Volgens mij wel.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:17 schreef ChemicalVial het volgende:
Amsterdam is eigenlijk niet echt een studentenstad
Niet echt als Leiden, toch?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:18 schreef Ambicioso het volgende:
[..]
Volgens mij wel.
Over de universiteiten weet ik niet zoveel.
VU is wat 'schoolser' dan de UvA. VU ligt buiten de stad en UvA heeft zijn faculteiten op verschillende locaties in het centrum van de stad. Zit zelf trouwens (sinds dit jaar weer) op de VU en ze zijn alles flink aan het moderniseren, dus dat begint in ieder geval ergens op te lijken. Heb helaas geen ervaring met de studie geschiedenis, daar kan ik je inhoudelijk weinig over vertellen helaas. Ik dacht eerlijk gezegd dat je voor geschiedenis beter naar de UvA kunt, maar dat weet ik niet zeker, misschien maakt het voor je bachelor (zoals bij vele studies) nog niet echt uit aan welke universiteit je die volgt.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:17 schreef ChemicalVial het volgende:
Hallo medeFok!ers,
Ik ga in Amsterdam studeren, maar ik twijfel over de universiteit waar ik heenga. Ik hoor veel over zowel de UVA als de VU, maar zijn hier studentenn die hier iets over kunnen zeggen? Amsterdam is eigenlijk niet echt een studentenstad, maar ik krijg er een gratis huis en omdat ik pauper ben is dat te mooi om nee tegen te zeggenik wil trouwens geschiedenis studeren
Gr gr
ChemicalVial
dat betekent dat je in het begin meer bij de hand genomen wordt. b.v. veel contacturen, weliswaar niet verplicht maar daar kun je gebruik van maken. ook het feit dat je bij veel docenten gewoon even naar binnen kunt lopen zonder afspraak is prettig (al gaat dat volgend jaar veranderen geloof ik).quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:02 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Schoolser? Leg eens uit. Heb dat al meerdere mensen horen zeggen.
Je bent altijd een nummertje, behalve op de gereformeerde hbo instelling in Schubbekutteveen misschien.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:52 schreef PizzaMizza het volgende:
Kies gewoon waar jij je het beste bij voelt(en natuurlijk de universiteit die het snelste te bereiken is).
Verder zijn het beide pauperuniversiteiten met een massa aan hipsters, dus of je nou bij de UvA een nummertje bent of bij de VU, je bent en blijft een nummertje.
inb4: dat zegt een vwo'er
inb4: je hebt nooit gestudeerd aan de UvA of VU dus je mag niet oordelen
Ah, zo. Die kenmerken lijken mij echter prettig om te hebben(tenminste, zolang de contacturen niet verplicht zijn).quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:07 schreef Adelovici het volgende:
[..]
dat betekent dat je in het begin meer bij de hand genomen wordt. b.v. veel contacturen, weliswaar niet verplicht maar daar kun je gebruik van maken. ook het feit dat je bij veel docenten gewoon even naar binnen kunt lopen zonder afspraak is prettig (al gaat dat volgend jaar veranderen geloof ik).
Dat is ook zo, maar als het je niet uitmaakt / je maakt er toch geen gebruik van (zoals ik), dan is het natuurlijk wel lekker als je faculteit gewoon middenin het centrum ligt. Het niveau van de bachelors op de VU en UvA zal elkaar over het algemeen toch niet echt ontlopen, al merk je dat daar bij econometrie wel een beetje sprake van is, maar daar zal ik verder niet over uitweiden aangezien TS daar toch geen drol aan heeftquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:10 schreef PizzaMizza het volgende:
[..]
Ah, zo. Die kenmerken lijken mij echter prettig om te hebben(tenminste, zolang de contacturen niet verplicht zijn).
Dat is dan wel weer waar. Daarom is het beter als TS een aantal criteria geeft waarop hij zou kunnen beoordelen.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:16 schreef Adelovici het volgende:
[..]
