abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132153370
Hoi,
Speelt er iemand nog meer wekelijks mee voor de toto 13?

Het valt me wel eens op dat er een vervangende uitslag komt voor wedstrijden die zijn gestaakt of afgelast. En bijvoorbeeld ADO-Vitesse kon ik me ergens nog wel voorstellen dat ze een X (= gelijkspel) gaven als vervangende uitslag. Nu ik zo'n beetje elke week meespeel zie ik dat het bijna altijd een X is..

Afgelopen weekend is Sparta - Achilles afgelast .

We doen op het werk ook zon intern toto-13 poultje en daar is gewoon 11 keer een winst voor Sparta voorspelt. Gezien de ranglijst (Sparta 2e, Achilles 14e) en het feit dat Sparta thuis speelt zou een 1 echter meer voor de hand liggen lijkt me?

Op de site van Toto staat:
quote:
Toto-13: Voor de afgelaste of gestaakte wedstrijd geldt een vervangende uitslag. De vervangende uitslag wordt als volgt vastgesteld: Leden van een commissie vervangende uitslagen maken elk voor zich een prognose van de wedstrijduitslagen, op grond van bestaande verwachtingen. Deze prognoses worden voorafgaand aan het Toto 13 programma gepubliceerd op teletekstpagina 562. Onder notarieel toezicht wordt door het lot, op basis van deze prognoses, de vervangende uitslag bepaald.
Nu kan ik niet meer zien wat er op teletekst pagina 562 stond, maar is er iemand die dat wel bijhoudt of weet? Het is nu inmiddels weg omdat men bij de toto besloten heeft dat daar een vervangende uitslag komt, wederom een X.. oftewel een gelijkspel.

quote:
door het lot bepaald
Moet ik het dan zo zien dat als de prognose is 6x winst Sparta, 2x Gelijk en 1x winst Achilles dat er negen lootjes in de bak gaan en de notaris er daar één uit trekt?

Tis op zich wel zwaar suf, want nu heb ik er 11 goed, anders 12... :') Naja, iets beter dan niets :P Maar ik vraag me op zulke momenten wel af of ze niet eerst kijken hoeveel geld ze moeten uitkeren als ze daar een '1' hadden ingevuld en hoeveel bij een X :')
pi_132153991
Niet meedoen bij de Toto, het zijn oplichters.

Ik heb ooit, misschien wel 15 of 20 jaar geleden dus in het pre-internet tijdperk dit ook meegemaakt.

Ik had alle wedstrijden goed maar er werd 1 wedstrijd afgelast, ik weet het na al die jaren nog precies: Werder Bremen-Eintracht Frankfurt.

Nu moet je weten dat Werder in die tijd een topclub was in Duitsland en bovenaan stond, terwijl Frankfurt in de degradatiezone stond.

Uiteraard had ik een 1 ingevuld. De regel van vervangende uitslag gold toen ook al, en uiteraard kwamen ze met een 2 aanzetten. Ik heb toen gebeld en gevraagd hoe het zat. De uitleg was: er is 70% kans op thuiswinst, 20% gelijkspel en 10% uitwinst. Vervolgens wordt volgens deze verhouding geloot.

De clue zit hem echter in het volgende: Alle overige wedstrijden waren vrij voorspelbaar, de favorieten hadden allemaal van de underdogs gewonnen en wedstrijden tussen gelijkwaardige ploegen eindigden in een gelijkspel. Omdat ontzettend veel mensen dit uiteraard goed voorspeld zouden hebben, zou de toto een smak geld uit moeten keren aan de winnaars als ook Werder Bremen - Frankfurt een 1 zou worden.

De vervangende uitslag wordt dus bijna altijd het resultaat dat het minste is voorspeld, zodat de Toto minder hoeft uit te keren. Enige uitzondering is wanneer er veel rare uitslagen zijn, dan wordt meestal de meest voor de hand liggende uitslag "geloot"

Destijds won ik met 11 uit 12 goed 89 gulden, echter wanneer ik er 12 goed zou hebben zou ik een gegarandeerde prijs hebben gewonnen die vele malen hoger lag. Weliswaar met een aantal andere deelnemers dus we hebben het niet over duizenden guldens, maar nog altijd een substantieel bedrag.

Dat ze in jou geval een X geven als vervangende uitslag is ook niet vreemd, in de nederlandse competitie en vooral in de jupiler league wordt ontzettend veel gescoord waardoor de kans op een gelijkspel enorm afneemt. Bij een competitie met een gemiddeld aantal goals van 2,5 per wedstrijd(het europese gemiddelde) zul je dus veel vaker uitslagen van 0-0 en 1-1 tegenkomen, in nederland zijn uitslagen als 4-2 en 5-1 schering en inslag.

Ik weet niet welke wedstrijden er allemaal op het formulier stonden, maar als de uitslagen vrij voorspelbaar waren weet je nu dus waarom er voor een X is gekozen. Zo hoeft de Toto minder uit te keren.

[ Bericht 4% gewijzigd door Boezeidekoe op 14-10-2013 13:52:48 ]
pi_132155359
Heb je 11 van de 13 goed 'op je werk' of in de echte Toto 13? In het laatste geval ben je 1 van de 10 die EUR 581,20 bruto hebben gewonnen.
pi_132155505
quote:
1s.gif Op maandag 14 oktober 2013 14:34 schreef Socios het volgende:
Heb je 11 van de 13 goed 'op je werk' of in de echte Toto 13? In het laatste geval ben je 1 van de 10 die EUR 581,20 bruto hebben gewonnen.
Op het werk helaas... daar zit veel minder in de pot dan in het "echte" had ik er tien goed en met Sparta eventueel elf :') Maar goed, dan was die pot waarschijnlijk anders geweest en was het denk ik minder geweest, want ongetwijfeld dat één van die tien (of meer) er dan 12 goed had gehad.

Vorige week ook tien, maar goed, daar kon ik niet over "klagen"... nu wel omdat ik me verbaasde over die vervangende uitslag en deels omdat me collega zei "het wordt altijd een X"... dus ik ging ff zoeken hoe het zat... maar snapte het niet helemaal... maar goed, als het dus een loterij is...tja... dan valt er weinig te betwisten denk ik... :) :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')