abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_135022165
Niet meer kunnen formatteren lijkt me stug :?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:00:35 #127
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_135022594
goedkope SD-tjes gaan nog wel eens te vroeg hemelen, RIP
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:09:28 #128
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_135025645
quote:
13s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 13:45 schreef xzaz het volgende:
Mijn 16GB flash card is corrupt geraakt. Table is gewoon dood, kan niks meer verwijderen / formateren etc etc.
Met linux lukt het vaak wel nog. Heb ik ook een keer gehad dat windows er helemaal niets meer mee aan kon. Linux wel nog met wat inspanning. Kaartje kunnen herstellen en nu draait hij als een tiet :)
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:22:25 #129
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135026292
Nope, niks meer. RPI kwam in read-only mode, dmesg liet allemaal write errors zien.

Een reboot bleek te helpen maar als nel het zelfde euvel. Daarna heb ik met Windows gewoon geprobeerd te formateren. Bleek niet te werken. Read-Only modus. (en ja switch was gewoon goed). Daarna met HP format tool geprobeerd, ook Read-only. Toen met http://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk de hele partitietabel weggemieterd. Allemaal write errors naar table etc. etc. Die is dood.

Het was een Kruidvat 18GB, Semtec ofzo.
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:26:25 #130
271634 Lon3
Lone! Lone! Lone! Lone!
pi_135026510
Ik zweet het probeer een live cd met linux en gparted of dfisk van linux. Mijn kaartje werkte ook niet meer ook met hp format tool en shit liggen klooien kreeg em maar niet aan de praat maar met linux op de een of andere manier wel. Daarna ook met linux de images er op gezet en die hebben stukken minder problemen dan de windows equivalent.
Het is Lon3 de 3 hoort bij mijn naam. Spreek uit als een E... Dus LonE...herhaal! LonE....LLooonnnnnEEEEEEEEE
  vrijdag 3 januari 2014 @ 15:27:20 #131
256935 xzaz
McBacon to the rescue!
pi_135026559
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:26 schreef Lon3 het volgende:
Ik zweet het probeer een live cd met linux en gparted of dfisk van linux. Mijn kaartje werkte ook niet meer ook met hp format tool en shit liggen klooien kreeg em maar niet aan de praat maar met linux op de een of andere manier wel. Daarna ook met linux de images er op gezet en die hebben stukken minder problemen dan de windows equivalent.
Zal het eens proberen, reporting back. Geef het overigens weinig hoop.
pi_135045639
Iemand ervaring met camera's voor de RPI? wil er 1tje gaan aanschaffen die zowel overdag als 's nachts goed moet filmen (externe ir leds)..

Of moet dit in een ander algemeen topic? :D
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_135046070
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 15:26 schreef Lon3 het volgende:
gewoon met dd een back-up image terugknallen, zo gefixt.
pi_135049017
quote:
5s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 22:34 schreef Chandler het volgende:
Iemand ervaring met camera's voor de RPI? wil er 1tje gaan aanschaffen die zowel overdag als 's nachts goed moet filmen (externe ir leds)..

Of moet dit in een ander algemeen topic? :D
Je bedoelt de camera modules? Hier ervaring mee met de normale. Er is ook een NoIR versie; die moet jij nemen als je met externe IR LED's wil werken. Die heeft namelijk geen IR-filter waardoor die dus wél IR licht ziet. Met de normale camera module heeft dat geen zin.
De NoIR versie heeft wel vertekende kleuren overdag:

Morgen die van mij maar eens aanslingeren, als ik dat nu wel doorzet tenminste...
  zaterdag 4 januari 2014 @ 00:20:58 #135
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135051036
Overdag er een IR filter voor laten draaien :P. Of zou zoiets niet werken?

Vandaag maar even WS2801 LEDS besteld eens kijken of het betere Ambilight geeft dan de Philips TV zelf :P. Simpele versie die ik nu ga gebruiken is weliswaar alleen voor XBMC maar dat is niet zo erg; als ik het nieuws kijk heb ik het niet nodig :D (alhoewel het ook vet zou zijn met Netflix)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_135053420
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:41 schreef Iemand91 het volgende:
Je bedoelt de camera modules? Hier ervaring mee met de normale. Er is ook een NoIR versie; die moet jij nemen als je met externe IR LED's wil werken. Die heeft namelijk geen IR-filter waardoor die dus wél IR licht ziet.
Juist!

quote:
Met de normale camera module heeft dat geen zin.
De NoIR versie heeft wel vertekende kleuren overdag:

[ afbeelding ]
Tja als ik die Pi NoIR zie dan kan ik wel janken, dat wil je tch niet, die RasPicam ziet er wel goed uit maar is alleen voor overdag... en ik wil beide mogelijkheden... met kwaliteit (voor mijn part dubbel in de kosten, als het maar goed beeld geeft..)

