat is eigenlijk heel mooi.
pi_6051108
Enfin. Bladibladibla. Meneer was dus een makker van Freud? En zelf ook psychiater?
pi_6051123
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:33 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Ik ben geneigd u te vergeven, heer Gellius. Het is bekend dat ware kunst een mens tot in het diepst van zijn wezen kan raken en primitieve emoties kan losmaken. Kunst is pas kunst als het wat met je doet. Dalí maakt u agressief en doet dus wat met u. Dat is eigenlijk heel mooi.

* Gellius is geen aanhanger van het idee dat het niet uitmaakt wat men over je zegt, zolang men maar over je spreekt.
pi_6051128
Misschien was meneer wel de psychiater van Freud.
pi_6051161
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:34 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Enfin. Bladibladibla. Meneer was dus een makker van Freud? En zelf ook psychiater?
Zo ongeveer wel. En daarnaast er erg in geïnteresseerd om het gelijk van Freud middels accu's te bewijzen.
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6051312
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:39 schreef OllieA het volgende:

[..]

Zo ongeveer wel. En daarnaast er erg in geïnteresseerd om het gelijk van Freud middels accu's te bewijzen.

Ollie ik ben je kwijtgeraakt,wat is je antwoordt?
pi_6051332
Wilhelm Reich. Die lag dus achteraf gezien níet op het puntje van mijn tong.
pi_6051352
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:51 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Geheel correct meneer! Wilhelm Reich, de man van de orgon accumulatoren.
Wel een soort van boefje, eigenlijk.
And it's only the giving
That makes you
What you are
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 00:53:40 #149
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_6051370
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:51 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
nee bij mij ook niet, moet ik eerlijk zeggen. Was net en beetje vast gelopen.Maar onze BG haalt was op tijd om ons te bevrijden.
pi_6051372
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:52 schreef OllieA het volgende:

[..]

Geheel correct meneer! Wilhelm Reich, de man van de orgon accumulatoren.
Wel een soort van boefje, eigenlijk.

ja godverdegodever,ik doe u een huwlijksaanzoek hoor!
pi_6051380
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 00:55:02 #152
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_6051391
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:53 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
[afbeelding]
Als we het toch over boefjes hebben....
pi_6051403
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:55 schreef Tsjernobelg het volgende:
Als we het toch over boefjes hebben....
Integendeel...
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 00:56:28 #154
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_6051414
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 00:55 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Integendeel...

ooh dan moet het wel een acteur zijn, de vetkuif en de arogante look des mans.
pi_6051431
Jaren '50? gezien de coupe en het vermoeden van een hawaii-shirt?
  dinsdag 1 oktober 2002 @ 01:00:01 #156
26967 Tsjernobelg
Beter moe dan lui
pi_6051457
ik zal er nog eens een nachtje over slapen....moet er toch weer om 6:30 u uit. Ik kijk dan wel ff of er inmiddels iemand langs is geweest met de juiste naam.
pi_6051483
Geen acteur (al had hij een tragische bijrol in een turbulente episode in de wereldgeschiedenis). Ook geen Hawaii-shirt. De foto zal begin jaren zestig zijn genomen.
pi_6051542
Ik denk aan Francis Gary Powers, de onfortuinlijke U2-piloot die neergeschoten werd boven de Soviet Unie...
pi_6051570
Aardige gok, maar niet goed. Deze meneer was zo ongelukkig op het verkeerde moment op de verkeerde plaats te zijn en daar de verkeerde persoon tegen het lijf te lopen. Anders had niemand ooit van hem gehoord.
pi_6051652
Het lijkt wel alsof ik spoken zie, de laatste tijd. Want ik zie in het gezicht van deze meneer heel veel overeenkomsten met Lee Harvey Oswald.
pi_6051693
Dan zal deze meneer ook hebben gedacht dat hij een spook zag!
pi_6051695
Bevecht uwe fantomen, heer Beer, want deze meneer heeft toch niets van de vale, geflapoorde Oswald... maar ik heb ook al aan de Kennedy-affaire gedacht. Jack Ruby is het ook al niet.
pi_6051717
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:18 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dan zal deze meneer ook hebben gedacht dat hij een spook zag!
Misschien een kleine, extra hint, bij wijze van slaapmutsje, Batuwu?
pi_6051739
Laat ik als hint geven dat jullie er heel dichtbij zitten. En dat deze meneer precies het tegenovergestelde van een boef was. En dat hij zijn bekendheid aan zijn dood te danken heeft.
pi_6051779
JOHN F KENNEDY!!!!

Neen

Wie ging er dan nog meer dood, zonder de slechterik te zijn?

pi_6051811
Ik kan hem nu net zo goed weggeven, maar Kennedy was niet de enige die door Oswald werd omgelegd op 22 november 1963.
pi_6051862
John Connally, dan.
pi_6051894
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:33 schreef Gellius het volgende:
John Connally, dan.
Maar die ging toch niet de hoek om?
pi_6051916
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:36 schreef beeer het volgende:

[..]

Maar die ging toch niet de hoek om?

Ei. Ik ben te gemakzuchtig.
pi_6051933
Connally heeft het overleefd. Na op Kennedy te hebben geschoten verliet Oswald de Texas School Book Depository. Hij was toen echter zo stom om in een nabijgelegen gedeelte van Dallas argwaan te wekken. Vervolgens schoot hij iemand dood. Kort daarna werd hij in een bioscoop opgepakt. Toen zei hij: "I'm just a patsy" en daarna begonnen de samenzweringstheorieën en werd Oliver Stone helemaal geil bij het idee van een kaskraker over magic bullets.

Maar het gaat dus om die "iemand".

pi_6052035
Well I'm just not well versed enough in American folklore to know the answer to this one.
pi_6052037
Geloof het of niet: ik zoek me hier een ongeluk, maar vind niets.

Heer Griek Griek Griek, weet je wel zeker dat dit ooit gebeurd is?

pi_6052055
Ik geloof dat deze moord niet vastgelegd is op de Zapruder-film, in elk geval.
pi_6052072
Grmpff. Wat een nederlaag. Ondanks alle aanwijzingen weten jullie het gewoon niet.

Het ging om Officer J.D. Tippit. Die werd kort na de moord door Oswald werd doodgeschoten toen hij hem wilde aanhouden. Er kwam natuurlijk gelijk een enorme politiemacht op af die Oswald even later uit de bioscoop viste.

En ja, Oswald killed Kennedy. Geen samenzwering of niks.

pi_6052081
Ik geloof dat dit de eerste keer is in de RJP-geschiedenis dat de plaatser het plaatje mag raden.
pi_6052096
Ik wist dat hij moeilijk was, maar zó moeilijk...
pi_6052098
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:55 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Grmpff. Wat een nederlaag. Ondanks alle aanwijzingen weten jullie het gewoon niet.

Het ging om Officer J.D. Tippit. Die werd kort na de moord door Oswald werd doodgeschoten toen hij hem wilde aanhouden. Er kwam natuurlijk gelijk een enorme politiemacht op af die Oswald even later uit de bioscoop viste.

En ja, Oswald killed Kennedy. Geen samenzwering of niks.

Ik geloof dat de dood van deze meneer een beetje overschaduwd is door die van Kennedy. Anders zou hij ongetwijfeld ergens vermeld zijn.
pi_6052110
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:56 schreef beeer het volgende:
Ik geloof dat dit de eerste keer is in de RJP-geschiedenis dat de plaatser het plaatje mag raden.
Inderdaad. Dit is de eerste keer dat een poster het antwoord weggeeft. Met alle achting die ik oprecht voor de Heer Griek Griek Griek Griek Griek heb - het was ook niet nodig geweest. Het juiste antwoord was ongetwijfeld binnen een aantal dagen, zo niet uren, geopperd.

Geduld en beteugel uw driften, Batuwu!

pi_6052113
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 01:58 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik geloof dat de dood van deze meneer een beetje overschaduwd is door die van Kennedy. Anders zou hij ongetwijfeld ergens vermeld zijn.

Vette pech.
pi_6052124
Anders hadden we natuurlijk niet lekker kunnen gaan slapen.

Overigens geloof ik dat de juiste spelling Tippit is. Google geeft met "officer Tippit" genoeg links om je weer eens lekker in de JFK-conspiracy te storten.

pi_6052131
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:01 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

Overigens geloof ik dat de juiste spelling Tippit is. Google geeft met "officer Tippit" genoeg links om je weer eens lekker in de JFK-conspiracy te storten.

Goed, maar probeer maar eens te zoeken zonder dat je zijn naam weet. Dat is als het zoeken naar een sneeuwpop in een bananenplantage, om maar even een analogie te noemen.
pi_6052143
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:01 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dat is waar. En de vaart zat er lekker in, de afgelopen dagen. Maar er zijn ook wel tijden geweest dat een plaatje bijkans een week openstond. En dat was geen schande.

Nu ja.

Plaatje.

pi_6052145
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:00 schreef fatima het volgende:

[..]

Vette pech.

Inderdaad, deze man stond op de verkeerde plaats. Hij was beter ergens bij Kennedy gaan staan, want dan zou hij tenminste nog, stervende, op de Zapruder-film prijken.
pi_6052156
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:03 schreef beeer het volgende:

[..]

Goed, maar probeer maar eens te zoeken zonder dat je zijn naam weet. Dat is als het zoeken naar een sneeuwpop in een bananenplantage, om maar even een analogie te noemen.

Da's ook wel de essentie van het spel, niet Beer?
pi_6052161
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:03 schreef beeer het volgende:
Er wordt in dit topic dan ook een beroep gedaan op verfijnd Google-vermogen. De query "second person killed by oswald" geeft direct resultaat. Zesde link.
pi_6052165
Willen we er nog een? Dan maak ik hem wat makkelijker.
pi_6052181
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:09 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Willen we er nog een? Dan maak ik hem wat makkelijker.
Voor mij zit de dag er op, Batuwu. Ik zie je post morgen wel (en niet voortijdig verklappen hoor!)
pi_6052189
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:08 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Er wordt in dit topic dan ook een beroep gedaan op verfijnd Google-vermogen. De query "second person killed by oswald" geeft direct resultaat. Zesde link.

DAT zou kunnen, MAAR ik leef vanuit het idee dat de mens een complex apparaat is. EN als complexe machine wil IK dat ook graag laten blijken en DUS zijn mijn zoekformules OOK complex! Begrepen?
pi_6052197
En om mijn complexiteit te kunnen handhaven ga ik nu ook slapen.
pi_6052201
Roger. Over.

pi_6052633
quote:
Op dinsdag 1 oktober 2002 02:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Roger. Over.

[afbeelding]

Nog een uit het rijtje Kennedy-moordenaars: Sirhan Sirhan.

En om nog een beetje in de sfeer te blijven:

dinsdag 1 oktober 2002 @ 10:39:15 #192
18811 sooty
pi_6053529
Mary Jo Kopechne, passagier van Ted 'I left my car at Chappaquiddick' Kenedy.
pi_6058515
Laten we nog even doorgaan.

pi_6058765
jack ruby
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6059233
En deze stouterd?

pi_6065518
Nog niemand?
pi_6066830
Da's Al Pacino
And it's only the giving
That makes you
What you are
pi_6066981
Da's juist.
pi_6066993
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 01:38 schreef OllieA het volgende:
Da's Al Pacino
Verreck.
pi_6067011
Nee, da's een mislukte cabaretier. http://www.marcelverreck.nl
pi_6067291
pi_6070699
Sir Alexander Fleming.
Eenen pyl vlieght snelder dan een clootken even swaer
pi_6073786
pi_6076350
'n Jeugdige Albert Speer?
pi_6077802
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 19:07 schreef Gellius het volgende:
'n Jeugdige Albert Speer?
Neen, wel een jeugdige, maar geen Albert Speer.
pi_6078868
...jeugdige Rudolf Hess? Hij heeft er de wenkbrauwen voor...
pi_6079102
Ik dacht even aan Alan Turing in gelukkiger tijden, maar 't is 'm geloof ik niet.
pi_6079226
U zit op het verkeerde werelddeel te denken, zélfs op de verkeerde landmassa!
pi_6079708
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 21:50 schreef beeer het volgende:
U zit op het verkeerde werelddeel te denken, zélfs op de verkeerde landmassa!
Ik kan toch moeilijk vanaf een andere landmassa raden dan degene waar ik me op bevind, Beer
pi_6079732
Een langdurig deductieproces heeft mij op het idee gebracht dat dit een Amerikaan zou kunnen zijn. Verder is mijn hoofd leeg.
pi_6079781
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:13 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Een langdurig deductieproces heeft mij op het idee gebracht dat dit een Amerikaan zou kunnen zijn. Verder is mijn hoofd leeg.
Neem een glas Loch Lomond, Kapitein. Om het denken te stimuleren.
pi_6079852
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:12 schreef Gellius het volgende:

[..]

Ik kan toch moeilijk vanaf een andere landmassa raden dan degene waar ik me op bevind, Beer

Probeer 't eens.

Maar wat ik dus eigenlijk bedoelde is dat deze meneer het grootste deel van zijn leven in Amerika heeft doorgebracht. Maar ik weet dat hij ook een tijdje in Afrika heeft doorgebracht.

pi_6079928
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:18 schreef beeer het volgende:

[..]

Probeer 't eens.

Dan moet ik eerst op reis, Beer.
pi_6080070
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:18 schreef beeer het volgende:
Maar ik weet dat hij ook een tijdje in Afrika heeft doorgebracht.
Om de arme negertjes te helpen? Was meneer een zendeling? Politicus?
pi_6080259
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:22 schreef Gellius het volgende:

[..]

Dan moet ik eerst op reis, Beer.

In dat geval zult u uw verstand toch moeten gebruiken, heer Gellius. Want enige neuronenactiviteit in bepaalde gedeelten van het brein is vereist om zinnen met meerdere mogelijke betekenissen dusdanig te interpreteren dat de betekenis die bij de juiste context past geëxtraheerd kan worden.

schade bij verkeerde interpretatie van de vorige zin kan niet op de formuleerder verhaald worden

pi_6080309
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:27 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Om de arme negertjes te helpen? Was meneer een zendeling? Politicus?

Lastige vraag. Politicus is hij geweest. Maar dat was niet zijn belangrijkste activiteit.

Wel weet ik zeker dat jullie hem kennen van foto's, alleen dan wat ouder en behaarder.

pi_6080505
Bied 'm eens een sigaar aan. Misschien helpt dát.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 oktober 2002 @ 22:52:09 #218
7889 tong80
Spleenheup
pi_6080661
Lijkt me sterk dat het Fidel Castro is.

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_6080736
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:45 schreef beeer het volgende:
Bied 'm eens een sigaar aan. Misschien helpt dát.
Tja Bill Clinton zal het ook nie zijn
pi_6080988
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 22:52 schreef tong80 het volgende:
Lijkt me sterk dat het Fidel Castro is.

U bent warm, Tong. Ondanks uw eeuwige tong ter afkoeling bent u warm.
pi_6081038
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 23:03 schreef beeer het volgende:

[..]

U bent warm, Tong. Ondanks uw eeuwige tong ter afkoeling bent u warm.

N.a.v. Barend &van Dorp gok ik Drs. P
Keeping an eye on the world going by my window.
  Trouwste user 2022 woensdag 2 oktober 2002 @ 23:05:40 #222
7889 tong80
Spleenheup
pi_6081040
Rookte Che sigaren ?

Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_6081051
Dan gok ik toch maar op Che Guevara.
pi_6081082
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 23:05 schreef tong80 het volgende:
Rookte Che sigaren ?

Wat denk jij?
pi_6081136
Hier nog zo'n revolutionair:
pi_6081900
Dit lijkt me een Rus.
pi_6082160
quote:
Op woensdag 2 oktober 2002 23:48 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Dit lijkt me een Rus.
Maar waar luistert hij naar?
pi_6082277
Naar het laarzengestamp van bewakers in de Goelag?
pi_6082688
Dit is Lenin.
pi_6083024
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 00:36 schreef Gellius het volgende:
Dit is Lenin.
Yep.
pi_6083225
Plaatje.
pi_6083372
Makkie:

pi_6083425
Matthias Roest (of Rust), de onversaagde Piper-Cub piloot.
pi_6083519
Ik wist dat het te makkelijk was voor de hooggeleerde geesten hier. Daarom nu een iets moeilijkere:

pi_6083554
Henri Chinaski, a.k.a. Charles Bukowski?
pi_6083598
Je zit aardig in de richting, dat wil zeggen in de goede hoek.
pi_6095726
Batuwu Griek Griek? Tijd voor een hintje!
  donderdag 3 oktober 2002 @ 20:54:20 #238
22259 Fogerty
slapende account
pi_6095900
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 01:50 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
dat wil zeggen in de goede hoek.
een bokser?
Hieperdepiep hoera!
  donderdag 3 oktober 2002 @ 22:11:51 #239
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_6098077
Het zal wel een Oost Europeze schrijver zijn.

.

Trouwste user 2022 donderdag 3 oktober 2002 @ 22:15:14 #240
7889 tong80
Spleenheup
pi_6098164
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 22:11 schreef MeneerTim het volgende:
Het zal wel een Oost Europeze schrijver zijn.

.

Lijkt me meer een schrijver uit de hoek van kerouac en Burrough. ( Hoe schrijf je het ook al weer ? )

pi_6098350
Meneer was Europeaan, maar hij heeft ook een tijdje in Zuid-Amerika gezeten...
  donderdag 3 oktober 2002 @ 22:27:20 #242
22259 Fogerty
slapende account
pi_6098393
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 22:25 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Een foute Duitser dus.
Eichmann?

Een bokser was leuker geweest

Hieperdepiep hoera!
  Trouwste user 2022 donderdag 3 oktober 2002 @ 22:27:57 #243
7889 tong80
Spleenheup
pi_6098403
quote:
Henrie Charriere ?

donderdag 3 oktober 2002 @ 22:29:32 #244
3155 MeneerTim
de verschrikkelijke.
pi_6098437
quote:
Trotski!

.

pi_6098531
Meneer Tong heeft 'm. Henri Charrière, oftewel Papillon.
pi_6098559
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 22:27 schreef Fogerty het volgende:
Een foute Duitser dus.
Eichmann?
Wat heb jij toch met foute Duitsers?
  Trouwste user 2022 donderdag 3 oktober 2002 @ 22:36:13 #247
7889 tong80
Spleenheup
pi_6098589
Waar blijft het applaus ?

pi_6098596
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 22:34 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Wat heb jij toch met foute Duitsers?

Er zijn d'r meer van bekend.
pi_6098637
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 22:36 schreef beeer het volgende:
Er zijn d'r meer van bekend.
Meneer Tong is ook een foute Duitser?

Trouwste user 2022 donderdag 3 oktober 2002 @ 22:43:57 #250
7889 tong80
Spleenheup
pi_6098742
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 22:38 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:

[..]

Meneer Tong is ook een foute Duitser?

Nee een vader die uit het fascistische Italië kwam.

pi_6098910
Kijken of jullie deze weten:

pi_6099126
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 22:53 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Kijken of jullie deze weten:

[afbeelding]

Neen, maar het lijkt me een schrijver of een kunstenaar. Mag ik die lelijke poortjes op de achtergrond met hem in verband brengen?
pi_6099151
Je bent goed bezig, Beer. En over die 'lelijke poortjes', het is dan wel geen Dalí maar deze meneer heeft echt leuke dingen gemaakt.
pi_6099241
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 23:09 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Je bent goed bezig, Beer. En over die 'lelijke poortjes', het is dan wel geen Dalí maar deze meneer heeft echt leuke dingen gemaakt.
Dat kan wel zijn, meneer Griek, maar na het in verband brengen van de poortjes met hem weet ik nog steeds niks. Alleen dat ie minder goed was dan Dali, maar dan weet ik ook niet veel.
pi_6099315
Het gaat vooral om de strepen. Zijn kunstwerken bestaan altijd - echt altijd - uit dit soort strepen. Op poortjes, op museummuren, op doeken, in Rietveld-huizen, overal, altijd. En daar is hij dus behoorlijk succesvol mee.
pi_6099380
quote:
Op donderdag 3 oktober 2002 23:22 schreef Batuwu_Griekgriek het volgende:
Het gaat vooral om de strepen. Zijn kunstwerken bestaan altijd - echt altijd - uit dit soort strepen. Op poortjes, op museummuren, op doeken, in Rietveld-huizen, overal, altijd. En daar is hij dus behoorlijk succesvol mee.
Verticale strepen? *wauw*

Ik dacht 't al toen ik 'm zag: deze man is een ware genie!

pi_6099448
Rietveld?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')