Dat is het probleem, het gaat niet om jou. Volwassenen kunnen mazelen meestal wel overleven, jonge kinderen niet en lopen door mazelen te krijgen verhoogd risico op andere, slopende ziektes.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:15 schreef Tingo het volgende:
OMG! We're all going to die very soon!
I'm so fcking scared!
but not really.
Zoom maar eens in op de UK na de vaccinatie-autisme scare, daar komt mijn eerste grafiek vandaan. Zie je meteen de dodelijke gevolgen van misinformatie en dom kuddegedrag (hahaha zou bijna grappig zijn als het niet om echte slachtoffers ging).quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:18 schreef theguyver het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind alleen maar aflopende grafiekjes...
quote:Er zijn 14 gezondheidsmedewerkers met mazelen die de infectie waarschijnlijk
tijdens hun werkzaamheden hebben opgelopen. Hiervan zijn 10 personen
ongevaccineerd, 2 personen die met 2 doses gevaccineerd zijn en 2 personen die
met 1 dosis gevaccineerd zijn.
Hier (waar ik werk) doen de meesten het. Voorzichtige schatting 90%.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:38 schreef oompaloompa het volgende:
Lavenderr, weet jij toevallig hoeveel mensen in de ziektezorg zich over het algemeen in laten enten tegen 1. griep, en 2. ander virussen zoals mazelen?
Vond dit nogal schokkend:
[..]
Mooi om te zien. Er zijn dus blijkbaar steeds meer mensen die kritischer gaan nadenken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:38 schreef oompaloompa het volgende:
Lavenderr, weet jij toevallig hoeveel mensen in de ziektezorg zich over het algemeen in laten enten tegen 1. griep, en 2. ander virussen zoals mazelen?
Vond dit nogal schokkend:
[..]
Bij deze wil ik je even melden dat ik deze post gerapporteerd heb aangezien het een belediging is. En gezien het feit dat ik al op mijn vingers wordt getikt bij een `arrogante` post vraag ik me af of hier dan ook wat mee gebeurt...quote:Op maandag 21 oktober 2013 17:00 schreef .SP. het volgende:
Ik wil TS nog wel eens horen als hij een geliefde langzaam ziet stikken door een Influeza infectie of kinderen de rest van hun leven door polio in een rolstoel moeten zitten.
-edit-
Als je een tr stuurt kun je ook even wachten tot er wat mee gedaan wordt en het is ook niet echt handig om het dan nog een keer te quoten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:49 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Bij deze wil ik je even melden dat ik deze post gerapporteerd heb aangezien het een belediging is. En gezien het feit dat ik al op mijn vingers wordt getikt bij een `arrogante` post vraag ik me af of hier dan ook wat mee gebeurt...
Huh? Wat is er mooi om te zien? Dat er van de zieken een hoge proportie niet ingeent is? Wat is daar mooi aan?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mooi om te zien. Er zijn dus blijkbaar steeds meer mensen die kritischer gaan nadenken.
Ik kreeg nergens bewijs van sjoemelen (door het rivd dan, hahaha de site sjoemelt zelf met data) gevonden, link?quote:En wat betreft al die grafiekjes, het is al aangetoond dat het RIVM sjoemelt met cijfers. Lees dat artikel van WantToKnow maar eens hoe het echt zit met vaccinaties.
90% tegen de griep of ook maar 90% tegen andere zwaardere infectieziektes? Ik begrijp dat oogpunt heel goed en ben blij dat zij dat doen. Ikzelf neem geen griepprik, de moeite die die prik kost weegt niet op tegen 1 keer per x jaar een paar dagen ziek zijn, maar als ik dagelijks zou moetend ealen met zwakkeren zou ik het ook nemen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:40 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hier (waar ik werk) doen de meesten het. Voorzichtige schatting 90%.
En vaak uit oogpunt van bescherming van patienten.
Tegen de griep. Van de andere weet ik het niet goed. Zal eens informeren.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Huh? Wat is er mooi om te zien? Dat er van de zieken een hoge proportie niet ingeent is? Wat is daar mooi aan?
[..]
90% tegen de griep of ook maar 90% tegen andere zwaardere infectieziektes? Ik begrijp dat oogpunt heel goed en ben blij dat zij dat doen. Ikzelf neem geen griepprik, de moeite die die prik kost weegt niet op tegen 1 keer per x jaar een paar dagen ziek zijn, maar als ik dagelijks zou moetend ealen met zwakkeren zou ik het ook nemen.
Ik heb wel vaker een belediging gerapporteerd. En daar is ook niks mee gedaan. Ik krijg het idee dat beledigingen van de ene kant naar de andere kant prima wordt gevonden maar als de andere kant het een keer zelf doet wordt er wel wat van gezegd. Dat is met twee maten meten. Vind het trouwens al sowieso belachelijk aangezien dit forum bedoeld is voor mensen die wat hebben met BNW. En er zitten voor het grootste gedeelte azijnzeikers en trollen op die juist de mensen die BNW een warm hart toedragen af zitten te zeiken en alles proberen te doen om de discussie te winnen. Nou vind ik persoonlijk een discussie prima maar als je constant tegen 6 of 7 anderen loop op te boxen die je ook nog eens beledigen, is de lol er ook wel een keer vanaf.quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:52 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als je een tr stuurt kun je ook even wachten tot er wat mee gedaan wordt en het is ook niet echt handig om het dan nog een keer te quoten.
Vind je de toename van het aantal gevallen van de mazelen nadat men zo bang werd gemaakt om de vaccins ook mooi om te zien?quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:47 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Mooi om te zien. Er zijn dus blijkbaar steeds meer mensen die kritischer gaan nadenken.
En wat betreft al die grafiekjes, het is al aangetoond dat het RIVM sjoemelt met cijfers. Lees dat artikel van WantToKnow maar eens hoe het echt zit met vaccinaties.
Het is mooi om te zien omdat mensen kritisch worden tegenover de griepprik. Dat is wat mij betreft een goede zaak. Wat betreft je tweede punt, daar ga ik niet eens meer op in. Kijk eerst de Zembla doc over de griepprik maar.....quote:Op maandag 21 oktober 2013 18:54 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Huh? Wat is er mooi om te zien? Dat er van de zieken een hoge proportie niet ingeent is? Wat is daar mooi aan?
[..]
Ik kreeg nergens bewijs van sjoemelen (door het rivd dan, hahaha de site sjoemelt zelf met data) gevonden, link?
[..]
90% tegen de griep of ook maar 90% tegen andere zwaardere infectieziektes? Ik begrijp dat oogpunt heel goed en ben blij dat zij dat doen. Ikzelf neem geen griepprik, de moeite die die prik kost weegt niet op tegen 1 keer per x jaar een paar dagen ziek zijn, maar als ik dagelijks zou moetend ealen met zwakkeren zou ik het ook nemen.
Volgens mij klopt die zin niet.....Wat wil je precies zeggen?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:20 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Vind je de toename van het aantal gevallen van de mazelen nadat men zo bang werd gemaakt om de vaccins ook mooi om te zien?
Je plaatst een tr en tegelijkertijd kom je hier de boel nogeens quoten. Zoals je ziet heb ik bijna dezelfde minuut nog geedit.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker een belediging gerapporteerd. En daar is ook niks mee gedaan. Ik krijg het idee dat beledigingen van de ene kant naar de andere kant prima wordt gevonden maar als de andere kant het een keer zelf doet wordt er wel wat van gezegd. Dat is met twee maten meten. Vind het trouwens al sowieso belachelijk aangezien dit forum bedoeld is voor mensen die wat hebben met BNW. En er zitten voor het grootste gedeelte azijnzeikers en trollen op die juist de mensen die BNW een warm hart toedragen af zitten te zeiken en alles proberen te doen om de discussie te winnen. Nou vind ik persoonlijk een discussie prima maar als je constant tegen 6 of 7 anderen loop op te boxen die je ook nog eens beledigen, is de lol er ook wel een keer vanaf.
En dat bedoel ik helemaal niet zielig. Maar vind wel dat je in ieder geval mensen die anderen beledigen een waarschuwing of iets moet geven. En verder mag er wel eens een ander sfeertje, meer constructief, opbouwend, sfeertje komen hier op BNW.
Als je wat meer onderbouwde ware dingen zou posten, zouden minder mensen het met je oneens zijn, het is maar een tip.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:20 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ik heb wel vaker een belediging gerapporteerd. En daar is ook niks mee gedaan. Ik krijg het idee dat beledigingen van de ene kant naar de andere kant prima wordt gevonden maar als de andere kant het een keer zelf doet wordt er wel wat van gezegd. Dat is met twee maten meten. Vind het trouwens al sowieso belachelijk aangezien dit forum bedoeld is voor mensen die wat hebben met BNW. En er zitten voor het grootste gedeelte azijnzeikers en trollen op die juist de mensen die BNW een warm hart toedragen af zitten te zeiken en alles proberen te doen om de discussie te winnen. Nou vind ik persoonlijk een discussie prima maar als je constant tegen 6 of 7 anderen loop op te boxen die je ook nog eens beledigen, is de lol er ook wel een keer vanaf.
En dat bedoel ik helemaal niet zielig. Maar vind wel dat je in ieder geval mensen die anderen beledigen een waarschuwing of iets moet geven. En verder mag er wel eens een ander sfeertje, meer constructief, opbouwend, sfeertje komen hier op BNW.
10 ongevaccineerde mensen vind je "veel"?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:22 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Het is mooi om te zien omdat mensen kritisch worden tegenover de griepprik. Dat is wat mij betreft een goede zaak. Wat betreft je tweede punt, daar ga ik niet eens meer op in. Kijk eerst de Zembla doc over de griepprik maar.....
En jij bepaalt of het goed onderbouwd en waar is, of niet?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als je wat meer onderbouwde ware dingen zou posten, zouden minder mensen het met je oneens zijn, het is maar een tip.
Enige feiten zouden helpen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:24 schreef Japie77 het volgende:
[..]
En jij bepaalt of het goed onderbouwd en waar is, of niet?
10 van de 14 vind ik relatief veel ja. Wat betreft die cijfers waar het RIVM mee sjoemelt dat is aan bod gekomen in de doc.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:24 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Als je wat meer onderbouwde ware dingen zou posten, zouden minder mensen het met je oneens zijn, het is maar een tip.
[..]
10 ongevaccineerde mensen vind je "veel"?
Docu gekeken, goede vraag of de uitgebreidde inentingsactie toen zinvol was, jammer dat het niet heel goed uitgezocht is.
Baserate neglect.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:29 schreef Japie77 het volgende:
[..]
10 van de 14 vind ik relatief veel ja. Wat betreft die cijfers waar het RIVM mee sjoemelt dat is aan bod gekomen in de doc.
Tja dat is de belachelijke beschuldiging waar mensen zoals jij altijd mee komen. Dat wordt ook constant tegen Tingo gebruikt. Ik zou zeggen laat er eens een objectief iemand naar kijken, dan zal hij of zij concluderen dat ik in ieder geval minstens net zoveel (zo niet meer) bronnen en feiten hier neerplemp als jij of anderen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:26 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Enige feiten zouden helpen.
Op dit moment is het enige dat jij doet:
"de aarde is eigenlijk een trechtervorm"
Kijk maar op site x, y of z en voordat je om opheldering vraagt moet je eerst filmpje a, b en c kijken.
Mensen zoals ik.... Vertel me meer over mijzelf, wat zijn mensen zoals ik?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat is de belachelijke beschuldiging waar mensen zoals jij altijd mee komen. Dat wordt ook constant tegen Tingo gebruikt. Ik zou zeggen laat er eens een objectief iemand naar kijken, dan zal hij of zij concluderen dat ik in ieder geval minstens net zoveel (zo niet meer) bronnen en feiten hier neerplemp als jij of anderen.
Dat is precies het probleem. Je linkdumpt en begrijpt niet eens wat je post. Als er om opheldering gevraagd wordt dan "moet je zelf maar die docu kijken".quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:31 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Tja dat is de belachelijke beschuldiging waar mensen zoals jij altijd mee komen. Dat wordt ook constant tegen Tingo gebruikt. Ik zou zeggen laat er eens een objectief iemand naar kijken, dan zal hij of zij concluderen dat ik in ieder geval minstens net zoveel (zo niet meer) bronnen en feiten hier neerplemp als jij of anderen.
Na de vaccin scare in GB was er een afname in het aantal kinderen wat gevaccineerd werd voor oa mazelen. Niet lang daarna zie je een toename in het aantal gevallen van kinderen met mazelen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:23 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Volgens mij klopt die zin niet.....Wat wil je precies zeggen?
Heb je weet een post van me niet gelezen. Bijna al die anderen hier in dit topic, het vaste clubje azijnzeikers en trollen die niet op BNW komen omdat ze BNW een warm hart toedragen of ook maar geinteresseerd zijn in BNW onderwerpen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:32 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Mensen zoals ik.... Vertel me meer over mijzelf, wat zijn mensen zoals ik?
Wat zijn de classificeringscriterea of een onderwerp wel of niet BNW is?quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je weet een post van me niet gelezen. Bijna al die anderen hier in dit topic, het vaste clubje azijnzeikers en trollen die niet op BNW komen omdat ze BNW een warm hart toedragen of ook maar geinteresseerd zijn in BNW onderwerpen.
Nu doe je een heleboel users hier onrecht.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Heb je weet een post van me niet gelezen. Bijna al die anderen hier in dit topic, het vaste clubje azijnzeikers en trollen die niet op BNW komen omdat ze BNW een warm hart toedragen of ook maar geinteresseerd zijn in BNW onderwerpen.
Lees de omschrijving van BNW zou ik zeggen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:48 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Wat zijn de classificeringscriterea of een onderwerp wel of niet BNW is?
Of is iets alleen BNW als het iets is dat jij gelooft?
Hmm daar zie ik nergens dat het de bedoeling van BNW is om klakkeloos stukken van andere websites te kopieren om er daarna met zijn allen op te rukken.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:13 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Lees de omschrijving van BNW zou ik zeggen.
Kom nou toch. Jij bent zelf ook hardstikke partijdig. Linkjes posten van onderzoeken terwijl al door een onafhankelijk tvprogramma iets anders is geconstateerd. Nee geen betrouwbare bron, yeah right. Ik klaag omdat ik word beledigd en jij als mod zou daar iets van moeten zeggen. Maar je zegt alleen iets als ik een ietwat arrogante post maak. Dat noem ik met twee maten meten.quote:Op maandag 21 oktober 2013 19:51 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nu doe je een heleboel users hier onrecht.
Mensen hebben geprobeerd je dingen uit te leggen, mensen die veel over de materie weten en jij schuift het allemaal terzijde zonder ook maar even de moeite te doen om de linkjes goed te lezen.
En dan klaag je dat men niet aardig doet?
BNW / [FEEDBACK] voor al uw vragen, meningen en opmerkingenquote:Op maandag 21 oktober 2013 21:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kom nou toch. Jij bent zelf ook hardstikke partijdig. Linkjes posten van onderzoeken terwijl al door een onafhankelijk tvprogramma iets anders is geconstateerd. Nee geen betrouwbare bron, yeah right. Ik klaag omdat ik word beledigd en jij als mod zou daar iets van moeten zeggen. Maar je zegt alleen iets als ik een ietwat arrogante post maak. Dat noem ik met twee maten meten.
En ik klaag omdat het veel vaker voorkomt op dit subforum dat er een vast groepje op een hele vervelende manier loopt te discussieren. En aangezien dit subforum er toch is voor BNWers mag hier best eens wat van gezegd worden lijkt mij.
Ik noem dat niet partijdig, dat is meer een standpunt innemen in wat je gelooft, dat is voor iedereen anders.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:42 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Kom nou toch. Jij bent zelf ook hardstikke partijdig. Linkjes posten van onderzoeken terwijl al door een onafhankelijk tvprogramma iets anders is geconstateerd. Nee geen betrouwbare bron, yeah right. Ik klaag omdat ik word beledigd en jij als mod zou daar iets van moeten zeggen. Maar je zegt alleen iets als ik een ietwat arrogante post maak. Dat noem ik met twee maten meten.
En ik klaag omdat het veel vaker voorkomt op dit subforum dat er een vast groepje op een hele vervelende manier loopt te discussieren. En aangezien dit subforum er toch is voor BNWers mag hier best eens wat van gezegd worden lijkt mij.
Dat ligt aan de vraag die je stelt en wat je parameters zijn etc. Dat een griepprik de kans op griep vermindert is eigenlijk niet echt een discussie over mogelijk, dat is zo en er is ook (voor zover ik weet) geen enkele betrouwbare bron die daaraan twijfelt of die data geeft waardoor je daaraan gaat twijfelen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 21:56 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Ik noem dat niet partijdig, dat is meer een standpunt innemen in wat je gelooft, dat is voor iedereen anders.
Je kan genoeg onderzoeken vinden met als conclusie dat een griepprik veel toegevoegde waarde heeft, komt dit vertrouwelijk over, dan kies je deze kant. D'r zijn ook genoeg onderzoeken waarbij de griepprik er slecht vanaf komt, geloof je dit, dan kies je deze kant.
Dit is dus de reden dat ik de griepprik neem.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat ligt aan de vraag die je stelt en wat je parameters zijn etc. Dat een griepprik de kans op griep vermindert is eigenlijk niet echt een discussie over mogelijk, dat is zo en er is ook (voor zover ik weet) geen enkele betrouwbare bron die daaraan twijfelt of die data geeft waardoor je daaraan gaat twijfelen.
Wat echter wel afgevraagd kan worden is bijvoorbeeld of het financieel de moeite waard is, dat hangt af van een aantal zaken.
Ten eerste heb je, zoals SP al opmerkte, nooit 100% "dekkingsgraad", je weet van te voren nooit helemaal zeker welke vormen van griep Nederland bereiken en welke niet. Daarnaast kan het virus zich muteren.
Daarnaast is de vraag hoeveel een leven waard is, hoeveel uberhaupt de kans is dat iemand aan griep sterft wanneer deze besmet is, en hoe groot de kans uberhaupt is dat iemand besmet raakt.
Een wat minder moeilijke vraag maar nog steeds een moeilijke vraag is hoeveel een werkdag waard is, en hoeveel zieken Nederland zichzelf kan veroorloven zonder dat essentieel werk in het gevaar komt.
Al die laatste punten zijn punten die moeilijk in te schatten zijn, die gaan om subjectieve waardeoordelen, en deels neerkomen op het proberen te vorspellen van de toekomst. En dat zijn eigenlijk voornamelijk de punten waarop de discussie "is de griepprik nuttig" gevoerd worden.
Voor mij persoonlijk is het vrij simpel, ik hecht minder negatieve waarde aan eens per 4 jaar een paar dagen ziek in bed dan elk jaar opnieuw een hele dag onderweg met allerlei hassle voor een griepprik.
Op landsniveau is die afweging veel moeilijker te maken.
Voor mensen die veel contact hebben met risico-groepen, zoals in de zorg, zou de afweging vrij simpel moeten zijn, alleen als zij een mensenleven erg weinig waarde geven zouden zij zich niet inenten.
Precies, zo'n post had ik een paar pagina's terug ook. Ik hoef zo'n prik niet, maar kan snappen dat risico-groepen er wel eentje nemen. Het heeft totaal niks te maken met partijdigheid.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dat ligt aan de vraag die je stelt en wat je parameters zijn etc. Dat een griepprik de kans op griep vermindert is eigenlijk niet echt een discussie over mogelijk, dat is zo en er is ook (voor zover ik weet) geen enkele betrouwbare bron die daaraan twijfelt of die data geeft waardoor je daaraan gaat twijfelen.
Wat echter wel afgevraagd kan worden is bijvoorbeeld of het financieel de moeite waard is, dat hangt af van een aantal zaken.
Ten eerste heb je, zoals SP al opmerkte, nooit 100% "dekkingsgraad", je weet van te voren nooit helemaal zeker welke vormen van griep Nederland bereiken en welke niet. Daarnaast kan het virus zich muteren.
Daarnaast is de vraag hoeveel een leven waard is, hoeveel uberhaupt de kans is dat iemand aan griep sterft wanneer deze besmet is, en hoe groot de kans uberhaupt is dat iemand besmet raakt.
Een wat minder moeilijke vraag maar nog steeds een moeilijke vraag is hoeveel een werkdag waard is, en hoeveel zieken Nederland zichzelf kan veroorloven zonder dat essentieel werk in het gevaar komt.
Al die laatste punten zijn punten die moeilijk in te schatten zijn, die gaan om subjectieve waardeoordelen, en deels neerkomen op het proberen te vorspellen van de toekomst. En dat zijn eigenlijk voornamelijk de punten waarop de discussie "is de griepprik nuttig" gevoerd worden.
Voor mij persoonlijk is het vrij simpel, ik hecht minder negatieve waarde aan eens per 4 jaar een paar dagen ziek in bed dan elk jaar opnieuw een hele dag onderweg met allerlei hassle voor een griepprik.
Op landsniveau is die afweging veel moeilijker te maken.
Voor mensen die veel contact hebben met risico-groepen, zoals in de zorg, zou de afweging vrij simpel moeten zijn, alleen als zij een mensenleven erg weinig waarde geven zouden zij zich niet inenten.
OK nog 1 keer dan maar. Misschien heb je het niet gelezen. Maar er is geen wetenschappelijk bewijs dat de griepprik werkt. Wat zelfs toegegeven is door Coutinho en Osterhaus. En nog andere waaronder die huisarts die aangeklaagd is door het RIVM.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:04 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Vertel dat aan de patienten van de longpoli.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
OK nog 1 keer dan maar. Misschien heb je het niet gelezen. Maar er is geen wetenschappelijk bewijs dat de griepprik werkt. Wat zelfs toegegeven is door Coutinho en Osterhaus. En nog andere waaronder die huisarts die aangeklaagd is door het RIVM.
Dit heb je al 8 keer gepost.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
OK nog 1 keer dan maar. Misschien heb je het niet gelezen. Maar er is geen wetenschappelijk bewijs dat de griepprik werkt. Wat zelfs toegegeven is door Coutinho en Osterhaus. En nog andere waaronder die huisarts die aangeklaagd is door het RIVM.
Alsof volksgezondheid een soort voetbalwedstrijd is waar je of wint of verliest en geen enkel nuance mogelijk isquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:11 schreef ajacied4lf het volgende:
[..]
Precies, zo'n post had ik een paar pagina's terug ook. Ik hoef zo'n prik niet, maar kan snappen dat risico-groepen er wel eentje nemen. Het heeft totaal niks te maken met partijdigheid.
Ja waarom zeg je dan toch dat het wel zo is?quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:16 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Dit heb je al 8 keer gepost.
[..]
Alsof volksgezondheid een soort voetbalwedstrijd is waar je of wint of verliest en geen enkel nuance mogelijk is
Omdat ik ook al 8 keer om bewijs / bron / uitleg heb gevraagdquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:18 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Ja waarom zeg je dan toch dat het wel zo is?
Dat is te zien in de documentaire van Zembla. Ook al wordt deze hier dan opeens door sommigen als onbetrouwbare bron gezien. Ze geven het daar letterlijk in toe. Geen wetenschappelijk bewijs dat hij werkt en ze kunnen nu ook geen onderzoek meer doen omdat ze dat ethisch onverantwoord vinden.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:19 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Omdat ik ook al 8 keer om bewijs / bron / uitleg heb gevraagd
Ja, op basis waarvan? Ik kan ook van alles zeggen dat is het hele punt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is te zien in de documentaire van Zembla. Ook al wordt deze hier dan opeens door sommigen als onbetrouwbare bron gezien. Ze geven het daar letterlijk in toe. Geen wetenschappelijk bewijs dat hij werkt en ze kunnen nu ook geen onderzoek meer doen omdat ze dat ethisch onverantwoord vinden.
En nu ben ik er klaar mee.
Trusten
Ik denk dat er genoeg zijn die er wel zo over denken, helaas.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:16 schreef oompaloompa het volgende:
Alsof volksgezondheid een soort voetbalwedstrijd is waar je of wint of verliest en geen enkel nuance mogelijk is
Supergoed, helaas kwam ik er net achter dat je (vorig jaar iig) in de minderheid bentquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dit is dus de reden dat ik de griepprik neem.
Dat is best wel schrikkenquote:Op maandag 21 oktober 2013 22:33 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Supergoed, helaas kwam ik er net achter dat je (vorig jaar iig) in de minderheid bent
http://www.skepsis.nl/blo(...)m-hem-niet-te-halen/ spreekt over 18%
Ik heb net de hele aflevering opnieuw bekeken en hoor nergens gezegd worden door een van de deskundigen dat de prik niet werkt, alleen dat hij minder goed werkt dan verwacht, iets dat iedereen die ooit wel een gehoord heeft van publicationbias al van mijlenver aan ziet komen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:21 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dat is te zien in de documentaire van Zembla. Ook al wordt deze hier dan opeens door sommigen als onbetrouwbare bron gezien. Ze geven het daar letterlijk in toe. Geen wetenschappelijk bewijs dat hij werkt en ze kunnen nu ook geen onderzoek meer doen omdat ze dat ethisch onverantwoord vinden.
En nu ben ik er klaar mee.
Trusten
Sorry hoor, maar op dit punt is dit gewoon een leugen. Je hebt in dit topic genoeg voorbeelden gehad om beter te moeten weten. Dat jij het niet met dat wetenschappelijke bewijs eens bent is mogelijk iets anders. Je kan evt discussieren over de validiteit van het onderzoek, maar er is wel degelijk bewijs dat de griepprik werkt.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:12 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Noem er eens een paarquote:Op maandag 21 oktober 2013 19:44 schreef Japie77 het volgende:
[..]
Dan hoor jij bepaalde dingen die wel gezegd worden blijkbaar niet. Wordt duidelijk gevraagd aan de "deskundigen" of het klopt dat er geen wetenschappelijk bewijs is voor de griepprik. Waarom zouden ze anders op dat onderwerp wb het ethische standpunt terecht komen.quote:Op maandag 21 oktober 2013 22:52 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ik heb net de hele aflevering opnieuw bekeken en hoor nergens gezegd worden door een van de deskundigen dat de prik niet werkt, alleen dat hij minder goed werkt dan verwacht, iets dat iedereen die ooit wel een gehoord heeft van publicationbias al van mijlenver aan ziet komen.
De voice over daarentegen concludeert de hele tijd dat het niet werkt, dat het overbodig is, etc.
Het ethische standpunt, dat jij lijkt te verwerpen, is een supergoed standpunt. Als al gebleken is dat de prik werkt voor de niet-risico groepen, dan kun je toch nooit iemand die tot een risicogroep behoort en die een vaccin wil stiekem toch niet het medicijn geven waar diegene om vraagt?
Jij bent degene die liegt gast. Ik verzin dit toch niet zelf. Ze geven het zelf toe. Wat wil je nog meer voor bewijs? Maar goed, ben klaar met jullie stelletje scepsis en discussie-om-het-discussieren-loving kliekje.quote:Op dinsdag 22 oktober 2013 00:05 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Sorry hoor, maar op dit punt is dit gewoon een leugen. Je hebt in dit topic genoeg voorbeelden gehad om beter te moeten weten. Dat jij het niet met dat wetenschappelijke bewijs eens bent is mogelijk iets anders. Je kan evt discussieren over de validiteit van het onderzoek, maar er is wel degelijk bewijs dat de griepprik werkt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |