Verschilt per persoon en situatie, alcohol verslaving kun je niet zo maar vanaf stappen, dit zal een te grote shock voor je lichaam zijn. Drugs kun je anders behandelen. Verstandig is om hier inzicht in te krijgen en af te bouwen. Hier heb je wel structuur en wilskracht voor nodigquote:Op maandag 7 oktober 2013 23:59 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Is dat niet zo met elke verslaving? Of is Alcohol erger?
Serieuze vraag hoor, ik heb geen idee
Oké, eigenlijk dacht ik altijd dat drugs nog moeilijker zou zijn, maar dat is dus niet zo, heb ikquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:08 schreef Stiftjelinks het volgende:
[..]
Verschilt per persoon en situatie, alcohol verslaving kun je niet zo maar vanaf stappen, dit zal een te grote shock voor je lichaam zijn. Drugs kun je anders behandelen. Verstandig is om hier inzicht in te krijgen en af te bouwen. Hier heb je wel structuur en wilskracht voor nodig
Een liter bier per dag is gezond, om zeker te zijn neemt deze man 's morgens een liter, 's middags een liter en 's avonds 1.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:06 schreef sturmpie het volgende:
als je iedere dag 3 liter bier drinkt, dan lijkt dat wel op een verslaving
Drink jij ook iedere dag 3 liter bier dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Een liter bier per dag is gezond, om zeker te zijn neemt deze man 's morgens een liter, 's middags een liter en 's avonds 1.
Wat ik vaak zie is dat alcoholisten meer doen voor alcohol, dan drugsgebruikers voor drugs. Heroïne en dat soort drugs worden vaak behandeld met Methadon, dit werkt als ontwenningsmiddel dus probleem oplossend.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:10 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Oké, eigenlijk dacht ik altijd dat drugs nog moeilijker zou zijn, maar dat is dus niet zo, heb ik
weer iets geleerd vandaag
15 biertjes per dag, en dan ''elke'' dag is toch gewoon veel, of ben ik nou gek?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:12 schreef Leandra het volgende:
Je noemt die halve liters in je OP min of meer onschuldig "twee bier", maar een biertje in de kroeg is 0,2 liter... die "twee bier" die hij dus ophad toen hij 's morgens van z'n fiets viel is 5 biertjes in de kroeg.
Die 6 halve liters die je vindt "meevallen" voor een hele dag, is dus gelijk aan 15 biertjes in de kroeg per dag, iedere dag.
Dan heb je een behoorlijk fors alcoholprobleem.
Ik wel, 's avonds. Ik presteer er niet minder door. Het is natuurlijk tering ongezond, maar whatever. Al ben ik natuurlijk 'pas' 23 en de vader van TS al een stuk ouder.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Drink jij ook iedere dag 3 liter bier dan?
Ja, voor drugsverslaving heb je Methadon, dat is waar, is er helemaal niets iets soortgelijk voorquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:16 schreef Stiftjelinks het volgende:
[..]
Wat ik vaak zie is dat alcoholisten meer doen voor alcohol, dan drugsgebruikers voor drugs. Heroïne en dat soort drugs worden vaak behandeld met Methadon, dit werkt als ontwenningsmiddel dus probleem oplossend.
Wisselt bij mij nogal, heb 20 jaar in ploegendienst gewerkt en dan zit je op de gekste tijden aan het bier na het werk, ik had nogal dorstig werk .quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:14 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Drink jij ook iedere dag 3 liter bier dan?
Nee, dat is veel te veel. Dan heb je een serieus drankprobleem.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:16 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
15 biertjes per dag, en dan ''elke'' dag is toch gewoon veel, of ben ik nou gek?
En dan kom je over 15 jaar op het punt dat je misschien wel kinderen wilt en dan zwemmen ze niet meer.... of je "presteert" gewoon al niet meer.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik wel, 's avonds. Ik presteer er niet minder door. Het is natuurlijk tering ongezond, maar whatever. Al ben ik natuurlijk 'pas' 23 en de vader van TS al een stuk ouder.
Oké, en als je een dag zonder zit, dan krijg je geen last of zo?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:20 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wisselt bij mij nogal, heb 20 jaar in ploegendienst gewerkt en dan zit je op de gekste tijden aan het bier na het werk, ik had nogal dorstig werk .
Ik heb altijd bier in huis. Kan het ook prima laten staan.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Oké, en als je een dag zonder zit, dan krijg je geen last of zo?
Drang om toch dat bier te gaan halen bijvoorbeeld?
Ja, als jij straks 20 jaar ouder bent is het misschien wel meer geworden en dan heb je wel een probleem denk ik.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:16 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ik wel, 's avonds. Ik presteer er niet minder door. Het is natuurlijk tering ongezond, maar whatever. Al ben ik natuurlijk 'pas' 23 en de vader van TS al een stuk ouder.
Laat je het wel eens staan dan?quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:24 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ik heb altijd bier in huis. Kan het ook prima laten staan.
Zou je Refulsal of Campral moeten hebben, dit zorgt voor ontwenningsverschijnselen. Zo zijn er nog meer middelen. Voor de meelezers, ga met problemen langs bij de huisarts en neem niet alles over van een forum. Elk probleem is andersquote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, voor drugsverslaving heb je Methadon, dat is waar, is er helemaal niets iets soortgelijk voor
alcohol dan?
yolo toch.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:25 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ja, als jij straks 20 jaar ouder bent is het misschien wel meer geworden en dan heb je wel een probleem denk ik.
Toen ik ploegen werkte dronk ik iedere dag wel, daarna is het een stuk onregelmatiger geworden omdat het lekker biertje na het werk wegviel en daarmee een bepaald patroon.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:26 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Laat je het wel eens staan dan?
Ach, zolang ik geen stuiptrekkingen krijg als ik een dag niet drink zal het allemaal wel meevallen.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:30 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met zoveel drank iig wel lekker kort.
Maar zodra je die wel krijgt is het te laat, dan zul je helemaal moeten stoppen met drinken, en kun je ook niet meer voor de gezelligheid een biertje drinken.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:32 schreef deadprez het volgende:
[..]
Ach, zolang ik geen stuiptrekkingen krijg als ik een dag niet drink zal het allemaal wel meevallen.
Dit wordt te confronterend, laten we ons maar weer op de pa van ts richten.quote:Op dinsdag 8 oktober 2013 00:34 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar zodra je die wel krijgt is het te laat, dan zul je helemaal moeten stoppen met drinken, en kun je ook niet meer voor de gezelligheid een biertje drinken.
Dan ben jij degene die altijd moet rijden, want je drinkt niet meer..... helemaal niet meer.
Laat dat "ook niet minder" maar achterwege.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |