abonnement Unibet Coolblue
pi_132216060
Waarom België op het WK in 2018 zal verrassen...

Enkel Van Buyten en Simons zullen weg zijn en deze zijn nu geen basisspelers. Niet echt een groot gemis!

daarentegen zitten we nu met een heel jonge kern. Jongens als De Bruyne, Hazard, Lukaku, Benteke of Courtois zijn nu begin de 20 en zullen tegen dan een leeftijd hebben van rond de 24-25 jaar: perfect! Terwijl dan jongens als Witsel, Fellaini, Chadli, Dembele, Kompany, Vermaelen, Vertonghen etc dan de leeftijd hebben van 30 jaar en dus nog altijd fit zijn maar heel veel ervaring bij hebben.

En last but not least:

Jonge talenten zoals Bakkali (PSV), Januzaj (Manchester United), Tielemans (Anderlecht), Ferreira Carrasco (AS Monaco), Batshuayi (Standard) of Thorgan Hazard (Zulte Waregem) die nu aan het doorbreken zijn, zullen tegen ook veel meer ervaring hebben en ambitie hebben voor een basisplaats. Hoe meer concurrentie, hoe beter.

En dan hebben we ook nog een aantal jongeren waarvan verwacht wordt dat ze zullen doorbreken zoals Schrijvers (Genk), Pereira (Manchester United) of Musonda Junior (Chelsea).

Dit zei Boskamp over de U16 van Belgie 1,5 jaar geleden:

Boskamp: "De -16 is de beste ploeg van België"

Johan Boskamp ziet heel wat talent in de Rode Duivels onder de 16 jaar: Zakaria Bakkali (PSV), Andreas Pereira (Manchester United), Charly Musonda Jr. en Siebe Schrijvers. (Extra Time - 27/02/12)


http://www.sporza.be/cm/s(...)Time_10_12/1.1232442

Persoonlijk denk ik dat Januzaj, Tielemans en Musonda de grootste talenten zijn. Bakkali is voetballend ook wel top, maar is wel erg klein. Pereira geen idee, Ferreiera Carrasco doet het nu prima bij Monaco wat ook wel veel wil zeggen en dan jongens als Batshuayi of Thorgan Hazard heersen nu in de Belgische competitie (mickey mouse natuurlijk) maar zie ik ook wel een mooie carrière maken.

Dus ik denk dat het WK 2014 meer moet gezien worden als een uitstapje en in 2018 moeten we écht gaan presteren

Dit lijkt mij een top team in 2018 (natuurlijk op voorwaarde dat deze talenten zich goed gaan ontwikkelen). Over Vandenborre bijvoorbeeld werd bij zijn doorbraak in Anderlecht op z'n 16de gezegd dat hij even goed als Kompany is maar door een totaal verkeerde mentaliteit zit hij nu 10 jaar later ... op de tribune bij Anderlecht. Dus het kan altijd fout gaan.

---------------------

----------------------Courtois
--Alderweireld--Kompany--Vermaelen--Vertonghen
----------------Witsel--Musonda
--Hazard-----------Januzaj----------De Bruyne
-------------------Lukaku

Dit kan tegen 2018 een topteam zijn. Courtois, Hazard, Januzaj, Lukaku, De Bruyne hebben het allen in zich om tegen dan een topper te zijn.
Boskamp noemde Musonda een mix van Xavi en Iniesta

En dan hebben we eigenlijk nog een fantastisch 2de elftal achter de hand. Vooral aanvallend toch.

--------------Tielemans--Fellaini
--Bakkali----------Pereira--------F.Carrasco
---------------------Benteke

Zelfs dit reserve elftal is eigenlijk nog vol fantastische voetballers (toch zeker naar Belgische normen).

En dan jongens als Defour, Chadli, Praet, Thorgan Hazard, Batshuayi zitten er niet eens tussen.

Dus om een lang verhaal kort te maken: Ik denk dat België in 2018 veel beter voor de dag zal komen dan in 2014.

2014 moeten we meer zien als een uitstapje waarop niets moet en alles mag. Gewoon in de underdog kruipen en niet roepen we worden wereldkampioen want dat keert toch enkel in ons gezicht terug.
En dan in EK 2016 en WK 2018 kan je proberen echt eens iets te presteren.

Natuurlijk is wel de voorwaarde dat al deze talenten voor België kiezen want velen hebben buitenlandse roots

F.Carrasco, Bakkali, Tielemans kiezen sowieso voor België. Musonda wellicht ook.
Januzaj (Albanië) en Pereira (Brazilië) is afwachten.

Om met een kritische noot af te sluiten: toekomstige generatie verdedigers baart me toch wat zorgen
  woensdag 16 oktober 2013 @ 02:47:31 #2
389816 PowerLoungen
Duurt een kwartiertje
pi_132216097
Januzaj heeft al aangegeven dat die niet voor Belgie wilt spelen ?
RED ONS HENNIEGOD
pi_132216115
quote:
9s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:47 schreef PowerLoungen het volgende:
Januzaj heeft al aangegeven dat die niet voor Belgie wilt spelen ?
Hij was opgeroepen maar heeft geweigerd.. maar de deur is niet definitief dicht.

Hij wil eerst basisspeler zijn bij Manchester United voor hij een definitieve keuze maakt. Dat zei hij ook al voor hij werd opgeroepen

Maar denk dat België over de beste papieren heeft
pi_132216133
Ga slapen man, is al bijna 3 uur
pi_132216144
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:56 schreef KingRoland het volgende:
Ga slapen man, is al bijna 3 uur
jij bent toch ook op
pi_132216154
Januzaj wordt de Bojan van dit decennium.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_132216155
Kom eerst de groepsfase nou maar eens door heh..
pi_132216229
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 02:59 schreef Trebo het volgende:
Kom eerst de groepsfase nou maar eens door heh..
We zitten in pot 1... schande als dat niet lukt :( :( :( :(
pi_132216245
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 03:19 schreef zwaaien het volgende:

[..]

We zitten in pot 1... schande als dat niet lukt :( :( :( :(
Jullie hebben na 280 jaar eindelijk een leuke selectie en denken gelijk kans te maken op een eindtoernooi.

:') x 1000
pi_132216254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 03:29 schreef Trebo het volgende:

[..]

Jullie hebben na 280 jaar eindelijk een leuke selectie en denken gelijk kans te maken op een eindtoernooi.

:') x 1000
Niet nu.. misschien in 2018 als al deze talenten zich goed ontwikkelen

Het doel voor Brazilië 2014 is kwartfinale, dat zou mooi zijn.
pi_132216255
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 03:36 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Het doel voor Brazilië 2014 is kwartfinale
_O-
pi_132216257
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 03:36 schreef Trebo het volgende:

[..]

_O-
Ik vind dit een realistisch doel
pi_132216266
Eindelijk eens een België topic.
"Roken is slecht. Vooral voor de gordijnen." - Willem van Hanegem
pi_132216359
quote:
16s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 03:38 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Ik vind dit een realistisch doel
Als je tegen Denemarken, Japan, Kameroen en Slovenië speelt dan acht ik een kwartfinale ook wel mogelijk.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Blijft toch afwachten, ze spelen in Brazilië daar is het weer anders, misschien spelen ze wel op hoogte, zijn er een hoop geblesseerd, is er geen goesting, etcetera.
pi_132219125
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 03:29 schreef Trebo het volgende:

[..]

Jullie hebben na 280 jaar eindelijk een leuke selectie en denken gelijk kans te maken op een eindtoernooi.

:') x 1000
Wie zegt dat ik dat denk? Ik ben Belg en ik weet ook wel dat de finale onhaalbaar is.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:52:41 #16
328246 Chilliewillie88
Roi dans mon château
pi_132219392
finale is niet onhaalbaar, als je ziet hoe Oranje met bagger voetbal in 2010 naar de finale is doorgestoten is het voor iedere subtopper mogelijk om de finale te halen. De kans daarop is natuurlijk klein, maar zeker niet onmogelijk.

wat je nodig hebt:

- goede selectie
- goede loting
- goede vorm van de dag
- geluk

Het eerste heeft België momenteel wel, de overige drie elementen heb je niet/minder in de hand :)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:05:45 #17
182233 thedeedster
IWAB: Ik Weet Alles Beter...
pi_132221516
Dit geouwehoer hadden we toch al lang in een paar andere draadjes?

Onze zuiderburen is alles gegund, maar ze hebben onderhand dikkere nekken dan wij ooit gehad hebben.
Als mijn post niet duidelijk is, moet je misschien even je sarcasmeradar aanzetten.
pi_132221919
waarom ze verrassen? om dat ze er in 2014 een zooitje van maken. ze vervolgens in 2016 de finale halen en in 2018 zich niet eens kwalificeren
pi_132227424
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:42 schreef capuchon_jongen het volgende:

[..]

Wie zegt dat ik dat denk? Ik ben Belg en ik weet ook wel dat de finale onhaalbaar is.
Knap dat je dat nu al weet, wij Nederlanders gaan er eigenlijk altijd wel vanuit dat we een eindronde winnen en dat doen we dan ook gewoon om de twee jaar.
pi_132227700
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:05 schreef thedeedster het volgende:
Dit geouwehoer hadden we toch al lang in een paar andere draadjes?

Onze zuiderburen is alles gegund, maar ze hebben onderhand dikkere nekken dan wij ooit gehad hebben.
Wenger tipt België voor EK 2016

Arsène Wenger heeft op de website van Arsenal zijn favorieten voor het WK in Brazilië benoemd. Voor België komt dit WK nog te vroeg volgens Wenger, maar voor het EK 2016 denkt hij dat België zeker een van de kanshebbers is.

'Ik denk dat ze nog een Wereldbekerervaring nodig hebben om echt op het topniveau te raken. Maar ze hebben alle kwaliteiten om het uiteindelijk echt waar te maken', aldus de manager van Arsenal..

'Ze zullen tijd nodig hebben, maar misschien dat ze tot het EK 2016 in Frankrijk een van de grootste kanshebbers zijn', zegt hij. 'Als je naar de kwaliteiten en namen van het team kijken, is dat echt wonderbaarlijk', schuwt hij de lof voor de Belgen niet.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131011_055

Kent hij er dan niets van?
pi_132227809
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:19 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Wenger tipt België voor EK 2016

Arsène Wenger heeft op de website van Arsenal zijn favorieten voor het WK in Brazilië benoemd. Voor België komt dit WK nog te vroeg volgens Wenger, maar voor het EK 2016 denkt hij dat België zeker een van de kanshebbers is.

'Ik denk dat ze nog een Wereldbekerervaring nodig hebben om echt op het topniveau te raken. Maar ze hebben alle kwaliteiten om het uiteindelijk echt waar te maken', aldus de manager van Arsenal..

'Ze zullen tijd nodig hebben, maar misschien dat ze tot het EK 2016 in Frankrijk een van de grootste kanshebbers zijn', zegt hij. 'Als je naar de kwaliteiten en namen van het team kijken, is dat echt wonderbaarlijk', schuwt hij de lof voor de Belgen niet.

http://www.nieuwsblad.be/sportwereld/cnt/dmf20131011_055

Kent hij er dan niets van?
Die praat gewoon Van der Gijp na maar die werd uitgelachen op de Belgische tv maar nu Wenger het zegt klopt het zeker wel? :')
pi_132273054
Nederland heeft Strootman, België is kansloos :)
pi_132273091
quote:
14s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 20:18 schreef Doublepain het volgende:
Nederland heeft Strootman en Robben, België is kansloos :)
pi_132273235
België zal op het wk 2018 verassen door gekwalificeerd te zijn ja.
pi_132293998
BESTE HOLLANDERS !

Bij deze wil ik jullie even melden dat ik de jaloerse reacties van SOMMIGE hollanders belachelijk vind.
Voor het eerst heeft Belgie echt een betere ploeg dan Nederland, wij suporterden op de wk's waar Belgie niet bij was steeds voor Nederland. We zijn een beetje neven van mekaar en dus wens je mekaar succes en niet het omgekeerde.
Want ik heb zo het gevoel dat als Belgie de eerste ronde er uit zou gaan er bij veel Nederlanders heel wat leedvermaak zou zijn.

Nu wil ik jullie even duidelijk maken dat Belgie echt wel sterk staat !

}) Courtois----------------Stekelenburg/Vorm

Alderweireld------------- Janmaat

Vermaelen-------------------- Vlaar w/

}) Kompany--------------Martins Indi

}) Vertonghen-------------Willems

}) Witsel ------------------------De Jong

}) Fellaini -----------------VD Vaart w/

}) Hazard -----------------------Robben w/

}) De Bruyne--------------Strootman w/

}) Benteke -----------------Lens

}) Lukaku-------------------------van Persie w/

dan nog de toppers op de bank en/of beloften

Mignolet--------Cillessen
van Buyten-----de Vrij
Pocognoli------Blind
Malanda--------Bruma
Tielemans------Clasie
Praet-------------Fer
Th Hazard------Sneijder
Dembélé--------Aké
Defour-----------Vilhena
F-Carrasco----Ebecilio
Chadli-----------Maher
Mirallas---------Klaassen
D Mertens-----Boetius
Naingolan------Saymak
Bakkali--------->Kongolo
Batshuayi------Castaignos
M Bruno---------Darri
Januzaj----------Achahbar
Musonda--------Vink
....
....
BELGICA
MISTRZ ŚWIATA_CHAMPION DU MONDE_DÜNYA ŞAMPİYONU_VERDENSMESTER_CAMPIONE DEL MONDO_CAMPION MONDIAL_世界のチャンピオン_СВЕТОВЕ&
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')