abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 oktober 2013 @ 12:30:48 #301
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132222240
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 12:29 schreef Felagund het volgende:
Want? Dat is de huidige versie van het verhaal. En wat mijn ouders tegen mij vertelden. Het meest relevante lijkt mij. Dat het ooit racistische elementen bevatte kun je niet eeuwig als argument gebruiken.
Zolang je nog rode lippen en kroeshaar krijgt van door schoorstenen kruipen bevat het nog steeds racistische elementen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132223820
Hoe zit het eigenlijk met blanke slavernij in de 17e eeuw? Blanke pieten kunnen dus ook niet.
En regenboogpieten dan? Slavernij is geen westerse misdaad die van de 16e tot de 19e eeuw plaatshad ofzo. Het is al zo oud als de mensheid en kwam ook bij de Chinezen, Romeinen, Egyptenaren en Arabische,- Indische - en Amerikaanse indianenculturen voor.
Er is dus geen enkele manier om politiek correct sinterklaas te vieren. Tenzij we verder gaan zoals we al deden.. Zwarte piet is een volwaardig partner van sinterklaas en dus maakt het niet meer uit hoe hij eruit ziet.
Krijgen we ook nog bezwaarschriften tegen moorkoppen en blanke vla?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')