quote:
Morgen die van mij maar eens aanslingeren, als ik dat nu wel doorzet tenminste...
Doe eens gek 8)7
The people who lost my respect will never get a capital letter for their name again.
Like trump...
pi_135067790
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 00:20 schreef RobertNL het volgende:
Overdag er een IR filter voor laten draaien :P. Of zou zoiets niet werken?
In theorie zou dat moeten werken.
quote:
Vandaag maar even WS2801 LEDS besteld eens kijken of het betere Ambilight geeft dan de Philips TV zelf :P. Simpele versie die ik nu ga gebruiken is weliswaar alleen voor XBMC maar dat is niet zo erg; als ik het nieuws kijk heb ik het niet nodig :D (alhoewel het ook vet zou zijn met Netflix)
Welke/wat heb je precies besteld (bestel link)?
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 01:25 schreef Chandler het volgende:
Tja als ik die Pi NoIR zie dan kan ik wel janken, dat wil je tch niet, die RasPicam ziet er wel goed uit maar is alleen voor overdag... en ik wil beide mogelijkheden... met kwaliteit (voor mijn part dubbel in de kosten, als het maar goed beeld geeft..)
Mwah; ligt eraan waarvoor je het wel gebruiken. Wil je zowel overdag als 's nachts personen/kentekens herkennen dan is de NoIR prima geschikt. Wil je kleurechtheid, dan niet inderdaad.

Wil je zowel kleurechtheid én zicht in het donker (d.m.v. IR en niet zichtbaar licht want dan kun je de Raspicam gebruiken 's nachts) dan heb je 2 mogelijkheden:
- Ga zelf tweaken met een IR filter voor de NoIR camera die 's nachts voor de camera schuift/draait.
- Koop 2 Raspberries en voor de een een Raspicam en voor de ander een NoIR.
- (of een 3e mogelijkheid; wees de eerste die zowel een Raspicam als een NoIR module aan één Raspberry koppelt en werkend krijgt)

M.a.w.; wat wij jij precies gaan doen?
quote:
Doe eens gek 8)7
Heb nog meer projecten liggen; dan schiet zoiets er snel bij in. Bovendien; wat zou ik met een security camera moeten hier? (dus veel praktisch nut heeft het niet en dan gaan andere projecten voor)
pi_135071856
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:09 schreef Iemand91 het volgende:
Mwah; ligt eraan waarvoor je het wel gebruiken. Wil je zowel overdag als 's nachts personen/kentekens herkennen dan is de NoIR prima geschikt. Wil je kleurechtheid, dan niet inderdaad.
Het gaat om onder water, en dan zal je zien dat kleuren toch echt wel belangrijk zijn anders kan ik net zo goed in zwart-wit gaan filmen...

quote:
Wil je zowel kleurechtheid én zicht in het donker (d.m.v. IR en niet zichtbaar licht want dan kun je de Raspicam gebruiken 's nachts) dan heb je 2 mogelijkheden:
- Ga zelf tweaken met een IR filter voor de NoIR camera die 's nachts voor de camera schuift/draait.
Daar zat ik aan te denken, eventueel het aanzetten van een IR filter met behulp van een lichtsensor... indien te weinig licht, IR filter aanzetten.

quote:
- Koop 2 Raspberries en voor de een een Raspicam en voor de ander een NoIR.
- (of een 3e mogelijkheid; wees de eerste die zowel een Raspicam als een NoIR module aan één Raspberry koppelt en werkend krijgt)
Ja leuk idee, maar zo profi ben ik niet... en 2 RPi's is toch een beetje te veel van het goede...

quote:
M.a.w.; wat wij jij precies gaan doen?
Ik wil al jaren filmen onder water, dat gaat mij best af echter loop ik continue tegen hardware technische limieten aan van de camera's die ik gebruik. Of de opslag kan niet groter dan 32GB of de accu duur is net iets meer dan 3 uur... waardoor ik iedere 3 uur de camera uit het water moet vissen en hem moet opladen en het geheugenkaartje moet leeghalen.

Wat ik wil is een mini computer bouwen met camera('s) & hdd & batterij pack dat minimaal een week moet kunnen draaien... eventueel zelfs met zonnepanelen :@ (maar first things first).
Like trump...
  zaterdag 4 januari 2014 @ 22:56:53 #139
327191 RobertNL
For your gear.
pi_135086096
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 16:09 schreef Iemand91 het volgende:

Welke/wat heb je precies besteld (bestel link)?
http://pibob.nadnerb.co.uk/parts.html
LEDS stonden zowel op Aliexpress als op Ebay, op deze een best offer gedaan (van 24 dollar) met melding dat ze zo even duur waren als op Aliexpress. Direct geaccepteerd. Dus je kan wellicht nog een paar dollar besparen :P.
Aangezien ik de rest al in huis heb vallen de kosten wel een beetje mee :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_135092316
Twee camera's op één RPi is fysiek onmogelijk, of je moet voor een van de twee een USB camera gebruiken.

Ik heb gisteren mijn GPS-module binnen gekregen, hopelijk heb ik morgen nog tijd om een eerste test te doen :) TFT display is ook binnen maar volgens mij heb ik nogal een ingewikkelde gekozen, die is iig niet zomaar plug-and-play ;(
pi_135094381
2 camera's zijn best mogelijk, maar niet onboard, wel USB! :@

En wat koste die GPS module? best prijzig of niet?
Like trump...
pi_135095522
quote:
Ik heb deze module bekeken maar zegt dat hij voor de Arduino is :+ maar goed, wat daar voor is, is vaak ook te gebruiken voor de RPi... maar waarvoor ga je deze GPS module gebruiken?

Oh en die TFT is dat met touchscreen? of zonder? met kost zo'n 25$ en vind ik ook wel mee vallen.

Verder heeft mijn zoektocht naar de juiste camera alleen maar opgeleverd dat er geen dag en nacht camera is voor de RPi, of dag of dag/nacht cam met extreem slechte kleuren...
Like trump...
pi_135097781
Hij is 3 tot 5 volt, dus geschikt voor beiden.

TFT'tje is inclusief touchscreen ja (resistief) en was 9,52 dollar. http://m.ebay.com/itm?itemId=171125796059

Mijn ultieme doel is een vluchtcomputer te maken (op basis van XCSoar). Maar eerst richt ik me op alleen een logger die via Wi-Fi (automatisch) uitleesbaar is.
pi_135098272
die TFT is niet eens zo gek duur.. Kan die er zo opgeprikt worden of mag je eerst nog een paar uur solderen? :+
Like trump...
pi_135098501
Zoals ik al zei, daar ben ik nog niet uit. Het lijkt erop dat ik nogal een zeldzame heb gekocht want er zijn niet echt makkelije tutorials voor te vinden. Er zijn wel soortgelijke modules die op een pi-plate zitten en dus zo erop te prikken zijn, dat zou ik je eerder aanraden. Ik heb deze gekozen omdat 'ie in een 80mm gat past (standaard maat van vliegtuiginstrumenten).
pi_135099254
quote:
1s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:02 schreef KomtTijd... het volgende:
Zoals ik al zei, daar ben ik nog niet uit. Het lijkt erop dat ik nogal een zeldzame heb gekocht want er zijn niet echt makkelije tutorials voor te vinden. Er zijn wel soortgelijke modules die op een pi-plate zitten en dus zo erop te prikken zijn, dat zou ik je eerder aanraden. Ik heb deze gekozen omdat 'ie in een 80mm gat past (standaard maat van vliegtuiginstrumenten).
Ha juist ja, dus je haalt je nogal wat werk op de nek :P dan weet ik het wel, ik ga voor eentje die click en play is :+
Like trump...
  woensdag 8 januari 2014 @ 14:34:05 #148
102757 EdvandeBerg
LETS GO BRANDON!
pi_135232321
Was van plan mijn Pi in een of ander kastje in te bouwen, nu wel heel rommelig slingerend door het A/V meubel.

Heb nog een oude bagger dvd-speler staan die indien zwart gespoten best leuk tussen de overige A/V apparatuur in het meubel zou staan:

Was van plan te Pi te voeden vanuit een gevoede 7-ports USB-hub, waar dan een wifi-stick, usb-(laptop) harddiskje, USB-geluidskaartje voor analoge audio naar versterker toe, USB receiver voor AB/keyboard etc kan hangen.

Dan 1 van de USB-poorten doorlussen naar het front usb-slot en misschien is er ook wel iets met die knopjes aan voorzijde te frotten.

Of speler met 'panel mount' headers voor HDMI en USB

http://www.kenable.co.uk/images/1.4_stub_kenable.jpg

http://www.usbfirewire.com/Parts/images/rr-24048big.jpg

En het geheel met een klik-aan-klik-uit schakelaar op afstand aan en uit zetten :9

[ Bericht 8% gewijzigd door EdvandeBerg op 08-01-2014 14:39:55 ]
Scratch a liberal and you will find a fascist
pi_135374617
@ hierboven; goed idee. Wel pics posten als het klaar is hè :P

En dames & heren; ik presenteer u de PiPad:

Bron.
pi_135379058
Vandaag en gisteren wat python zitten scripten, best een leuk taaltje volgens mij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')