abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131979260
Zojuist is bij ons de stroom eraf gegaan. Toen ik een paar uur later de PS3 aanzette, kreeg ik alleen een zwart scherm. De PS3 is aangesloten met een HDMI kabel, welke ik heb vervangen. Dit lost het probleem niet op. De playstation gaat wel gewoon aan en 'klinkt' alsof hij het nog gewoon doet. Echter, ik krijg niets dan zwart beeld. Ik las dat je het aan/uit knopje een paar seconden kunt indrukken voor een reset. Je zou twee piepjes moeten horen als je de standby knop ingedrukt houdt. Als mijn PS3 op standby staat (rood lampje) en ik deze ingedrukt hou, hoor ik 1x een piep. een paar seconden later hoor ik nog een piep en gaat de playstation weer uit. Ik heb het systeem meerdere keren spanningsloos gemaakt en de console zelfs op een andere tv aangesloten. Niets lijkt te helpen. Ik krijg gewoon zwart beeld alsof ik geen kabel heb aangesloten. Hoe kom ik erachter of mijn playstation stuk is of dat bv de HDMI poort defect is. Heeft iemand tips voor me?
pi_131979660
Domme vraag misschien maar je tv doet het nog wel gewoon?
blablablabla
pi_131981003
Ja, die werkt nog wel. Ik heb de tuner van Ziggo op HDMI 1 zitten en dat werkt prima. Als ik die kabel gebruik voor mijn PS3 en die in HDMI 1 doe krijg ik zwart beeld. Op de andere tv idem dito.
pi_131983031
Update:

Ik heb een SCART aangesloten en dan werkt alles prima. In verhouding met HDMI is de kwaliteit alleen erg matig te noemen. Als ik zowel SCART als HDMI aansluit gaat de verbinding over SCART. Dan krijg ik de melding dat er een HDMI kabel gedetecteerd is (lijkt me hoopvol?) Als ik dan zeg dat ik over de HDMI wil spelen krijg ik weer zwart beeld. Ook als ik de tv op het juiste HDMI kanaal zet.

Omdat de kwaliteit over SCART dus matig is wil ik heel graag een oplossing (indien aanwezig) voor mijn oorspronkelijke probleem. De HDMI poort op de PS3 lijkt niet te functioneren. Nu heb ik de PS3 helemaal niet van zijn plek gehaald en ook niet aan de kabels gezeten. Wel is de stroom in het hele huis eraf gegaan door kortsluiting in de keuken. De PS3 stond op dat moment op stand by. Ik kan me voorstellen dat de PS3 dan helemaal kapot is, maar dat alleen de HDMI poort stuk gaat lijkt me vrij sterk. Heeft iemand dit ook meegemaakt en heeft hij/zij tips voor me om weer over de HDMI te kunnen spelen..
pi_131995236
Tja door kortsluiting kan de poort wel degelijk een optater gehad hebben en stuk zijn.

Probeer het anders met een Logic3 Component Kabel PS3 dat is goedkoper dan de poort te laten maken bij zo'n electronicaboer.
blablablabla
pi_131998435
Daar las ik ook een en ander over. Klopt het dat het kwalitatief weinig onder doet voor een HDMI? Ik heb een behoorlijk goede tv staan en wil daar natuurlijk wel het meeste uithalen:D
pi_131998491
Is de reset nou wel of niet gelukt?
pi_131999553
Nee, als mijn PS3 op standby staat en ik druk die knop langere tijd in hoor ik 2 x een piep (3 seconden tussen de piepjes). Na de tweede piep staat de PS3 weer op standby.
pi_131999617
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 11:23 schreef Pokervriend het volgende:
Nee, als mijn PS3 op standby staat en ik druk die knop langere tijd in hoor ik 2 x een piep (3 seconden tussen de piepjes). Na de tweede piep staat de PS3 weer op standby.
pi_132003722
Dat heb ik geprobeerd, maar als ik bij het beeld op 52sec op 'yes' klik heb ik alsnog een zwart scherm..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')