'Een van hen [de VN-rapporteurs], de Jamaicaanse hoogleraar Verene Shephard, gaat eerst naar Suriname om met de commissie voor herstelbetalingen te spreken. Financiële genoegdoening voor de slavernij moet in de discussie worden betrokken, zegt zij telefonisch.'quote:Die 'betrokken gemeenschappen' zijn groepen als Zwarte Piet is Racisme en de Surinaamse commissie voor herstelbetalingen. Die laatste groep eist geld van Nederland vanwege het slavernijverleden.
quote:Staat de intocht van Sinterklaas op de tocht?
De bezwaarschriftencommissie van de gemeente Amsterdam buigt zich over twee weken tijdens een openbare hoorzitting over ruim twintig bezwaren die zijn binnengekomen tegen het afgeven van een vergunning voor het evenement op 17 november. De kritiek richt zich op de aanwezigheid van Zwarte Piet.
Dit meldt Het Parool vandaag. Het is de eerste keer dat bezwaar wordt gemaakt tegen de intocht. Initiatiefnemer van de actie is kunstenaar en activist Quinsy Gario, die al enkele jaren ageert tegen de zwarte knecht. Hij noemt de aanwezigheid van Zwarte Piet beledigend en discriminerend, maar ook op gespannen voet met de nota Buitenevenementen, die voorschrijftt dat evenementen moeten bijdragen aan het innovatieve en creatieve imago Amsterdam.
Namens de organisatie toont Martine Willekens begrip voor de bezwaren. 'Het onderwerp staat ook bij ons op de agenda en wij staan open voor de dialoog. Het is ons streven een leuk, veilig en vrolijk kinderfeest te organiseren voor alle Amsterdammers. Dat wil niet zeggen dat het altijd op deze manier moet blijven gebeuren. Maar wij zijn niet de eigenaar van een nationale traditie.'
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)id-Zwarte-Piet.dhtml
quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:25 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
totaal ?
Hij zegt gewoon de waarheid .
En dat gedoe om kleine kinderen voor te liegen over de sint is helemaal niet leuk.
Pedagogisch is het ook niet verantwoord, lijkt mij.
achhhh zo simpel van geest ... mensen die niet snappen dat ouders die lang een leugen volhouden het vertrouwen van hun kinderen afbreken.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:27 schreef matthijst het volgende:
[..]
Ook zo sneu inderdaad
En wat betreft dat pedagogische gezwam: in de hele wereld heb je van die fabeltjes voor kinderen, of dacht je dat de kerstman wel echt was, Bluesdude...
quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
achhhh zo simpel van geest ... mensen die niet snappen dat ouders die lang een leugen volhouden het vertrouwen van hun kinderen afbreken.
In de praktijk vertellen ouders het toch wel snel. Meestal heeft men ook genoeg van dat oubollig gedoe. .... en ze snappen dat het ook niet pedagogisch verantwoord is.
Het is gewoon niet leuk.
Kerelquote:Op zondag 20 oktober 2013 20:31 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
achhhh zo simpel van geest ... mensen die niet snappen dat ouders die lang een leugen volhouden het vertrouwen van hun kinderen afbreken.
In de praktijk vertellen ouders het toch wel snel. Meestal heeft men ook genoeg van dat oubollig gedoe. .... en ze snappen dat het ook niet pedagogisch verantwoord is.
Het is gewoon niet leuk.
Kan ik mij ook niet herinneren. Trouwens ook niet dat ze hebben verteld dat hij wel bestaat.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:32 schreef marcodej het volgende:
Mijn ouders hebben nooit verteld dat Sinterklaas niet bestaat btw.
Ze vonden het gewoon geen leuke grap? Het was niet feestelijk ?quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:32 schreef marcodej het volgende:
Mijn ouders hebben nooit verteld dat Sinterklaas niet bestaat btw.
Wat vreselijk dom, het joch zal er niet populair door worden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:26 schreef Fascination het volgende:
[..]
Net als die donkere man bij p&w die het niet erg vond dat z'n zoontje iedereen in de klas ging vertellen dat sinterklaas niet bestaat.!
Denk je ? Kinderen willen het graag weten wanneer ze belazerd worden.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:39 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Wat vreselijk dom, het joch zal er niet populair door worden.
Volgens mij weet jij niet veel van gewone kinderen af.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Denk je ? Kinderen willen het graag weten wanneer ze belazerd worden.
Nee hoor, intensief gevierd inclusief roe en het dreigement van meegenomen worden in de zak. Prachtfeest.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze vonden het gewoon geen leuke grap? Het was niet feestelijk ?
Waarom moet men ook kinderen zo voor de gek houden ?
Iets uit vroegere tijden.... van wees braaf want anders nemen sint en piet je mee naar Spanje ?
Niet echt.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Precies wat mijn moeder tegen me zei.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:36 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ze vonden het gewoon geen leuke grap? Het was niet feestelijk ?
Waarom moet men ook kinderen zo voor de gek houden ?
Iets uit vroegere tijden.... van wees braaf want anders nemen sint en piet je mee naar Spanje ?
Nee, kinderen willen dit op een bepaalde leeftijd nog niet weten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Welnee. Kinderen willen lekker Sinterklaas vieren. Hun schoentje zetten en geloven in de Sint die met paard over het dak gaat. Het lijkt wel alsof je het de kinderen niet gunt, alleen maar om je politiek correcte punt te maken. Zie je zelf niet hoe zuur dat is?quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:40 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:43 schreef Fascination het volgende:
[..]
Nee, kinderen willen dit op een bepaalde leeftijd nog niet weten.
Mooi was dat.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:43 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Precies wat mijn moeder tegen me zei.
Heb er trouwens geen trauma aan overgehouden hoor, integendeel.
Denk nog graag terug aan die tijd toen ik nog gewoon geloofde in de Sint.
Ja, jij speelde het spelletje op je vierde al mee inderdaad.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:46 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Tuurlijk wel.
Maar ze willen ook de snoepjes en kadootjes blijven krijgen.
En dus spelen ze het spelletje mee.. Deed ik ook vroeger
Tof he? En dan wil je niet dat een of andere zure sloot het voor je neefje verpest. Opzouten.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Mooi was dat.
Neefje is nu drie, dus we gaan het weer ouderwets vieren.
Het lijkt wel of je niet kunt erkennen dat kinderen voorliegen over de sint niet leuk is.quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:45 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Welnee. Kinderen willen lekker Sinterklaas vieren. Hun schoentje zetten en geloven in de Sint die met paard over het dak gaat. Het lijkt wel alsof je het de kinderen niet gunt, alleen maar om je politiek correcte punt te maken. Zie je zelf niet hoe zuur dat is?
ja..... 4e, 5e, 6e...quote:Op zondag 20 oktober 2013 20:46 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ja, jij speelde het spelletje op je vierde al mee inderdaad.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |