abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132390080
Hallo

Morgen komen ze laminaat leggen, de keuken zit er nog niet in dus onder de keuken komt geen laminaat

Hoeveel cm,moet de laminaat van de muur vandaan zodat de keukenpoten op het beton staan?
40 cm?

Mvg
pi_132390153
Ligt een beetje aan het plint wat onder je keuken komt.
Meestal valt dat een centimeter of 5 a 10 terug, dus met 40 cm zit je best goed.
De poten van je keuken kun je ook op het laminaat zetten, of anders later er uit boren/zagen/hakken/slijpen ;)
Iedereen is uniek, behalve ik
  maandag 21 oktober 2013 @ 13:03:17 #3
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_132390161
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:00 schreef porsche356 het volgende:
Hallo

Morgen komen ze laminaat leggen, de keuken zit er nog niet in dus onder de keuken komt geen laminaat

Hoeveel cm,moet de laminaat van de muur vandaan zodat de keukenpoten op het beton staan?
40 cm?

Mvg
Dat ligt aan de keuken die je er in gaat zetten...
So we just called him Fred
pi_132390280
Leg je laminaat dusdanig dat je de keuken nog niet doet. Zet daarna je keuken (of laat het doen) en leg dan het laminaat verder af.
It's nice to be important but it's important to be nice!!!
pi_132390305
Extra planken bewaren, laat de keukenboys dat maar doen.
pi_132390315
De keuken is 60 cm diep
pi_132390501
Ik zou ook eerst de keuken plaatsen voor ik met het laminaat aan de slag zou gaan.
pi_132390546
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:13 schreef GroningseGast het volgende:
Ik zou ook eerst de keuken plaatsen voor ik met het laminaat aan de slag zou gaan.
Alles al gepland

:/
pi_132390568
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:08 schreef porsche356 het volgende:
De keuken is 60 cm diep
De kastjes wel ja, de poten/plint staan verder naar binnen.
pi_132390838
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:15 schreef Deshain het volgende:

[..]

De kastjes wel ja, de poten/plint staan verder naar binnen.
Dus dan 45 cm aanhouden?
pi_132390865
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:24 schreef porsche356 het volgende:

[..]

Dus dan 45 cm aanhouden?
Geen idee wat voor keuken je hebt ;)

Bel de keukenboer of kijk even op de tekeningen of daar maatvoering op staat.
pi_132391062
Heb je geen tekening gekregen? Wij hadden een gedetailleerde tekening met maten etc. Bel je keukenboer op?
pi_132391711
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:15 schreef porsche356 het volgende:

[..]

Alles al gepland

:/
Dan bel je af, want dit gaat drama worden, laminaat kan wel eens vervangen moeten worden, dus als je keukenblok erop staat heb je een probleem.

Als je geen tekening hebt kunnen ze ook niet aanleggen, heb je los kooktoestel? dan moet daar weer wel weer onder want daar kan je onder kijken vaak.
pi_132391869
Heb ik wel maar zonder maat van poten

We hebben pvc laminaat dus is debk later wel weg te snijden hoop ik.....

Mvg
pi_132392084
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 13:48 schreef porsche356 het volgende:
Heb ik wel maar zonder maat van poten

We hebben pvc laminaat dus is debk later wel weg te snijden hoop ik.....

Mvg
Ow dat is geen probleem, je betaald alleen teveel als je het te ver door legt en zeker wanneer ze daar voor net een nieuw pak aanbreken.
pi_132392660
Ik heb het zelf gewoon tot aan de muur gelegd. Die maar extra vierkante meter maken ook niet meer zoveel uit dan. En je weet zeker dat het niet gaat schuiven. Daarna een mat er over om beschadiging bij het plaatsen van de keuken aan de vloer te voorkomen.
pi_132392782
Beetje vreemd om eerst laminaat te doen en dan de keuken.

Ik zou dat andersom doen. Dan kan je mooi de laminaat tot tegen te voorste pootjes aanleggen achter de plint :)
"The only sight worse than a sad dwarf is a very sad dwarf"
"Met dubbel s welteverstaan"
pi_132393300
Bij mijn keuken staat in de papierwinkel het advies om de vloer helemaal door te leggen tot aan de muur.

Je kan er bv laminaat in leggen wat net zo dik is maar stukken goedkoper. Ik leg het laminaat straks gewoon helemaal door omdat ik het al extra goedkoop op de kop getikt heb.
pi_132394928
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:24 schreef Daeron het volgende:
Bij mijn keuken staat in de papierwinkel het advies om de vloer helemaal door te leggen tot aan de muur.

Je kan er bv laminaat in leggen wat net zo dik is maar stukken goedkoper. Ik leg het laminaat straks gewoon helemaal door omdat ik het al extra goedkoop op de kop getikt heb.
Gaat me niet om het geld maar het zakken van de keuken....
pi_132396682
Gewoon net onder de plint door. Lekker moeilijk...

Als je de vloer vervangt dan laat je die planken er gewoon onder liggen uit zicht.
Laat die handjes wapperen!
pi_132397544
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 14:24 schreef Daeron het volgende:

Strak plan, laminaat opsluiten (zeker in de keuken) wordt het vaak beter van..
quote:
1s.gif Op maandag 21 oktober 2013 15:02 schreef porsche356 het volgende:

[..]

Gaat me niet om het geld maar het zakken van de keuken....
Heb je geen last van met PVC.
pi_132398252
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:12 schreef Deshain het volgende:

[..]

Strak plan, laminaat opsluiten (zeker in de keuken) wordt het vaak beter van..

[..]

Heb je geen last van met PVC.
Opsluiten?

In de plint zit gewoon een ventilatieopening voor de koelkast hoor, dus de lucht onder de kastjes neemt gewoon dezelfde vochtigheidsgraad en temperatuur aan als de omgeving. Daarnaast hoef je je over het gewicht geen zorgen te maken, anders zou het eikenhouten meubilair ook voor problemen moeten zorgen.
pi_132398731
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:32 schreef Daeron het volgende:

[..]

Opsluiten?

In de plint zit gewoon een ventilatieopening voor de koelkast hoor, dus de lucht onder de kastjes neemt gewoon dezelfde vochtigheidsgraad en temperatuur aan als de omgeving.
Problemen komen dan ook niet door de luchtvochtigheid maar vaak van het water in vloeibare vorm wat geen zeldzaamheid is in een keuken.
quote:
Daarnaast hoef je je over het gewicht geen zorgen te maken, anders zou het eikenhouten meubilair ook voor problemen moeten zorgen.
Ik ben ze inderdaad tegengekomen, vanaf boekenkasten vol met boeken hoef je je daar pas druk om te maken en bij keukens die geborgd zijn tegen opdrijven.
pi_132399030
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 16:45 schreef Deshain het volgende:

[..]

Problemen komen dan ook niet door de luchtvochtigheid maar vaak van het water in vloeibare vorm wat geen zeldzaamheid is in een keuken.

[..]

Ik ben ze inderdaad tegengekomen, vanaf boekenkasten vol met boeken hoef je je daar pas druk om te maken en bij keukens die geborgd zijn tegen opdrijven.
True, maar als ik echt zoveel water heb dat het onder de kastjes blijft liggen heb ik wel grotere zorgen dan het laminaat. En dan is het sowieso een kwestie van de plint ff loshalen en onder de kastjes goed droog maken weer.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')