abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132096853
De crisis moe? Denk je dat het gras elders groener is (als er gras groeit natuurlijk - alternatief: het beton grijzer)?

Laat het gras er niet over groeien (met beton is dat lastiger). Waar ga je naartoe, en hoe ga je dat realiseren? Want als er iets anders is in den vreemde, is het dat het niet komt aanwaaien, en je niet de enige bent.

De crisis ontvluchten? Hoe concreet? Waar naartoe? Wat doe je eraan om dat te realiseren?
Wat verwacht je daar aan te treffen?
so long and thanks for all the fish
pi_132096942
quote:
Leuk geprobeerd, maar dat zijn geen crisisasielzoekers :)

Crisisasielroepers vereisen een iets andere aanpak, en een beetje meer steun als het type dat bewust en op positieve gronden kiest voor leven in het buitenland.

Beetje maatwerk op FOK!
pi_132116532
Maatwerk is tussen alle reacties soms ver te zoeken op FOK! maar soms wil je weleens een passende aantreffen waarmee je wat kan.

Inzake het verkassen naar het buitenland is het allerbelangrijkste dat jij je niet gek laat maken door alleen naar het land van bestemming te kijken door je toeristenbril,iets dat tegenwoordig nog teveel en te vaak gebeurd.
  zondag 13 oktober 2013 @ 17:11:49 #5
365087 RamboDirk
Queers 4 Palestine!
pi_132128458
australie of brazilie... in ieder geval cursus Portugees opstarten.
  zondag 13 oktober 2013 @ 17:24:34 #6
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_132128845
Objectief gezien vind ik Duitsland wel wat mooier en beter dan Nederland. Meer natuur, alles minder op elkaar gepakt, mensen met fatsoen, gunstige koopkracht et cetera.
Maar om nu alles te verkassen is toch ook weer wat. Je hebt je familie en vrienden daar niet om de hoek wonen. Daar kun je natuurlijk niet zo snel een prijskaartje op plakken.

Qua crisis denk ik niet dat mensen zo snel Nederland zullen verlaten. Mensen met weinig geld of capaciteiten zitten nergens beter dan hier. Mensen met veel geld of capaciteiten kunnen het zich permitteren om in Nederland te wonen. De middengroep wordt natuurlijk uitgezogen, maar die durft in het algemeen toch geen echte stappen te nemen.
The End Times are wild
pi_132146637
Voor de eerste keer ooit gaat de VS defaulten op zijn bonds, het land met de reserve currency. Het lijkt me dan een illusie om te denken dat er een "veilige" plek ergens op de wereld bestaat.

Ik weet dat dit gaat gebeuren want degen die zegt dat de VS gaat defaulten (op zijn minst geherstructureerd a-la griekenland) is ook degene die de flashcrash in 2010 heeft voorspeld. Hij zegt als het huidige trend woord voortgezet, met de deficits is dit onvermijdelijk.

Hij zegt ook de recovery killt zichzelf. Als er een recovery komt dan zal de private sector kapitaal nodig hebben, deze kapitaal wordt ontrokken aan de regering -> rates gaan omhoog -> recovery stopt
pi_132146648
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 02:00 schreef 123dudeguys het volgende:
Voor de eerste keer ooit gaat de VS defaulten op zijn bonds, het land met de reserve currency. Het lijkt me dan een illusie om te denken dat er een "veilige" plek ergens op de wereld bestaat.

Ik weet dat dit gaat gebeuren want degen die zegt dat de VS gaat defaulten (op zijn minst geherstructureerd a-la griekenland) is ook degene die de flashcrash in 2010 heeft voorspeld. Hij zegt als het huidige trend woord voortgezet, met de deficits is dit onvermijdelijk.

Hij zegt ook de recovery killt zichzelf. Als er een recovery komt dan zal de private sector kapitaal nodig hebben, deze kapitaal wordt ontrokken aan de regering -> rates gaan omhoog -> recovery stopt
dat is slecht nieuws , ik hoop dat je ongelijk hebt.
pi_132146701
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 02:02 schreef arjan1112 het volgende:

[..]

dat is slecht nieuws , ik hoop dat je ongelijk hebt.
het is de slimste persoon die ik ooit heb ontmoet op internet, ik snap 90% niet wat hij zegt, ik hoop dat hij ongelijk heeft maar stel dat ik denk dat hij fout heeft

logica zegt het volgende: alle fed mensen modellen voorspellen hogere rates 2 jaar vooruit. deze zijn ook slimme mensen. Dus alle slimme economen voorspellen hogere rates. Dat zou betekenen deficits worden groter, bondholders krijgen klappen, en daarna weet ik niet wat er gebeurt maar grotere deficits en pensioenfondsen die geld verliezen lijkt me niet positief. het zou kunnen dat die grotere deficits niet mogelijk zijn, dus dan moet de overheid USA bezuinigen -> weer een recessie. Dus logica zegt dat er mogelijk een vicieuze cirkel ontstaat, die pas word opgelost als de deficits en de bijbehorende schuldenlast weg zijn.
pi_132147727
quote:

De US gaat nooit defaulten, ze verhogen het plafond gewoon weer.
pi_132148396
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 07:44 schreef QBay het volgende:

[..]

De US gaat nooit defaulten, ze verhogen het plafond gewoon weer.
Wat als de Chinezen zeggen: wij geloven niet dat jullie ooit terugbetalen jullie zijn alleen maar jullie munt aan het devalueren.
pi_132148457
zo een beetje de helft is in handen van de VS zelf. als er al iets gebeurd eerst op die stukken

pi_132148499
quote:
Dan kunnen er nog steeds betere plekken en slechtere plekken zijn. En ook betere plekken dan Nederland dat qua economie redelijk sterk met de VS is verweven.

Even terug on-topic: hoewel jij stelt geinformeerd te zijn over het aankomende onheil, neem je dus geen maatregelen ? Je bereidt geen eventuele verhuizing voor, maar laat het lijdzaam over je heen komen ?
pi_132171098
Australie lijkt me wel wat. Ook veel grondstoffen en een streng immigratiebeleid.
pi_132171570
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 17:24 schreef LXIV het volgende:
Objectief gezien vind ik Duitsland wel wat mooier en beter dan Nederland. Meer natuur, alles minder op elkaar gepakt, mensen met fatsoen, gunstige koopkracht et cetera.
Maar om nu alles te verkassen is toch ook weer wat. Je hebt je familie en vrienden daar niet om de hoek wonen. Daar kun je natuurlijk niet zo snel een prijskaartje op plakken.

Qua crisis denk ik niet dat mensen zo snel Nederland zullen verlaten. Mensen met weinig geld of capaciteiten zitten nergens beter dan hier. Mensen met veel geld of capaciteiten kunnen het zich permitteren om in Nederland te wonen. De middengroep wordt natuurlijk uitgezogen, maar die durft in het algemeen toch geen echte stappen te nemen.
Ik ben het niet vaak met je eens maar ik vind dit toch wel een mooie analyse. ^O^

De meeste emigranten zijn natuurlijk of allochtonen die remigreren (dan is dat puntje van familie enzo wat minder een probleem) of mensen die bijvoorbeeld de rust opzoeken.

Alhoewel volgens NOS tegenwoordig wel degelijk wat meer mensen vanwege het geld emigreren, zoals piloten die en torenhoge schuld hebben maar hier geen baan vinden.

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 21:48:24 ]
pi_132171741
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:39 schreef Bombshell het volgende:
Australie lijkt me wel wat. Ook veel grondstoffen en een streng immigratiebeleid.
Wel weinig soft commodities en zoet water. Dat moet bijna allemaal geimporteerd worden.
pi_132172533
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 21:39 schreef Bombshell het volgende:
Haal je dan zelf wel genoeg punten om er binnen te komen? :P

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 14-10-2013 22:07:09 ]
  maandag 14 oktober 2013 @ 22:12:56 #18
344884 monkyyy
Myers-Briggs: INTJ
pi_132172905
Ik weiger uit dit meest decadente deel van de wereld te vertrekken.
You can learn anything, the secret lies in discipline.
"What the mind can conceive and believe, it can achieve"
You will make mistakes. Forgive yourself. Move on. Start rebuilding.
pi_132180006
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 22:04 schreef Igen het volgende:

[..]

Haal je dan zelf wel genoeg punten om er binnen te komen? :P
Even snel getest en genoeg punten, geen sponsership nodig.
pi_132192754
Niet zo moeilijk om aan 60 punten te komen
pi_132192886
Helaas gaat het dan nog steeds op uitnodiging :)

Zonder baan --> in de regel geen entree - tenzij medisch beroep of tradie.
pi_132192949
Ja maar er zijn héél veel beroepen die ze goed vinden.. vanuit nederland een baan zoeken ofzo

en je komt er wel op een toeristen visum in
pi_132193147
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:27 schreef arjan1112 het volgende:
Ja maar er zijn héél veel beroepen die ze goed vinden.. vanuit nederland een baan zoeken ofzo

en je komt er wel op een toeristen visum in
Good luck, mate. :)

Moet je ook nog een baan vinden die je in staat stelt om kosten van levensonderhoud te betalen die gemakkelijk het dubbele van in Nederland zijn. Kortom: medisch of tradie, anders moet je het gewoon doen omdat je het een geweldig land vindt, niet omdat je daar beter af bent.
pi_132193234
ik koop gewoon een thais paspoort voor 1 miljoen THB ( 20.000 euro )
pi_132193259
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 16:36 schreef arjan1112 het volgende:
ik koop gewoon een thais paspoort voor 1 miljoen THB ( 20.000 euro )
je bedoelt een seniorenvisum neem ik aan.

(je bent niet heel gefocussed, als ik het mag zeggen :P dat zijn al twee continenten in vijf minuten :D )
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')