Ja, ik mis dat soort dingen altijd weer...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:27 schreef Karina het volgende:
[..]
Er was eens een snackkar die verkocht ze bij Telstar maar daar moest hij weg. Nu is zijn frikandel, mede door VI wereldberoemd in Nederland
Als ze inktvisringen gemaakt van varkensanussen gaan verkopen geef ik je wel een seintjequote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:29 schreef Ryan3 het volgende:
[..]
Ja, ik mis dat soort dingen altijd weer....
Er is iig nog hoop dus...
Kee.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Als ze inktvisringen gemaakt van varkensanussen gaan verkopen geef ik je wel een seintje
Eendenklootjes worden ook anders genoemd... en er is wel meer dat anders heet dan wat je eigenlijk eet...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:19 schreef Jellereppe het volgende:
Ach, ja. Nog even en ze gaan de kloten van een varken hier op de markt brengen als kipfilet.
Klopt.. maar wel lekker...quote:Op donderdag 17 oktober 2013 22:28 schreef Karina het volgende:
Waterkonijn is heul geen konijn bijvoorbeeld.
http://www.telegraaf.nl/b(...)k_varkensanus__.htmlquote:AMSTERDAM -
Wie denkt dat inktvisringen daadwerkelijk van veelpotige zeedieren gemaakt worden komt bedrogen uit. De delicatesse blijkt geregeld uit varkensanus te bestaan.
Dit blijkt uit onderzoek van het Europees Parlement inzake voedselfraude dat donderdag in Brussel is gepresenteerd door CDA-Europarlementariėr Esther de Lange. "Calamares eet ik alleen nog maar aan zee", onthulde De Lange naar aanleiding van de resultaten. "De gefrituurde inktvisringen blijken geregeld gemaakt van varkensanus."
Uit het onderzoek blijkt tevens dat criminele organisaties zich steeds vaker bezighouden met voedselfraude. Met olijfolie wordt het meest gefraudeerd, gevolgd door vis en biologische producten. Ook honing, kruiden en wijn staan hoog op de fraudelijst. Volgens Europol worden de inkomsten vervolgens gebruikt om illegale activiteiten als drugshandel en mensensmokkel te financieren. "Dat maakt het probleem van voedselfraude nog zorgelijker, naast de risico's die het vormt voor de consument", aldus De Lange.
Goede UIquote:
Geen probleemquote:
Haar woordvoerder verklaart nu desgevraagd tegenover Joop dat ze het verhaal 'van horen zeggen' heeft. Enig bewijs is er niet. De Amerikaanse publieke omroep NPR zocht het gerucht al eerder uit en kon ook toen geen enkel bewijs vinden. Lees hier de transcriptie van de speurtocht. Iedereen heeft het verhaal 'van horen zeggen'. Zoals bij alle 'broodje aap'-verhalen.quote:"Calamaris, dat eet ik alleen nog aan zee. Die gefrituurde inktvisringen blijken geregeld gemaakt van varkensanus."
Wat fijn toch dat je zo'n topic helemaal leest voordat je reageert:quote:
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |