abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 10 oktober 2013 @ 01:55:29 #1
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_132028597
Ten eerste hoop ik dat dit het goede subforum is, want kon geen andere vinden waar hij beter in zou passen.
Mocht dat wel het geval zijn, zie ik de vraag graag verpaatst worden.

Enfin, ik heb een jaar of twee geleden een Canon PowerShot SX120 IS gekocht.
Achteraf best wel spijt van. Er zitten een hoop mogelijkheden op die ik niet gebruik dus was beter af met een goedkopere.
Maar nogmaals, dat is allemaal achteraf.
Grootste probleem is dat dat ding batterijen vreet alsof het de vibrator van Kim Holland is.
Gaan 2 AA batterijen in en dat zag ik eerst als voordeel.
Want ik dacht: als ie een keer leeg is, kan ik er gewoon een paar andere penlites inproppen.
Dat werkt dus niet, want zelfs met nieuwe Philips batterijen zegt ie gelijk dat de batterijen leeg zijn. Stom ding.

Dus nu wil ik een lader en een paar goede batterijen ervoor hebben.
Uiteraard raad Canon hun eigen batterijen aan (2500 mHh, 1.2V)
Maar dat gaan we natuurlijk niet doen.

Nu naar de kern:
Er zijn een paar batterijen + lader die in aanmerking komen (denk ik)
Neem deze twee:

http://www.kijkshop.nl/product/138792/gp-batterij-lader/
en
http://www.kijkshop.nl/product/138795/gp-batterij-lader/

De meegeleverde batterijen zijn volgens mij hetzelfde (4 keer 2600 NiMH).
Alleen de eerste laad in 2 uur ipv 6 uur en heeft een extra 12 Volt aansluiting.
En is ook nog eens 5 euro goedkoper (dat kan ik dus niet rijmen)

Of is Varta een betere keuze:
http://www.kijkshop.nl/pr(...)terijen-05716101404/
plus
http://www.kijkshop.nl/pr(...)erij-lader-57662401/

Vind het allemaal maar lastig, dus hoop dat iemand hier ervaring heeft met één van deze merken.
Andere merken en tips zijn natuurlijk ook welkom.
EEN EGOÏST IS IEMAND DIE NIET AAN MIJ DENKT!
pi_132029013
Sowieso voor Eneloops gaan. Via samenkopen.net behoorlijk goedkoop te krijgen, incl lader. Hmm dit klinkt als reclame, maar ook als je bijv tweakers checkt (loopt een topic over oplaadbare batterijen) blijkt bij iedereen dat het wel de beste zijn. Gebruik zelf ook een paar setjes voor m'n Pentax.
pi_132029630
quote:
1s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 04:53 schreef chriztiaan het volgende:
Sowieso voor Eneloops gaan. Via samenkopen.net behoorlijk goedkoop te krijgen, incl lader. Hmm dit klinkt als reclame, maar ook als je bijv tweakers checkt (loopt een topic over oplaadbare batterijen) blijkt bij iedereen dat het wel de beste zijn. Gebruik zelf ook een paar setjes voor m'n Pentax.
zelf ook een setje eneloops voor mijn flitser, snelle herlaadtijd en ze houden het ook superlang vol.
Qua prijs doen ze niet zoveel met de GP Batterijen.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 oktober 2013 @ 08:14:30 #4
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_132029654
Inderdaad, eneloop. Waar normale NiMH's binnen een paar maanden (en later zelfs weken) leeg zijn verliezen eneloops per jaar 5% van hun lading. Ze worden zelfs geladen geleverd.
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 oktober 2013 @ 08:43:21 #5
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_132029972
Eneloop, stop de tijd *O*
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  donderdag 10 oktober 2013 @ 10:23:53 #6
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_132031736
Mijn dank is nu al vorstelijk.
Om één of andere reden heb ik het vermoeden dat ik Eneloops nodig heb ;)

Vreemd genoeg ben ik die niet in me zoektocht op de interwebs tegen gekomen, maar het kan ook dat ik teveel heb gezocht bij 'echte' winkels, vanwege me postblokkade (en ik heb ook geen idee meer waar ik me TAN codes heb).

@chriztiaan;
Op samenkopen.net hebben ze nu geen Eneloops (meer), maar ergens daarin werd verwezen naar sk.nkon.nl.
Volgens mij ook wel een leuke website en niet al te duur.

@Flipmoehoe;
De prijs maakt me niet zoveel uit (mits binnen de perken uiteraard)
Ik betaal liever 30 euro voor goede batterijen, dan dat ik voor 20 euro ergernis koop. En aangezien me fototoestel al batterijen vreet als een malle, zou de verkeerde batterijen die ergernis alleen maar vergroten.

Dus nogmaals, ik dank jullie voor het snelle antwoorden, want ik had dus bijna de verkeerde gekocht.
Kan alleen niet snel een feedback geven, aangezien het nog wel een maand of twee kan duren eer ik ze in huis heb.
pi_132031909
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:23 schreef Pulver het volgende:

Vreemd genoeg ben ik die niet in me zoektocht op de interwebs tegen gekomen, maar het kan ook dat ik teveel heb gezocht bij 'echte' winkels, vanwege me postblokkade (en ik heb ook geen idee meer waar ik me TAN codes heb).

@chriztiaan;
Op samenkopen.net hebben ze nu geen Eneloops (meer), maar ergens daarin werd verwezen naar sk.nkon.nl.
Volgens mij ook wel een leuke website en niet al te duur.

@Flipmoehoe;
De prijs maakt me niet zoveel uit (mits binnen de perken uiteraard)
Ik betaal liever 30 euro voor goede batterijen, dan dat ik voor 20 euro ergernis koop. En aangezien me fototoestel al batterijen vreet als een malle, zou de verkeerde batterijen die ergernis alleen maar vergroten.

Dus nogmaals, ik dank jullie voor het snelle antwoorden, want ik had dus bijna de verkeerde gekocht.
Kan alleen niet snel een feedback geven, aangezien het nog wel een maand of twee kan duren eer ik ze in huis heb.
ik weet niet of dit mag.. (heb geen aandelen in dit bedrijf ;) )
Maar deze heb ik destijds besteld, 1x met lader en 1x zonder :)

http://www.batterijenhuis(...)550mah-p-478513.html
  Moderator / FOK!Fotograaf donderdag 10 oktober 2013 @ 10:32:56 #8
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_132031952
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 10:23 schreef Pulver het volgende:
Ik koop ze meestal via Ebay of via Amazon.de. Maar mijn voordeel is dat ik in Duitsland woon, geen idee of dat in Nederland ook zo goed gaat.
pi_132039533
Ah, via s(amen)k(open).nkon.nl is zelfde prijs als via samenkopen.net. Nkon is de organisator van de actie :)

Succes ermee.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 18:54:51 #10
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_132044268
@Flipmoehoe;
Dank, die site had ik ook al gevonden. En op zich niet duur, maar sk.nkon.nl is net een slag goedkoper.
Is wel exact dezelfde die ik had uitgekozen en aangezien je deze niet afraad, neem ik aan dat je er tevreden mee bent.

@qltel;
Heb genoeg familie in Duitsland, maar voor de prijs is het niet noodzakelijk en is nogal een omweg. Wel bedankt voor de tip.

@chriztiaan;
Weer wat geleerd ;). En dus ook dat Eneloops dus eigenlijk van Sanyo is en dat dat weer onder Panasonic valt.
Wat trouwens het verschil tussen deze twee is, is me niet duidelijk:

UWXA (¤26,20):
http://sk.nkon.nl/maha-po(...)-mqr06-e-4-3uwx.html

UWXB (¤27,80):
http://sk.nkon.nl/maha-po(...)mqr06-e-4-3uwxb.html

Zelf vermoed ik gewoon dat de ene een iets ouder type is, maar verwacht niet eens dat het veel uitmaakt.
pi_132046129
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 18:54 schreef Pulver het volgende:
Zelf vermoed ik gewoon dat de ene een iets ouder type is, maar verwacht niet eens dat het veel uitmaakt.
UWXB is de 2e generatie van die batterij, UWXA de 1e (en inderdaad iets oudere).
UWXB heeft 2550mA vs 2500 bij de oudere versie, en hij ontlaadt 10% trager :P

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 10-10-2013 19:55:05 ]
  donderdag 10 oktober 2013 @ 20:31:49 #12
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_132047441
quote:
99s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:54 schreef CrashO het volgende:

[..]

UWXB is de 2e generatie van die batterij, UWXA de 1e (en inderdaad iets oudere).
UWXB heeft 2550mA vs 2500 bij de oudere versie, en hij ontlaadt 10% trager :P
Okee dan!
Nah, voor die anderhalve euro ga ik niet moeilijk doen, dan ga ik uiteraard voor de supernieuwe allerbeste UWXB ;)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 22:44:34 #13
375161 Pulver
vlaflip met slagroom
pi_132744261
Ik weet dat me topic nogal oud is, maar ik wil bovenstaande reageerders nogmaals erg bedanken voor de tips en het aanraden van de Eneloops.

Zoals ik al eerder schreef ging er wat tijd overheen voor ik de lader + batterijen in bezit had, maar ben er nu al lyrisch over.
Heb er een beetje mee zitten testen, maar het lijkt wel alsof die dingen totaal niet leeg te krijgen zijn!
Filmpje laten maken...geheugenkaart vol.
Wissen en nog maar een keer...weer vol.
Dan maar 10 foto's met flits maken elke keer...na 300 foto's was ik het zat.
Over en weer naar de laptop sturen...geen enkel probleem.
Blijft het gewoon doen en dat is echt een verademing.

Begin nu eindelijk weer lol in dit toestel te krijgen en ben me nu ook meer aan het verdiepen in de mogelijkheden ervan.

Dus bij deze, mijn dank is groot en zal voortaan iedereen deze batterijen aanraden. Echt een toppertje!
pi_132750048
fijn om te horen dat je naar ons advies geluisterd hebt ;)

EN het belangrijkste is dat ze je bevallen!
niks is zo irritant als batterijen die leeg zijn op het moment dat je ze nodig hebt.
Dat zal je met deze niet vaak gebeuren ;)

Veel fotografeer plezier!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')