quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:24 schreef Kamper86 het volgende:
Volgens mij helpt groene thee ook, probeer dat eerst eens.
quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:27 schreef Kamper86 het volgende:
Je kan ook een pvc-buis inbrengen en daardoorheen prikkeldraad doen en dan de pijp eruit trekken. Die wordt niet zwanger dan.
Mischien is ze nog maagd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:35 schreef Hicham. het volgende:
Mijn vrouw haalt de pil gewoon ergens van een website af. Geen recept nodig
Wordt gewoon netjes verstuurt en geen problemen meer gehad.
Trouwens waarom kan zij haar pil niet meenemen uit Canada? Er bestaat ook zoiets als een medicijnpaspoort.
Mijn buitenlandse vriend woonde niet in NL en had ook een recept nodig maar kon niet bij mijn huisarts terecht, en bij geen enkele andere in de stad for that matter, want het was niet urgent genoeg en eigen patiënten kregen (logischerwijs) voorrang. Zelfde had ik in het buitenland, pas toen ik er echt woonde kon ik me ineens inschrijven bij de huisarts en ook voor minder acute zaken langskomen. Zo makkelijk is het dus niet, althans hier in de buurt en ik kan me zo voorstellen dat het in meerdere plaatsen zo is.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:33 schreef dotKoen het volgende:
Ze kan gewoon naar een huisarts (bijvoorbeeld de jouwe) om een recept te vragen. Of ze zich wil laten inschrijven is natuurlijk afhankelijk van hoe lang ze in Nederland wil blijven wonen. Ze zal - als ze geen Nederlandse zorgverzekering heeft - contact moeten betalen bij huisarts en apotheek en eventueel een deel weer kunnen claimen bij de Canadese zorgauthoriteiten.
Er zal ooit een eerste recept moeten zijn geweest. Het is niet toegestaan orale anticonceptie zonder recept af te leveren.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:35 schreef Hicham. het volgende:
Mijn vrouw haalt de pil gewoon ergens van een website af. Geen recept nodig
Zo te horen woont ze nu hier, dus kan ze ze niet meer meenemen. Een medicijnpaspoort is niet een recept voor in het buitenland.quote:Wordt gewoon netjes verstuurt en geen problemen meer gehad.
Trouwens waarom kan zij haar pil niet meenemen uit Canada? Er bestaat ook zoiets als een medicijnpaspoort.
Tsja, beetje gezeur van die huisartsen. Komt natuurlijk ook omdat betaling meer gedoe is. Maar ze zouden gewoon moeten helpen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:37 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Mijn buitenlandse vriend woonde niet in NL en had ook een recept nodig maar kon niet bij mijn huisarts terecht, en bij geen enkele andere in de stad for that matter, want het was niet urgent genoeg en eigen patiënten kregen (logischerwijs) voorrang. Zelfde had ik in het buitenland, pas toen ik er echt woonde kon ik me ineens inschrijven bij de huisarts en ook voor minder acute zaken langskomen. Zo makkelijk is het dus niet, althans hier in de buurt en ik kan me zo voorstellen dat het in meerdere plaatsen zo is.
Nou ja goed ik kan het me wel voorstellen anders krijg je misschien ook allemaal buitenlanders over de vloer die om allerlei recepten komen vragen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:38 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Tsja, beetje gezeur van die huisartsen. Komt natuurlijk ook omdat betaling meer gedoe is. Maar ze zouden gewoon moeten helpen.
Erg leuk inderdaad. Vooral Poolse mensen die in Polen voor elke verkoudheid een antibioticakuur krijgen. Leg dat maar eens zonder dat je Pools spreekt uitquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:39 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Nou ja goed ik kan het me wel voorstellen anders krijg je misschien ook allemaal buitenlanders over de vloer die om allerlei recepten komen vragen.
Nee, er is een site die het via legale wegen de Nederlandse wet omzeilt. Mijn vrouw kan gewoon de pil bestellen zonder recept en ze heeft ook nog nooit een recept heen gestuurd.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:37 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Er zal ooit een eerste recept moeten zijn geweest. Het is niet toegestaan orale anticonceptie zonder recept af te leveren.
Waarom zou je dat überhaupt doen voor een anticonceptiepil?quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:48 schreef Hicham. het volgende:
[..]
Nee, er is een site die het via legale wegen de Nederlandse wet omzeilt. Mijn vrouw kan gewoon de pil bestellen zonder recept en ze heeft ook nog nooit een recept heen gestuurd.
Inderdaad. Ook erg handig dat haar huisarts en apotheek nu geen medicatiebewaking kunnen doen op de pil.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:51 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom zou je dat überhaupt doen voor een anticonceptiepil?
je kan bij online apotheken een 'merk' pil bestellen zodat je niet gedwongen wordt tot een generiek medicijn zoals bij je eigen apotheek.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:51 schreef CherryOnTop het volgende:
[..]
Waarom zou je dat überhaupt doen voor een anticonceptiepil?
Of een onlineconsult via een 'dokter' en je medicijnen vanuit engeland opgestuurd krijgenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:39 schreef ikeetgraagpatat het volgende:
[..]
je kan bij online apotheken een 'merk' pil bestellen zodat je niet gedwongen wordt tot een generiek medicijn zoals bij je eigen apotheek.
Je moet wel bewijzen dat je een recept hebt gehad, ik had voldoende aan foto mailen van vorige doosje met naar van huisarts erop.
marktwerking in de zorgquote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:56 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Inderdaad. Ook erg handig dat haar huisarts en apotheek nu geen medicatiebewaking kunnen doen op de pil.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |