Natuurlijk wel. je bent meer jaren kwijt en het is nog saaier (de reden waarom ts sowieso de havo niet wil afmaken in the first place). Val je uit op HBO omdat bakken te moeilijk zijn of je niet liggen omdat je niet kan wisselen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:15 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zo dom is het niet want ik ben van 4 havo naar mbo gegaan omdat ik het jaar niet had gehaald.
Nu zit ik in het laatste jaar hbo, dus je komt op hetzelfde uit met een andere weg.
De overgang van mbo naar hbo is over het algemeen makkelijker dan van havo naar hbo omdat je al veel beroepskennis hebt. Ook is het leuker dan de middelbare school omdat je vakken hebt die aansluiten op wat je later wilt gaan ipv. algemene vakken wat je later niet kan gebruiken.
Dit.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:07 schreef Zapata het volgende:
havo afmaken natuurlijk. Misschien wil je over 10 jaar of 20 wel iets anders gaan doen. Heb je dat in elk geval al.
Als je de motivatie hebt, zou ik het havo afmaken. Maar: ga niet 'zomaar' het havo volgen. Je geeft aan te weten wat je wilt (de mbo-opleiding) wat betekent dat als je iets gaat doen wat daar niet direct op aansluit (havo) je voor jezelf wel moet weten waarom je het doet. Dit is belangrijk; ga je hieraan voorbij, krijg je wellicht met (zware) demotivatie te kampen omdat je 'toch altijd nog mbo kunt gaan doen.'quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:04 schreef justlikeyouu het volgende:
hoi hoi,
Ik ben er sinds kort achter gekomen wat voor beroep ik wil gaan uitoefenen. Ik zit er nu alleen mee dat het een MBO opleiding is. Ik ben zelf van 4 mavo naar 4 havo gegaan en het jaar is net begonnen. Mijn vraag is nu: De stewardessenopleiding gaan volgen waar je alleen een vmbo diploma voor nodig heb of havo afmaken en dan die opleiding gaan doen? In principe heb ik dat havo diploma niet nodig.
Zeker man. Die dijen/achterwerk in een strak jurkje/broekje.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:15 schreef DonnieDarkno het volgende:
Overigens vind ik het leuk wanneer mijn stewardessen wat straks aanhebben. De kleuren rood/zwart/wit zijn erg bevorderlijk voor mijn libido.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Voor jou heeft dit misschien goed uitgepakt, maar gemiddeld genomen vallen mbo-ers VEEL sneller uit op het hbo dan havo-ers.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 17:15 schreef DeRakker. het volgende:
[..]
Zo dom is het niet want ik ben van 4 havo naar mbo gegaan omdat ik het jaar niet had gehaald.
Nu zit ik in het laatste jaar hbo, dus je komt op hetzelfde uit met een andere weg.
De overgang van mbo naar hbo is over het algemeen makkelijker dan van havo naar hbo omdat je al veel beroepskennis hebt. Ook is het leuker dan de middelbare school omdat je vakken hebt die aansluiten op wat je later wilt gaan ipv. algemene vakken wat je later niet kan gebruiken.
dit. Enbals je havo kan moetbjebhet gewoon afmaken. Heeft alleen maar voordelen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 16:07 schreef Zapata het volgende:
havo afmaken natuurlijk. Misschien wil je over 10 jaar of 20 wel iets anders gaan doen. Heb je dat in elk geval al.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |