abonnement Unibet Coolblue
  donderdag 14 november 2013 @ 21:46:40 #151
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_133267196
Ik ben koppig en blijf long. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_133267592
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:46 schreef monkyyy het volgende:
Ik ben koppig en blijf long. :)
Oh dat mag :)

En zolang iedereen blijft geloven in het sprookje van de FED en de daaruit volgende incentive voor financial engineering (exact wat de vorige crisis heeft veroorzaakt!) is dat vast ook succesvol, maakt eigenlijk niet uit wat je koopt in deze markt.

Maar dat neemt niet weg dat de truucendoos bijzonder doorzichtig is, en historie leert dat elke goocheltruuc een eindige houdbaarheidsdatum heeft. Alleen is niet te voorspellen hoe eindig, en wanneer de muziek stopt. :)
so long and thanks for all the fish
  donderdag 14 november 2013 @ 21:59:14 #153
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_133267784
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:55 schreef crashbangboom het volgende:
Alleen is niet te voorspellen hoe eindig, en wanneer de muziek stopt.
hopelijk spoedig.
pi_133267985
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:59 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

hopelijk spoedig.
Irrationality lasts longer than you can stay liquid. monkyyy weet vast wie dat ooit gezegd heeft.

Muziek is op zich mooi hoor. Zie de OP (0108daniel heeft in ieder geval muzieksmaak)
so long and thanks for all the fish
pi_133268025
De muziek stopt nooit, ik denk dat de beurs blijft stijgen terwijl de dollar in waarde daalt
pi_133268295
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:03 schreef arjan1112 het volgende:
De muziek stopt nooit, ik denk dat de beurs blijft stijgen terwijl de dollar in waarde daalt
Net zomin al perpetuele financial engineering bestaat perpetuele muziek (of een perpetuele crisis).

Of zoals Duitsers zeggen: alles hat ein End, nur die Wurst hat zwei.
so long and thanks for all the fish
  donderdag 14 november 2013 @ 22:21:25 #157
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_133268947
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:02 schreef crashbangboom het volgende:
Irrationality lasts longer than you can stay liquid.
Het staat in the intelligent investor, ik meen ergens in het midden van het boek, pagina weet ik niet uit mn hoofd.

De zin is trouwens geen feit, ik trap er nl niet in.
  donderdag 14 november 2013 @ 22:26:08 #158
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_133269166
Keynes zei het.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_133269212
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:21 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Het staat in the intelligent investor, ik meen ergens in het midden van het boek, pagina weet ik niet uit mn hoofd.

De zin is trouwens geen feit, ik trap er nl niet in.
Zonder waardeoordeel, ik zou het maar erg serieus nemen. De vraag is maar wat ernstiger is, het missen van de rally sinds 2009, of meemaken van een toekomstige crash. Het moet ook geen Echternach processie worden.
so long and thanks for all the fish
pi_133269232
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:26 schreef monkyyy het volgende:
Keynes zei het.
Nu geloof ik je ;)
so long and thanks for all the fish
  donderdag 14 november 2013 @ 22:46:57 #161
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_133270047
Mensen zouden een crash niet moeten vrezen.

Zoveel geld verliezen dat je moeite krijgt met ademen is niet zo erg als het lijkt op eerste gezicht, krijg je karakter van. :)
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_133270675
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:46 schreef monkyyy het volgende:
Mensen zouden een crash niet moeten vrezen.

Zoveel geld verliezen dat je moeite krijgt met ademen is niet zo erg als het lijkt op eerste gezicht, krijg je karakter van. :)
Als de anderen dan karakter krijgen dan neem ik karakteloos de winst wel :P
[quote][img]http://i.fokzine.net/templates/forum2009/i/p/1s.gif[/img] Op zondag 16 januari 2011 18:23 schreef Witchfynder het volgende:[..]
Soort mix tussen Hawkwind, Immortal en een Nespresso reclame.[/quote]
pi_133270760
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:46 schreef monkyyy het volgende:
Mensen zouden een crash niet moeten vrezen.

Zoveel geld verliezen dat je moeite krijgt met ademen is niet zo erg als het lijkt op eerste gezicht, krijg je karakter van. :)
_O-

Wat een dom gelul :D

Maar goed, je spreekt vast (jezelf goed) uit ervaring ;)

vanuit mijn perceptie blijf ik bij: ontzettend dom gelul
so long and thanks for all the fish
  vrijdag 15 november 2013 @ 00:44:19 #164
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_133274399
Buffett opent een positie in Exxon, 40 miljoen aandelen, nog zo'n buyback monster, koopt zo'n 1.5% van hun marketcap in per kwartaal.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_133276006
quote:
As discussed on page 24, a key objective of the Global Financing business is to generate strong returns on equity. Increasing receivables is the basis for growth in a financing business. Accordingly, management considers Global Financing receivables as a profit-generating investment, not as working capital that should be minimized for efficiency. After considering Global Financing receivables as an investment, the remaining net operational cash flow less net capital expenditures is viewed by the company as free cash flow.
Dit lijkt inderdaad op een truc om de free cash flow gunstiger voor te stellen. Ze geven zelf toe dat het onder GAAP niet toelaatbaar is.

Anderzijds, is IBM Global Financing een werkelijk bestaande financierings divisie. Het lijkt me dat zo'n aktiviteit inderdaad eerder uitstaande leases genereert als 'receivables'. Het is mogelijk dat ze apparatuur leasen aan klanten in landen waar ze geen vergunning hebben voor dergelijke aktiviteiten? Of dat er een andere technische reden is dat dit niet in de Cashflows to Financing (CFF) berekening mag.
  vrijdag 15 november 2013 @ 07:38:52 #166
348450 ikjijallebei
luiheid uitgevonden
pi_133276176
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:27 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Zonder waardeoordeel, ik zou het maar erg serieus nemen. De vraag is maar wat ernstiger is, het missen van de rally sinds 2009, of meemaken van een toekomstige crash. Het moet ook geen Echternach processie worden.
Alleen sukkels kopen nu nog aandelen als je het mij vraagt. De kopers van nu zijn de dupe en janken bij een volgende crash, uiteraard de schuld van de beurs en manipulatie en alles. En die zie je nooit meer terug en houden de rest van hun leven tegen iedereen een jankverhaal op hoe gruwelijk en dramatisch beleggen wel niet is.
Voor mij is het geen probleem ik wacht geduldig af. :)

quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:46 schreef monkyyy het volgende:
Mensen zouden een crash niet moeten vrezen.

Zoveel geld verliezen dat je moeite krijgt met ademen is niet zo erg als het lijkt op eerste gezicht, krijg je karakter van. :)
Waarom zou je nu aandelen kopen als je 'weet' dat je ze binnen redelijk korte termijn ook voor veel minder kan aankopen? Dan neem je toch alleen jezelf beet? Je zou ook geen auto van 30k kopen als je weet dat 'ie volgende week nog maar 15k kost. toch?
pi_133276290
quote:
11s.gif Op vrijdag 15 november 2013 00:44 schreef monkyyy het volgende:
Buffett opent een positie in Exxon, 40 miljoen aandelen, nog zo'n buyback monster, koopt zo'n 1.5% van hun marketcap in per kwartaal.
Kijk eens hoe ze dat financieren: door gestadige desinvesteringen, en door terugdringen van capex in toekomstige capaciteit. Wat gaan ze verkopen als ze alles verkocht hebben en niet meer kunnen beknibbelen op hun toekomstige winstgevendheid?

Niet dat het uitmaakt, want als Buffet iets koopt loopt de goegemeente er toch wel de polonaise achteraan, elke investering is een seflfulfilling proficy. Totdat de man er natuurlijk niet meer is. Hoe moet het dan verder :'(
so long and thanks for all the fish
pi_133276724
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 22:46 schreef monkyyy het volgende:
Mensen zouden een crash niet moeten vrezen.

Zoveel geld verliezen dat je moeite krijgt met ademen is niet zo erg als het lijkt op eerste gezicht, krijg je karakter van. :)
Dat is een leuk excuus achteraf, maar niet een reden om juist wel te investeren :D
  vrijdag 15 november 2013 @ 10:46:00 #169
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_133278669
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 07:55 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Kijk eens hoe ze dat financieren: door gestadige desinvesteringen, en door terugdringen van capex in toekomstige capaciteit. Wat gaan ze verkopen als ze alles verkocht hebben en niet meer kunnen beknibbelen op hun toekomstige winstgevendheid?

Niet dat het uitmaakt, want als Buffet iets koopt loopt de goegemeente er toch wel de polonaise achteraan, elke investering is een seflfulfilling proficy. Totdat de man er natuurlijk niet meer is. Hoe moet het dan verder :'(
Behalve dan toen hij COP kocht toen olie $140 per vat was, en wat Ierse banken waarvan hij dacht dat ze goedkoop waren maar die hij voor 90% kon afschrijven een tijdje later.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
  vrijdag 15 november 2013 @ 16:53:35 #170
56633 JimmyJames
Unspeakable powers
pi_133288626
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:46 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Behalve dan toen hij COP kocht toen olie $140 per vat was
Inclusief de spinoff PSX staan ze nu hoger dan toen, geloof ik?
Please Move The Deer Crossing Sign
pi_133307376
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:55 schreef crashbangboom het volgende:

[..]

Oh dat mag :)

En zolang iedereen blijft geloven in het sprookje van de FED en de daaruit volgende incentive voor financial engineering (exact wat de vorige crisis heeft veroorzaakt!) is dat vast ook succesvol, maakt eigenlijk niet uit wat je koopt in deze markt.

Maar dat neemt niet weg dat de truucendoos bijzonder doorzichtig is, en historie leert dat elke goocheltruuc een eindige houdbaarheidsdatum heeft. Alleen is niet te voorspellen hoe eindig, en wanneer de muziek stopt. :)
op zich is dat niet te voorspellen. als je kijkt naar de laatste paar jaar was de grootste daling na de debt downgrade van de USA debt. oftewel de markt is inderdaad afhankelijk van continu geld inpompen en de kosten van de debt is het belangrijkste, maar als je wilt voorspellen wanneer dit eindigt moet je een soort formule maken welke als output heeft bij welke total debt de rentekosten te hoog zijn in proportie met de andere uitgaven en GDP krimp/hyperinflatie/debt default plaatsvindt. Dat is wel erg moeilijk. We kunnen makkelijk naar S&P2500 gaan in de tussentijd.
pi_133307547
quote:
1s.gif Op vrijdag 15 november 2013 10:46 schreef monkyyy het volgende:

[..]

Behalve dan toen hij COP kocht toen olie $140 per vat was, en wat Ierse banken waarvan hij dacht dat ze goedkoop waren maar die hij voor 90% kon afschrijven een tijdje later.
ik heb mn mening bijgesteld over buffet. ik dacht dat hij gewoon geluk had was maar hij kijkt vooruit. in 2008 had hij al door wat er zou gebeuren. bernanke is een wetenschapper die policies uitvoert op basis van economische research. die research liet zien dat het niet spenderne van meer uitgaven in depressie/recessie slechter was dan het wel spenderen. die research is misschien flawed maar het is duidelijk dat Bernanke op basis van "wetenschap" iets doet en niet random, zoals zerohedge doet voorkomen. Ik heb spijt van dat ik WFC op $10 niet heb gekocht de zogenaamde buy of a litetime for a student door Buffet.
pi_133307586


DOw 16k??? :D
  zaterdag 16 november 2013 @ 01:12:47 #174
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_133308613
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 november 2013 07:38 schreef ikjijallebei het volgende:

[..]

Alleen sukkels kopen nu nog aandelen als je het mij vraagt. De kopers van nu zijn de dupe en janken bij een volgende crash, uiteraard de schuld van de beurs en manipulatie en alles. En die zie je nooit meer terug en houden de rest van hun leven tegen iedereen een jankverhaal op hoe gruwelijk en dramatisch beleggen wel niet is.
Voor mij is het geen probleem ik wacht geduldig af. :)

[..]

Waarom zou je nu aandelen kopen als je 'weet' dat je ze binnen redelijk korte termijn ook voor veel minder kan aankopen? Dan neem je toch alleen jezelf beet? Je zou ook geen auto van 30k kopen als je weet dat 'ie volgende week nog maar 15k kost. toch?
Weten doe je het natuurlijk niet en nooit.

Zelf vind ik het ook wel snel gegaan allemaal. Heb bijna geen geschreven puts meer, nog maar ca. 1/3 in aandelen, waarvan het merendeel in fondsen die ik niet veel zie stijgen of dalen. Verder veel obligaties, alhoewel die nu ook niet ideaal zijn met kans op een stijgende rente. Zou ik kunnen hedgen door een hypotheek aan te gaan.

Komt er geen correctie, dan hobbel ik nog rustig wat mee omhoog. Zijwaarts bewegen is ook winst voor mij. En anders, als her wel een correctie komt (<340), dan verhoog ik mijn leverage dan nog wel.

Maar markten stijgen altijd verder dan je denkt (en dalen ook)
Op maandag 15 mei 2023 18:39
Wellicht arrogant, maar ik weet 100% zeker dat ik meer weet van de Amerikaanse geschiedenis, vooral die van de Zuidelijke staten, dan alle fokkers bij elkaar. Durf ik mijn hand wel voor in het vuur te steken.
  zaterdag 16 november 2013 @ 01:13:07 #175
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_133308623
quote:
0s.gif Op zaterdag 16 november 2013 00:26 schreef 123dudeguys het volgende:

[..]

op zich is dat niet te voorspellen. als je kijkt naar de laatste paar jaar was de grootste daling na de debt downgrade van de USA debt. oftewel de markt is inderdaad afhankelijk van continu geld inpompen en de kosten van de debt is het belangrijkste, maar als je wilt voorspellen wanneer dit eindigt moet je een soort formule maken welke als output heeft bij welke total debt de rentekosten te hoog zijn in proportie met de andere uitgaven en GDP krimp/hyperinflatie/debt default plaatsvindt. Dat is wel erg moeilijk. We kunnen makkelijk naar S&P2500 gaan in de tussentijd.


Kijk naar deze chart. De bauwe lijn is Debt/GDP en de rode lijn long-term yields.

Je ziet dat Debt/GDP van 1770 tot 1860 ruim boven de 100% lag en zelfs even de 200% aantikte. Maar de rente's bleven netjes tussen de 3%-6% schommelen.
Tijdens de eerste wereld oorlog, de interbellum periode en de tweede wereldoorlog lag de staatsschuld ook hoog en de rente's laag.
In de jaren 70-80 lagen de rente's >6% maar de staatsschuld was relatief laag, 60-30% van GDP.

Veel mediapersonen zeggen dat rente's opeens heel hard omhoog gaan schieten als de staatsschuld "te hoog" wordt. Historische data spreekt hen tegen. Er lijkt nauwelijks een correlatie te zijn tussen Debt/GDP en rentes.

Artikel: http://www.huffingtonpost(...)ogoff_n_4173654.html
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')