Ik vindt het ook echt onzin ja, rijke mensen gaan weer studeren en arme mensen niet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:15 schreef eenofanderegozer het volgende:
[..]
oh was dat al vastgesteld?
toch te gek voor woorden dat ze dat afschaffen, hoe kan je als overheid nou studiefinanciering afschaffen..
onderwijs is toch juist een goede investering voor het land :s
maar ik hou wel op, daarvoor moet ik in andere topics zijn
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.I never forget a face, but in your case I’d be glad to make an exception.
Verder lezen:quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:16 schreef superpark het volgende:
[..]
"het invoeren van vereenvoudigingen in de studiefinanciering voor studenten mbo, hbo en universiteit met ingang van 1 januari 2015."
Enquote:Ingangsdatum per 1 januari 2015 voor alle studenten mbo, hbo en universiteit met studiefinanciering:
- verlenging terugbetaalperiode studieschuld van 15 naar 20 jaar
- aanvragen of wijzigen met terugwerkende kracht
- andere berekening aanvullende beurs
- afschaffen regeling bij weigerachtige of onvindbare ouders
- vereenvoudiging verlegging peiljaar bij inkomensdaling ouders
- afschaffen partnertoeslag.
quote:Het algemeen kader voor een mogelijke invoering van een sociaal leenstelsel voor bacheloropleidingen met ingang van 1 september 2015.
maar je hebt dus nog wel 4 jaar studiefinanciering als je op 1 September 2015 begint of niet?quote:
Nee ze bedoelen daarmee schooljaar 2015-2016 dus helaas, maar er is heel veel kans dat het sociaal leenstelsel niet doorgaat of jaren wordt uitgesteld dus nog even duimenquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:19 schreef superpark het volgende:
[..]
maar je hebt dus nog wel 4 jaar studiefinanciering als je op 1 September 2015 begint of niet?
In het tweede wetsvoorstel wordt vervolgens geregeld dat het sociaal leenstelsel wordt ingevoerd voor bachelorstudenten in het hoger onderwijs die per september 2015 of later voor het eerst studiefinanciering aanvragen.quote:
ik hoop dat het inderdaad word uitgesteld danquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:21 schreef JoelBaka het volgende:
[..]
Nee ze bedoelen daarmee schooljaar 2015-2016 dus helaas, maar er is heel veel kans dat het sociaal leenstelsel niet doorgaat of jaren wordt uitgesteld dus nog even duimen
Het is inderdaad niet met terugwerkende kracht dus alleen de nieuwe (master)studenten krijgen er last van.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:22 schreef eenofanderegozer het volgende:
[..]
In het tweede wetsvoorstel wordt vervolgens geregeld dat het sociaal leenstelsel wordt ingevoerd voor bachelorstudenten in het hoger onderwijs die per september 2015 of later voor het eerst studiefinanciering aanvragen.
Ik heb allang studiefinanciering aangevraagd dus dat geldt voor mij niet! of is het oude leenstelsel dan nog steeds beschikbaar?
http://www.duo.nl/particu(...)kantoor-bezoeken.asp als het goed is kunnen ze je hier helpen!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:27 schreef eenofanderegozer het volgende:
mwehhh, ik moet echt iemand gaan spreken die dit voor me kan uitpuzzelen. weet er echt niemand zo'n soort instantie? of kan ik met zulke vragen op een hoge school terecht?
oh thanks! nog in de buurt ookquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:54 schreef Lizan het volgende:
[..]
http://www.duo.nl/particu(...)kantoor-bezoeken.asp als het goed is kunnen ze je hier helpen!
Omdat die opleiding alleen daar te volgen is in mijn regioquote:Op woensdag 16 oktober 2013 23:34 schreef Paxcon het volgende:
waarom per se een particuliere instelling?
hbo bachelor toegepaste psychologiequote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:04 schreef Watdoeteenvulploegleider het volgende:
Welke opleiding wil je gaan doen?
nee maar deze is wel erkend hoor, heb dat al gecheckt. toch bedankt ;Dquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:53 schreef Grumpey het volgende:
Controleer op accreditatie van de opleiding. Als de opleiding niet geaccrediteerd is is je diploma nul komma nul wat waard in 99% van de gevallen. Niet doen dan! Echt, zoek even goed uit of de accreditatie snor zit, en ga niet blind af op wat de website vd instelling hierover zegt, check het even bij NVAO en CROHO.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:18 schreef superpark het volgende:
[..]
Ik vindt het ook echt onzin ja, rijke mensen gaan weer studeren en arme mensen niet.ik vindSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dan krijg je sowieso geen lening. Als je een normale hbo gaat doen begint je stuffi klok weer van voor af aan.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:33 schreef eenofanderegozer het volgende:
[..]
particuliere opleiding, word niet gesubsidieerd door de overheid
Daar zijn ze nog steeds niet over uitquote:Op woensdag 16 oktober 2013 22:16 schreef superpark het volgende:
[..]
"het invoeren van vereenvoudigingen in de studiefinanciering voor studenten mbo, hbo en universiteit met ingang van 1 januari 2015."
Oh, dan is het ook niet zo erg dat je kosten maakt. Doorgaans hebben voormalig studenten psychologie in no time een dikbetaalde baan waar ze hun schulden mee kunnen aflossen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 20:05 schreef eenofanderegozer het volgende:
hbo bachelor toegepaste psychologie
Ik moest lachenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 21:25 schreef Wizzor het volgende:
[..]
Oh, dan is het ook niet zo erg dat je kosten maakt. Doorgaans hebben voormalig studenten psychologie in no time een dikbetaalde baan waar ze hun schulden mee kunnen aflossen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |