Hallo allen,
ik ben op de hoogte van de "SD cards that function with Raspberry Pi" list. Nu ik recentelijk ineens een 'kernel panic' error heb gekregen terwijl ik NET mijn complete library prachtig had ingesteld met OpenELEC wil ik dus toch op zoek naar een
perfect,
snel, en
stabiel functionerende SD kaart voor mijn Pi met OpenELEC. Ik heb de kernel panic gekregen op een 16 GB "Duracell Class 6 SDHC ProPhoto 150x" SD kaart die altijd prima functioneerde. Deze heb ik wel een keer op straat gevonden, en ziet er wat beschadigd uit, dus misschien is ie gewoon 'op' geraakt.
Als vervanging/backup heb ik een jaar geleden ook een Transcend SDHC Card Class 10, 8 GB (TS8GSDHC10) besteld. Deze werkt lekker snel (veel sneller merkbaar in het menu van XBMC dan die Duracell), en staat dus ook als "working" in die Raspberry Pi SD card functionality list. Deze kaart vertoont echter kuren: als ik XBMC aan laat staan op bijv. een filename die langer is dan x aantal tekens (dus dat ie begint te scrollen), dan loopt het menu soms vast en is het enige wat nog rest het resetten van de Pi. Ik weet niet waar dit aan kan liggen (hitteproductie, kaart die niet goed is?), maar het probleem heb ik met de Duracell kaart dus niet. OpenELEC versies zijn exact hetzelfde, en beide ook clean install.
Nu de hamvraag:
Welke SD kaart functioneert nu het BESTE, SNELSTE, en STABIELSTE met de Raspberry Pi en OpenELEC? Ik las positieve verhalen over Samsung? Of is misschien die kaart die uit de Raspberry Pi store komt
http://swag.raspberrypi.o(...)ts/noobs-8gb-sd-card, aan te raden? Vind ik alleen zo gek, want: dat is een microSD kaartje in een adapter (?) Wel lekker handig, want ik heb nog een aantal microSD kaartjes ook liggen, maar het gaat zo tegen mijn gevoel in dat een microSD kaart + adapter beter zou functioneren dan een dedicated SD(HC) kaartje.
Ik hoop dat iemand mij hier mee zou kunnen helpen. Ik wil gewoon een fijne, snelle kaart (ik denk dat 8 GB voldoende is, of misschien zelfs wel 4 GB). Minimaal Class 6 qua snelheid (of maakt dat praktisch niet uit?). Deze kaart moet het gewoon blijven doen, want ik heb een
enorme library die prachtig werkt indien goed ingesteld

, maar een crime is om helemaal in te stellen.
I love my Pi, maar dan moet ie het wel (blijven) doen! 8)