Met linux lukt het vaak wel nog. Heb ik ook een keer gehad dat windows er helemaal niets meer mee aan kon. Linux wel nog met wat inspanning. Kaartje kunnen herstellen en nu draait hij als een tietquote:Op vrijdag 3 januari 2014 13:45 schreef xzaz het volgende:
Mijn 16GB flash card is corrupt geraakt. Table is gewoon dood, kan niks meer verwijderen / formateren etc etc.
Zal het eens proberen, reporting back. Geef het overigens weinig hoop.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:26 schreef Lon3 het volgende:
Ik zweet het probeer een live cd met linux en gparted of dfisk van linux. Mijn kaartje werkte ook niet meer ook met hp format tool en shit liggen klooien kreeg em maar niet aan de praat maar met linux op de een of andere manier wel. Daarna ook met linux de images er op gezet en die hebben stukken minder problemen dan de windows equivalent.
gewoon met dd een back-up image terugknallen, zo gefixt.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 15:26 schreef Lon3 het volgende:
Ik zweet het probeer een live cd met linux en gparted of dfisk van linux. Mijn kaartje werkte ook niet meer ook met hp format tool en shit liggen klooien kreeg em maar niet aan de praat maar met linux op de een of andere manier wel. Daarna ook met linux de images er op gezet en die hebben stukken minder problemen dan de windows equivalent.
Je bedoelt de camera modules? Hier ervaring mee met de normale. Er is ook een NoIR versie; die moet jij nemen als je met externe IR LED's wil werken. Die heeft namelijk geen IR-filter waardoor die dus wél IR licht ziet. Met de normale camera module heeft dat geen zin.quote:Op vrijdag 3 januari 2014 22:34 schreef Chandler het volgende:
Iemand ervaring met camera's voor de RPI? wil er 1tje gaan aanschaffen die zowel overdag als 's nachts goed moet filmen (externe ir leds)..
Of moet dit in een ander algemeen topic?
Juist!quote:Op vrijdag 3 januari 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Je bedoelt de camera modules? Hier ervaring mee met de normale. Er is ook een NoIR versie; die moet jij nemen als je met externe IR LED's wil werken. Die heeft namelijk geen IR-filter waardoor die dus wél IR licht ziet.
Tja als ik die Pi NoIR zie dan kan ik wel janken, dat wil je tch niet, die RasPicam ziet er wel goed uit maar is alleen voor overdag... en ik wil beide mogelijkheden... met kwaliteit (voor mijn part dubbel in de kosten, als het maar goed beeld geeft..)quote:Met de normale camera module heeft dat geen zin.
De NoIR versie heeft wel vertekende kleuren overdag:
[ afbeelding ]
Doe eens gekquote:Morgen die van mij maar eens aanslingeren, als ik dat nu wel doorzet tenminste...
In theorie zou dat moeten werken.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 00:20 schreef RobertNL het volgende:
Overdag er een IR filter voor laten draaien. Of zou zoiets niet werken?
Welke/wat heb je precies besteld (bestel link)?quote:Vandaag maar even WS2801 LEDS besteld eens kijken of het betere Ambilight geeft dan de Philips TV zelf. Simpele versie die ik nu ga gebruiken is weliswaar alleen voor XBMC maar dat is niet zo erg; als ik het nieuws kijk heb ik het niet nodig
(alhoewel het ook vet zou zijn met Netflix)
Mwah; ligt eraan waarvoor je het wel gebruiken. Wil je zowel overdag als 's nachts personen/kentekens herkennen dan is de NoIR prima geschikt. Wil je kleurechtheid, dan niet inderdaad.quote:Op zaterdag 4 januari 2014 01:25 schreef Chandler het volgende:
Tja als ik die Pi NoIR zie dan kan ik wel janken, dat wil je tch niet, die RasPicam ziet er wel goed uit maar is alleen voor overdag... en ik wil beide mogelijkheden... met kwaliteit (voor mijn part dubbel in de kosten, als het maar goed beeld geeft..)
Heb nog meer projecten liggen; dan schiet zoiets er snel bij in. Bovendien; wat zou ik met een security camera moeten hier? (dus veel praktisch nut heeft het niet en dan gaan andere projecten voor)quote:Doe eens gek![]()
Het gaat om onder water, en dan zal je zien dat kleuren toch echt wel belangrijk zijn anders kan ik net zo goed in zwart-wit gaan filmen...quote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:09 schreef Iemand91 het volgende:
Mwah; ligt eraan waarvoor je het wel gebruiken. Wil je zowel overdag als 's nachts personen/kentekens herkennen dan is de NoIR prima geschikt. Wil je kleurechtheid, dan niet inderdaad.
Daar zat ik aan te denken, eventueel het aanzetten van een IR filter met behulp van een lichtsensor... indien te weinig licht, IR filter aanzetten.quote:Wil je zowel kleurechtheid én zicht in het donker (d.m.v. IR en niet zichtbaar licht want dan kun je de Raspicam gebruiken 's nachts) dan heb je 2 mogelijkheden:
- Ga zelf tweaken met een IR filter voor de NoIR camera die 's nachts voor de camera schuift/draait.
Ja leuk idee, maar zo profi ben ik niet... en 2 RPi's is toch een beetje te veel van het goede...quote:- Koop 2 Raspberries en voor de een een Raspicam en voor de ander een NoIR.
- (of een 3e mogelijkheid; wees de eerste die zowel een Raspicam als een NoIR module aan één Raspberry koppelt en werkend krijgt)
Ik wil al jaren filmen onder water, dat gaat mij best af echter loop ik continue tegen hardware technische limieten aan van de camera's die ik gebruik. Of de opslag kan niet groter dan 32GB of de accu duur is net iets meer dan 3 uur... waardoor ik iedere 3 uur de camera uit het water moet vissen en hem moet opladen en het geheugenkaartje moet leeghalen.quote:M.a.w.; wat wij jij precies gaan doen?
http://pibob.nadnerb.co.uk/parts.htmlquote:Op zaterdag 4 januari 2014 16:09 schreef Iemand91 het volgende:
Welke/wat heb je precies besteld (bestel link)?
Ik heb deze module bekeken maar zegt dat hij voor de Arduino isquote:Op zondag 5 januari 2014 09:29 schreef KomtTijd... het volgende:
http://m.ebay.com/itm?itemId=141085634971
Ha juist ja, dus je haalt je nogal wat werk op de nekquote:Op zondag 5 januari 2014 13:02 schreef KomtTijd... het volgende:
Zoals ik al zei, daar ben ik nog niet uit. Het lijkt erop dat ik nogal een zeldzame heb gekocht want er zijn niet echt makkelije tutorials voor te vinden. Er zijn wel soortgelijke modules die op een pi-plate zitten en dus zo erop te prikken zijn, dat zou ik je eerder aanraden. Ik heb deze gekozen omdat 'ie in een 80mm gat past (standaard maat van vliegtuiginstrumenten).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |