abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:22:07 #1
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_132322136
Ik heb een vraagje. Ik ben sinds kort een relatie met Canadese vriendin begonnen. Alleen heeft zij dus niet de Nederlandse nationaliteit en ze wilt graag aan de pil beginnen. Kan ik als man zelf de pil voor haar regelen via mijn huisarts of kan zij dat gewoon bij de apotheek halen zonder recept?
pi_132322198
Je hebt een recept nodig van de huisarts. De huisarts gaat geen medicijnen voorschrijven aan iemand anders dan de patiënt. Ze kan misschien met jou mee naar de huisarts, maar dat moet je even vragen.
Chocoladetaartjes.
Op donderdag 25 juli 2013 18:44 schreef trovey het volgende: Evert, de vrouwelijke versie. :P
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:30:58 #3
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132322322
Dat ze niet Nederlands is maakt helemaal niet uit, ook dan kan ze zich bij een huisarts inschrijven (mits ze in NL woont) en het recept aanvragen. Woont ze in Canada dan moet ze daar gewoon bij haar eigen huisarts zijn. Het lijkt me nogal logisch dat ze jou niet een recept voor een ander gaan uitschrijven :{
pi_132322351
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:24 schreef Kamper86 het volgende:
Volgens mij helpt groene thee ook, probeer dat eerst eens.
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:27 schreef Kamper86 het volgende:
Je kan ook een pvc-buis inbrengen en daardoorheen prikkeldraad doen en dan de pijp eruit trekken. Die wordt niet zwanger dan.
pi_132322388
Ze kan gewoon naar een huisarts (bijvoorbeeld de jouwe) om een recept te vragen. Of ze zich wil laten inschrijven is natuurlijk afhankelijk van hoe lang ze in Nederland wil blijven wonen. Ze zal - als ze geen Nederlandse zorgverzekering heeft - contact moeten betalen bij huisarts en apotheek en eventueel een deel weer kunnen claimen bij de Canadese zorgauthoriteiten.

Een arts gaat natuurlijk niet recepten op naam van een andere dan de patiënt zetten.
pi_132322460
Mijn vrouw haalt de pil gewoon ergens van een website af. Geen recept nodig
Wordt gewoon netjes verstuurt en geen problemen meer gehad.

Trouwens waarom kan zij haar pil niet meenemen uit Canada? Er bestaat ook zoiets als een medicijnpaspoort.
pi_132322494
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:35 schreef Hicham. het volgende:

Trouwens waarom kan zij haar pil niet meenemen uit Canada? Er bestaat ook zoiets als een medicijnpaspoort.
Mischien is ze nog maagd.
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:37:03 #8
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132322506
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:33 schreef dotKoen het volgende:
Ze kan gewoon naar een huisarts (bijvoorbeeld de jouwe) om een recept te vragen. Of ze zich wil laten inschrijven is natuurlijk afhankelijk van hoe lang ze in Nederland wil blijven wonen. Ze zal - als ze geen Nederlandse zorgverzekering heeft - contact moeten betalen bij huisarts en apotheek en eventueel een deel weer kunnen claimen bij de Canadese zorgauthoriteiten.
Mijn buitenlandse vriend woonde niet in NL en had ook een recept nodig maar kon niet bij mijn huisarts terecht, en bij geen enkele andere in de stad for that matter, want het was niet urgent genoeg en eigen patiënten kregen (logischerwijs) voorrang. Zelfde had ik in het buitenland, pas toen ik er echt woonde kon ik me ineens inschrijven bij de huisarts en ook voor minder acute zaken langskomen. Zo makkelijk is het dus niet, althans hier in de buurt en ik kan me zo voorstellen dat het in meerdere plaatsen zo is.

edit: o wacht jij gaat ervan uit dat ze hier woont.
pi_132322517
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:35 schreef Hicham. het volgende:
Er zal ooit een eerste recept moeten zijn geweest. Het is niet toegestaan orale anticonceptie zonder recept af te leveren.
quote:

Zo te horen woont ze nu hier, dus kan ze ze niet meer meenemen. Een medicijnpaspoort is niet een recept voor in het buitenland.
pi_132322540
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:37 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Mijn buitenlandse vriend woonde niet in NL en had ook een recept nodig maar kon niet bij mijn huisarts terecht, en bij geen enkele andere in de stad for that matter, want het was niet urgent genoeg en eigen patiënten kregen (logischerwijs) voorrang. Zelfde had ik in het buitenland, pas toen ik er echt woonde kon ik me ineens inschrijven bij de huisarts en ook voor minder acute zaken langskomen. Zo makkelijk is het dus niet, althans hier in de buurt en ik kan me zo voorstellen dat het in meerdere plaatsen zo is.
Tsja, beetje gezeur van die huisartsen. Komt natuurlijk ook omdat betaling meer gedoe is. Maar ze zouden gewoon moeten helpen.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:39:36 #11
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132322578
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:38 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Tsja, beetje gezeur van die huisartsen. Komt natuurlijk ook omdat betaling meer gedoe is. Maar ze zouden gewoon moeten helpen.
Nou ja goed ik kan het me wel voorstellen anders krijg je misschien ook allemaal buitenlanders over de vloer die om allerlei recepten komen vragen.
pi_132322624
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:39 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Nou ja goed ik kan het me wel voorstellen anders krijg je misschien ook allemaal buitenlanders over de vloer die om allerlei recepten komen vragen.
Erg leuk inderdaad. Vooral Poolse mensen die in Polen voor elke verkoudheid een antibioticakuur krijgen. Leg dat maar eens zonder dat je Pools spreekt uit :'). Maar iemand moet ook mensen die hier tijdelijk zijn helpen.
pi_132322671
TS: ik weet niet wat je Canadese vriendin hier in Nederland doet, maar als ze is verbonden aan een universiteit of grote organisatie dan hebben die vaak afspraken met zorgverleners over buitenlandse gasten. Dat maakt het wellicht makkelijker.
pi_132322802
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:37 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Er zal ooit een eerste recept moeten zijn geweest. Het is niet toegestaan orale anticonceptie zonder recept af te leveren.

Nee, er is een site die het via legale wegen de Nederlandse wet omzeilt. Mijn vrouw kan gewoon de pil bestellen zonder recept en ze heeft ook nog nooit een recept heen gestuurd.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:51:29 #15
396818 CherryOnTop
of whipped cream
pi_132322874
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:48 schreef Hicham. het volgende:

[..]

Nee, er is een site die het via legale wegen de Nederlandse wet omzeilt. Mijn vrouw kan gewoon de pil bestellen zonder recept en ze heeft ook nog nooit een recept heen gestuurd.
Waarom zou je dat überhaupt doen voor een anticonceptiepil? :?
pi_132322973
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:51 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

Inderdaad. Ook erg handig dat haar huisarts en apotheek nu geen medicatiebewaking kunnen doen op de pil.
pi_132323081
plus dat je geen enkele garanties hebt qua kwaliteit op zo'n site. |:(
pi_132323542
Mijn vrouw had wat medische klachten en wilde dat met soort pil oplossen. Ze heeft het dus even snel online bestelt. Later is ze wel naar de huisarts geweest en werd ze doorgestuurd voor een onderzoek. Alles bij elkaar duurde iets van 4 a 5 maanden totdat ze dezelfde pil voorgeschreven kreeg.

Nu nog bestelt ze online. Simpel omdat ze na haar werk het thuis gewoon in de brievenbus vindt. Ze hoeft dus ook niet een kwartier of half uur in de apotheek te wachten, want dat is het geval hier zelfs als je een kant en klaar zakje moet afhalen.
pi_132466401
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:51 schreef CherryOnTop het volgende:

[..]

je kan bij online apotheken een 'merk' pil bestellen zodat je niet gedwongen wordt tot een generiek medicijn zoals bij je eigen apotheek.
Je moet wel bewijzen dat je een recept hebt gehad, ik had voldoende aan foto mailen van vorige doosje met naar van huisarts erop.
pi_132468451
TS is merkwaardig afwezig. Ofwel we kunnen veel voorstellen, maar eerst wat vragen beantwoorden is wel handig want het referentiekader (hoe is die Canadese vriendin hier, waarom geen pil mee naar NL als je verwacht er langer te zijn etc. etc.) is nogal mager.
MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!
pi_132701600
Gewoon geen seks hebben, alles opgelost.
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:27:43 #22
157922 fathank
Wie baas is bakt koekjes.
pi_132726296
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:39 schreef ikeetgraagpatat het volgende:

[..]

je kan bij online apotheken een 'merk' pil bestellen zodat je niet gedwongen wordt tot een generiek medicijn zoals bij je eigen apotheek.
Je moet wel bewijzen dat je een recept hebt gehad, ik had voldoende aan foto mailen van vorige doosje met naar van huisarts erop.
Of een onlineconsult via een 'dokter' en je medicijnen vanuit engeland opgestuurd krijgen _O-
Behulpzaam als een waterkraan.
Op woensdag 29 april 2015 16:30 schreef seto het volgende:
als je niet #teamhenk bent ben je gewoon een *weggeFopt*homo
  woensdag 30 oktober 2013 @ 15:30:58 #23
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_132726425
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:56 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Inderdaad. Ook erg handig dat haar huisarts en apotheek nu geen medicatiebewaking kunnen doen op de pil.
marktwerking in de zorg
  woensdag 30 oktober 2013 @ 18:51:31 #24
390765 TheBurnerMan
Live, Laugh, Love
pi_132732712
Pics van je vriendin graag. Dan kunnen we beter beoordelen of je huisarts een recept uitschrijft.
Mellow Moenie Mauwe, ouwe, ouwe, ouwe
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')