Waarom? Dat kost je hoogstens wat geld. maar dat kost huren toch ook?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:49 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Je mag wel een huis kopen voor 3 jaar, dat is het probleem niet. Maar een huis kopen terwijl je weet dat die na 3 jaar waarschijnlijk te klein is en je er vanaf zal moeten. Dat is het probleem.
De jaren ervoor maakte het niet uit wat je kocht, het ging vanzelf omhoog in waarde.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:53 schreef janatwork het volgende:
Laten we wel wezen: een huis kopen voor 3 jaar (of 5, of 10, kort iig) was de laatste jaren gewoon duurder dan een huis huren.
Dat is ook wel eens anders geweest!
Dan heb jij geprofiteerd van de markt op dat moment, gaat je nu niet meer lukken of je moet flink in inkomen gegroeid zijn en dan verlies afschrijven.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:47 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, ik heb ook eerst een woning gekocht wat kleiner was dan ik nu heb. Maar ook in die eerste woning had ik gewoon een gezin kunnen groot brengen. Ik zal nooit begrijpen waarom iemand een 'studio' of een 2 kamerappartement zou willen kopen. 3 kamers lijkt me het absolute minimum.
nee ik vind het niet dubbel, jij geeft aan dat je virtueel geld bespaard hebt door niet te kopen daardoor is het een valide argument om te ontkrachten dat je ook wat misgelopen bent door te wachten.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:02 schreef janatwork het volgende:
[..]
Toch mooi, in 1 post zeg je dat koophuizen niet bedoeld zijn om te speculeren terwijl je ook zegt dat ik door het niet toepassen van vage hypotheek constructies geld heb mis gelopen. Nogal dubbel vind je niet?
Je bent het toch hoop ik wel met mij eens dat als je 4 jaar geleden een starters flat hebt gekocht in plaats van gehuurd dat dat je gewoon meer geld heeft gekost dan huren?
Joh, het is niet alsof je er tonnen op verliest hoorquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:16 schreef janatwork het volgende:
[..]
Maar wel meer vrijheid in het aanpassen van je interieur, keuze in locatie en geen wachtlijsten.
Of dat het geld en de hoofdpijn waard is...
Ik vind van niet.
Dit blijkt wederom baarlijke nonsens zie ik overal om me heenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 01:34 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
De mensen die afgelopen 8 jaar gekocht hebben, kunnen niet doorstromen en zullen genoegen moeten nemen met de plek waar ze zitten puur door financiele redenen.
Je krijgt wel wat rente terug via HRA maar de rest is gewoon huur voor de poen die je van de bank geleend hebt, iedere situatie is weer anders en waar er mensen winnen daar zijn er ook verliezers.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:24 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Joh, het is niet alsof je er tonnen op verliest hoor. En je moet ook ergens wonen, met huren was je per maand weer flink meer kwijtgeweest.
Ja het stroomt echt flink door op de woningmarkt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dit blijkt wederom baarlijke nonsens zie ik overal om me heen
Nogmaals, je moet ergens wonen en voor iets vergelijkbaars ben je qua huur in die periode gewoon flink meer kwijt.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:27 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Je krijgt wel wat rente terug via HRA maar de rest is gewoon huur voor de poen die je van de bank geleend hebt, iedere situatie is weer anders en waar er mensen winnen daar zijn er ook verliezers.
Dat is alweer een compleet andere stelling.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:29 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Ja het stroomt echt flink door op de woningmarkt.
Toevallig was het in de afgelopen 5 jaar wat anders. Het stijgt niet altijd.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, je moet ergens wonen en voor iets vergelijkbaars ben je qua huur in die periode gewoon flink meer kwijt.
bronquote:Huizenbezitters in de problemen door nieuw belastingplan
Vele duizenden huiseigenaren met een onverkocht tweede huis dreigen door de invoering van het nieuwe belastingplan nog dieper in de financiële problemen te raken.
Dat meldt De Telegraaf op basis van een brandbrief van de Vereniging Eigen Huis (VEH).
Per 1 januari wordt de crisismaatregel waardoor dubbele hypotheekrenteaftrek mogelijk was, niet verlengd.
Maar daarvoor is het veel te vroeg schrijft VEH in een brandbrief aan staatssecretaris Frans Weekers (Financiën) en minister Stef Blok (Wonen). “De crisis op de woningmarkt is namelijk nog lang niet voorbij.''
Volgens de VEH kan de financiële strop voor de woningbezitter oplopen tot honderden euro’s per maand.
Neehoor, ook de afgelopen jaren had je per maand meer af mogen tikken naar de huurbaas dan naar de bank.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:35 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Toevallig was het in de afgelopen 5 jaar wat anders. Het stijgt niet altijd.
Wat wil je daarmee zeggen? Wanneer je huis naar je zin hebt kunnen kopen waar je nog lang gaat wonen met goede vaste baan en dalende vaste lasten, dan is er niets aan de hand en ben je verstandig bezig.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:30 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat is alweer een compleet andere stelling.
Net beweerde je nog dat die niet door konden stromenquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:42 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Wat wil je daarmee zeggen? Wanneer je huis naar je zin hebt kunnen kopen waar je nog lang gaat wonen met goede vaste baan en dalende vaste lasten, dan is er niets aan de hand en ben je verstandig bezig.
Het probleem zit 'm bij de mensen die appartement of te klein huis hebben gekocht en nu gewoon vastzitten.
Die kunnen weer doorstromen als ze veel aflossen of flink stijgen met inkomen.
Het hangt gewoon erg af van het instapmoment, afgelopen 5 jaren was huren van een rijtjeshuis goedkoper dan hetzelfde huis kopen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:41 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Neehoor, ook de afgelopen jaren had je per maand meer af mogen tikken naar de huurbaas dan naar de bank.
Dit is trouwens echt aantoonbaar gelul. Als je tenminste zo eerlijk bent om álle kosten van een "eigen" woning mee te nemen.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:29 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Nogmaals, je moet ergens wonen en voor iets vergelijkbaars ben je qua huur in die periode gewoon flink meer kwijt.
Simpel zat. U vraagt, wij draaien.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:46 schreef pfaf het volgende:
Ik heb laatst een huis gekocht en zou jij me even voor kunnen rekenen hoe ik tienduizenden euros had kunnen besparen? Niet dat geld het argument was voor onze koop, maar ik ben wel benieuwd wat ik gemist heb.
Dat ligt er vooral aan hoe creatief je rekent.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:45 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Het hangt gewoon erg af van het instapmoment, afgelopen 5 jaren was huren van een rijtjeshuis goedkoper dan hetzelfde huis kopen.
En dat zie je ook overal om je heen gebeuren?quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:44 schreef 99.999 het volgende:
Want dat is juist een kenmerk van de doorstromers, dat ze in fase van hun carrière zitten met stevig stijgende inkomens.
Allemaal jaren '99 gelul joh, van die 99.9999999. Als je hem de kans geeft, dan begint hij ook gewoon weer vrolijk over het hebben van een "wooncarriere".quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:48 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
En dat zie je ook overal om je heen gebeuren?
Meeste mensen die ik ken , zijn al blij dat ze inflatiecorrectie erbij krijgen.
Zo creatief hoef je niet te zijn om uit te rekenen hoeveel een huis kopen in 2007 inmiddels gekost heeft.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:47 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat ligt er vooral aan hoe creatief je rekent.
2 tonquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 07:47 schreef hpeopjes het volgende:
[..]
Simpel zat. U vraagt, wij draaien.
Hoe duur was je huis?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |