abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_132012426
Hallo allemaal, ik zal me eerst is voorstellen, mijn naam is Tony,
ik ben al een tijdje op zoek naar een leuk huisje, nu heb ik wat leuks gevonden en hier een bouwkundige keuring voor laten uitvoeren er is veel werk aan, maar ook is er in de balken van de vloer houtworm gevonden ook is er een raar geel spul op de bodem van de kruipruimte
Nu ben ik al druk aan het zoeken geweest en zie veel vervelende verhalen over huiszwam en schimmels, waar niet alleen de gehele vloer vervangen moest worden maar ook stukken van de muur
Nu ben ik bang dat hetgeen op de vloer iets van een schimmel is kan iemand mij vertellen wat voor schimmel (als het al schimmel is) het is en wat er eventueel aan gedaan kan worden, en hoe ernstig het is?
het ziet er in ieder geval niet mooi uit

pi_132012904
lol staat dat huis op een paar losse bakstenen? :P
pi_132013022
hahahah nee gelukkig staat het wel op een fundering al 90 jaar , ik vond het ook wel heel vreemd die stapeltjes stenen
  woensdag 9 oktober 2013 @ 18:42:19 #4
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_132013243
Dit lijkt me een gewone schimmel die an sich niet zoveel kwaad kan (aan je huis bedoel ik dan), maar wat wel gezondheidsklachten kan veroorzaken zoals allergie. Iets aan de ventilatie doen in je kruipruimte lijkt me wel verstandig. Ik zie in ieder geval geen echte bouwkundige schade of gevaren.

Het is in ieder geval géén huiszwam. ;)
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_132013378
Is dat gele soms vlak bij een luik in de vloer??
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_132013507
er is inderdaad haast geen ventilatie in de kruipruimte dit moet zo snel mogelijk aangebracht worden, het zou fijn zijn als dit een normale schimmel is (liever helemaal niet natuurlijk maar oke)

maar dit zou dus gewoon weg gehaald kunnen worden en misschien iets van de grond eronder verwijderen en dan zand of schelpen storten ?

klopt helemaal blomke het is onder het luik verder kon ik niet goed zien wat er allemaal onder het huis zit omdat het nogal laag is
pi_132014962
Denk dat een klusjes man eens een emmer met gele latex of stucvoorstrijk geleegd heeft. Wegvegen en klaar.

Wat me meer zorgen baart, is die stapels stenen onder de balken. Zijn de balkkoppen soms (ver)rot?
Op <a href="https://forum.fok.nl/topic/2677908/2/25#p208861847" target="_blank" >zaterdag 22 april 2023 13:43</a> schreef <a href="https://forum.fok.nl/user/profile/62881" target="_blank" >r_one</a> het volgende:
En ik zeg je dat je op zaterdagmiddag van 2 tot 4 in je poedelnaakie de horlepiep moet dansen op het marktplein.
pi_132016021
Een houten vloer, hoe puntgaaf ook, veert altijd een beetje. Je zult altijd voelen dat de vloer een beetje doorbuigt. Toen ik een tijd geleden mijn houten begane grondvloer checkte heb ik niet alleen één rotte balk vervangen en extra ventilatie aangebracht maar ook dwars op de oorspronkelijke balkrichting, onder de oude balken, nieuwe balken 'gelegd'. Precies op de manier als op bovenstaande foto's met 'poertjes' van stoeptegels. De overspanning werd daardoor dus gehalveerd en dat was inderdaad voelbaar vanwege de mindere doorbuiging.
Ik vind het houtwerk er best wel vers uitzien nog op deze foto's. Ik zie alleen nergens niets van wiggetjes of iets dergelijks tussen baksteen en balk dus ik vraag me wel af hoe dit nou werkt. Of het wel werkt. Het lijkt wel of een deel van de balken is vervangen en onder dat deel deze stenen liggen. Meer voor tijdens het vervangen dan daadwerkelijk voor extra afsteuning.
Als de bouwkundige keuring het trouwens heeft over houtworm vraag ik me af waarom je dan hier op fok nog foto's gaat posten. Wij zullen altijd minder op een foto zien dan iemand die d'r met z'n neus op heeft kunnen staan. Waar zit die houtworm precies, hoe ernstig is het, wat is het advies? Wil je echt goede info dan moet je er een expert bij laten komen.

Ik heb één ervaring met zo'n bedrijf en dat is een goede ervaring. DM maar voor naam en rugnummer als je die wilt weten.
pi_132019198
dank je voor de reactie, het zijn balken van zon 8,5 meter dus dat dit ondersteund word vind ik ook niet heel vreemd , de plekjes waar houtworm zitten zijn minimaal en dit moet behandeld worden maar mijn probleem was die schimmel eigenlijk
de houtworm ga ik laten behandelen ik wil alleen wat meer info over de drap op de vloer hier konden ze met de keuring weinig over vertellen
btw de balken die je ziet zijn idd 20 jaar gedeeltelijk geleden vervangen en zien er wat mij betreft goed uit
en het zal moeilijk te zien zijn op de foto maar wat dat gele spul nou is ???
het mooiste zou zijn dat het idd latex is al lijkt me dat stug ;)
en al mocht het een "gewone" schimmel zijn is dit dan gewoon te verwijderen evt afgraven een stuk en natuurlijk ventilatie aanbrengen aangezien dat zo goed als helemaal niet aanwezig is
en kan de schimmel dan ook de fundering cq muren hebben aangetast ?
  donderdag 10 oktober 2013 @ 00:58:14 #10
323439 HetKlusKonijn
pi_132028006
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 21:12 schreef tonytony het volgende:
en kan de schimmel dan ook de fundering cq muren hebben aangetast ?
Die balken zien er nog behoorlijk okee uit, en ik geef je op een briefje dat als je een zwam in huis hebt die ook de fundering (en de muren, en het stucwerk, en het voegwerk - oftewel, huiszwam) opvreet, dat die balken allang zouden zijn geëvaporeerd in deep space nine. ;)

Te beoordelen naar deze foto's zit daar wat onschuldige schimmel die je zowat in iedere wat minder goed geventileerde kelder of kruipruimte tegenkomt.

Verder, wat _mido zegt, vraag toch nog eens eventjes na hoe dat nou zit met die 'poertjes' en die eventuele houtworm. Is het wellicht mogelijk dat de verkopers wat balken hebben vervangen "voor de verkoop", terwijl die houtworm nog niet bestreden is? Wel een reden om kritisch te zijn!
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
pi_132029514
Het verhaal over de schimmel klinkt positief :)
snel dus zorgen voor goede ventilatie, en de bende daar benden een beetje opruimen

Wat ik gehoord heb van de verkoopster is dat de balken die er nog zo goed uit zien ca. 20 jaar terug vervangen zijn , om welke reden weet ik niet precies (op foto 1 zie je dat de balken achter de eerste ook wat donkerder zijn)
Ook is er op dat nieuwe stuk een cement vloer geplaatst (vanca1 meter breed) misschien dat dit de reden is dat die poertjes dus onder het "nieuwe" hout staan
Al zie ik onder de oudere balken er ook af en toe is 1
De balken zijn wel zo'n 9 meter lang dus misschien is het alleen maar om te zorgen dat de vloer wat minder beweegt
Ik kan ook niet de hele kruipruimte overzien, ik heb alleen zicht gehad wat je op de foto's ziet (die gemaakt zijn bij de keuring)
In ieder geval hartelijk dank alvast voor de duidelijke uitleg ben weer wat wijzer en een heel stuk minder ongerust na alle verhalen die ik gelezen heb over schimmels en zwammen
pi_132033325
Die balken zien er zo op de foto nog uitstekend uit. Die ´poertjes´, oftewel de opgestapelde stenen zijn normaal als ondersteuning.
Dat gele is schimmel, en dan moet je idd proberen de ventilatiepunten te vinden / maken.

Die loden waterleiding op je tweede foto zou ik alleen wel vervangen..
pi_132044086
oke over de waterleiding heb ik niks terug gevonden in het rapport, maar jij denkt dat het lood is dus , zal ik gelijk is naar kijken als ik de vloer open heb , thanx voor de tip!
pi_132047411
Ja das oude meuk maar kan zijn dat die al buiten gebruik is.
pi_132047651
Kan ook een (telefoon)kabel zijn..
...het is mij niet echt duidelijk te zien of het hier om een leiding of kabel gaat
pi_132059821
die "loden leiding " is gewoon een koperen buis. kijk maar naar de kleur en de koppelingen.
loden leidingen werden gesoldeert. en niet geklemt!!
pi_132075022
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:41 schreef peug306 het volgende:
die "loden leiding " is gewoon een koperen buis. kijk maar naar de kleur en de koppelingen.
loden leidingen werden gesoldeert. en niet geklemt!!
Hetgeen aan de balken hangt ziet een kind van 4 nog aan dat het koper is.

Dat wat over het zand loopt daarentegen...
Laat die handjes wapperen!
pi_132076643
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:20 schreef Gieliovd het volgende:

Dat wat over het zand loopt daarentegen...
Is in ieder geval geen loden leiding.
pi_132078737
Lijkt me een oude kabel ?
pi_132674501
U kan de Houtfundering nog steeds redden .met dezelfde balken te gebruiken .
Want de balken zijn nog steeds in goede stand .
U kan de balken met carbolineum spuiten ,dat is tegen schimmels en vocht .
Of ook koper Touch gebruiken , en dat is een groene vloeibare stof .
pi_132677223
pi_132678625
Geweldig spul was dat, heb je nog wat staan ?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:59:02 #23
323439 HetKlusKonijn
pi_132680951
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 23:21 schreef bluemoon23 het volgende:
Geweldig spul was dat, heb je nog wat staan ?
Helaas verboten tegenwoordig, maar inderdaad fantastisch spul.
Heb er in de jaren 1980 - 2000 menig hekje, pergola en ander houtwerk mee bewerkt.

Wellicht is e.e.a. nog te vinden in België of zo? ;)
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 00:59:44 #24
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_132755224
De kabel dat ik zien op Foto's 2.kan het zijn van Elektrische Hoogspanning . En op Foto' 1 is de Telefoonkabels want het is iets dunner .
Om rustig te worden kan u beter de Elektrische Hoogspanning kabel in een Koperbuis laten verplaatsen.
En de Telefoon kabels in een PVC buis laten verplaatsen .
Tegen de bescherming van ratten of zulke diertje die onder in Fundering wonen
pi_132756166
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 12:11 schreef kokolomie het volgende:
Elektrische Hoogspanning
_O- _O- :W 8)7
pi_132786010
quote:
De kabel dat ik zien op Foto's 2.kan het zijn van Elektrische Hoogspanning . En op Foto' 1 is de Telefoonkabels want het is iets dunner .
Om rustig te worden kan u beter de Elektrische Hoogspanning kabel in een Koperbuis laten verplaatsen.
Zelden kom ik zulke onzin tegen op FOK en dat zegt wel iets...
Er is geen ondergrens aan domheid, wat deze reactie wel laat zien.
Reason is not automatic, those who deny it cannot be conquered by it, Ayn Rand
Discuseren met domme mensen verlies ik omdat ik niet genoeg ervaring heb met dom lullen.
pi_132786114
quote:
Elektrische Hoogspanning
Goede grap!
quote:
Elektrische Hoogspanning kabel in een Koperbuis laten verplaatsen.
En dat zou moeten helpen tegen wat?

8)7 _O- :W
  Milf zondag 3 november 2013 @ 21:23:46 #29
16000 nikky
Paars is het nieuwe rood!
pi_132868918
quote:
Ik ben een vrouw en zelfs ik weet dat je geen elektra in een koperen leiding moet proppen.

Zit je met Google translate te klooien?

[ Bericht 0% gewijzigd door nikky op 03-11-2013 21:32:34 (.) ]
👍Wanneer krijg ik de FA rechten terug?
Op maandag 11 juli 2011 17:38 schreef Bart het volgende:
Je bent echt een unieke verschijning, vind ik altijd wel grappig als ik jou ergens zie posten :D.
pi_132869081
Koko spreekt denk ik normaliter Papiamento, hij lijkt z'n best te doen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')