Maar het lijkt je wel mogelijk 2 flessen wodka naar binnen te tikken?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:58 schreef deadprez het volgende:
[..]
28 halve liters dus, voor twee flessen wodka. Lijkt me niet mogelijk.
Overigens acht ik de kans groot dat de vader van TS dat ook gedaan heeft.... hij zal met zo'n gewoontegebruik immers vast niet omvallen van 2 halve liters.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:58 schreef Calico het volgende:
[..]
Het "naar beneden afronden" (en dan zeg ik het nog netjes) valt ook onder het verbergen van je alcoholgebruik.
Het kan best dat je maag het gewend is om 2 liter wodka te verwerken, maar 14 liter bier is wel een ander verhaal.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar het lijkt je wel mogelijk 2 flessen wodka naar binnen te tikken?
Waarom is het een niet mogelijk en het ander wel?
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:59 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik overdrijf mijn alcoholgebruik altijd om het goed te praten voor mezelf.
Het is juist andersom eigenlijk: hoe hoger het percentage alcohol, des te slechter het voor de maagwand is.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het kan best dat je maag het gewend is om 2 liter wodka te verwerken, maar 14 liter bier is wel een ander verhaal.
Wat me altijd opvalt aan mensen die verslavingsgevoelig zijn, die hebben geen rem.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:59 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar het lijkt je wel mogelijk 2 flessen wodka naar binnen te tikken?
Waarom is het een niet mogelijk en het ander wel?
Dit vind ik altijd een zwak argument. Ik heb ook genoeg dingen van "zeer dichtbij" meegemaakt, maar dat aandragen in een discussie is een beetje zwak.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:02 schreef Calico het volgende:
Heb het helaas van zeer dichtbij meegemaakt.
quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:04 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dit vind ik altijd een zwak argument. Ik heb ook genoeg dingen van "zeer dichtbij" meegemaakt, maar dat aandragen in een discussie is een beetje zwak.
Hoe heb je dat meegemaakt dan? Ik heb gezien hoe een bekende uiteindelijk werd opgenomen in een kliniek. Zij kon niet meer voor zichzelf zorgen, zat constant in een delier, veel mijmeren waar je niks van kon verstaan, zeer beperkte communicatie was mogelijk, maar over het geheel gezien, compleet van de wereld.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:02 schreef Calico het volgende:
[..]
Ik veroordeel niemand hier trouwens. Op zijn tijd vind ik een goed glas wijn ook lekker.
Ik probeer alleen aan te geven wat het allemaal met je kan doen. Heb het helaas van zeer dichtbij meegemaakt.
Dat is twee kratjes bier.... het is idd veel, maar de geoefende alcoholist komt een heel eind.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:01 schreef deadprez het volgende:
[..]
Het kan best dat je maag het gewend is om 2 liter wodka te verwerken, maar 14 liter bier is wel een ander verhaal.
Niet over bierdrinkers gaat:quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:36 schreef Calico het volgende:
Een alcoholverslaving is qua afkicken en afkickverschijnselen net zo erg als bij harddrugs.
De meeste mensen denken dat het alleen psychisch is, maar in 1x cold turkey stoppen als zwaar alcoholverslaafde kan levensgevaarlijk zijn.
Je zenuwstelsel is zo gewend aan de alcohol dat je door in één keer stoppen zonder medische hulp je bijvoorbeeld een epileptische aanval of hartritme stoornissen kan krijgen.
Daarom wordt aangeraden het onder medische begeleiding te doen en niet zelf te stoppen.
Dan kunnen we wel gaan uitrekenen hoeveel glazen bier gelijkstaat aan 2 flessen wodka, maar het feit dat jij stelt dat het alleen om mensen gaat die 2 flessen wodka per dag naar binnen tikken, maakt het natuurlijk nog niet zo.... er zullen veel meer alcoholisten zijn waarvoor dat geldt, niet alleen de groep die een equivalent van 2 kratjes bier per dag wegtikt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:39 schreef deadprez het volgende:
[..]
Dat gaat over mensen die twee flessen wodka drinken op een dag, niet over mensen die teveel bier drinken.
Ja maar die gasten zuipen misschien niet ELKE dagquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze zouden op maandagochtend en na belangrijke voetbalwedstrijd eens controle moeten houden.![]()
Eens. Je staat ervan versteld hoe lang de restalcohol nog in je bloed blijft. Zeker als je flink gezopen hebt tot diep in de nachtquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:13 schreef Piet_Piraat het volgende:
Maar om even op de vader van TS terug te komen, hij vertelt alleen wat ie die ochtend gedronken heeft, de avond en nacht ervoor blijft ook nog tijd in het bloed zitten.
Ze zouden op maandagochtend en na belangrijke voetbalwedstrijd eens controle moeten houden.![]()
Ik bedoelde dat het niet relevant is, aangezien TS het heeft over 6 halve liters per dag.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:15 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is twee kratjes bier.... het is idd veel, maar de geoefende alcoholist komt een heel eind.
Daarbij komt dat hele "twee liter wodka" verhaal alleen maar door jou in deze discussie, jij claimt immers dat deze post:
[..]
Niet over bierdrinkers gaat:
[..]
Dan kunnen we wel gaan uitrekenen hoeveel glazen bier gelijkstaat aan 2 flessen wodka, maar het feit dat jij stelt dat het alleen om mensen gaat die 2 flessen wodka per dag naar binnen tikken, maakt het natuurlijk nog niet zo.... er zullen veel meer alcoholisten zijn waarvoor dat geldt, niet alleen de groep die een equivalent van 2 kratjes bier per dag wegtikt.
Elke dag matig drinken is aantoonbaar gezonder dan 2 dagen in de week helemaal los gaan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja maar die gasten zuipen misschien niet ELKE dag
Degene zit nu ook in een afkickkliniek. Dronk "alleen" maar bier en wijn. Echter wel ruim 15 jaar flink.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:15 schreef Faazz het volgende:
[..]
Hoe heb je dat meegemaakt dan? Ik heb gezien hoe een bekende uiteindelijk werd opgenomen in een kliniek. Zij kon niet meer voor zichzelf zorgen, zat constant in een delier, veel mijmeren waar je niks van kon verstaan, zeer beperkte communicatie was mogelijk, maar over het geheel gezien, compleet van de wereld.
Dit was wel een ernstig geval en zo zie ik mijn pa op zijn ouwe dag niet voor me overigens..
Dan ga je er dus vanuit dat de vader van TS werkelijk niet meer dan dat drinkt? Maar 's morgens heeft hij al 2 halve liters op?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:17 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik bedoelde dat het niet relevant is, aangezien TS het heeft over 6 halve liters per dag.
Fixed thatquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:18 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Elke dag matig drinken is aantoonbaar minder ongezonder dan 2 dagen in de week helemaal los gaan.
x2 is meestal wel een goede inschatting en dat is aardig wat.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:21 schreef Leandra het volgende:
Ik denk dat die 6 halve liters een vrij gunstige inschatting zijn van iemand die door zijn alcoholgebruik niet heel goed meer kan onthouden wat hij genuttigd heeft.
Alcohol in beperkte mate heeft wel degelijk ook positieve effecten op hart en bloedvaten en in het geval van bier ook op de nieren.quote:
Je kunt het alleen vrij zeker weten als je een tray per week koopt en er nooit iemand iets bij jou drinkt en jij nooit ergens anders drinkt.... maar ik denk dat er 24 blikjes in een tray zitten, dus dan zijn dat al 3 dagen in de week dat hij 7 halve liters drinkt.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:22 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
x2 is meestal wel een goede inschatting en dat is aardig wat.
Maximaal 2 standaardglazen per dag ja... alles daarboven is negatief (maar soms wel lekker)...quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Alcohol in beperkte mate heeft wel degelijk ook positieve effecten op hard en bloedvaten en in het geval van bier ook op de nieren.
Mooie typoquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 01:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Alcohol in beperkte mate heeft wel degelijk ook positieve effecten op hard en bloedvaten en in het geval van bier ook op de nieren.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |