abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132123351
Ik heb terugkerende vlekjes op foto's. Nu kan ik die wel weg gaan poetsen, maar het liefste heb ik er helemaal geen last van. Na wat zoekwerk kwam ik erachter dat je het zelf kan schoonmaken, of kan laten doen.

Wat doen jullie? Zelf doen, laten doen? Wanneer je kiest voor de laatste optie, waar laat je het doen?
pi_132123539
Ik gebruik de VisibleDust van Arctic Butterfly. Dat haalt de meeste vlekjes zonder moeite weg. Voor zoiets wil ik niet afhankelijk zijn van een ander, vooral niet als ik net wil gaan fotograferen of erachter kom tijdens een fotoshoot.
fotografie FTW
  FOK!fotograaf zondag 13 oktober 2013 @ 18:36:28 #3
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_132130794
Mijne wordt tot nu toe altijd gedaan door Techrepair. Is een door Sony geautoriseerd reparatiecenter, dus die vertrouw ik het wel toe. Waarom moeilijk zelf gaan doen met het risico op schade?
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
  Eindredactie Frontpage / Forummod zondag 13 oktober 2013 @ 19:35:25 #4
41809 crew  Ouwesok
Leuke lamp overigens
pi_132132514
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 18:36 schreef Pizza_Boom het volgende:
Mijne wordt tot nu toe altijd gedaan door Techrepair. Is een door Sony geautoriseerd reparatiecenter, dus die vertrouw ik het wel toe. Waarom moeilijk zelf gaan doen met het risico op schade?
Dat risico op schade is als je dat Arctic Butterfly borsteltje met lampje gebruikt en de borstel een beetje met gevoel hanteert nagenoeg nul.
Toch is laten doen ook een optie als je jezelf er niet helemaal vertrouwd mee voelt.
Laten doen is een must wanneer je sensor niet alleen stoffig is, maar om wat voor reden dan ook, gewoon smerig en je er met zo'n kruising tussen een vloermop en een wattenstokje tegen ten strijde moet trekken.
Dan nog moet je even, voor je een ander in je spiegelkast laat roethanen, even de algemene voorwaarden doornemen, vooral de passage die beschrijft wie er in de shit zit mochten ondanks of dankzij alle goeie zorg je sensor of andere ingewanden van je camera hopeloos verkrukt raken.
meestal is het dan ineens weer jouw probleem
Gotferdomme wat heb ik weer een last van een goed humeur
pi_132133078
Heb het zelf een tijdje geleden gedaan, ging toe goed, maar paar maanden later wilde ik het weer doen maar toen veegde ik het alleen maar van links naar rechts.. :') Binnenkort laat ik het dus doen.
pi_132151894
Wil je het echt goed laten doen:
http://www.chipclean.nl/

Ken zelfs een aantal mensen die nieuwe camera's daar brengen om ze te laten cleanen en calibreren voor ze er mee aan het werk gaan.
"Once you know what the question actually is, you'll know what the answer means."
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 16 oktober 2013 @ 11:06:52 #7
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132219744
- Tech repair - Bergen op zoom. Canon reparatie service en sensorcleaning

- Digital Service Point - Nederweert. Canon reparatie service en sensorcleaning

- Rofa repair, den Haag

- Calumet

- Cameraland Alkmaar

- Chipclean, Heumen

- NCRreflex, Amsterdam
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_132356429
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 12:15 schreef Clicks_nl het volgende:
Wil je het echt goed laten doen:
http://www.chipclean.nl/

Ken zelfs een aantal mensen die nieuwe camera's daar brengen om ze te laten cleanen en calibreren voor ze er mee aan het werk gaan.
Er schijnen diverse topfotografen bij deze man langs te gaan idd.

Je kunt je camera bij een drop-off point laten verzenden, maar zelf rijd ik er meestal langs voor een reiniging, een kop koffie en een leuk gesprek.
  vrijdag 1 november 2013 @ 20:15:55 #9
254851 Susteren
SPELINGSFREEK
pi_132803635
Bij de calumet beurs kun je dat gratis laten doen, misschien een tip :)
Ik ben de spelings kooning van de heele weereld! Dus geen spelings-fauten makken in dit foorum!™
Op donderdag 9 december 2010 13:44 schreef Rectum het volgende:
Mijn ode aan Susteren. :')
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')