abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 20 oktober 2013 @ 11:30:22 #76
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132352988
Hilz, als ie wakker en blij is zou ik m niet perse proberen te laten slapen :N

E slaapt nog steeds voornamelijk op mijn arm na een voeding, en soms kan ik haar dan wegleggen in box of bed, soms is ze dan direct weer wakker. Ze ontwikkelt zich er niks minder om, en slaapt 's nachts als en roosje... Zij blij ik blij dus :)

Op het kdv slaapt ze trouwens wel goed, mits in de hangmat oO<
  zondag 20 oktober 2013 @ 11:43:37 #77
171422 LadyBlack
paint it black
pi_132353230
Vanochtend was wel bizar trouwens: 5u bij ons in bed genomen, drinken en beetje spelen, om 8u ging ik eruit en lag mevrouw net weer te tukken O+

...

En tegen half 11 werd ze wakker!! :o 8)7 :D O+
pi_132354119
Loj, wat k*t dat het weer een niet zo relaxte nacht was... :*

LB, het heerst denk ik, Nin ligt nu ook nog steeds in bed, sinds 10 voor half 11! Ze is dus al aan d'r derde slaapcyclus, dat hebben we allang niet meer gehad. Max. is meestal anderhalf uur (2 cycli achter elkaar).

Gisteravond hadden we visite, toen werd Nin wakker voor de late voeding, maar ik ging nog niet naar bed, dus namen we d'r even mee naar de woonkamer, ze vond het machtig gezellig joh :D O+
Daarna heeft ze van 12 tot 5 geslapen en toen tot 8, goede nacht hier dus wel!

En verder was ik vroeger ook precies zo'n kindje dat overdag niet sliep (sinds ik 2 weken oud was vertikte ik dat) en 's nachts wel als een roosje! Dus dat komt ook vaker voor.

Hier vind ik het ook prima als Nin wakker is, zolang ze het zelf gezellig vind. Als ze gaat jengelen van de moeheid, maar toch vertikt om te gaan slapen, dan is het altijd draagdoek hier.
pi_132354285
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 10:11 schreef Cocotrimonium het volgende:
Voel me wel weer een stuk fijner dan gisteren Heel soms ben ik gewoon wel eens frusti hierdoor. Dan wil Saartje met me spelen maar ben ik te 'ziek'. Of ik durf haar niet naar boven te tillen omdat ik me zo slap voel na een (buik)pijmaanval. Vroeger had alleen ik daar last van (en Martijn). Tegenwoordig vind ik het soms extra klote vanwege Saartje.
Dat kan ik mij voorstellen (als was het bij mij wel om een fijne reden). En volgens mij vind jij het ook best wel moeilijk om dat pas op de plaats te doen omdat je zo niet in elkaar zit. Maar Saartje zal het echt niet als een gemis ervaren. Je kunt er dan op een andere manier voor haar zijn. Samen boekje lezen, liedje zingen vanaf de bank of samen een filmpje kijken. Dwz, dat werkte heel goed bij mijn goed stilzittende baby/dreumes. Weet niet of dat met Saartje ook werkt. Maar was ik bedoel is dat je ook op een andere manier qualitytime kunt hebben, alleen soms niet op de manier die jij wilt.

En ik hoop dat ook dit eindig is. Of dat je in elk geval straks een goede manier en balans hebt om er mee om te gaan zodat je je niet schuldig of frusti hoeft te voelen.

(en dat schuldgevoel herken ik nu nog wel naar mijn oudste, dan wil hij van alles maar dat kan dan niet want nog 2 kinderen)

Schrijf het in elk geval lekker van je af :*
pi_132354328
Hillz, wat de anderen ook zeggen. Het zit bij het slapen, niet in het eten/honger hebben. Ik zou hem inderdaad niet naar bed brengen dan. Blijkbaar heeft hij behoefte aan jouw nabijheid. Hou wel goed de slaapsignalen in de gaten want er komt wellicht een moment dat hij wel graag wil slapen.
pi_132357650
Hilz, toen Jelle overdag niet wilde/kon slapen (in bed was huilen, in de kinderwagen te veel te zien, en op de arm af en toe een hazeslaapje, verder wel altijd vrolijk behalve dus in z'n bed, en slapend weg leggen betekende wakker binnen 5 minuten) zijn we bij 5 weken begonnen met RRR en inbakeren. Je geeft aan dit al geprobeerd te hebben, maar heb je hem ook al eens laten huilen in bed.
Ik weet dat dat niet fijn is en dat dat ook voor baby's niet fijn is. En ik ben er ook zeker geen voorstander van om dat te vaak/lang te doen maar hier heeft het toen gezorgd voor een doorbraak en sindsdien sliep hij overdag ook in zn eigen bedje. Dat huilen was alleen de eerste (en een klein beetje nog op de tweede) dag.

Hoe wij het (in overleg met cb) aangepakt hebben toen is het volgende schema (en dat eigenlijk altijd, jammer als er bezoek komt maar m'n kind ligt echt in bed in z'n eigen regelmaat en niet in de box of op de hand)

wakker is eten na het eten even samen spelen/op de arm, na een bepaalde tijd alleen 'spelen' in de box met bijvoorbeeld de mobiel aan en dan bij de eerste vermoeidheidssignalen (of anders na bijvoorbeeld 15-20 min ofzo) inbakeren en naar bed. Als hij dan wakker werd was het tijd voor de volgende voeding ongeveer (hier borstvoeding toen, maar hij liet er wel een goede tijd tussen).

Dit ging natuurlijk niet van de een op de andere dag zo. De eerste paar slaapjes waren er flinke huilbuien maar die werden per slaapje significant korter. Ik had voor mezelf een tijd afgesproken (op advies cb) dat ie maximaal aaneengesloten mocht huilen. dus ook een minuutje stil tussendoor, dan resette ik de tijd weer. geloof dat ik max 10 min had. als ie langer huilde ging ik er even naar toe voor een aai over de bol en een kus (liet hem wel liggen in zn bed). had de babyfoon wel zacht staan dat ik het wel hoorde maar dat het niet de hele woonkamer door ging. Geloof me ik heb die eerste dag afgezien want het druist echt tegen m'n natuur in zo lang laten huilen. Het eerste slaapje heeft hij met korte tussenposen zo'n die kwartier gehuild op dag twee was het nog maar 5 minuten per slaapje en op dag 4 was het even zichzelf 2 minuten in slaap huilen (en dat heeft ie nog een hele poos gedaan, en was niet het scherpe huilen maar een beetje 'zeurderig' huilen)

Ik zeg niet dat dit dé beste oplossing is, want laten huilen is natuurlijk voor de kleine (en voor jezelf) echt niet fijn maar hier heeft het de spiraal van het niet slapen overdag doorbroken (en ook 's nachts sliep hij in eens veel rustiger een viel sneller in slaap, het was niet meer in slaap wiegen en hopen dat ie niet wakker werd als ik hem weg legde)

Wilde niet zeggen dat ik niet meer de deur uit ging (de eerste paar dagen even niet maar toen hij redelijk gewend was aan z'n ritme wel weer). Ik plande meestal een moment op de dag (meestal ochtend) dat we na de voeding gingen wandelen of naar de winkel o.i.d. dan gingen we direct na de voeding en niet langer dan een uur ofzo.

Slapen alleen in z'n bed (ook ingebakerd in de kinderwagen sliep hij niet, te veel te zien/horen) en in de box deden we ook niet meer. Heel jammer als er kraamvisite kwam en hij lag in bed, ik ga hem er echt niet uit halen. Hij had dit gewoon nodig.

Zo.. heel verhaal, misschien heb je er iets aan, maar ik kan me ook voorstellen dat je het geen prettige manier lijkt.
pi_132357734
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 11:21 schreef Hilzillah het volgende:
Eigenlijk heb ik al het bovenstaande al geprobeerd. Bed overdag is sowieso krijsen als een gek. Zonder stoppen. Uitjes overdag maken we alleen naar de supermarkt. Lopend in een doek. Dan gaat wel het lampje uit. Helaas heb ik momenteel last van een nogal ongemakkelijk 'probleem' waardoor veel lopen geen optie is.

Verder huilt hij eigenlijk nooit. Alleen als hij naar bed 'moet' overdag... Dus daar ben ik mee gestopt
Bij Isa was dat ook een periode zo, terwijl ze wel echt duidelijk moe was. Ik kon daar zo slecht tegen want had en heb soms echt heel even tijd voor mezelf nodig. Op een gegeven moment toen ze 2 maanden ofzo was, ben ik de "strijd" aangegaan en heb haar niet uit bed gehaald. Wel steeds erheen, speentje terug in, beertje erbij en haar rustig maken. Uiteindelijk viel ze in slaap (na 2 uur ofzo, maar ik merkte wel dat ze steeds rustiger werd) en daarna ging het naar bed brengen overdag steeds makkelijker. Nu leggen we haar bij de eerste gaap/oogjes wrijven in bed en gaat ze gewoon slapen O+ O+
Sarcasme. Herken het.
  zondag 20 oktober 2013 @ 14:49:23 #83
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132358556
Die 1 2 3 - speen hebben we gisteren ook geprobeerd op stand 3 maar dat was een drama. De'r kwam ook niets uit.
Clubsoda en MM, D heeft nu een M-speen van Difrax maar morgenochtend ga ik die L-speen zeker halen bij Kruidvat.
Die speen groter maken, lijkt mij geen goed idee en werd mij ook afgeraden, door de mini-stukjes rubber die kunnen achterblijven als je het gat groter maakt.

Verder redelijk bijgelezen maar nog geen energie, want nog steeds erg slap en herstellend van griep.
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_132364054
Isa vond het potje zoet aardappel met broccoli vorige keer heerlijk, dus vandaag vers voor haar gemaakt en niet normaal! Ik kan dat spul blijven aanvoeren :D Dacht 4 porties te hebben, maar ze heeft er al 2 op en zeurt nog om meer :@
Sarcasme. Herken het.
  zondag 20 oktober 2013 @ 17:23:17 #85
347468 Tante_Soesa
Nu met Sassefras
pi_132364337
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:14 schreef Spirit82 het volgende:
Isa vond het potje zoet aardappel met broccoli vorige keer heerlijk, dus vandaag vers voor haar gemaakt en niet normaal! Ik kan dat spul blijven aanvoeren :D Dacht 4 porties te hebben, maar ze heeft er al 2 op en zeurt nog om meer :@
:D vond (en vindt!) E ook super lekker! Fijn he, als ze zo lekker eet O+
pi_132364657
quote:
1s.gif Op zondag 20 oktober 2013 17:23 schreef Tante_Soesa het volgende:

[..]

:D vond (en vindt!) E ook super lekker! Fijn he, als ze zo lekker eet O+
Ja echt heerlijk O+ Beter dan dat ze alles uitspuugt en er een vies gezicht bij trekt :')

Ik had het er laatst met Suiker ook over: mijn hongermonster eet gewoon (het equivalent van) 2 potjes per dag!! Ze is nog niet eens 6 maanden, maar ze vindt eten gewoon zo leuk :@ Sochtends fruit, en savonds groente en daarnaast nog 4 grote flessen met rijstebloempap. En tussendoor heeft ze nog op een partje appel en een stuk paprika gekauwd om haar bezig te houden tot het etenstijd was. Ze is lang (schiet van de grafiek bij het CB af), maar helemaal niet dik. Ben wel heel benieuwd hoeveel ze straks weegt omdat haar lijn van de bovenste (geboorte) naar de middellijn is gezakt.
Sarcasme. Herken het.
pi_132364666
Luuk ook. Vandaag had hij wortel, doperwten en zoete aardappel.

Wortels zijn niet aan te slepen hier. Hij studeert voor wortel denk ik
*poef* nu is het weg
pi_132365389
Iedere keer als ik hier schrijf dat Senn iets niet doet wat hij moet doen dan diezelfde dag gaat hij het doen. (rare zinsopbouw)

Na bezoekje aan de supermarkt in de zak slaapt hij nu al een uur in de box! Raar jommetje!
pi_132367581
Gisteren hadden we Nin een druifje gegeven, maar dat vond ze maar gek (ze had de twee dagen daarvoor een stukje komkommer gekregen, verder heeft ze nog niets op). Vandaag dus nog een keertje geprobeerd, zo van 'misschien herkent ze het dan', maar ze lustte het niet :D Komkommer gaat erin als zoete koek. Morgen proberen we een stukje peer!
  zondag 20 oktober 2013 @ 19:28:46 #90
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132367993
Dusssss Hilzillah, gewoon hier posten wat Senn zou moeten doen en het gebeurt ... :D :+

[ Bericht 0% gewijzigd door -mandy- op 20-10-2013 19:33:53 ]
Mijn leven begon voor de 2de keer toen ik Djeez ontmoette en werd compleet op 26 april 2013 met de geboorte van onze zoon.
pi_132369018
Leuk al die etens verhalen, genieten he.

Nin het komkommer monster, is hier ook favourite moet ik zeggen, bij beide kinderen.

En verder moet ik zeggen dat ik af en toe wel bij lees, maar er gewoon niet aan toe kom om te posten. Sorry daarvoor.
pi_132369108
Ff een stukje dagboek:
Vriendje en ik hebben vandaag een lang gesprek gehad. Dat er weinig verbetering in t slapen is gekomen na de osteopaat heeft er bij beide behoorlijk hard ingehakt. We moeten iets veranderen om er niet aan onder door te gaan. Ik heb hier regelmatig t advies gekregen om Ow te resetten door hem bijv ergens anders te laten logeren. Hoe stom het ook klinkt, dat willen we niet. En door veel te praten en knuffelen vandaag hebben we geprobeerd onszelf te resetten. We gaan er weer vol vertrouwen tegenaan. We hebben ook ff wat duidelijke afspraken gemaakt over wie wanneer gaat en het afwisselen van de wacht. Het wakker zijn lijstje is weg en we gaan veel makkelijker worden met drinken geven 's nachts. Maar 1 ding is voor ons het belangrijkst. We gaan het er overdag niet over hebben. Slapen beheerst nu ons leven en dat is niet goed. Samen hebben we ons een moment gegeven iedere dag om het er ff over te hebben, maar niet met anderen. Het is heel lief, maar we krijgen dagelijks sms'jes hoe het met ons gaat en of we hebben geslapen. Dit gaan we negeren. En daarom schrijf ik dit ook hier:
Ik ga aankomende week (we hebben ons eerst ff een week gegeven) niet reageren op vragen/opmerkingen van jullie over het slapen. Begrijp me niet verkeerd, ik vind het echt superlief hoe jullie met ons meeleven :'( en ik heb echt super veel aan jullie als steun en aan jullie adviezen. Maar ik moet nu ff voor mezelf kiezen en ik hoop dat jullie dat begrijpen.
Ik ga nog egoïstischer worden: ik ga ook niet reageren op goede en slechte nachten van jullie. Alles met slapen blokkeer ik ff. En ik hoop dat jullie weten dat ik juich voor alle goede nachten en mee baal voor alle slechte nachten. "Sorry alvast"

Ik heb overwogen om een week lang niet op t forum te komen, maar ik kan jullie helemaal niet zo lang missen. En ik lees graag over jullie superbaby's.

Ik hoop dat jullie m'n egoïstische gedrag gaan snappen (en zo nee, iedereen z'n eigen ding toch ;) ) maar jullie zijn tof! :* O+

Dus iets heel anders ..... Wisten jullie dat we er vandaag achter kwamen dat Ow even lang is als z'n nichtje die negen maanden ouder is :o

En nu ga ik op de bank met wijn dichten voor SantaLo en .......

[ Bericht 0% gewijzigd door Loj op 20-10-2013 20:17:56 ]
pi_132369204
Loj een goed besluit van jullie. Ik wens jullie al het goeds aankomende week en hoop je na een week met heel positief nieuws terug te zien.
pi_132369269
Ik zeg niks Loj! ;) ^O^
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:03:44 #95
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132369296
Loj ^O^
pi_132369465
Heel veel succes Loj, hopelijk helpt het jullie alledrie. En dicht ze.
pi_132369815
Wat klinkt dit als een goed doordacht plan Loj. Ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt :* .

Mag ik even jubelen voor de situatie hier? We hebben de jbpm vervangen door 1 schepje rijstebloem en het gaat super. Ze drinkt veel rustiger, stopt halverwege zelf en gaat dan rechtop zitten voor een boer en spuugt nagenoeg helemaal niks meer. Slaapt ook steeds binnen 5 minuten.
Op haar buik, zonder wakker te worden met vastgeplakte haartjes omdat ze in slaap is gevallen 10 seconden na een grote golf spuug *O*
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:17:25 #98
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132369918
quote:
0s.gif Op zondag 20 oktober 2013 20:15 schreef danic het volgende:
Wat klinkt dit als een goed doordacht plan Loj. Ik hoop dat het zijn vruchten afwerpt :* .

Mag ik even jubelen voor de situatie hier? We hebben de jbpm vervangen door 1 schepje rijstebloem en het gaat super. Ze drinkt veel rustiger, stopt halverwege zelf en gaat dan rechtop zitten voor een boer en spuugt nagenoeg helemaal niks meer. Slaapt ook steeds binnen 5 minuten.
Op haar buik, zonder wakker te worden met vastgeplakte haartjes omdat ze in slaap is gevallen 10 seconden na een grote golf spuug *O*
Wat een goed nieuws Danic! *O*
  zondag 20 oktober 2013 @ 20:19:08 #99
378192 -mandy-
I am who I am
pi_132370008
Over eten gesproken ... D was net druk in de weer met een portie pasta, tomatensaus en gehakt. Dit was het resultaat.

pi_132370184
Klinkt goed Loj! Ik ga voor je duimen en ben nu al benieuwd naar je update volgende week ;)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')