abonnement Unibet Coolblue
pi_132476014
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Er is een groot verschil tussen Blester en de andere users hier ;) dus ik zou dat niet teveel zien als "normaal".

Mijn adsense websites zijn meestal statisch, dus in principe niet veel onderhoud nodig. Heb een paar andere sites die wel echt artikels nodig hebben waardoor het meer werk is (of meer kost als je het uitbesteedt). Ik schrijf eerlijk gezegd zelf zelden tekst tenzij het heel basic is of het beetje een kwestie is van vertalen in eigen woorden :P
Is het niet zo dat statische websites sneller zakken in Google omdat er geen nieuwe content opkomt? Hoeveel content reken jij voor een statische website. Ik heb wat leuke projecten op de plank maar die wil ik pas online zetten zodra deze compleet is met minimaal 10 pagina's met 500 woorden. Ik ben alleen bang dat ik met linkbuilding en een goede structuur en domein toch snel ga zakken na verloop van tijd.
- Met zuidelijke groet -
pi_132476295
Ik kreeg zojuist een mail van een Sedo vertegenwoordigster dat iemand interesse heeft in een domeinnaam van mij. Het is ook nog een vrije goede domeinnaam waar ik zelf een webshop omheen wou bouwen maar dat is helaas niks geworden. Ze vraagt of ik bereid ben om hem in de verkoop te doen en voor welke prijs. Het verstandigste lijkt mij om even te vragen waarvoor de domeinnaam precies gebruikt gaat worden, right? Op die manier kan ik een beter uitmaken of ik er meer op kan verdienen of juist niet.

Dit is best wel exciting. :')
If not now, then when.
pi_132476405
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Is het niet zo dat statische websites sneller zakken in Google omdat er geen nieuwe content opkomt? Hoeveel content reken jij voor een statische website. Ik heb wat leuke projecten op de plank maar die wil ik pas online zetten zodra deze compleet is met minimaal 10 pagina's met 500 woorden. Ik ben alleen bang dat ik met linkbuilding en een goede structuur en domein toch snel ga zakken na verloop van tijd.
Met de juiste linkbuilding en niche hoef je niet te zakken, als jij antwoord geeft op de vraag die mensen hebben waarom zou je dan content moeten blijven toevoegen? Ook voor zogenaamde kwaliteitscontent die volgens google nodig is hoef je dan niet meer toe te voegen. Wat wel blijft gebeuren is dat mensen naar je blijven linken als je content goed is.

Ik heb zelf maar 2 sites waar ik zelf wel eens wat aan doe hiervan krijgt 1 de meeste bezoekers op 1 artikel/pagina, ik was de eerste daar mee voor een keyword dat nu 50k exact searches krijgt per maand. De nieuwe posts (1x per 1-2 maanden) die ik daar op zet hebben totaal geen invloed op de rankings.

Verder heb ik veel statische niche sites welke voornamelijk bestaan uit 2000-4000 woorden content waar ik wat mee experimenteer. Het enige wat daar wat met de rankings doet is linkbuilding, meer content zou ik in de meeste gevallen niet eens kunnen schrijven over die onderwerpen of het moet gewoon onzin zijn wat mensen toch niet willen lezen.
pi_132476501
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:27 schreef De-Hamster het volgende:

[..]

Is het niet zo dat statische websites sneller zakken in Google omdat er geen nieuwe content opkomt? Hoeveel content reken jij voor een statische website. Ik heb wat leuke projecten op de plank maar die wil ik pas online zetten zodra deze compleet is met minimaal 10 pagina's met 500 woorden. Ik ben alleen bang dat ik met linkbuilding en een goede structuur en domein toch snel ga zakken na verloop van tijd.
Het kan gaan zakken als je niets update en alle concurrenten dat wel doen, maar er zijn ook zat onderwerpen waarbij de content eigenlijk niet verouderd. De meeste statische sites van mij hebben wel relatief vaak updates nodig en ik voeg ook regelmatig dingen toe. Meeste sites van me zijn voor de lol gestart en dan voeg ik als ik tijd heb dingen toe en doe ik zo nu en dan linkbuilding. Je moet gewoon geen haast hebben is mijn ervaring...
Facts don't care about your feelings
pi_132477669
Ik zat bijvoorbeeld te denken om te vragen wie het is (bedrijf of persoon, en wie) en waar voor gebruikt gaat worden. Stel dat het een groot bedrijf is dan kan ik er natuurlijk iets meer voor vragen.
If not now, then when.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:09:26 #181
340341 Blester
Membre très utile
pi_132480124
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 15:24 schreef YoshiBignose het volgende:
Er is een groot verschil tussen Blester en de andere users hier ;) dus ik zou dat niet teveel zien als "normaal".
Hoe moet ik die opmerking opvatten? :)

Maar begrijp mij a.u.b. niet verkeerd, de inhoud van iemand die een uur met een artikel bezig is kan misschien wel 2 of 3 keer zoveel informatie geven als mijn teksten hoor, dat geloof ik best. Op dit moment ben ik gewoon puur bezig met het kwantitatief opzetten van nieuwe websites, volstampen met content (die uiteraard wel gewoon informatief is, maar waar niet enorm veel kleine details in staan beschreven). Ik wil hier ook zeker niet mee suggereren dat dit de beste manier is, maar wel een goede manier in ieder geval om binnen korte tijd enorm veel websites online te zetten.
Verder vereisen de websites die ik nu aan het opzetten ben niet enorm veel details (en de details die nodig zijn kunnen bezoekers gewoon vinden), waardoor er vlot doorheen gegaan kan worden. En dan uiteraard ook gewoon routine, zelfde stappen als de tig aantal andere websites.

Heb ook voldoende websites in beheer waar veel meer tijd gestoken is in de content (dus meer uitwerkingen), dan schrijf ik ongeveer 1500/2000 woorden per uur. Uiteraard afhankelijk van het onderwerp, ik weet van heel veel onderwerpen best veel af maar natuurlijk niet alles.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_132480320
Maar hoe houd je alle websites bij? In kladblok ofzo?

Welke artikeldirectories zijn nog van toegevoegde waarde tegenwoordig? Er zijn er immers zoveel zoals een mijnpersbericht.com etc.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:16:33 #183
340341 Blester
Membre très utile
pi_132480338
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 16:10 schreef Yuri_Boyka het volgende:
Ik zat bijvoorbeeld te denken om te vragen wie het is (bedrijf of persoon, en wie) en waar voor gebruikt gaat worden. Stel dat het een groot bedrijf is dan kan ik er natuurlijk iets meer voor vragen.
Gewoon met een bod laten komen. SEDO is er juist voor dat mensen een bod kunnen plaatsen op een domeinnaam, waarna deze kan worden goedgekeurd of afgekeurd. Dat geleuter om vraagprijzen kan daar juist mee voorkomen worden. Wat ik vook dergelijke situaties een goede maatstaaf vind is het volgende (mag iedereen uiteraard anders over denken)

Waarde van het product bepalen (als het 1 product is)
Zoekvolume bepalen
Concurrentie bepalen
Schatting van het aantal bezoekers maken
Conversie (ongeveer) proberen te bepalen

En na bovenstaande te hebben gedaan kun je ongeveer bepalen wat een dergelijk bedrijf gaat verdienen met de domeinnaam en dit in ieder geval als argument opspelen.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:17:39 #184
340341 Blester
Membre très utile
pi_132480373
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:16 schreef MolFan het volgende:
Maar hoe houd je alle websites bij? In kladblok ofzo?
Kan mijn FTP opentrekken (maar dat is uiteraard meer zoekwerk), maar ik werk ook in excel. Verschillende tabbladen voor domeinenen / websites / vorderingen etc.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_132480391
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:17 schreef Blester het volgende:

[..]

Kan mijn FTP opentrekken maar ik werk ook in excel. Verschillende tabbladen voor domeinenen / websites / vorderingen etc.
Nice heb je een voorbeeldje voor mij? Zoek namelijk ook zoiets aangezien ik inmiddels al 50 websites bezit ofzo.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:19:17 #186
340341 Blester
Membre très utile
pi_132480432
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:18 schreef MolFan het volgende:

[..]

Nice heb je een voorbeeldje voor mij? Zoek namelijk ook zoiets aangezien ik inmiddels al 50 websites bezit ofzo.
Een voorbeeldje hoe je tabellen aanmaakt in Excel en die een naam geeft? :')
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_132480454
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:19 schreef Blester het volgende:

[..]

Een voorbeeldje hoe je tabellen aanmaakt in Excel en die een naam geeft? :')
Hoe je het indeelt, welke kopjes etc.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:23:25 #188
340341 Blester
Membre très utile
pi_132480571
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:19 schreef MolFan het volgende:

[..]

Hoe je het indeelt, welke kopjes etc.
Bijv domeinnamen kun je indelen met:

1. Domeinnaam
2. Zoekvolume (exact)
3. Zoekwoorden waar je op gaat richten
4. Eventuele pagerank
5. P/A
6. D/A
7. Verloopdatum
8. Verlengen: ja/nee

Dit alles kun je bijvoorbeeld weer verwerken in de vorm van een agenda, domeinnaam die je in januari uit gaat werken zet je daaronder etc.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_132480587
Nice thanks, nog tips voor artikeldirectories?
pi_132481134
Wist niet dat jij zoveel sites had MolFan, verdient het wat?
Facts don't care about your feelings
pi_132481187
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Wist niet dat jij zoveel sites had MolFan, verdient het wat?
Heb 1 webwinkel die 1000-2000 per maand omzet. 1 Adsense website die dus 400 nu doet, rest ligt allemaal stil. Beste progje voor zoekwoorden etc is nog steeds MarketSamurai denk ik?
pi_132481372
Oke hoop dat je goede marges hebt :P heb ook een webwinkel met zo'n 750 omzet per maand, maar met zo'n gemiddelde marge van 25% word je er ook niet rijk van...
Facts don't care about your feelings
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:58:06 #193
340341 Blester
Membre très utile
pi_132481518
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:45 schreef MolFan het volgende:

[..]

Heb 1 webwinkel die 1000-2000 per maand omzet. 1 Adsense website die dus 400 nu doet, rest ligt allemaal stil. Beste progje voor zoekwoorden etc is nog steeds MarketSamurai denk ik?
Wat ik nooit snap is waarom mensen altijd de omzet noemen om aan te geven hoe het met een webshop / bedrijf gaat. Een webshop kan een omzet hebben van ¤1.000.000 per maand en een winst van ¤100, als jij per maand ¤200 kwijt bent aan verpakkingskosten, dan zou je al verlies hebben. Omzet zegt naar mijn mening vrij weinig over hoe het met een webshop gaat. Merk overigens dat veel mensen dat bij een verkoop ook altijd gebruiken.
~ Love comes unseen; we only see it go
  woensdag 23 oktober 2013 @ 17:58:27 #194
340341 Blester
Membre très utile
pi_132481530
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:44 schreef YoshiBignose het volgende:
Wist niet dat jij zoveel sites had MolFan, verdient het wat?
Nog wat vernomen trouwens van dat bedrijf?
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_132481649
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:52 schreef YoshiBignose het volgende:
Oke hoop dat je goede marges hebt :P heb ook een webwinkel met zo'n 750 omzet per maand, maar met zo'n gemiddelde marge van 25% word je er ook niet rijk van...
Marge is 100% tot 200%. Dus inkoop 100 is verkoop 200 ongeveer.
pi_132481786
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:58 schreef Blester het volgende:

[..]

Nog wat vernomen trouwens van dat bedrijf?
Nog niet... zal wel tactiek zijn want hiervoor reageerden ze erg snel.

quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:03 schreef MolFan het volgende:

[..]

Marge is 100% tot 200%. Dus inkoop 100 is verkoop 200 ongeveer.
Wow lekker :P
Facts don't care about your feelings
  woensdag 23 oktober 2013 @ 18:09:33 #197
340341 Blester
Membre très utile
pi_132481844
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nog niet... zal wel tactiek zijn want hiervoor reageerden ze erg snel.

[..]

Wow lekker :P
Bedrijven overleggen vaak intern voordat ze een bod uitbrengen, denk dat je nog wel wat hoort.
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_132481962
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 18:07 schreef YoshiBignose het volgende:

[..]

Nog niet... zal wel tactiek zijn want hiervoor reageerden ze erg snel.

[..]

Wow lekker :P
25% is trouwens een nette marge hoor. Kijk eens in een Bol.com, die vaak blij mogen zijn met 4-5% marge
pi_132482000
Ja oke, maar die gaan gewoon voor kwantiteit, dat kan ik niet doen met m'n kleine webshopje.
Facts don't care about your feelings
pi_132482005
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 17:16 schreef Blester het volgende:

[..]

Gewoon met een bod laten komen. SEDO is er juist voor dat mensen een bod kunnen plaatsen op een domeinnaam, waarna deze kan worden goedgekeurd of afgekeurd. Dat geleuter om vraagprijzen kan daar juist mee voorkomen worden. Wat ik vook dergelijke situaties een goede maatstaaf vind is het volgende (mag iedereen uiteraard anders over denken)

Waarde van het product bepalen (als het 1 product is)
Zoekvolume bepalen
Concurrentie bepalen
Schatting van het aantal bezoekers maken
Conversie (ongeveer) proberen te bepalen

En na bovenstaande te hebben gedaan kun je ongeveer bepalen wat een dergelijk bedrijf gaat verdienen met de domeinnaam en dit in ieder geval als argument opspelen.
Goeie tips, dank je!
If not now, then when.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')