Dat is ook zo, maar als het je niet uitmaakt / je maakt er toch geen gebruik van (zoals ik), dan is het natuurlijk wel lekker als je faculteit gewoon middenin het centrum ligt. Het niveau van de bachelors op de VU en UvA zal elkaar over het algemeen toch niet echt ontlopen, al merk je dat daar bij econometrie wel een beetje sprake van is, maar daar zal ik verder niet over uitweiden aangezien TS daar toch geen drol aan heeft.
Bij een kleine opleiding als Geschiedenis zal dat laatste aan de UvA ook wel kunnen, denk ik. Ik heb Nederlands gestudeerd (aan de UvA), en daar kenden de docenten je ook echt wel hoor.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:07 schreef Adelovici het volgende:
[..]
dat betekent dat je in het begin meer bij de hand genomen wordt. b.v. veel contacturen, weliswaar niet verplicht maar daar kun je gebruik van maken. ook het feit dat je bij veel docenten gewoon even naar binnen kunt lopen zonder afspraak is prettig (al gaat dat volgend jaar veranderen geloof ik).
Leidsegrachtquote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:06 schreef Hyperdude het volgende:
Weet je al waar je gratis huis staat?
Reistijd naar uni is altijd tijdverspilling.
Dat is op loopafstand van de faculteit geesteswetenschappen van de UvA... dus qua reistijd een no-brainer.quote:
Naar huis kruipen vanuit De Zottequote:
Amsterdam is de grootste studentenstad van ons land (55.000 studenten, tegenover Leiden met maar 20.000). Het enige verschil is dat Leiden als geheel gewoon klein is, maar dus ook in alle studentenvoorzieningen, aantal cafes, uitgaansplekken, etc.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 20:17 schreef ChemicalVial het volgende:
Hallo medeFok!ers,
Ik ga in Amsterdam studeren, maar ik twijfel over de universiteit waar ik heenga. Ik hoor veel over zowel de UVA als de VU, maar zijn hier studentenn die hier iets over kunnen zeggen? Amsterdam is eigenlijk niet echt een studentenstad, maar ik krijg er een gratis huis en omdat ik pauper ben is dat te mooi om nee tegen te zeggenik wil trouwens geschiedenis studeren
Gr gr
ChemicalVial
Is wel wat verouderd dit beeld, en lang niet voor elke opleiding dezelfde. De UvA is in sterke mate aan het verhuizen naar het Sciencepark in Diemen ipv de binnenstad.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:01 schreef Adelovici het volgende:
[..]
VU is wat 'schoolser' dan de UvA. VU ligt buiten de stad en UvA heeft zijn faculteiten op verschillende locaties in het centrum van de stad. Zit zelf trouwens (sinds dit jaar weer) op de VU en ze zijn alles flink aan het moderniseren, dus dat begint in ieder geval ergens op te lijken. Heb helaas geen ervaring met de studie geschiedenis, daar kan ik je inhoudelijk weinig over vertellen helaas. Ik dacht eerlijk gezegd dat je voor geschiedenis beter naar de UvA kunt, maar dat weet ik niet zeker, misschien maakt het voor je bachelor (zoals bij vele studies) nog niet echt uit aan welke universiteit je die volgt.
Verder vooral niet teveel letten op wat PizzaMizza schrijft, die heeft nog nooit een universiteit van binnen gezien en lult altijd graag wat in het rond.
Diemen is het science center. TS wil geschiedenis doenquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:54 schreef Grumpey het volgende:
Daarnaast is UvA de universiteit van Diemen en zit de VU Amsterdam dichter bij Amstelveen. Het is puur afhankelijk van je eigen voorkeur.
Dat is waar, excuusquote:Op donderdag 17 oktober 2013 10:59 schreef Grouch het volgende:
[..]
Diemen is het science center. TS wil geschiedenis doen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |