FYI, je haren worden niet dikker. Het lijkt zo omdat korte (nieuwe) haren nog niet zijn "afgesleten" aan de topjes.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:55 schreef GroningseGast het volgende:
Met harsen krijg je op den duur wel dikkere haren, maar dat krijg je met scheren ook lijkt me. Ik zou het goed bij houden, misschien werkt zo'n ontharingscreme.
Je kan met IPL of laser dat weg laten halen. Sommige verzekeraars vergoeden dat, dus vraag even bij die van jou naar de voorwaarden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:45 schreef MissSpain het volgende:
Hallo FOK!kers,
Ik zit met een vrij beschamend probleem..
Vanwege mijn buitenlandse afkomst heb ik veel lichaamsbeharing. Nu valt het erg op omdat ik een hele lichte huid heb met heel donker haar...
Het staat overal, maar ik schaam me het meest voor voor op mijn buik en op mijn rug. Het zijn geen zwarte, hare haren, maar bruine, zachte haren. (Ik heb ook zo'n navelsnor, dus die valt extra op).Waxen lijkt mij geen optie omdat je het steeds overnieuw moet doen, en het waarschijnlijk zeer pijnlijk is, en laseren kan ik niet betalen. Ik schaam me er echt voor omdat bijna niemand van de vrouwen dit heeft..
Wat kan ik doen?
Ik bedoel meer dat het eerst donshaartjes zijn, en daarna terug komen als roege harde stoppels.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 13:57 schreef .SP. het volgende:
[..]
FYI, je haren worden niet dikker. Het lijkt zo omdat korte (nieuwe) haren nog niet zijn "afgesleten" aan de topjes.
het zal idd een stuk ruwer voelen dan de zachte afgesleten haartjes.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:00 schreef GroningseGast het volgende:
[..]
Ik bedoel meer dat het eerst donshaartjes zijn, en daarna terug komen als roege harde stoppels.
Het werkelijke probleem is niet de "overbeharing" (wat dus in veel gevallen geen overbeharing is, aangezien het veel voorkomt bij vrouwen) maar de lage acceptatiegraad ervan in de huidige cultuur/maatschappij.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:12 schreef Brummetje_ het volgende:
Blijven scheren.
Kost wat tijd, maar is goedkoper dan elke keer laten waxen/laseren.
Ik herken het. Ik heb zwart haar op een redelijk blanke huid. Ik kan nooit eens zomaar naar de sauna. Altijd moet ik de dag van tevoren alles weghalen. Ik ben ermee gepest op de middelbare school.
Scheren?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 14:12 schreef Brummetje_ het volgende:
Blijven scheren.
Kost wat tijd, maar is goedkoper dan elke keer laten waxen/laseren.
Ik herken het. Ik heb zwart haar op een redelijk blanke huid. Ik kan nooit eens zomaar naar de sauna. Altijd moet ik de dag van tevoren alles weghalen. Ik ben ermee gepest op de middelbare school.
Bedankt voor je PM!quote:Op woensdag 16 oktober 2013 21:49 schreef oLexie het volgende:
[..]
Scheren?Knuffelt heerlijk, al die prikkels. Liever epileren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |