abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:20:34 #201
113650 maniack28
Dresden Dolls O+
pi_132220094
In de binnenstad kunnen we overigens prima af zonder Pieten, er zijn toch voldoende negers _O-
Cause I'd rather continue my trip to the top of the mountain then freeze to death in the valley.
pi_132220095
quote:
1s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:19 schreef poemojn het volgende:

[..]

dan heb jij nooit iets gelezen van Amerikanen hierover denk ik?
Rood schminken bijv kan echt niet vanwege indianen, en al helemaal niet zolang Piet een veer draagt.
Wonen wij in Amerika? :o
Ik vind de doodstraf echt niet kunnen. maar ik ben blij dat 3 Amerikanen zich liever druk zouden maken over een Piet
pi_132220163
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:19 schreef Ulx het volgende:
Als Zwarte Piet nou een broek zou dragen die half over zijn reet hangt, en een petje van een of ander amerikaans sportteam op zou hebben. En met een enorme koptelefoon op rond zou lopen met een joint in zijn hand...

Ja, dan zou ik hem wèl een karikatuur van de neger vinden
:D
pi_132220169
Nee, maar er wonen hier wel expats, en er wonen in Amerika ook veramerikaanste Nederlanders. :D
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:24:15 #205
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_132220198
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:16 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Zoals ik al eerder aangaf; als ik aanstoot neem aan Paarse Pieten dan mag ik onder jouw ideaalbeeld heel het Paarse Pieten idee af laten schaffen. Of vind je dat mijn mening minder waard is dan de mening van Quincy? Ben jij soms zelf een tikkeltje racistisch?
Als je duidelijk maakt waarom jij je gediscrimineerd voelt door een Paarse Piet ook geschiedkundig gezien why not?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_132220214
Er wonen in Nederland ook erg veel Veramerikaniseerde Nederlanders, als je bedenkt dat één van dé grote onderdelen van deze discussie is: 'Wat zouden de Amerikanen hiervan vinden?' Gekte.
pi_132220222
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:07 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Omdat Zwarte Piet als een karikatuur van een neger werd neergezet zeker jaren geleden. Door de jaren heen is dit aangepast dus waarom het niet nog eens aanpassen zodat deze eigenschappen niet eens meer te zien zijn?
Waarom wel?

Eigenlijk ben jij hier degene die racistisch bezig is om je zo te focussen op een kleurtje.

Waarom een regenboogpiet wel en een egale donkerbruine piet niet?
pi_132220264
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:24 schreef Vasilevski het volgende:
Er wonen in Nederland ook erg veel Veramerikaniseerde Nederlanders, als je bedenkt dat één van dé grote onderdelen van deze discussie is: 'Wat zouden de Amerikanen hiervan vinden?' Gekte.
Ahja?
pi_132220292
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:24 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als je duidelijk maakt waarom jij je gediscrimineerd voelt door een Paarse Piet ook geschiedkundig gezien why not?
Dan kun je iedere kleur piet wel verbieden.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_132220296
quote:

[..]

Paars was de kleur van de romeinse keizers. Je weet wel, figuren als Caligula en Nero. Geen prettige mensen. Ik snap best dat je niet met bloeddorstige tirannen vergeleken wilt worden.

Nee, paars is geen geschikte kleur. Dat begrijp je zelf toch wel, hoop ik?
pi_132220329
Ik hoop echt van ganser harte dat die mensen die die horing moeten leiden/lijden hun :') gezicht opzetten en het na 5 minuten afhameren met een netjes verpakt 'mensen, stel u niet zo aan'. Wellicht dat dat de discussie voor de komende jaren wat kan smoren.
pi_132220398
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:28 schreef Luigi het volgende:
Ik hoop echt van ganser harte dat die mensen die die horing moeten leiden/lijden hun :') gezicht opzetten en het na 5 minuten afhameren met een netjes verpakt 'mensen, stel u niet zo aan'. Wellicht dat dat de discussie voor de komende jaren wat kan smoren.
Dat hoop ik ook. Dat gejank ieder jaar weer.
Dat een paar zeurpieten dit weten te bewerkstelligen, het is van de pot gerukt.
pi_132220415
quote:
10s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:28 schreef Luigi het volgende:
We moeten als provocatie gewoon een paar negers bij elkaar krijgen die aan een ketting achter Sinterklaas/zijn paard aanlopen.

Wel vrijwillig uiteraard. Er zullen vast wel negers te vinden zijn met sub neigingen.
pi_132220454
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:27 schreef Ulx het volgende:

[..]

Paars was de kleur van de romeinse keizers. Je weet wel, figuren als Caligula en Nero. Geen prettige mensen. Ik snap best dat je niet met bloeddorstige tirannen vergeleken wilt worden.

Nee, paars is geen geschikte kleur. Dat begrijp je zelf toch wel, hoop ik?
Oranje/Rood valt ook af vanwege de indianen. Geel kan niet vanwege China. Blauw lijkt teveel op paars. Misschien dat groen de enige serieuze optie is.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
pi_132220465
quote:

[..]

Waarom zou dat per definitie geschiedkundig onderbouwd moeten worden? Ik vind het nu aanstootgevend, meer doet er niet ter zake toch? Je ging er zelf prat op dat de discussie niet moest gaan over het feit of Piet al dan niet een slaaf was vroeger, dus je argument is irrelevant.
pi_132220481
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik vind het amusant.

Wat me irriteert is dat een paar mensen nu er geen draagvlak voor hun bespottelijke ideeen blijkt te zijn steeds gekker gaat doen om hun zin maar door te drijven, in plaats van even na te denken of ze zich niet vergissen.
pi_132220486
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:30 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Zouden ze alle 20 komen of zou het teveel gevraagd zijn van de bank af te komen?
pi_132220515
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:32 schreef Felagund het volgende:

[..]

Oranje/Rood valt ook af vanwege de indianen. Geel kan niet vanwege China. Blauw lijkt teveel op paars. Misschien dat groen de enige serieuze optie is.
Groen! Duurzaam!

De duurzame Piet.
pi_132220531
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:32 schreef Felagund het volgende:

[..]

Groen? Het milieu is ondergeschikt aan het geven van geschenken? Een goed voorbeeld voor de jeugd weer.

Nee, om het racisme uit te bannen is Piet tegenwoordig slegs vir blankes.
pi_132220536
Groene Pieten waren er toch al? Of iig is er iets of iemand die daar reclame mee maakt, staat me bij.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')