Ja echtquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:13 schreef Oerbeer het volgende:
Dat verneuken van een Nederlands kinderfeest
Godverdomme hoe triest ook. Die kids denken helemaal niet in termen of die hele zwarte piet nou wel of geen negert is. Zwarte piet is gewoon zwarte piet, strooit pepernoten, doet acrobatische kunstjes en het zijn de hulpjes van de oude sint. En dat is voor die kinderen toch goddomme elk jaar weer iets om naar uit te kijken.
Zeiknegers en moraalridders
Ja precies.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:25 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Ja echtIk had er vroeger ook helemaal geen associatie bij dat het negers/slaven waren, ik wist gewoon dat het geschminkte mensen waren en klaar.
Ik vind het raar dat iemand zich blijkbaar niet beledigd mag voelen en dat je daar ook nog een soort van boos om wordt. Een beetje de omgekeerde wereld, niet?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:13 schreef Oerbeer het volgende:
Dat verneuken van een Nederlands kinderfeest
Godverdomme hoe triest ook. Die kids denken helemaal niet in termen of die hele zwarte piet nou wel of geen negert is. Zwarte piet is gewoon zwarte piet, strooit pepernoten, doet acrobatische kunstjes en het zijn de hulpjes van de oude sint. En dat is voor die kinderen toch goddomme elk jaar weer iets om naar uit te kijken.
Zeiknegers en moraalridders
Het gaat hier om de kinderen, niet om die jankvolwassenen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat iemand zich blijkbaar niet beledigd mag voelen en dat je daar ook nog een soort van boos om wordt. Een beetje de omgekeerde wereld, niet?
Blijkbaar niet.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:29 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Het gaat hier om de kinderen, niet om die jankvolwassenen.
Alsof ik geen dingen zie waar ik mij aan kan storen of mij beledigd door voel. Daar leer je mee dealen. Prima dat er een groep mensen is die vanuit hun perspectief een punt willen maken, maar ik ben het er niet mee eens en blijf erbij dat het gewoon het verzieken van een kinderfeest is.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik vind het raar dat iemand zich blijkbaar niet beledigd mag voelen en dat je daar ook nog een soort van boos om wordt. Een beetje de omgekeerde wereld, niet?
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:31 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Daar heeft Oerbeer het over, dus.
quote:
Gelukkig mag jij daar in Nederland net als ieder daar iets over zeggen. Dat jij dat niet doet bij bepaalde dingen wil niet zeggen dat andere dat niet mogen doen over iets waar jij het niet mee eens bent.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:31 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Alsof ik geen dingen zie waar ik mij aan kan storen of mij beledigd door voel. Daar leer je mee dealen. Prima dat er een groep mensen is die vanuit hun perspectief een punt willen maken, maar ik ben het er niet mee eens en blijf erbij dat het gewoon het verzieken van een kinderfeest is.
Verder gaan ze hun grandioze gang maar met dat boos worden en stampvoeten.
Ik zeg ook nergens dat ze het niet mogen doen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:33 schreef Typisch het volgende:
[..]
Gelukkig mag jij daar in Nederland net als ieder daar iets over zeggen. Dat jij dat niet doet bij bepaalde dingen wil niet zeggen dat andere dat niet mogen doen over iets waar jij het niet mee eens bent.
Misschien dat ze het oprecht zo zien/vinden?quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:32 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Zijn ze toch ook? Ik ken er zat die er geen enkele moeite mee hebben.
Dat mag. Ik blijf het gejank vinden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:34 schreef Typisch het volgende:
[..]
Misschien dat ze het oprecht zo zien/vinden?
Jup.quote:Zoals eerder gezegd, mensen hebben het recht om zich beledigd te voelen en dat te uiten.
Niet letterlijk nee. Maar wel zeuren dat ze hun muil moeten houden.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:33 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Ik zeg ook nergens dat ze het niet mogen doen.
Onzin, sinterklaas zou prima zonder zwarte pieten kunnen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:34 schreef Vaseline_ het volgende:
[..]
Eh, ja. OMDAT dit gedoe het verziekt voor de kinderen.
Dat klopt. Maar wat is je punt nou precies dan? Ik post enkel wat ik er van denk.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:36 schreef Typisch het volgende:
[..]
Niet letterlijk nee. Maar wel zeuren dat ze hun muil moeten houden.
Waarom zou je je beledigd voelen over een eeuwenoude traditie dan? Dat gezeik erover is echt pas iets van de laatste jaren.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:27 schreef Typisch het volgende:
[..]
Ik heb het ook over deze heisa, niet over het feit of zwarte piet al dan niet zwart of gewoon blank isquote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:36 schreef Typisch het volgende:
Onzin, sinterklaas zou prima zonder zwarte pieten kunnen.
Een kind merkt het verschil niet eens tussen een zwarte piet en een niet zwarte piet, eens een itempje van de Jakhalzen van gezien. Een van de weinige goede items.
Dat ik het raar vind dat mensen boos worden op mensen die zich beledigd voelen.quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:37 schreef Oerbeer het volgende:
[..]
Dat klopt. Maar wat is je punt nou precies dan? Ik post enkel wat ik er van denk.
quote:Op donderdag 17 oktober 2013 12:37 schreef Moira. het volgende:
[..]
Waarom zou je je beledigd voelen over een eeuwenoude traditie dan?
Misschien heeft dat te maken met het feit dat het ook nog niet zo lang is dat er veel negers zijn, laat staan genoeg om een punt te maken.quote:Dat gezeik erover is echt pas iets van de laatste jaren.
Zwarte Piet was niet eens een slaaf, dus wat doen ze überhaupt moeilijk
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |