Ik word onpasselijk van nare mensjes die een volksfeest proberen te verpesten.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:25 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Waar ik de kriebels van krijg is de felheid waarmee zoveel mensen racistische symboliek verdedigen. Want iedereen weet donders goed dat de critici gelijk hebben en dat zwarte piet wel degelijk racistische elementen bevat. En dan zie ik opeens allemaal blanke mensen zich in allerlei hoeken wringen om recht proberen te praten wat krom is, wordt er eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van.
Dit.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik word onpasselijk van nare mensjes die een volksfeest proberen te verpesten.
Precies, ies gewoon koeltoerquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:41 schreef Perrin het volgende:
[..]
In het midden latend wat de 'echte' waarheid is; maar vertellen we elk jaar aan de kinderen dat deze zwarte mensen onderdrukt worden of vieren we gewoon een gezellig feest? Mensen moeten leren dingen te relativeren en niet gelijk alles maar negatief te bekijken.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:25 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Waar ik de kriebels van krijg is de felheid waarmee zoveel mensen racistische symboliek verdedigen. Want iedereen weet donders goed dat de critici gelijk hebben en dat zwarte piet wel degelijk racistische elementen bevat. En dan zie ik opeens allemaal blanke mensen zich in allerlei hoeken wringen om recht proberen te praten wat krom is, wordt er eerlijk gezegd een beetje onpasselijk van.
Daar heb je ergens wel een punt. Het is van een krampachtigheid waar menig linkse politiek correcteling uit de jaren 90 nog een puntje aan kan zuigen.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:25 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Bullshit, niemand probeert het feest te verpesten. Het verwijderen van de racistische symboliek uit het Sinterklaasfeest is geen enkele bedreiging voor dat feest. Sinterklaas is sowieso altijd al aan veranderingen onderhevig geweest, en als we het nu hier en daar wat aanpassen is er over een paar jaar geen kind dat nog weet dat het ooit anders is geweest.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:41 schreef Perrin het volgende:
Ga lekker huilen in een hoekje, wat jij wilt gaat nooit gebeuren en daar lach ik kei- en keihard om!quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:56 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Bullshit, niemand probeert het feest te verpesten. Het verwijderen van de racistische symboliek uit het Sinterklaasfeest is geen enkele bedreiging voor dat feest. Sinterklaas is sowieso altijd al aan veranderingen onderhevig geweest, en als we het nu hier en daar wat aanpassen is er over een paar jaar geen kind dat nog weet dat het ooit anders is geweest.
Dit ja. Ik heb persoonlijk meer moeite met de manier waarop Nederland reageert op de hele discussie dan met zwarte piet zelf. Daarom vind ik het ook wel goed dat die discussie steeds opnieuw gevoerd wordt, want volgens mij wordt er iets veel diepers dat fout zit in de Nederlandse samenleving mee blootgelegd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:46 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Volgens mij is racisme ook onderdeel van onze geschiedenis en traditie. Ik heb daar in die context dan ook niet zoveel moeite mee, vooral ook omdat dat aspect toch langs de kinderen heengaat. Maar doe dan ook niet zo moeilijk als iemand op dat deel van die traditie wijst, want misschien is het wel handig voor kinderen dat wanneer ze wat ouder zijn en niet meer in Sinterklaas geloven dat ze kennis maken met die achtergrond van deze traditie.
Nee want iedereen in Nederland is zich bewust van deze discussiequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:59 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dit ja. Ik heb persoonlijk meer moeite met de manier waarop Nederland reageert op de hele discussie dan met zwarte piet zelf. Daarom vind ik het ook wel goed dat die discussie steeds opnieuw gevoerd wordt, want volgens mij wordt er iets veel diepers dat fout zit in de Nederlandse samenleving mee blootgelegd.
Geen enkel kind associeert het Sinterklaasfeest met racisme. Doordat de laatste jaren verzuurde volwassenen er telkens op hameren dat het wel degelijk racistisch is, raakt het Sinterklaasfeest langzamerhand 'besmet'. Bedankt, zure sukkels.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:56 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Bullshit, niemand probeert het feest te verpesten. Het verwijderen van de racistische symboliek uit het Sinterklaasfeest is geen enkele bedreiging voor dat feest. Sinterklaas is sowieso altijd al aan veranderingen onderhevig geweest, en als we het nu hier en daar wat aanpassen is er over een paar jaar geen kind dat nog weet dat het ooit anders is geweest.
Er wordt vooral mee blootgelegd dat er veel zeurkousen als jij rondlopen die hun eigen morele vingertje belangrijker vinden dan een oude traditie.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 10:59 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Dit ja. Ik heb persoonlijk meer moeite met de manier waarop Nederland reageert op de hele discussie dan met zwarte piet zelf. Daarom vind ik het ook wel goed dat die discussie steeds opnieuw gevoerd wordt, want volgens mij wordt er iets veel diepers dat fout zit in de Nederlandse samenleving mee blootgelegd.
Ach grut, je racistische feestje wordt verpest doordat mensen opeens hun recht om fatsoenlijk behandeld te gaan worden opeisen. Heb geen medelijden met je hoorquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:01 schreef Perrin het volgende:
Doordat de laatste jaren verzuurde volwassenen er telkens op hameren dat het wel degelijk racistisch is, raakt het Sinterklaasfeest langzamerhand 'besmet'. Bedankt, zure sukkels.
'mijn racistische feestje'quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:02 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ach grut, je racistische feestje wordt verpest doordat mensen opeens hun recht om fatsoenlijk behandeld te gaan worden opeisen. Heb geen medelijden met je hoor
Tradities komen en gaan en zijn continu aan verandering onderhevig. Is altijd al zo geweest.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:02 schreef Perrin het volgende:
Er wordt vooral mee blootgelegd dat er veel zeurkousen als jij rondlopen die hun eigen morele vingertje belangrijker vinden dan een oude traditie.
Je maakt jezelf zo belachelijk hequote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:02 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ach grut, je racistische feestje wordt verpest doordat mensen opeens hun recht om fatsoenlijk behandeld te gaan worden opeisen. Heb geen medelijden met je hoor
Jammer voor jou dat het niet gaat veranderen zoals jij wiltquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:03 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Tradities komen en gaan en zijn continu aan verandering onderhevig. Is altijd al zo geweest.
Ik probeer me alleen maar aan te passen aan de rest hier hoorquote:Op dinsdag 15 oktober 2013 11:04 schreef Sunshineboy91 het volgende:
[..]
Je maakt jezelf zo belachelijk heEcht te triest voor woorden eigenlijk.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |