Geachte Fok!ers,
Dit jaar zit ik eindelijk in het examenjaar en hoop ik toch de middelbare school te verlaten.
Het is allemaal wel chill en alles, maar waar ik zo godsachtelijk strontziek van word zijn leraren die constant zitten te zeiken dat ze een zware baan hebben, veel en heel hard moeten werken!
Niks tegen het lerarenvak, het is van uitermate belang maar het feit dat er zo geklaagd wordt maakt mij best wel pittig boos.
Hoe zullen de dakdekkers, staalbewerkers en booreilandmonteurs met vaak 70uur in de week denken wanneer ze deze mensen met werktijden van half9 tot half4, terwijl ze jaarlijks minimaal 12 weken vakantie hebben, horen. En het verdomme nóg niet voor elkaar krijgen om gemaakte afspraken na te komen (nagekeken oefenexamens, oefentoetsen, po's etc). 'Maarmaarmaarmaar als ik uit school kom is mijn werk dag nog niet over ik moet de les van morgen voorbereiden en dingen nakijken, daar ga ik echt mijn avond niet aan verspillen want ik werk al zo hard. ' Wat deze mensen waarschijnlijk nooit geloven is dat mn pa vroeger van 8u smorgens tot 11uur savonds aan het werk was om zijn eigen zaak op touw te krijgen. 6dagen per week. Terwijl er ook vrouw en jonge kinderen thuis waren.
Daarbij is er bij elke ademhaling gezeik over dat het werk van de leerlingen stiller en harder moet, terwijl ze in een deurpost hangen en voor zich uit lopen te staren. Als ik een wacht nodig had, ging ik verdomme wel in een gevangenis zitten. Ga wat doen, zeur niet en werk eens voor je centen! Ik heb vaak echt het idee dat deze leraren betaald worden om op te passen, in plaats van les te geven.
Wat volgt zijn een paar echte citaten: "nee ik ga geen inhoudelijke vragen over de gemaakte toets beantwoorden, want dan word ik helemaal gek'. (over stof waar we wederom een toets over zouden krijgen)
'Nee jullie mogen mijn vak niet herkansen want ik heb geen zin om alles na te kijken.'
'Nee ik ga dit niet uitleggen want er staat al iets over in het boek.'
'Meneer waar komt dat getal vandaan?' 'Stond in het antwoordenboekje.'
Stop met klagen, je hébt geen zware baan. Je doet geen ene ruk. Ga eens les geven en je werk nakijken.
Dit was mijn spreekbeurt. Zijn er nog
vragen of opmerkingen?
TLDR; leraren moeten niet zeuren over hun 'zware baan'.