abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132361346
Ik heb een 4GB micro-SD-kaartje in mijn Samsung S2 zitten. Omdat ik die wat klein vond worden, heb ik een nieuwe 32GB gekocht.

Nu wil ik de bestanden van mijn oude SD kaart naar de computer zetten, nieuwe kaart erin doen, en de bestanden terugzetten.

Het rare is nu: als ik mijn telefoon met de oude SD-kaart aansluit, herkent hij het kaartje niet, alleen de telefoon zelf en wat daarop is opgeslagen. Terwijl ik via mijn telefoon de programma's kan starten die op de SD-kaart staan, en de foto's kan bekijen die daarop opgeslagen zijn. De SD kaart lijkt dus niet kapot, maar mn PC herkent hem niet. Terwijl hij wel mijn nieuwe -lege- SD kaart herkent als ik die in mijn telefoon stop. Een tijd geleden herkende de computer de kaart nog wel.

Enige idee wat dit kan zijn?
  zondag 20 oktober 2013 @ 16:20:39 #2
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_132362307
Je moet in de connection-settings van de telefoon aangeven dat je de storage via USB wil vrijgeven. Het status-panel omlaag trekken, "USB connected" aantikken, en dan "Connect USB Storage" aantikken.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_132364021
Op "usb verbonden/connected" klikken heeft geen effect helaas... er opent niets o.i.d.
pi_132364230
Laatst was mijn micro sd naar sd adapter kapot. Andere adapter gepakt en werkte weer.

Misschien het zelfde probleem?
pi_132365997
Kan het iets met write protection te maken hebben? (gis maar wat ;)

pi_132366063
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:20 schreef ColtZ40 het volgende:
Laatst was mijn micro sd naar sd adapter kapot. Andere adapter gepakt en werkte weer.

Misschien het zelfde probleem?
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:25 schreef cobain1994 het volgende:
Kan het iets met write protection te maken hebben? (gis maar wat ;)
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
beide niet van toepassing, wat mvdejong schrijft is goed, met de S2 moet je USB verbinding eerst activeren
pi_132366121
Nope ik gebruik gewoon een usb kabeltje tussen telefoon en computer
quote:
2s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:28 schreef spoorrails het volgende:

[..]

[..]

beide niet van toepassing, wat mvdejong schrijft is goed, met de S2 moet je USB verbinding eerst activeren
klopt, niet van toepassing want ik gebruik geen adapter. Blijft vreemd dat hij met geheugenkaart 1 hem niet herkent, met geheugenkaart 2 wel. En dat aanklikken nadat ie verbonden is lukt dus niet...
pi_132366215
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:30 schreef DaverzNL het volgende:
Nope ik gebruik gewoon een usb kabeltje tussen telefoon en computer

[..]

klopt, niet van toepassing want ik gebruik geen adapter. Blijft vreemd dat hij met geheugenkaart 1 hem niet herkent, met geheugenkaart 2 wel. En dat aanklikken nadat ie verbonden is lukt dus niet...
dat is inderdaad apart. neem aan dat je met oude en nieuwe kaart precies hetzelfde doet als je op foon aansluit en op pc.

anders moet je ff via omweggetje, alles van kaart op foon zetten en dan van foon op nieuwe kaart

apps moet je sowieso opnieuw downen die kan je niet overzetten van sd naar sd
pi_132366296
Hoe heb je de kaart geformatteerd en waarmee? In je telefoon of via de pc? Dat kan ook verschil maken toch?
pi_132366353
Je kunt ook nog alles naar een programma als Dropbox of Skydrive kopiëren en daarna terugzetten op je nieuwe kaart. Duurt wel even maar werkt wel.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_132366392
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 18:36 schreef cobain1994 het volgende:
Hoe heb je de kaart geformatteerd en waarmee? In je telefoon of via de pc? Dat kan ook verschil maken toch?
de oude wil ik niet formatteren want dan ben ik alles kwijt: de nieuwe herkent ie zonder problemen. Maar denk inderdaad maar even via een omweggetje dan zoals hierboven staat :)
pi_132366439
Heb je een OTG kabel? Dan kun je ook gewoon een usb-stick aansluiten. Sowieso handig om te hebben, net zoals een adapterkaartje voor je pc.
Some weasel took the cork out of my lunch...
  zondag 20 oktober 2013 @ 18:56:01 #13
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_132366919
Je nieuwe jaartje is hoogstwaarschijnlijk FAT32 geformatteerd, wat Android en Windows beide snappen.

Het zou kunnen zijn dat je SD-kaartje is geformatteerd in iets wat de telefoon wel, maar je Windows-PC niet kan mounten. exFAT is een voorbeeld van een filesystem dat veel Android-versies wel snappen, maar Windows niet.

Een optie zou zijn om het kaartje in een Linux-systeem te bekijken, daar zou je dan ook de bestanden er af kunnen halen en op het andere kaartje kopieren, en eventueel het oude kaartje herformatteren in FAT32 (of eventueel NTFS).
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
pi_132371633
exfat snapt windows juist wel.. maar android snapt geen exfat :/
pi_132372204
Ik zou het inderdaad eens met een linuxsysteem proberen, dik kans dat het kaartje gewoon EXT2/3/4 geformatteerd is.
pi_132470948
Je kan via externe sd lezer kopen voor iets van 10 euro en daar de SD kaart in testen. Het kan zijn dat er bepaalde poorten niet goed afgesloten zijn waardoor ze een sd kaart niet lezen.

Mogelijk kan je daar eens kijken (Je hebt de SD kaart dan niet in je telefoon zitten maar je leest hem los uit.)
An Amateur trains untill he does it right!
A Professional trains untill he can't do it wrong!
pi_132471449
quote:
14s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:58 schreef KomtTijd... het volgende:
Ik zou het inderdaad eens met een linuxsysteem proberen, dik kans dat het kaartje gewoon EXT2/3/4 geformatteerd is.
Dit. Linux leest (zo goed als) ieder filesystem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')