abonnement Unibet Coolblue
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:20:05 #126
211083 Angelof9
I must go first
pi_132218677
Ik begrijp die sloopdecrisis website ook niet echt. Ik snap wel ongeveer hoe het werkt, maar als je je inschrijft is dat toch geen enekele garantie dat je ook daadwerkelijk lagere premies krijgt?? Maar in dat programma trekken ze standaard 80 euro van de maandlasten af als die mensen zich alleen maar inschrijven. Lekker makkelijk rekenen zo!
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:50:49 #127
20103 FoXje
opgezegd@fok.nl
pi_132219338
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:18 schreef roos85 het volgende:

[..]

Inderdaad, en ik vraag mij ook af of er wel rekening wordt gehouden dat het stijgen van de loonkosten er voor kan zorgen dat de toeslagen lager worden.
Denk dat dat te moeilijk is voor de gemiddelde RTL4 kijker.
opgezegd@fok.nl
pi_132219530
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:50 schreef FoXje het volgende:

[..]

Denk dat dat te moeilijk is voor de gemiddelde RTL4 kijker.
Zou goed kunnen inderdaad, maar het is wel een belangrijk punt aangezien teveel ontvangen toeslagen terugbetaald moeten worden.. Maar goed als sommige al niet weten hoe ze toeslagen moeten aanvragen :{
Op vrijdag 19 februari 2016 22:42 schreef Nizno het volgende:
je bent zelf een Pino 2.0!
pi_132219548
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:20 schreef Angelof9 het volgende:
Ik begrijp die sloopdecrisis website ook niet echt. Ik snap wel ongeveer hoe het werkt, maar als je je inschrijft is dat toch geen enekele garantie dat je ook daadwerkelijk lagere premies krijgt?? Maar in dat programma trekken ze standaard 80 euro van de maandlasten af als die mensen zich alleen maar inschrijven. Lekker makkelijk rekenen zo!
Je moet de sponsor natuurlijk wel te vriend houden.

Wat meer inzicht in de werkelijke plaatjes zou erg leuk zijn. Dat zeker.
Nu wordt er steeds een netto inkomen uit werk/uitkering genoemd en hop, toeslagen er bij en het netto inkomen is 30 tot 50% hoger.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:06:37 #130
401888 Nightquest777
The Wizard To Show The Way
pi_132219738
En het erge is: die mensen denken dat ze nu uit de shit zijn, en gaan dus gewoon verder met hun iets zuinigere levensstijl. Aan het einde van het jaar blijkt het allemaal wat minder rooskleurig te zijn, en mogen ze alle teveel ontvangen toeslagen weer terug betalen.

Als je die mensen ook op die bank ziet kijken naar Annemarie en dat scherm met de getalletjes, allemaal ja en amen, nooit een kritische noot of niks.
Chaos is a ladder.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 11:19:02 #131
211083 Angelof9
I must go first
pi_132220056
Ik mag toch hopen dat ze in het echt (achter de camera zeg maar) een wat completer plaatje krijgen met de nodige waarschuwingen erbij. Want er klopt meestal niet zo veel van die rekensommetjes. Zoals salarissen optellen van banen die ze nog niet eens hebben.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_132229046
net 'genoten' van uitzending gemist maar vond het wel een beetje saaie aflevering.
ontzettend dom mens vooral met haar 'ik weet echt niet waar ik nog moet bezuinigen'
ehm, ik zie in de eerste 5 minuten:
- vers fruit
- verse bloemen
- leuke nieuwe kleding
- huisdier
- nagellak en andere ladingen make up
- geverfd haar (kappertje?)

2 dochters die prima op leeftijd zijn om een bijbaantje te zoeken en wtf was dat met dat geld lenen voor een studie (?!) voor 1 dochter.
ook iets nieuws geleerd: als je het pasje doorknipt ben je in 1 klap van de credit card kosten, lidmaatschap en lening af, yeah, ik ga het gelijk proberen (oh wacht..)

nog voor de eerste reclame John die de deur uitstapt met de opmerking: 'ik gun het haar zo want het is zo'n aardige vrouw'
misschien wel maar ik heb de complete aflevering niet 1 oprechte reactie van het mens gezien.
dom zijn ok, kan ze ook niets aan doen maar ik zag geen wil of zin om eigen problemen aan te pakken.
toch leuk dat Annemarie heeft berekend dat ze al bijna uit haar schulden is met 1 semi testje bij Randstad en het doorknippen van een credit card, yeah, instant succes!
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:26:39 #133
211083 Angelof9
I must go first
pi_132229989
Toegegeven, ik geef het nodige uit aan mijn twee honden, maar ik zou nog liever zelf op een houtje knagen dan die beesten iets te kort doen.
Het is 1 ding om geen huisdieren te nemen als je het financieel niet trekt, maar als je ze al hebt, doe je ze ook niet zomaar weg, net zoals je je kinderen niet weg doet.
You sign it Captain Sharon Fucking Raydor and you go home
pi_132230213
eens, als dat hondje van voor de scheiding / geldproblemen was prima, je doet ze niet opeens weg.
maar je zag gewoon stapels dingen die niet konden financieel en die ze wel deed.
de inrichting zag er redelijk nieuw en op elkaar afgestemd uit, oftewel, van na haar scheiding dus max 4 jaar oud. als je in gaat scheiden en de 2 kinderen bij je blijven wonen ga je omlaag in inkomen in de meeste gevallen, waarom dan een gloedjenieuwe inrichting?
voorgesneden groenten, de kids blijkbaar geen alimentatie, geen bijbaantjes wel zeiken over nieuwe winterjas.
kids overduidelijk ook geverfd haar en nieuwe kleertjes.
mevrouw had minimaal 2 hippe brillen en een Iphone, abonnementjes en dan nog steeds durven roepen dat ze het echt niet meer weet en niet meer kan besparen?
kom op.....
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:49:18 #135
318149 BORRREETJEEE
Whoop whoop whoop!!!
pi_132230786
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:26 schreef Angelof9 het volgende:
Toegegeven, ik geef het nodige uit aan mijn twee honden, maar ik zou nog liever zelf op een houtje knagen dan die beesten iets te kort doen.
Het is 1 ding om geen huisdieren te nemen als je het financieel niet trekt, maar als je ze al hebt, doe je ze ook niet zomaar weg, net zoals je je kinderen niet weg doet.
Nee, je doet ze niet zomaar weg, maar als je je kinderen zowat geen eten meer kan geven, zoals mevrouw stelde :') , dan wist ik het wel, weg met die dieren.
The colour of her eyes were the colour of insanity
pi_132231028
denk dat het zoals gewoonlijk weer een gevalletje 'EN - EN ' was:
en de inrichting, en de kleertjes en de beestjes en de tutteltjes en de weet ik veel.
misschien is dat nog wel het enige grote probleem van alle deelnemers van dit programma:
ze moeten leren keuzes maken en dat leert Annemarie ze niet. kunnen ze fijn volgend jaar weer op herhaling.

is dit trouwens net als Uitstel de laatste aflevering van het seizoen geweest?
moeten we dan niet even aan een poll wie de beroerdste was van het seizoen ;)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:57:28 #137
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_132231049
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:19 schreef Angelof9 het volgende:
Ik mag toch hopen dat ze in het echt (achter de camera zeg maar) een wat completer plaatje krijgen met de nodige waarschuwingen erbij. Want er klopt meestal niet zo veel van die rekensommetjes. Zoals salarissen optellen van banen die ze nog niet eens hebben.
en het abonnementsgeld van een abonnement dat net een dag terug is opgezegd al aftrekken van de vaste lasten.
Ze krijgen nog 1 jaar begeleiding van een budgetcoach.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 17:09:34 #138
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_132231439
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:56 schreef WRH het volgende:
denk dat het zoals gewoonlijk weer een gevalletje 'EN - EN ' was:
en de inrichting, en de kleertjes en de beestjes en de tutteltjes en de weet ik veel.
misschien is dat nog wel het enige grote probleem van alle deelnemers van dit programma:
ze moeten leren keuzes maken en dat leert Annemarie ze niet. kunnen ze fijn volgend jaar weer op herhaling.

is dit trouwens net als Uitstel de laatste aflevering van het seizoen geweest?
moeten we dan niet even aan een poll wie de beroerdste was van het seizoen ;)
Ja dat was ook de laatste aflevering van dit seizoen :)
pi_132232083
quote:
7s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:09 schreef Haaibaaike het volgende:

[..]

Ja dat was ook de laatste aflevering van dit seizoen :)
hah, Poll!
ik vote voor onze muzikant, dat was volgens mij echt wel de ergste.
(hoewel die domme doos die haar binnenschipper bedroog wel een goede 2de is volgens mij)
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_132232140
De laatste van het seizoen? Och wat jammer...

Keuzes maken is inderdaad de gouden regel als je niet eindeloos geld te besteden hebt. Dat is moeilijk te begrijpen voor velen, zeker als je het ooit beter had zijn er vaak eerst harde lessen nodig voor het echt doordringt.

De muzikant en de schippersvrouw verdienen wat mij betreft een gedeelde eerste plaats.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 17:38:25 #141
128272 Haaibaaike
50 jaar Golden Earring.
pi_132232213
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:33 schreef WRH het volgende:

hah, Poll!
ik vote voor onze muzikant, dat was volgens mij echt wel de ergste.
(hoewel die domme doos die haar binnenschipper bedroog wel een goede 2de is volgens mij)
Ik vind weer andersom..domme doos 1de plaats.
pi_132232706
gaat wel moeilijk worden tussen domme doos en muzikant :P
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_132236247
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:56 schreef WRH het volgende:
misschien is dat nog wel het enige grote probleem van alle deelnemers van dit programma:
ze moeten leren keuzes maken en dat leert Annemarie ze niet. kunnen ze fijn volgend jaar weer op herhaling.
Dat, plus het feit dat dit soort mensen een flatscreen tv, sigaretten, een telefoonabonnement met bijbehorend 'gratis' toestel en een ipad blijkbaar als eerste levensbehoefte zien.

En dan bedoel ik ook echt ipad, een acer tablet van 100 euro is niet goed genoeg.
pi_132237353
quote:
een acer tablet van 100 euro is niet goed genoeg.
Daar hebben ze dan ook nog gelijk in. Koop dan geen tablet. Laptop werkt ook prima.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 20:58:59 #145
163488 RubenSosa
Sierd de Vos = BAAS (KOEKOEK!)
pi_132239417
Leuk dat die annemarie het nieuwe salaris erbij telt. Maar ik hoor haar nergens rekening houden met de mindere toeslagen die ze dan gaat krijgen..
Monza 2021: RIC #1 - and for anyone who thought i left, i never left. i just moved aside for a bit.
pi_132241265
Het zijn wel echt 'onderwerp afleveringen' he. Die mevrouw had in totaal toch wel 700 euro variabele lasten, waarom is zij niet doorgezaagd over haar kleding kopen of boodschappen. Maar nee, het moest de cc zijn.

Daarnaast snap ik niet, dat wanneer ze 500 euro aan de cc betaald heeft afgelopen maand, en de cc doorknipt, dat ze dan ineens 500 euro bespaart. Want die bedragen had ze anders niet gewoon gepind ofzo :')
pi_132250411
zo gaat het elke keer he, er wordt totaal geen rekening gehouden met zaken, bv doorlopende kosten, stoppen van een abonnement kan wel maar bijna altijd moet je echt nog een seizoen of jaar uitzitten, als er werk is gevonden wordt er niet gekeken naar proeftijd, verlies van toeslagen en subsidies, etc.
die credit card sloeg wel alles; doorknippen en je bent van de kosten af.,. as if
Perfect paranoia is perfect awareness. Yes, I am a misfit.
pi_132250423
Niet bijna altijd hoor WRH. Bij abonnementen betaal je vaak vooraf, moet je dus wel de periode uitzitten, maar hoef je niet meer extra te betalen, want dat is al gedaan.
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors
  donderdag 17 oktober 2013 @ 08:03:49 #149
35098 Metalfreak
Maar bijt niet
pi_132250548
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 07:41 schreef WRH het volgende:
zo gaat het elke keer he, er wordt totaal geen rekening gehouden met zaken, bv doorlopende kosten, stoppen van een abonnement kan wel maar bijna altijd moet je echt nog een seizoen of jaar uitzitten, als er werk is gevonden wordt er niet gekeken naar proeftijd, verlies van toeslagen en subsidies, etc.
die credit card sloeg wel alles; doorknippen en je bent van de kosten af.,. as if
Maar je begrijpt toch wel dat als je die credit card doorknipt, dat je dan geen nieuwe schulden meer kunt maken? Dat was toch ook het hele punt? Ik heb ze nergens horen zeggen dat ze dan ineens van hun schulden af waren.
Don't let my username fool you...
pi_132250581
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 07:43 schreef DancingPhoebe het volgende:
Niet bijna altijd hoor WRH. Bij abonnementen betaal je vaak vooraf, moet je dus wel de periode uitzitten, maar hoef je niet meer extra te betalen, want dat is al gedaan.
Ligt er natuurlijk aan wat het is. Tijdschriften e.d. betaal je vaak een jaar vooraf, maar een sportschoolabonnement bijvoorbeeld maandelijks, en het kan best zijn dat je daar voor een jaar aan vast zit...
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')