abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132032036
Sinds kort gebruik ik Lightroom 5, en het bevalt prima. Echter, de catalogus bevat zo veel bestanden dat backuppen heel lang duurt. Het gaat met niet om de schijfruimte, maar puur om het aantal files (een paar honderdduizend).

Zijn er hier mensen met ervaring met het bewaren van de catalogus in bijvoorbeeld een virtuele schijf, zodat dit je effectief 1 gigantisch bestand hebt? Of is dit een bijzonder slecht idee?
blub blub
pi_132033145
Ik zou mee eerst eens afvragen of 1 catalogus voor jou voordelen biedt. Zo niet, dan zou ik persoonlijk met meerdere kleine catalogi werken. Gebruik je bijvoorbeeld nooit keywords en zoekopdrachten tussen meerdere folders, dan zijn er weinig voordelen aan 1 grote catalogus.

Ik werk zelf met heel veel catalogi. De meeste evenementen zet ik in een eigen catalogus. Tenzij het echt bij elkaar hoort, sportwedstrijden van dezelfde sport staan per seizoen staan in 1 catalogus.

Daarmee houdt ik de catalogus klein (en snel) en het is gemakkelijk met archiveren, de hele folder met RAW files EN catalogus sleep ik in 1x naar de backup NAS. ;)
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:33:55 #3
150897 ebeaydojraes
Gek Zijn Is Gezond (.nl)
pi_132036966
wat hierboven staat. Ik maak catalogi op jaar basis, naast andere tijdsbepalingen..
- "Was Ik Maar Een Dichter, Dan Kon Ik Dichter Bij Jou Zijn!"
- 'ye cannae change the laws of physics'
Licentie:http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/3.0/nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')