abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131974743
Vandaag reed ik over de A28 op weg naar het vliegveld om mijn ouders op een welverdiende vakantie te sturen toen er opeens een motoragent voor me ging rijden. Ik voelde de bui al hangen, en nog voordat ik snel, zogenaamd nietsvermoedend, een afrit kon vinden ging het bordje "POLITIE, VOLGEN" omhoog. Ik had nog geen idee waarvoor ik aan de kant gezet werd. Ik had wel iets te hard echt extreem was het ook weer niet.

Nouja goed, netjes achter die meneer aangereden en bij een tankstation van de snelweg afgegaan. Dan moet je je rijbewijs en kentekenbewijs afgeven ter controle enzo. En toen vroeg ik naar de reden van mijn staandehouding. En die was als volgt:

"Je voert alleen stadslicht, en dat mag niet."

Ja, oke, dat deed ik inderdaad. Maar dat dat niet mocht wist ik niet. Je mag overdag ook rijden zonder licht, dus waarom zou met stadslicht aan strafbaar zijn?

Dat wist hij zelf ook niet. Lekker dan.

De boete is niet echt een probleem, maar dat de wetgeving zo krom in elkaar steekt vind ik klachtwaardig.

Klacht: Overdag zonder licht rijden is toegestaan, met gewone lichten aan ook, maar alleen stadslicht mag niet. :')

xox VMSDKR
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:20:15 #2
136343 BasEnAad
, die clown en die acrobaat!
pi_131974766
Nederland is vandaag weer een stukje veiliger geworden, dankzij oom agent! :')
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:21:32 #3
338319 ZarB
Piña colada
pi_131974802
Xoxo
Just skip all the layers and go straight to the crazy!
pi_131974824
Het heet toch ook STADSlicht. Geen snelweglicht.
pi_131974825
Teken bezwaar aan, natuurlijk bullshit dit.
Death is my calling, vengeance my creed -- Kratos
pi_131974838
Terechte klacht.

Kreeg laatst ook een boete, werd ik geflitst toen ik 150 reed.
Is verdomme een dure grap en ik wilde net gaan sparen voor mijn rijbewijs, dat moet ik dan ook nog maar even uitstellen.
Go hard or go home!
pi_131974880
Daarom ook dimlichten, die mogen altijd. Wat het verschil precies is weet ik alleen niet

[ Bericht 37% gewijzigd door #ANONIEM op 08-10-2013 17:24:46 ]
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:24:36 #8
8252 mvdejong
Home is where the cat is.
pi_131974885
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:22 schreef Fatty het volgende:
Teken bezwaar aan, natuurlijk bullshit dit.
TS hield zich niet aan de regels, en is daarvoor, helaas terecht, beboet.
Terwijl vroeger nog wel eens een rechter met het slachtoffer mee zou gaan, wordt er tegenwoordig steeds meer druk op rechters uitgeoefend om geen problemen te veroorzaken met de inkomsten van de staat.
Sam the American Eagle : You, sir, are a demented, sick, degenerate, barbaric, naughty freako!
Alice Cooper : Why, thank you!
Sam the American Eagle : Freakos: One. Civilization: Zero.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:25:12 #9
180648 iFries
Fryske linkse boomknuffelaar
pi_131974915
Doe dan ook gewoon je dimlicht aan... wat is het probleem?
Frysk bloed tsjoch op!
pi_131974976
Waarom had je ze eigenlijk aan?
pi_131975078
Geen idee, soort gewoonte, één klikje overdag voor stadslichten en als het donker is twee klikjes voor dimlichten.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:30:34 #12
80443 snakelady
ssss...ssss...
pi_131975096
Terechte klacht, zou er ook bezwaar tegen indienen.

Ik heb laatst een boete gekregen van 200 euro, te hard rijden, was op de provinciale weg hier, je mag heel de weg 80, een klein stukje van ongeveer 40/50 meter mag je maar 50 maar het bord van 50 stond er niet meer, ze gingen daar verbouwen een dag later en die was al weggehaald. :?

Die dag hebben ze er heel veel te pakken gehad in mijn omgeving en nu gaan we met zijn allen bezwaar indienen.
"One cries because one is sad. For example, I cry because others are stupid, and that makes me sad."
pi_131975140
Terechte klacht, er is werkelijk niemand die er last van heeft en je brengt ook niemand in gevaar.

Je moet eens in Cairo gaan kijken, daar lijken auto's wel kerstbomen, zoveel lampjes en kleuren
Forcefield City Bewoner
pi_131975151
Stadslicht of standlicht is de verlichting op een voertuig die vaak gebruikt wordt bij het parkeren,daarom ook wel parkeerlicht genoemd.
Samen met het stadslicht moet altijd andere verlichting branden (dimlicht of mistlicht) tenzij op dat moment geen enkele verlichting verplicht is.
Stadslicht is verplicht als men 's nachts of overdag bij slecht zicht buiten de bebouwde kom op de rijbaan geparkeerd staat.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:32:35 #15
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_131975158
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:29 schreef VMSDKR het volgende:
Geen idee, soort gewoonte, één klikje overdag voor stadslichten en als het donker is twee klikjes voor dimlichten.
Dus voortaan gewoon altijd 2 klikjes. Stadslicht is alleen voor bepaalde parkeersituatie's. Dus gewoon geen licht of dimlicht. Terechte boete dus.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_131975161
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:29 schreef VMSDKR het volgende:
Dus eigenlijk heb je niet zoveel te klagen als je het altijd al fout doet :P
pi_131975168
Verder uiteraard een vrij onzinnige boete, en puur om het potje te spekken en zijn quota te halen
pi_131975179
Wat een trieste agent. Die mag wel een keer in de vangrails eindigen, niet dodelijk uiteraard.
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:33:23 #19
389700 BadSnoopy
ek dink nie so nie
pi_131975190
Dagrijlicht of stadslicht?

Stadslichten zijn er om de auto, en dan met name de achterkant, beter zichtbaar te maken. Het is niet verboden om overdag uitsluitend stads-of dagrijlicht te voeren, tenzij er sprake is van ernstig blemmerd zicht. Dagrijlicht is geen stadslicht; de lichtsterkte verschilt fors. Je mag het dan ook niet voeren tegelijk en met enig ander licht aan de voorzijde. Dat mag bij stadslicht wel.

Bron:

http://www.tuning-gids.nl/wetgeving_autoverlichting.htm
🙈 🙉 🙊
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:33:30 #20
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_131975195
quote:
15s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:33 schreef Confetti het volgende:
Wat een trieste agent. Die mag wel een keer in de vangrails eindigen, niet dodelijk uiteraard.
Omdat hij zijn werk doet? Je kunt je ook gewoon aan de regels houden, dan houdt zo'n agent je niet staande.
If a man hasn't discovered something that he will die for, he isn't fit to live.
pi_131975202
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:32 schreef Sandyman het volgende:

[..]

Dus voortaan gewoon altijd 2 klikjes. Stadslicht is alleen voor bepaalde parkeersituatie's. Dus gewoon geen licht of dimlicht. Terechte boete dus.
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:32 schreef opgebaarde het volgende:

[..]

Dus eigenlijk heb je niet zoveel te klagen als je het altijd al fout doet :P
Mijn klacht is niet de boete, maar inconsequente regelgeving. Stadslichten voeren is strafbaar maar zonder licht rijden mag wel. Lezen.
pi_131975244
xoxo right back at you
  dinsdag 8 oktober 2013 @ 17:35:04 #23
4090 Sandyman
Super nubila jubila
pi_131975246
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:33 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

[..]

Mijn klacht is niet de boete, maar inconsequente regelgeving. Stadslichten voeren is strafbaar maar zonder licht rijden mag wel. Lezen.
En daarom leg ik uit dat we in Nederland voor verschillende situatie's verschillende lichten hebben, die heb jij foutief gebruikt. Had je gewoon kunnen weten. Ook mistlicht mag je overdag niet voeren (als het niet mistig is :7 ), of een kerstboom achter je voorruit. Vrij duidelijke regelgeving.
pi_131975286
Wel erg genaaid om je daarvoor te beboeten, zat zeker aan het eind van zijn dienst en moest zijn quotum nog halen. Waarschijnlijk is de interpretatie dat het gevaarlijk situaties kan veroorzaken omdat je verlichting voert die impliceert dat je stil staat.
pi_131975306
quote:
0s.gif Op dinsdag 8 oktober 2013 17:33 schreef VMSDKR het volgende:

[..]

[..]

Hoe is het inconsequent als je de reden niet weet?
Er moet ergens ene lijn getrokken worden
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')