abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_6003551
Vreemd genoeg kon ik er niets in dit forum over vinden, dus daarom begon ik er zelf maar een topic over. Nirvana, althans de leftovers ervan, hebben na een x aantal jaren besloten om een nooit eerder gereleased nummer uit te brengen. Het nummer heet You know youre right en ik heb m net op Kazaa gevonden en het is werkelijk waar een prachtig nummer! Met name het reffrein is super.. Ik zou zeggen, gebruik dit topic om je meningen erover te posten.
Ik heb trouwens de search gebruikt en kon m echt niet vinden.. Vreemd.

-edit- Kan een moderator misschien de titel aanpassen? Ik weet niet wat er met dat toetsenbord van me aan de hand is, maar normaal doen wil ie in ieder geval niet.

vrijdag 27 september 2002 @ 18:28:24 #2
25873 IJskoud
Waar denk je aan?
pi_6003577
Cool nummer, idd. Maar er is nog veel meer leuks van ze te vinden...
[i]Nergens aan...[/i]
pi_6003633
Van de week was ie op StuBru te horen. Mooi nummer inderdaad.
pi_6003705
Nou, kan er nou niet echt kapot van zijn.
back to... come... as you are.

pi_6003956
het is inderdaad een heel goed nummer...ik kon het nummer wel...maar dan alleen een live versie van een later concert van nirvana in 1993 of 1994 ofzo......het is zeker wel een goed nummer..maar niet de beste...ik vind " Verse Chorus Verse " veel en veeeel beter......
geloof dat eind dit jaar op de planning staat om een nieuwe cd van nirvana te releasen ofzo toch? een boxset ofzo...ben benieuwd!!

Nirvana Forever

I promise not to sell your perfumed secrets, there are countless formulas for pressing flowers, I lie in the soll and fertilize mushrooms, Leaking out gas fumes are made into perfume!
pi_6004175
tjsa, is inderdaad geen nieuw nummer maar wel errug goed!
  vrijdag 27 september 2002 @ 22:30:41 #7
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_6006911
Dit nummer is idd best te pruimen, meestal zijn zulke 'teruggevonden' nummers van die nietszeggende dingen (binnenkort komt er een Jeff Buckley album bestaande uit 5 cd's met livetracks en uitverkochte b-kantjes uit). Maar dit is best een cool nummer!
pi_6007139
't klinkt niet slecht. Heb toch wel betere gehoord van ze om eerlijk te zijn. Ik miss de drums
pi_6007591
Het mooiste van het nummer vind ik misschien wel hoe hij het stukje "Things have never been so swell, I have never felt this well!!!" schreeuwt.. Je kan dan echt voelen dat hij superpissig is. Prachtig
  vrijdag 27 september 2002 @ 23:18:17 #10
25473 lawsuit
Mononoke hime
pi_6007631
Heerlijk nummer, ik kon hem nog niet!

Bedankt voor de tip!

Toppunt van ironie: Een [url=http://flag.blackened.net/wwwthreads/foruminfo.php?Cat=&Board=afb]anarchy forum[/url] met moderators.
  maandag 14 oktober 2002 @ 18:09:36 #11
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_6277738
http://mtv.tmf.nl/specials/nirvana.htm

De nieuwe videoclip van de song You Know You're Right. Gemaakt uit live en backstage beelden en de vorige videoclips (Come As You Are, MTV Unplugged, Live!Tonight!SoldOut!), niet echt spectaculair maar wel ok

yankee charlie dinges
pi_6277769
ik vind het nummer een van de slechtere van nirvana, het lijtk enorm veel op van die tegenwoordige alternatieve rock in de nicklbeback zeur stijl en de productie is waardeloos. de clip is zon waardeloos tribute to kurt geval...
  maandag 14 oktober 2002 @ 18:23:04 #13
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_6277945
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:11 schreef LenL het volgende:
ik vind het nummer een van de slechtere van nirvana, het lijtk enorm veel op van die tegenwoordige alternatieve rock in de nicklbeback zeur stijl en de productie is waardeloos. de clip is zon waardeloos tribute to kurt geval...
nickelback stijl? ga weg zeg wat wel waar is: 't is zeker niet een van Kurts meesterwerken en het liedje is eigenlijk best anders dan andere Nrvna songs
yankee charlie dinges
pi_6278080
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:23 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

nickelback stijl? ga weg zeg wat wel waar is: 't is zeker niet een van Kurts meesterwerken en het liedje is eigenlijk best anders dan andere Nrvna songs

het klinkt imo echt naar die moderne post grunge en alternative rock bands en het klintk niet helemaal zoals andeere nirvana liedjes (uit de latere periode). ik vind het gemiddelde in utero lied veel beter dan YKYR.
pi_6278111
t'is jammer dat ik em al heel lang ken.. ik vind deze studioversie een stuk minder emotioneel dan de liveversie van ergens in 94

zijn schreeuw klinkt niet mooi hier vind ik

maandag 14 oktober 2002 @ 18:34:34 #16
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_6278142
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:32 schreef Nevermind het volgende:
t'is jammer dat ik em al heel lang ken.. ik vind deze studioversie een stuk minder emotioneel dan de liveversie van ergens in 94

zijn schreeuw klinkt niet mooi hier vind ik

Dave G. schreeuwt ook nog ff mee, of nie? op ongeveer 1 minuut 54, da's Kurt niet d8 ik...

[Dit bericht is gewijzigd door hyperfuzz op 14-10-2002 18:35]

yankee charlie dinges
  maandag 14 oktober 2002 @ 18:34:57 #17
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_6278150
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:30 schreef LenL het volgende:
het klinkt imo echt naar die moderne post grunge ...
Waarom denk je dat dat post grunge genoemd wordt
yankee charlie dinges
pi_6278159
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:34 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Waarom denk je dat dat post grunge genoemd wordt

omdat het een voortvloeisel is van nirvana pearl jam en al die andere seattle zooi.
/bijdehand mode
  maandag 14 oktober 2002 @ 18:37:58 #19
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_6278200
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:35 schreef LenL het volgende:
omdat het een voortvloeisel is van nirvana pearl jam en al die andere seattle zooi./bijdehand mode
en dan zeg je dat het Nirvana nummer op post-grunge bandjes lijkt? 'T is meer dat die zgn. post-grunge bandjes op dit Nirvana nummer lijken
yankee charlie dinges
pi_6278212
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:34 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Dave G. schreeuwt ook nog ff mee, of nie? op ongeveer 1 minuut 54, da's Kurt niet d8 ik...

jah, en dat verneukt dat stukje eigenlijk compleet vind ik. ik weet niet of je de liveversie kent, maar die is echt meesterlijk
ik vind het resultaat tegenvallen en best jammer eigenlijk. het had wel meer kunnen worden. de studioversie is ook wel heel erg kort
  maandag 14 oktober 2002 @ 18:40:16 #21
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_6278235
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:38 schreef Nevermind het volgende:
jah, en dat verneukt dat stukje eigenlijk compleet vind ik. ik weet niet of je de liveversie kent, maar die is echt meesterlijk
ik vind het resultaat tegenvallen en best jammer eigenlijk. het had wel meer kunnen worden. de studioversie is ook wel heel erg kort
Tuurlijk ken ik die Die stond al op Outcesticide etc. en circuleert al jaren over Kazaa etc., nog voor deze versie te verkrijgen was ...
Weet iemand met welke producer / recorder ( Steve A.) ze deze studioversie opgenomen hebben?
Ik vind het eigenlijk wel gaaf dat Dave ff meedoet
yankee charlie dinges
pi_6278314
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 18:40 schreef hyperfuzz het volgende:

[..]

Tuurlijk ken ik die Die stond al op Outcesticide etc. en circuleert al jaren over Kazaa etc., nog voor deze versie te verkrijgen was ...
Weet iemand met welke producer / recorder ( Steve A.) ze deze studioversie opgenomen hebben?
Ik vind het eigenlijk wel gaaf dat Dave ff meedoet

volgens mij komt hij gewoon van de in utero sessies maar hij is zeker niet zo goed gemixt (helaas) (hij komt dus niet van de in utero opnamens, mijn fout).

en je kan het wel zo stellen dat de post grugne bandjes op dat nummer lijken maar dat is het punt niet, die stijl vind ik zelf gewoon "minder".

[Dit bericht is gewijzigd door LenL op 14-10-2002 18:54]

maandag 14 oktober 2002 @ 18:52:26 #23
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_6278448
Aldus de Nirvana Recording Sessions list:
quote:
January 27 - 29, 1994 - Bob Lang's Studio, Seattle
(This was the entire band, minus Pat Smear)
?* On The Mountain (AKA You Got No Right)
? Dave and Krist recorded 3 more songs.
NOTE:
Frizzle (or Frazzle) has been reported as a song that
was done during this session. I suspect that it is a fake
by some trader.
On the Mountain was actually played live on Oct 23rd
1993. Its slightly different than the song Hole did on
Unplugged. Supposedly, this might be released
From someone who conversed with Earnie Bailey, Nirvana's
guitar tech:
"In January 1994 Nirvana recorded at Bob Lang's Studio in North
Seattle. .... The only song he played on was "You Got No Right".
.... Dave and Krist recorded 2 of Dave's songs and 1 of Krist's.
yankee charlie dinges
pi_6282779
Ik kende de Live-versie al 'n heel tijdje...
En die vind ik ook 10x beter dan de nieuwe studioversie!
Die is helemaal geremixed, en helemaal verneukt! De hele Nirvanasound is eruit gehaald, echt kut!

't klinkt echt als een nu-metalbandje anno 2002... Puddle of Mud ofzo ()...

Ik vind 't schandalig, 'k hoop dat ze de originele studioversie ook nog es op CD zetten..

maandag 14 oktober 2002 @ 22:34:50 #25
29041 hyperfuzz
foxtrot hotel
pi_6283314
quote:
Op maandag 14 oktober 2002 22:09 schreef webfreak het volgende:
't klinkt echt als een nu-metalbandje anno 2002... Puddle of Mud ofzo ()...
je moet niet overdrijven zeg ... kan me niet voorstellen dat Dave en Krist die mix niet goedgekeurd hebben...
yankee charlie dinges
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')