Hoeveel geld had je bespaard als je in 1979 huurde en pas ging kopen na de 40% daling?quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:12 schreef Leandra het volgende:
Wat betalen degenen die toen gekocht hebben nu nog aan hypotheek, en wat betalen degenen die toen zijn gaan huren nu nog aan huur?
Hoe hoog was de rente in 1979 en hoe hoog in 1985quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Hoeveel geld had je bespaard als je in 1979 huurde en pas ging kopen na de 40% daling?
Die was in 1980 iig dramatisch hoog, mijn vader heeft de overdracht van ons huis toen nog wat naar voren gehaald om te voorkomen dat hij een nog hogere rente moest betalen.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:16 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
Hoe hoog was de rente in 1979 en hoe hoog in 1985
Wat is de kans dat je zomaar een antwoord geefd op de vraag van Leandra?quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:13 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Hoeveel geld had je bespaard als je in 1979 huurde en pas ging kopen na de 40% daling?
Dat is geen wonder. Mensen die dwepen met die tijd, hebben die niet meegemaakt. Dan is de huidige ´crisis´ een boswandeling op een zonnige zondagochtend.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:49 schreef arjan1112 het volgende:
Maar als je het al wil vergelijken.. toen ging er heel snel 50% af
en nu heel langzaam al 5 jaar 5% per jaar
Dat komt omdat de overheid nu, door lobbywerk van bouwend Nederland, allemaal maatregelen invoert om de huizenprijzen kunstmatig hoog te houden. Maar we gaan nog wel naar de prijzen van de jaren 80 toe.quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:49 schreef arjan1112 het volgende:
Maar als je het al wil vergelijken.. toen ging er heel snel 50% af
en nu heel langzaam al 5 jaar 5% per jaar
Je hebt geloof ik geen idee welke subsidies er eind jaren 70 tegenaangeslingerd werdenquote:Op maandag 7 oktober 2013 08:52 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Dat komt omdat de overheid nu, door lobbywerk van bouwend Nederland, allemaal maatregelen invoert om de huizenprijzen kunstmatig hoog te houden. Maar we gaan nog wel naar de prijzen van de jaren 80 toe.
Werd ten tijde van de daling de btw voor de bouw verlaagd? Werd de overdrachtsbelasting verlaagd? Werden schenkingen vrij gegeven?quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:54 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Je hebt geloof ik geen idee welke subsidies er eind jaren 70 tegenaangeslingerd werden
Als dat een graadmeter is, gaan we nog bergen stimulering beleven hier.
Volgens mij is de omzetbelasting juist verhoogd, naar 21% (wat was die in 1980 ook alweer?)quote:Op maandag 7 oktober 2013 08:56 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Werd ten tijde van de daling de btw voor de bouw verlaagd? Werd de overdrachtsbelasting verlaagd? Werden schenkingen vrij gegeven?
De overheid beweegt nu hemel en aarde om ervoor te zorgen dat starters nog steeds veel te veel betalen voor een huis.
Als jij een nieuwe keuken koopt betaal je nu maar 6% btw, als je een bouwvakker inhuurt betaal je nu maar 6% btw.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:00 schreef crashbangboom het volgende:
[..]
Volgens mij is de omzetbelasting juist verhoogd, naar 21% (wat was die in 1980 ook alweer?)
In plaats van overdrachtsbelasting werd gestrooid met echte subsidies (aanzienlijk meer in de huursector dan in koop overigens)
Schenkingen zijn ook nu niet vrijgegeven
Maar je hebt gelijk, het is allemaal een complot om de starters een poot uit te draaien
Als je zo slim bent om dat te doorzien zou ik zeggen, zorg dat je geen starter meer bent
6% op renovatie en onderhoud. Niet op je nieuwe keuken.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:20 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als jij een nieuwe keuken koopt betaal je nu maar 6% btw, als je een bouwvakker inhuurt betaal je nu maar 6% btw.
Schenkingen zijn vrijgegeven tot 100.000 euro als het geld maar wordt besteed aan een nieuw huis. Misschien maar wat beter inlezen in de maatregelen van de overheid voordat je hier weer wat roeptoetert.
Misschien moet jij wat beter je feiten checken, en wat secuurder formuleren.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:20 schreef PaulieWalnuts het volgende:
[..]
Als jij een nieuwe keuken koopt betaal je nu maar 6% btw, als je een bouwvakker inhuurt betaal je nu maar 6% btw.
Schenkingen zijn vrijgegeven tot 100.000 euro als het geld maar wordt besteed aan een nieuw huis. Misschien maar wat beter inlezen in de maatregelen van de overheid voordat je hier weer wat roeptoetert.
ja wel op het plaatsen van de keuken natuurlijkquote:Op maandag 7 oktober 2013 09:37 schreef krapula het volgende:
[..]
6% op renovatie en onderhoud. Niet op je nieuwe keuken.
6% enkel op arbeidsloon terzake van renovatie en onderhoud, zelfs.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:37 schreef krapula het volgende:
[..]
6% op renovatie en onderhoud. Niet op je nieuwe keuken.
Dat zei je niet.quote:Op maandag 7 oktober 2013 09:39 schreef arjan1112 het volgende:
[..]
ja wel op het plaatsen van de keuken natuurlijk
en ik weet niet hoeveel de btw in 1980 was maar toen ie werd ingevoerd ( 1965? ) was ie 12%
Als je mensen gaat betichten van beter inlezen, dan zou ik zelf ook correcte informatie verstrekken.quote:als jij een nieuwe keuken koopt betaal je nu maar 6% btw
werkzaamheden. Niet de keuken zelf.quote:
Nope.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |