quote:
Op zondag 13 oktober 2013 11:00 schreef _evenstar_ het volgende:Laiv fijn

Oliver is uit logeren geweest ( 1e nachtje ooit zonder mij naast hem

) hoj heeft nu dik 24 uur niet gedronken , heb met de hand nu 2 keer gekolfd eerste keer of beiden totaal 130 cc en nu 8 uur later zit ik op 90 cc ongeveer.
Nu weet ik dat kolven niet altijd iets zegt maar zou ik volgende keer wat vaker moeten kolven? Of proberen wat vaker te oefenen , het gaat me niet om de gekolfde melk maar mijn productie kan niet ophouden maar over productie wil ik ook niet..
Mijn ervaring is dat een dagje minder kolven / drinken geen gevolgen heeft voor je productie. Zeker na zo'n lange tijd kan dat geen kwaad. Door omstandigheden heb ik een paar weken overdag maar 2 keer gevoed in plaats van 4x, maar als ik dan wel weer vaker voedt, gaat dat ook zonder problemen.
Laatst was ik van 7 tot 23 uur van huis met 1x kolven tussendoor. Had ik om 17.30 maar 100 ml gekolfd. Maar ik weet wel zeker dat als hij zelf in die tijd 3x drinkt, er wel meer uit haalt

.
LB, mijnes slaapt in een slaapzak zonder dekens (woelt hij toch onderuit) en als hij bij ons in bed ligt, doe ik zijn slaapzak uit. Dan heeft hij nog alleen een romper aan (of soms een pyamabroekje erbij, ligt aan de temperatuur).