abonnement Unibet Coolblue
  Trouwste user 2022 dinsdag 15 oktober 2013 @ 21:18:28 #1
7889 tong80
Spleenheup
pi_132204546
Het boek Gijp van journalist Michel van Egmond is de winnaar van de NS Publieksprijs 2013. Dat werd dinsdagavond bekendgemaakt in het tv-programma De Wereld Draait Door. Het relaas over oud-voetballer, voetbalanalist en mediafenomeen René van der Gijp kreeg 40 procent van de stemmen en mag zich daarmee 'Boek van het Jaar' noemen.

Van Egmond kreeg een sculptuur van Jeroen Henneman, een geldbedrag van 7500 euro en een eersteklasjaarabonnement van de NS. Een recordaantal van ruim 96.000 mensen bracht afgelopen weken zijn stem uit op de genomineerde titels voor de 27e editie van de literaire publieksprijs.

Het winnende boek gaat over 'de opkomst, neergang en wederopstanding' van Van der Gijp, in een roerige periode waarin hij te kampen kreeg met een burn-out. Het boek schetst met veel anekdotes zijn spelerscarrière, zijn jeugd, zijn televisieloopbaan en zijn levensvisie. Het geeft tegelijkertijd een blik achter de schermen van het RTL-programma Voetbal International, waar Van der Gijp als vaste analist aan tafel zit.

Gijp stond vorig jaar in totaal 7 weken op de eerste plek in De Bestseller 60. Er gingen al ruim 250.000 exemplaren van over de toonbank. Naast Gijp waren vijf andere titels genomineerd: Aan niemand vertellen van Simone van der Vlugt, De voedselzandloper van Kris Verburgh, Dit zijn de namen van Tommy Wieringa, Reizen zonder John van Geert Mak en De vergelding van Jan Brokken.

De zes genomineerde boeken behoren tot de best verkochte titels van het afgelopen jaar (mei 2012-mei 2013). Een selectiecomité van boekverkopers en bibliothecarissen maakte de keuze. Vervolgens kon het publiek via internet zijn stem uitbrengen. Daarnaast was er een 'kernjury' van 275 boekenliefhebbers die mochten stemmen. Vorig jaar won het boek Tonio van A.F.Th. van der Heijden.




_O_

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132205125
_O_
Op vrijdag 15 januari 2016 23:58 schreef Ajacied422 het volgende:
Feitelijk heeft Shreyas gewoon gelijk.
pi_132205806
:N
“Advertising is based on one thing, happiness. Happiness is the smell of a new car. It’s a billboard on the side of the road that screams reassurance that whatever you are doing is okay. You are okay.”
-Don Draper
pi_132205865
_O_
Edensnator over 'n out
pi_132205992
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:28 schreef Doublepain het volgende:
Iemand leest mee in het SC topic zonder te posten.
Stond ook gewoon in het VI topic
pi_132206980
Taart dus bij de volgende VI, laat Boskamp het maar niet horen
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132210420
_O_
The Older I Get, The Better I Was
pi_132219107
Een voetballer die alles had om een grote jongen te worden en die zijn carrière heeft weggegooid en zich nu als de clown/volslagen idioot in een roddel en achterklap programma staande houdt en vervolgens als cult wordt gezien. :|W

Geen wonder dat onderstaande types zoveel aandacht krijgen.



[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 16-10-2013 10:42:37 ]
pi_132219267
Ik vind het wel grappig dat het boek over Gijp gewonnen heeft, het is ook het enige boek dat ik heb gelezen van dat lijstje. En ondanks dat ik het Gijp wel gun, ben ik niet zo positief als anderen hier. Het is een snel in elkaar geflanst werkje op basis van een aantel gesprekken met Gijp. Veel anekdotes die erin staan zijn allang bekend van de uitzendingen van VI.
Verder is het lettertype zo groot dat het grenst aan braille. Er valt ongetwijfeld veel meer uit iemand als Gijp te halen, maar men wilde denk ik alleen snel commercieel succes. Met kwaliteit heeft het niks te maken. De biografie van Zlatan vond ik bijvoorbeeld een stuk beter.
pi_132219449
Zlatan vond ik persoonlijk weer geen reet aan, op een veel te arrogante manier geschreven, elke goal die hij maakte en beschreef werd wel goal van het jaar. Hoort ook wel bij Zlatan, snap ik ook wel, maar de hele stijl van schrijven vond ik niet prettig lezen. Gijp daarentegen is juist op een zeer prettige manier geschreven en leest daarom makkelijk weg.
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
pi_132220238
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:47 schreef Pleun2011 het volgende:
Ik vind het wel grappig dat het boek over Gijp gewonnen heeft, het is ook het enige boek dat ik heb gelezen van dat lijstje. En ondanks dat ik het Gijp wel gun, ben ik niet zo positief als anderen hier. Het is een snel in elkaar geflanst werkje op basis van een aantel gesprekken met Gijp. Veel anekdotes die erin staan zijn allang bekend van de uitzendingen van VI.
Verder is het lettertype zo groot dat het grenst aan braille. Er valt ongetwijfeld veel meer uit iemand als Gijp te halen, maar men wilde denk ik alleen snel commercieel succes. Met kwaliteit heeft het niks te maken. De biografie van Zlatan vond ik bijvoorbeeld een stuk beter.
Zlatan was 80% van het boek bezig om te zeggen hoe gangster hij wel niet is en dat hij toch echt uit de ghetto komt.
BFF met GGMM
pi_132220349
Hoeveel stemmers heeft daadwerkelijk het boek gelezen?
pi_132220380
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:29 schreef TargaFlorio het volgende:
Hoeveel stemmers heeft daadwerkelijk het boek gelezen?
hebben.
BFF met GGMM
pi_132220485
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:25 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Zlatan was 80% van het boek bezig om te zeggen hoe gangster hij wel niet is en dat hij toch echt uit de ghetto komt.
Ja is wel zo maar vond het wel goed geschreven en hij had ook zelfspot en humor. Maar ja als je iets tegen Zlatan hebt zal je het ook niet snel een goed boek vinden.

Gijp daarentegen vind ik zoals gezegd een veel te snel in elkaar geflanst flutboekje, heb eigenlijk spijt dat ik het heb gekocht. Leest wel lekker weg maar veel anekdotes ken je al als je af en toe naar VI kijkt.. Maar ja het is een commercieel succes, dus dan zal het wel kwaliteit zijn he :?
pi_132220537
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:33 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ja is wel zo maar vond het wel goed geschreven en hij had ook zelfspot en humor. Maar ja als je iets tegen Zlatan hebt zal je het ook niet snel een goed boek vinden.

Gijp daarentegen vind ik zoals gezegd een veel te snel in elkaar geflanst flutboekje, heb eigenlijk spijt dat ik het heb gekocht. Leest wel lekker weg maar veel anekdotes ken je al als je af en toe naar VI kijkt.. Maar ja het is een commercieel succes, dus dan zal het wel kwaliteit zijn he :?
Ik heb niets tegen Zlatan hoor, ik vond het alleen te vaak terug komen. Ook het ophemelen van Raiola was een terugkerend onderwerp.
BFF met GGMM
pi_132221237
quote:
14s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:35 schreef DonRaja het volgende:

[..]

Ik heb niets tegen Zlatan hoor, ik vond het alleen te vaak terug komen. Ook het ophemelen van Raiola was een terugkerend onderwerp.
Ach smaken verschillen.. heb me er totaal niet aan gestoord. Vond het wel interessant om een beetje te lezen hoe zo'n boef als Raiola te werk gaat.. hij is wel goed in wat hij doet.
pi_132222000
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:57 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ach smaken verschillen.. heb me er totaal niet aan gestoord. Vond het wel interessant om een beetje te lezen hoe zo'n boef als Raiola te werk gaat.. hij is wel goed in wat hij doet.
Klopt, moet wel toegeven dat het mij voldoende bleef boeien om het helemaal uit te lezen. :)
BFF met GGMM
  woensdag 16 oktober 2013 @ 13:24:12 #18
159761 Arn0
Abbey Road
pi_132223762
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 11:33 schreef Pleun2011 het volgende:

Gijp daarentegen vind ik zoals gezegd een veel te snel in elkaar geflanst flutboekje, heb eigenlijk spijt dat ik het heb gekocht. Leest wel lekker weg maar veel anekdotes ken je al als je af en toe naar VI kijkt.. Maar ja het is een commercieel succes, dus dan zal het wel kwaliteit zijn he :?
Ik ben blij dat iemand anders het zegt. Ik keek erg uit naar het boek, ben een grote Van Der Gijp fan, maar ik was erg teleurgesteld. Nagenoeg alle anekdotes waren al lang bekend bij de trouwe kijker, en het "unieke inzicht in de persoonlijkheid" die het boek beloofde ontbrak compleet. Het leek inderdaad snel in elkaar gezet (en dat grote lettertype, wtf), zonde. Ik snapte ook Matthijs van Nieuwkerk niet die gisteren claimde dat het zo goed geschreven was. Ik heb niets tegen boeken over sporters, dat kunnen echt prachtige boeken zijn (Hugo Borst zijn repertoire alleen al) maar ik vond dit echt oprecht slecht geschreven.

Zonde, want iemand als Van Der Gijp verdient echt een goed boek, en dat zal er nu wel niet inzetten.
By hook or by crook, I'll be last in this book.
pi_132224475
Ik vond Zlatan ook echt een debiel boek. Leukste nog van de serie vond ik van der meyde.
pi_132224487
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:24 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat iemand anders het zegt. Ik keek erg uit naar het boek, ben een grote Van Der Gijp fan, maar ik was erg teleurgesteld. Nagenoeg alle anekdotes waren al lang bekend bij de trouwe kijker, en het "unieke inzicht in de persoonlijkheid" die het boek beloofde ontbrak compleet. Het leek inderdaad snel in elkaar gezet (en dat grote lettertype, wtf), zonde. Ik snapte ook Matthijs van Nieuwkerk niet die gisteren claimde dat het zo goed geschreven was. Ik heb niets tegen boeken over sporters, dat kunnen echt prachtige boeken zijn (Hugo Borst zijn repertoire alleen al) maar ik vond dit echt oprecht slecht geschreven.

Zonde, want iemand als Van Der Gijp verdient echt een goed boek, en dat zal er nu wel niet inzetten.
jaap visser is het hier mee eens
  Trouwste user 2022 woensdag 16 oktober 2013 @ 13:48:41 #21
7889 tong80
Spleenheup
pi_132224529
quote:
15s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:41 schreef Iwanius het volgende:
Een voetballer die alles had om een grote jongen te worden en die zijn carrière heeft weggegooid en zich nu als de clown/volslagen idioot in een roddel en achterklap programma staande houdt en vervolgens als cult wordt gezien. :|W

Geen wonder dat onderstaande types zoveel aandacht krijgen.

Hoeveel interlands heb jij gespeeld ?

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132227145
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:46 schreef Adames het volgende:
Ik vond Zlatan ook echt een debiel boek. Leukste nog van de serie vond ik van der meyde.
Vond ik ook, was op een leuke manier geschreven. Hij heeft ewl geluk gehad dat het boek uitkwam vóór zijn optreden bij VI want als i kdat optreden eerst had gezien had ik het boek nooit gekocht. Zo analyserend en 'berouwvol' als hij was in zijn boek, zo enorm zat hij erover te patsen tijdens vi (dat mokkel dit, dat wijf dat, etc)

Echte toffe voetbalboeken vond ik die van Kluivert en die van Bogarde, Deze neger buigt voor niemand _O_
Het is...kiezen of delen, spelen winnen verliezen of vervelen en helemaal niets ondernemen
  Trouwste user 2022 woensdag 16 oktober 2013 @ 15:13:30 #23
7889 tong80
Spleenheup
pi_132227518
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 15:01 schreef kalinhos het volgende:

[..]

Vond ik ook, was op een leuke manier geschreven. Hij heeft ewl geluk gehad dat het boek uitkwam vóór zijn optreden bij VI want als i kdat optreden eerst had gezien had ik het boek nooit gekocht. Zo analyserend en 'berouwvol' als hij was in zijn boek, zo enorm zat hij erover te patsen tijdens vi (dat mokkel dit, dat wijf dat, etc)

Echte toffe voetbalboeken vond ik die van Kluivert en die van Bogarde, Deze neger buigt voor niemand _O_
Lees de boeken over Cruijff en Gullit een van Bert Hiddema

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_132229070
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 13:24 schreef Arn0 het volgende:

[..]

Ik ben blij dat iemand anders het zegt. Ik keek erg uit naar het boek, ben een grote Van Der Gijp fan, maar ik was erg teleurgesteld. Nagenoeg alle anekdotes waren al lang bekend bij de trouwe kijker, en het "unieke inzicht in de persoonlijkheid" die het boek beloofde ontbrak compleet. Het leek inderdaad snel in elkaar gezet (en dat grote lettertype, wtf), zonde. Ik snapte ook Matthijs van Nieuwkerk niet die gisteren claimde dat het zo goed geschreven was. Ik heb niets tegen boeken over sporters, dat kunnen echt prachtige boeken zijn (Hugo Borst zijn repertoire alleen al) maar ik vond dit echt oprecht slecht geschreven.

Zonde, want iemand als Van Der Gijp verdient echt een goed boek, en dat zal er nu wel niet inzetten.
Voor mensen die al vaste VI volgers zijn zoals wij biedt het inderdaad weinig nieuws, en ook bij het Boskamp boek vind ik zowel de belachelijke witmarges als het lettertype eigenlijk pure minachting van de lezer. De prijs van Gijp is 19,95 maar dat is het gewoon niet waard.
Het boekje van Hansie Hansie vond ik eigenlijk nog het leukst (dat zat ook niet bij VI Boeken), omdat ik niet al die verhalen kende omdat ze Hansie nooit laten uitpraten.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')